Buletinul Oficial, ianuarie-iunie 1972, Partea 1 (Anul 8, nr. 1-72)

1972-01-14 / nr. 5

28 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, partea I. Nr. 5 HOTĂRÎRI ALE CONSILIULUI DE MINIȘTRI HOTARÎRE privind unele măsuri în legătură cu apărarea secretului de stat Consiliul de Miniștri al Republicii Socialiste România hotărăște: CAPITOLUL I Clasificarea documentelor secrete de stat Art. 1. — Informații, date și documente strict secrete de importanță deosebită sunt cele care se referă la : a) planurile economice anuale și de perspectivă privind dezvoltarea economiei naționale pe ansamblu, cuprinzînd totalitatea datelor de ordin tehnic, economic, financiar și valutar ; b) rezervele și centrele de depozitare a metalelor prețioase, pietrelor prețioase și metalelor radioactive ; c) relațiile internaționale ale statului în domeniul economic, tehnico-științific, comercial, de credit, valutar, militar și politic, cu excepția celor publicate sau difuzate prin presă, radio, televiziune, ori prin alte mijloace legale ; d) planurile de export-import și balanțele de credit și de plăți centralizate ale statului, precum și modul lor de îndeplinire ; e) descoperirile și invențiile care prezintă importanță deosebită pentru economia națională, precum și cele din domeniul tehnicii militare ; f) organizarea și asigurarea apărării frontierelor de stat ale Republicii Socialiste România, la nivelul Ministerului Forțelor Armate ; g) cifrul de stat ; h) organizarea pazei și apărării obiectivelor de importanță deosebită ; i) organizarea, compunerea, efectivele, dotarea și dislocarea marilor unități, unităților și formațiunilor militare ale Ministerului Forțelor Armate, Consiliului Securității Statului și Ministerului Afacerilor Interne, centralizate la nivelul acestor organe centrale, comandamente de armată sau de armă ; j) planurile de mobilizare pe ansamblu ale forțelor armate, comandamentelor de armată și de armă, ale tuturor organelor centrale ale administrației de stat, precum și necesarul de război, volumul total al producției speciale destinate apărării, volumul stocurilor rezervelor de stat și de mobilizare, la nivelul acestor organe, inclusiv planurile, schițele, desenele, hărțile, fotografiile asamblate la scara economiei naționale, precum și documentele importante de apărare ; k) ansamblul construcțiilor speciale de apărare existente sau proiectate care conțin date centralizate asupra amplasării instalațiilor și a capacității lor ; l) caracteristicile tehnico-tactice ale noilor tipuri de armament și ale mijloacelor tehnice speciale de luptă stabilite de organele competente : m) necesarul, existentul și starea tehnică a armamentului, muniției și tehnicii de luptă sau dislocarea, capacitatea și conținutul depozitelor de armament, muniții și explozivi, centralizate la nivelul ministerelor, comandamentelor de armată sau de armă ; n) planurile operative care conțin date de ansamblu privitoare la pregătirea acțiunilor militare ; 0) munca operativă a organelor de securitate, dacă prin divulgare, pierdere, alterare, distrugere ori sustragere ar putea aduce prejudicii grave intereselor securității statului ; р) planurile centralizate privind sistemul de apărare antiaeriană a teritoriului și apărarea locală antiaeriană ; f) planurile anuale și de perspectivă centralizate pe întregul sector de apărare și pe beneficiarii de plan : Ministerul Forțelor Armate, Consiliul Securității Statului și Ministerul Afacerilor Interne ; s) efectivele, starea de pregătire de luptă, înzestrarea cu armament și tehnică de luptă, precum și planurile operative de acțiune ale gărzilor patriotice, centralizate pe Comandamentul Central. Sunt strict secrete de importanță deosebită și toate proiectele și anteproiectele planurilor și lucrărilor care fac parte din una dintre categoriile prevăzute în prezentul articol. Art. 2. — Informații, date și documente strict secrete sunt cele care se referă la : a) cifre sintetice cu privire la ansamblul planului de stat, precum și anumite secțiuni de plan ; b) planurile de import și export, centralizate pe organe centrale și pe unități cu statut de centrală, precum și îndeplinirea lor ; с) stadiul tratativelor pentru importuri și exporturi (ofertele concurenței, studiul comparativ al ofertelor, nota sinteză, avizele de contractare, nota comună, prețuri și altele asemenea) pînă la încheierea contractelor, la nivelul ministerelor, întreprinderilor de comerț exterior și unităților economice cu statut de centrală ; d) descoperirile și invențiile de importanță științifică sau economică pînă la brevetarea și publicarea lor. Titlul acestora se va înregistra în registrul public și se va publica în Buletinul pentru invenții și mărci ; e) emiterea și circulația banilor, imprimarea bancnotelor și metodele de apărare împotriva falsificării acestora ; f) planurile economice financiare privind producția, extracția și concentrația de metale prețioase, rare și radioactive pe ramuri și rapoartele asupra îndeplinirii lor ; g) balanța de venituri și cheltuieli bănești ale populației, centralizată pe întreaga țară ; h) capacitatea de tranzit a întregii rețele feroviare cu toate elementele ei constructive, schemele de ansamblu ale sistemului de telecomunicații, inclusiv centrele de radio-emisie și stațiile de radio-releu, cu excepția celor care sunt cuprinse în convențiile internaționale, la nivel central și în cadrul aceleiași lucrări : 1) rețelele astronomo-geodezice sau gravimetrice naționale, cataloagele, tabelele sau alte documente care cuprind toate punctele geodezice, astronomice, gravimetrice sau magnetice de pe întreg teritoriul țării, cu indicarea coordonatelor, valorii accelerației greutății, valorii anomaliei gravimetrice sau a declinației mag 2