Buletinul Oficial, 1977, Partea 2 (Anul 13, nr. 1-9)

1977-10-29 / nr. 6

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a II-a, Nr. 6 Vineri, 28 octombrie 1977, la ora 10, se deschid, la Palatul Marii Adunări Naţionale, lucrările sesiunii a Vl-a a celei de-a VlI-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale, întîmpinaţi cu îndelungi şi puternice aplauze de către deputaţi şi invitaţi, în lojile oficiale iau loc tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşul Manea Mănescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Emil Bobu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Ion Dincă, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Ion Ioniţă, Petre Lupu, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeţ, Ştefan Voitec. Sunt prezenţi membrii supleanţi ai Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La lucrările Marii Adunări Naţionale iau parte, de asemenea, membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, precum şi numeroşi invitaţi , conducători de instituţii centrale şi organizaţii obşteşti, oameni ai muncii, personalităţi ale vieţii ştiinţifice, culturale şi obşteşti, ziarişti români şi corespondenţi ai presei străine. Sunt de faţă şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti. Lucrările sunt conduse de tovarăşul Nicolae Giosan, preşedintele Marii Adunări Naţionale, asistat de tovarăşii vicepreşedinţi Ştefan Mocuţa şi Aneta Spornic şi de tovarăşii Radu Enache şi Ferdinand Nagy, secretari ai Marii Adunări Naţionale. Tovarăşul Nicolae Giosan, preşedintele Marii Adunări Naţionale : Stimate tovarăşe şi stimaţi tovarăşi deputaţi, în sală fiind prezenţi 332 deputaţi, deschid lucrările sesiunii a Vl-a a celei de-a VII-a legislaturi a Marii Adunări Naţionale. Biroul Marii Adunări Naţionale propune următorul proiect de ordine de zi a sesiunii : 1. Proiectul de lege pentru adoptarea Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1978 ; 2. Proiectul de lege pentru adoptarea Bugetului de stat pe anul 1978 ; 3. Proiectul de lege privind normele de adresare în relaţiile dintre cetățenii Republicii Socialiste România; 4. Proiectul de lege privind Congresul consiliilor oamenilor muncii şi Consiliul Naţional al Oamenilor Muncii din industrie, construcţii şi transporturi ; 5. Proiectul de lege privind Congresul consiliilor de conducere ale unităţilor agricole socialiste, al întregii ţărănimi, şi Consiliul Naţional al Agriculturii; 6. Proiectul de lege privind Consiliul Organizării Economico-Sociale ; 7. Proiectul de lege pentru aprobarea Imnului de Stat al Republicii Socialiste România. Sunt observații la proiectul ordinii de zi a sesiunii ? Nefiind observații, supun votului Marii Adunări Naționale proiectul de Ordine de zi a sesiunii. Marea Adunare Naţională adoptă, cu unanimitate de voturi, Ordinea de zi a sesiunii. Tovarăşul preşedinte , Tovarăşi deputaţi, Pentru a da posibilitate comisiilor permanente ale Marii Adunări Naţionale să studieze proiectul de lege pentru adoptarea Planului național unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1973 şi proiectul de lege pentru adoptarea Bugettului de stat pe anul 1978, Biroul Marii Adunări Naționale propune ca acestea să fie supuse spre dezbatere şi adoptare Marii Adunări Naţionale în partea a doua a sesiunii. Marea Adunare Naţională aprobă propunerea, în unanimitate. Tovarăşe şi tovarăşi, Punctul următor al ordinii de zi este : Proiectul de lege privind normele de adresare în relaţiile dintre cetăţenii Republicii Socialiste România. Are cuvîntul tovarăşul Gheorghe Pană, ministrul muncii, preşedintele Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor din România, pentru a prezenta expunerea la acest proiect de lege. Tovarăşul Gheorghe Pană, ministrul muncii, preşedintele Consiliului Central al Uniunii Generale a Sindicatelor din România . Stimaţi tovarăşi, Vă rog să-mi permiteţi ca, din însărcinarea Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii, să prezint Marii Adunări Naţionale proiectul de lege privind normele de adresare între cetăţenii patriei noastre. Elaborat din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului nostru, preşedintele Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii, acest act legislativ este menit să consfinţească şi să instaureze o normă generală de adresare care să reflecte cu putere de simbol transformările uriaşe, profund revoluţionare ce au avut loc în patria noastră atît sub raport politic, economic, social-cultural, cît şi sub raportul relaţiilor sociale, de tip nou, statornicite între oameni. Poziţia nouă a oamenilor muncii, aceea de proprietari ai tuturor bogăţiilor ţării, de producători şi beneficiari ai bunurilor materiale şi spirituale, trebuie să se reflecte şi în normele noi de adresare între membrii societăţii, să fie corespunzătoare caracteristicilor esenţiale care definesc superioritatea societăţii noastre socialiste. Raporturile de egalitate deplină, reală şi autentică a tuturor cetăţenilor ţării, indiferent de naţionalitate sau sex, de profesie, funcţie sau atribuţii, precum şi procesul de adîncire neîntreruptă a democraţiei socialiste, muncitoreşti impun modalităţi noi, generalizate, de manifestări ale respectului reciproc între oameni, în aceste norme regăsim, în acelaşi timp, sintetizate tradiţii ale luptei noastre pentru înlăturarea vechilor rînduieli de inegalitate şi inechitate, de exploatare, înlocuindu-le cu relaţiile bazate pe respect, pe muncă, pe demnitate, pe omenie. încă în anul 1848, revoluţionarii români se adresau unii altora prin „frate“, noţiune care exprima înfrăţirea în luptă a tuturor patrioţilor pentru libertate şi egalitate. Comuniştii români, continuatorii fideli ai celor mai glorioase tradiţii ale poporului nostru, în condiţiile ilegalităţii, în închisori, socoteau că a te adresa cu „tovarăş“ însemna a-ţi manifesta poziţia