Buletinul Oficial, aprilie-iunie 1973, Partea 3 (Anul 9, nr. 83-180)

1973-05-29 / nr. 143

BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a III-a, Nr. 143 ia; Solemnitatea decorării tovarășului George Macovescu, ministrul afacerilor externe al României Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român/ președintele Consiliului de Stat, a decorat, luni 28 mai 1973, cu ordinul „Steaua Republicii Socialiste România" clasa I, pe tovarășul George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ministrul afacerilor externe, pentru îndelungată și rodnică activitate în mișcarea muncitorească și pentru contribuția adusă la înfăptuirea politicii Partidului Comunist Român de construire a socialismului, cu prilejul împlinirii vîrstei de 60 de ani. La solemnitate au luat parte tovarășii Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Ilie Verdeț, Cornel Burtică, Ștefan Andrei, Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat, Nicolae Ghenea și Vasile Gliga, adjuncți ai ministrului afacerilor externe. Înmînînd înalta distincție, tovarășul Nicolae Ceaușescu a felicitat călduros pe sărbătorit. A luat apoi cuvîntul ministrul afacerilor externe. După solemnitate, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat s-au întreținut cordial cu sărbătoritul. Primire la Marea Adunare Națională Președintele Marii Adunări Naționale a Republicii Socialiste România, Ștefan Voitec, a primit luni 28 mai 1973, la Palatul Marii Adunări Naționale, delegația parlamentară din Republica Federală Germania, condusă de Annemarie Renger, președinta Bundestagului, care face o vizită în țara noastră. La întrevedere au luat parte Maria Groza, Ilie Murgulescu, Gheorghe Necula, vicepreședinți ai Marii Adunări Naționale, Constantin Dinculescu, Aurel Vijoli, Gheorghe Vasilichi, președinți de comisii permanente, acad. Aurel Moga, vicepreședinte al Grupului parlamentar de prietenie România — Republica Federală Germania, deputații Anton Breitenhofer, Mircea Rebreanu și alte persoane oficiale. A fost prezent Erwin Wickert, ambasadorul Republicii Federale Germania la București. In timpul convorbirii, desfășurată într-o atmosferă de cordialitate, oaspeții au luat cunoștință de unele aspecte ale organizării și activității Marii Adunări Naționale, precum și de rezultatele obținute de poporul român în dezvoltarea multilaterală a țării sale. Intrarea în vigoare a Acordului dintre guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Republicii Socialiste Cehoslovace privind colaborarea în domeniul turismului La data de 2 mai 1973 a intrat în vigoare Acordul dintre guvernul Republicii Socialiste România și guvernul Republicii Socialiste Cehoslovace privind colaborarea în domeniul turismului, încheiat la Praga la 3 noiembrie 1972. Acordul a intrat în vigoare ca urmare a îndeplinirii procedurii prevăzute în articolul 13 din acord. Acordul a fost aprobat prin Hotărîrea Consiliului de Miniștri nr. 435 din 26 aprilie 1973, publicată în Buletinul Oficial al Republicii Socialiste România, Partea I, nr. 63 din 6 mai 1973.