Buletinul Oficial, iulie-decembrie 1970, Partea 3 (Anul 6, nr. 135-292)

1970-08-02 / nr. 159

3266 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a* Nr. 159 Au fost de față Kang Iăng Săp, ambasadorul R.P.D. Coreene la București, și Zan Song Nam, vicepreședinte al Comitetului pentru relațiile economice cu străinătatea, în cursul convorbirii cordiale, prietenești, care a avut loc cu această ocazie, s-a exprimat de ambele părți satisfacție pentru evoluția continuă, favorabilă, a relațiilor de prietenie și colaborare statornicite între partidele și popoarele celor două țări socialiste, dorința comună de dezvoltare și pe viitor a acestor relații, bazate pe principiile internaționalismului socialist, independenței și respectului reciproc, neamestecului în treburile interne. Abordîndu-se unele aspecte ale situației internaționale actuale, s-a subliniat voința celor două partide și popoare de a milita pentru întărirea unității țărilor socialiste, a colaborării dintre ele, în interesul cauzei socialismului și păcii în lume. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a exprimat cu acest prilej solidaritatea deplină a poporului român cu lupta dreaptă a poporului coreean pentru unificarea pe cale pașnică a patriei sale. ★ ★ ★ Sîmbătă 1 august 1970, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, l-a primit la Mangalia Nord pe președintele Vecei Executive Federale a R.S.F. Iugoslavia, Mitia Ribicici, care se află într-o vizita neoficială în țara noastră la invitația președintelui Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Ion Gheorghe Maurer. La primire au luat parte tovarășii Ion Gheorghe Maurer, precum și Nicolae Ecobescu, adjunct al ministrului afacerilor externe, și Vasile Șandru, ambasadorul României la Belgrad. Au fost prezenți Iakșa Petrici, adjunct al secretarului de stat pentru afacerile externe al R.S.F. Iugoslavia, și Iso Njegovan, ambasadorul Iugoslaviei la București. Cu acest prilej, a fost subliniată cu satisfacție evoluția ascendentă a relațiilor de prietenie și colaborare dintre România și Iugoslavia, exprimîndu-se de ambele părți dorința de a dezvolta în continuare, multilateral, aceste relații. A fost efectuat, totodată, un schimb de păreri cu privire la unele probleme actuale ale vieții internaționale. Convorbirea s-a desfășurat într-o atmosferă caldă, prietenească.