Buletinul Oficial, martie-decembrie 1978, Partea 2 (Anul 14, nr. 1-9)

1978-03-25 / nr. 1

2 BULETINUL OFICIAL AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA, PARTEA a II-a, Nr. 1 Vineri, 24 martie 1978, la ora 10, se deschid, la Palatul Marii Adunări Naționale, lucrările sesiunii a VII-a a celei de-a VII-a legislaturi a Marii Adunări Naționale, întîmpinați cu îndelungi și puternice aplauze de către deputați și invitați, în lojile oficiale iau loc tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășul Manea Mănescu, tovarășa Elena Ceaușescu, tovarășii Iosif Banc, Emil Bobu, Cornel Burtică, Virgil Cazacu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Constantin Dăscalescu, Ion Dincă, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Pană, Ion Pățan, Dumitru Popescu, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Virgil Trofin, Iosif Uglar, Ilie Verdeț, Ștefan Voitec. Sînt prezenți membri supleanți ai Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, secretari ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român. La lucrările Marii Adunări Naționale iau parte, de asemenea, membri ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ai Consiliului de Stat și ai guvernului, precum și numeroși invitați — conducători de instituții centrale și organizații obștești, oameni ai muncii, personalități ale vieții științifice, culturale și obștești, ziariști români și corespondenți ai presei străine. Sînt de față șefi ai misiunilor diplomatice acreditați la București. Lucrările sînt conduse de tovarășul Nicolae Giosan, președintele Marii Adunări Naționale, asistat de tovarășii vicepreședinți Ștefan Mocuța și Virgil Teodorescu și de tovarășii Radu Enache și Hedviga Margareta Hauser, secretari ai Marii Adunări Naționale. Tovarășul Nicolae Giosan, președintele Marii Adunări Naționale : Stimate tovarășe și stimați tovarăși deputați. In perioada dintre sesiuni s-au stins din viață deputații Dumitru Dănilă și Ioan Stanatiev. Vă rog să păstrăm un moment de reculegere în memoria lor. Se păstrează un moment de reculegere. ★ Fiind prezenți 326 deputați, deschid lucrările celei de-a VII-a sesiuni a legislaturii a VII-a a Marii Adunări Naționale. Biroul Marii Adunări Naționale propune următorul proiect de ordine de zi a sesiunii : 1. Proiectul de lege cu privire la activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor muncii ; 2. Proiectul de lege privind apărarea civilă în Republica Socialistă România ; 3. Proiectul de lege privind organizarea și conducerea unităților socialiste de stat ; 4. Proiectul de lege privind asigurarea sănătății populației ; 5. Proiectul Codului vamal ; 6. Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu putere de lege emise de Consiliul de Stat; 7. Modificări în componența unor comisii permanente ale Marii Adunări Naționale. Sînt observații la proiectul Ordinii de zi a sesiunii ? Nefiind observații, supun votului Marii Adunări Naționale proiectul Ordinii de zi a sesiunii. . Marea Adunare Națională adoptă, cu unanimitate de voturi, Ordinea de zi a sesiunii. Stimați tovarăși deputați, Biroul Marii Adunări Naționale propune ca în această parte a sesiunii să fie supuse Marii Adunări Naționale, spre dezbatere și adoptare, primele două proiecte de legi de pe ordinea de zi, proiecte care au fost examinate și avizate de către comisiile permanente de specialitate ale Marii Adunări Naționale, și anume : 1. Proiectul de lege cu privire la activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor muncii ; 2. Proiectul de lege privind apărarea civilă în Republica Socialistă România. Marea Adunare Națională aprobă propunerea, în unanimitate. Tovarășul președinte : Tovarăși. Trecem la primul punct al Ordinii de zi : Proiectul de lege cu privire la activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor muncii. Are cuvîntul tovarășul Iosif Uglar, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare, pentru a prezenta expunerea la acest proiect de lege. Tovarășul Iosif Uglar, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Comitetului pentru Problemele Consiliilor Populare . Mult stimate tovarășe secretar general Nicolae Ceaușescu. Stimați tovarăși deputați. Vă rog să-mi permiteți ca, din însărcinarea Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat și a guvernului, să supun Marii Adunări Naționale, spre dezbatere și adoptare, proiectul de lege cu privire la activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamațiilor și cererilor oamenilor muncii. Principiile care stau la baza proiectului de lege, elaborate în spiritul indicațiilor și sub directa conducere a tovarășului Nicolae Ceaușescu, au fost amplu dezbătute în Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 22—23 martie 1978, ilustrînd încă o dată rolul hotărîtor al conducerii partidului, al tovarășului Nicolae Ceaușescu personal, în continua dezvoltare și perfecționare a democrației noastre socialiste, a legislației noastre socialiste, puse în slujba oamenilor muncii, a întregului nostru popor. Legea propusă se înscrie în ansamblul de măsuri politico-organizatorice luate de partid în ultimii ani pentru asigurarea unui cadru organizat, legal, de atragere a tuturor cetățenilor, români, maghiari, germani și de altă naționalitate, la conducerea și înfăptuirea programelor de activitate economico-socială, a tuturor treburilor de interes obștesc.