Ceahlăul, aprilie-iunie 1973 (Anul 6, nr. 1585-1662)

1973-05-29 / nr. 1634

Marți, 29 mai 1973 CEAHLĂUL sport «sport «sport Mișcarea In aer liber - sportul tuturor! „Oaspeți dragi ai unității noastre“ O FRUMOASA INIȚIATIVA PIONIEREASCA Duminică s-a desfășurat la Topolița (comuna Grumăzești) cea de a III-a ediție a acțiunii cicloturistice și de pentru apărarea patriei pregătite „Oaspeți dragi ai unității noastre“, inițiată de consiliul pionieresc al Școlii generale Topolița. Infruntînd ploaia și vîntul, s-au prezentat la startul întrecerilor 5 echipaje a cîte 10 pionieri din Războieni, Urecheni, Petricani, Grumăzești și Topolița. Cu mult interes a fost așteptată, atît de participanți, cît și de spectatori, proba de viteză contracronometru cu bicicleta. Timpul neprielnic a mărit spectaculozitatea probei. Cel mai bun rezultat l-a obținut echipajul unității de la Urecheni — străbătînd circuitul Topolița — Agapia — Humulești — Topolița, în timp de 40 minute, urmat de echipajul școlilor Războieni și Pești. Mersul printr-un Grumălung de 50 m pe bicicletă, cu luat escaladarea a 2 obstacole mobile, trecerea printre jaloane, acțiuni executate în cadrul probei de mers aplicativ pe bicicletă, a scos în evidență o bună pregătire a tuturor echipajelor. In cadrul cursei de viteză și îndemînare, pionierii participanți au efectuat mers tîrîș printr-un tunel lung de 20 m, săritura lungă cu rostogolire peste un ostacol cu înălțimea de 70 cm , trecere prin săritură peste o groapă cu apă cu lungimea de 1,5 m , aruncarea grenadei sportive la țintă marcată pe sol ; alergare peste 7 obstacole ; mers în echilibru pe bîrnă și săritura cu rostogolire peste ladă. Cele mai bune rezultate le-au obținut echipajele de la Războieni, Topolița și Urecheni. In cadrul probei de aruncare a grenadei sportive, fiecare pionier a dat dovadă de multă precizie obținînd, din cele 3 aruncări, aproape toți punctajul maxim. Pe primul loc s-a clasat echipajul Școlii generale lopolița cu 950 puncte. Proba de transport a răniților a solicitat valorificarea cunoștințelor teoretice în acordarea primului ajutor în caz de răniri și accidente. După întocmirea clasamentului general, trofeul „Oaspeți dragi ai unității noastre" și locul I a revenit echipajului de la Școala generală Topolița, iar fanioanele oaspeților prieteni ai celor unității au revenit echipaGrumăzești și Războieni. Consiliul pionieresc a oferit diplome pionierilor Valer Ciudin (Grumăzești), Gh. Trandafir (Urecheni), Adrian Grigorici (Petricani) — pentru realizarea celor mai buni timpi in proba cicloturistică. Consiliul pionieresc Topolița și comandamentul unității au oferit participanților un frumos program artistic, i-au invitat la masă în ospeție și să viziteze expoziția cu lucrările copiilor în cadrul cercurilor pe obiecte și tehnico-aplicative. Merită scoasă în evidență grija pionierilor din Topolița pentru prietenii lor, prin cazarea, tot în ospeție, a echipajului de la Războieni. Se cuvin adresate felicitări întregului colectiv al Școlii generale Topolița pentru aportul la organizarea, desfășurarea și reușita acestei acțiuni cu multiple valențe educative: prof. Mihai TATARU șeful comisiei sport—turism a C.J.O.P. Peste 1500 de participanți la Tetratlonul atletic școlar-ediția 1973 Din nou, ca un laitmotiv la cronicele noastre atletice de anul acesta, remarcăm vremea rece și ploioasă, pista plină de apă, care au îngreunat foarte mult și întrecerile celor mai mici atleți. Organizată de Inspectoratul școlar județean, în colaborare cu CJEFS, competiția a reunit echipe din cele 4 centre ale județului: Piatra Neamț Roman, Tg. Neamț și Bicaz, cîștigătoare a fazelor pe centre. Merită remarcat faptul că la fazele de masă au participat echipe ale școlilor generale din întregul județ (peste 1500 de concurenți). Ca aspect negativ, menționăm lipsa de preocupare a unor profesori de educație fizică, în legătură cu participarea la această competiție, exemplificînd prin comunele cu copii calificați, dar neprezentați : Dragomirești (prof. Mihai Alistar), Dulcești (prof. Vernica Niță), Zănești (prof. Mihai Radu), Dobreni (prof. Mihai Guțu). Cum respectă aceste școli dispoziția Ministerului Educației și Invățămîntului, privind dezvoltarea activității atletice în școli ? Iată acum rezultatele etapei județene pe echipe : locul I și campioană județeană pe 1973 — Școala generală nr. 3 Piatra Neamț — 1729 puncte, echipa compusă din următorii sportivi : Constantin Irimescu, Maria Taras, Iulian Tura, Daniel Popa,, Costel Medea — la băieți ; Elena Constantinescu, Lăcrămioara Gherghină, Florentina Diac, Luminița Văideanu, Virginia Alexa — la fete. Antrenori — profesorii Gh. Turtureanu și Steliana Ștefan. In continuare, locul II — Șc. generală nr. 8 Roman ; locul III — Școala generală Ghindăoani ; locul IV — Școala generală Bicaz: Nicolae ARHIRE — corespondent A Fotbal divizia B Ceahlăul - Progresul Brăila 1-0 (0-0) Stadion Ceahlăul : timp răcoros, cu ploaie din min. 75 ; teren moale, alunecos ; spectatori — aproximativ 2.500. A înscris Mustață (min. 87). Raportul șuturilor spre poartă : 23—4 (pe spațiul porții 12—2). Raportul la cornere : 8—2. CEAHLĂUL : Fugaciu — Tr. Ionescu, leneși, A. Gheorghe, Diță, Gherghina, Niță — Doru Ionescu (Crețu — min. 46), Apetrei (Bălu —min. 59), Mustață, Stîngaciu. PROGRESUL : Ciupitu — Stănoaia, Gheorghiță, Trifina, Sebe — Plugaru, Ionescu, Chițu — Cotigă (Mihalache — min. 85), Ologu, Traian. A arbitrat bine Gh. Popovici, ajutat la tușe de Gh. Dragomir și M. Hanganu (întreaga brigadă din București). Cartonașe roșii : Bălți și Sebe (min. 89) pentru lovire intenționată și, respectiv, atitudine necuviincioasă față de arbitru. Multe partide palpitante ne-a adus acest retur de campionat la Piatra Neamț — încleștări de-a dreptul dramatice, cu „scene" de tot felul, ba mai triste, ba mai vesele. Dacă s-ar fi încheiat cu un rezultat de egalitate, meciul acesta ar fi trecut desigur, în rîndul amintirilor neplăcute, pentru susținătorii formației locale, la aceasta contribuind și atmosfera tomnatică în care s-a desfășurat. Invingînd la limită, Ceahlăul reeditează însă victoria din turul campionatului asupra Progresului Brăila, o victorie nu aureolată cu laude, dar necesară, la capătul unui joc presărat cu de toate (inclusiv cu puțină bătaie). La jocul încîlcit greoi, mai ales în cea de-a doua repriză, trebuie să ținem cont de starea terenului de ploaia care i-a răcorit de cîteva și ori ne jucători (enervîndu-i fără îndoială, crispîndu-î și mai tare pe gazde, în special, pentru care pierderea unui nou punct pe teren propriu ar fi însemnat ploaie... de ponoase). Descrierea întîlnirii nu are decît puține evenimente de seamă. Trebuie menționat că jocul a avut aproape tot timpul un singur sens, brăilenii realizînd cîteva incursiuni periculoase în terenul Ceahlăului, doar în repriza întîi. Astfel, în prelungirile dictate de arbitru, după consumarea primelor 45 de minute, în plină dominare a formației locale, Chițu avansează pe contraatac, pasează în viteză lui Cotigă, țîșnit din strînsoarea apărării gazdelor dar șutul său spre colțul lung al porții șterge prin exterior bara. A fost o acțiune „englezească“ prin rapiditatea ei și care putea complica și mai tare lucrurile. Pînă atunci notasem cele 4 șuturi precise de la distanță ale lui Doru Ionescu și... asediul steril la poarta lui Ciupitu. La reluare, disputa se animă, arbitrul acordă numeroase lovituri libere la poarta brăilenilor, dar oaspeții se apără cu siguranță. In min. 65, asistăm la faza cea mai critică a întregii delor, dar Balonul dominării gazse încăpățineaza să rămînă în teren. Odată cu ploaia, căzînd în rafale, partida se îngreuiează, se întrerupe chiar la un moment dat, dar numai pentru cîteva secunde, continuînd apoi într-un ritm monoton. In min. 87, Gherghina execută o lovitură de la 30 m de poarta Progresului, balonul se lovește de un apărător în careul mic, și ricoșează la Mustață, care, dezechilibrat înscrie inspirat dintr-un buchet de jucători. Golul aduce deprimare în tabăra oaspeților, care se ambiționaseră pînă atunci cu gîndul la un scor alb. Pînă la final, spiritele se aprind din ce în ce și în min. 89, arbitrul e nevoit să elimine din teren doi jucători excesiv de nervoși de la ambele echipe — Bălți și Sebe. In asemenea atmosferă răvășită, de fotbal american se încheie meciul acesta presupus dramatic, dar prea violent, cu scene „tari“, mai ales în ultima parte. Nu putem sfîrși, fără a menționa că pietrenii și-au dorit mult această victorie, în fața unui adversar la fel de disperat cu sabia lui Damocles deasupra capului. E drept că de astă dată hazardul le-a fost aliat bun (cum nu se întîmplase la meciurile cu Știința Bacău și Delta Tulcea) și de aceea, ținînd t„„i de atmosfera aspră din jurul disputei, orice comentariu denigrator (de ordin tehnic sau tactic) devine inutil. S. CRISTIAN Alte rezultate in seria I . F. C. Galați — Gloria Buzău 2—1 ; Metalul București — Metalul Plopeni 2—0 ; Delta Tulcea — C.S.U. Galați 2—0 ; S. N. Oltenița — Politehnica Iași 2—1 ; Dunărea Giurgiu — Știința Bacău 3—0 ; Chimia Rm. Vîlcea — Progresul București 0—0; C.F.R. Pașcani — C. S. Tîrgoviște 1—0; Etapa viitoare (3 iunie) : Delta Tulcea — Politehnica Iași (0—5); Metalul Plopeni — Dunărea Giurgiu (0—2) ; Progresul București — C. S. Tîrgoviște (0—2) ; Gloria Buzău — Ceahlăul (0—3) ; Știința Bacău — C.F.R. Pașcani (2—2) ; C.S.U. Galați — Metalul București (0—2) ; Chimia Rm. Vâlcea — S. N. Oltenița (1—4) ; Progresul Brăila — F. C. Galați (0—2). In paranteze — rezultatele din turul campionatului. CLASAMENT 1. Politehnica Iași 25 13 5 7 45—22 31 2. Metalul București 25 12 7 6 31—17 31 3. F. C. Galați 25 12 4 9 33—30 28 4. Progresul București 25 9 9 7 21—19 27 5. Gloria Buzău 25 10 7 8 27—26 27 6. C.F.R. Pașcani 25 10 5 10 29—25 25 7. S. N. Oltenița 25 10 5 10 26—28 25 8. Metalul Plopeni 25 8 8 9 28—27 24 9. Știința Bacău 25 9 6 10 25—28 24 10. Chimia Rm. Vîlcea 25 9 6 10 29—33 24 11. Ceahlăul Piatra Neamț 25 7 9 9 21—24 23 12. Dunărea Giurgiu 25 9 5 11 27—32 23 13. Delta Tulcea 25 7 9 9 21—30 23 14. C. S. Tîrgoviște 25 7 8 10 17—23 22 15. Progresul Brăila 25 8 6 11 22—29 22 16. C.S.U Galați 25 8 5 12 19—23 21 CONSEMNĂRI m Cinei boxeri juniori ai C. S. Ceahlăul vor participa în această săptămînă la Campionatele școlilor profesionale la box, ce se vor desfășura la Cluj. §j| Aflăm că tînăra voleibalistă Gina Mihuț, despre care, în urmă cu o săptămînă vă informam că și-a părăsit echipa (divizionara B Ceahlăul), „fugind" într-o direcție necunoscută, a revenit zilele trecute la clubul pietrean, unde s-a angajat, printr-o declarație scrisă, că renunță la transferul promis echipei Rapid București. La Liceul Forestier din Piatra Neamț este în curs de organizare un campionat de tenis de cîmp (eveniment — primul de acest gen la poalele Cozlei Jor „Tinerețe și sănătate“ se intitulează inițiativa unor medici din Piatra Neamț, care în instituțiile școlare, susțin în aceste zile conferințe legate de acțiunea binefăcătoare asupra sănătății realizată prin sport. 53 Cîteva echipaje ale C. S. Ceahlăul au participat la Snagov, la Campionatul republican de ambarrcațiuni mici, în vederea formării loturilor naționale și de perspectivă. Handbal divizia B C masculină Relonul Săvinești - Agronomia Iași 15-11 (7-5) Cu această victorie s-a epuizat și ediția 1972—1973 a campionatului diviziei B de handbal, Relonul reușind, în din urmă să se claseze pe cele un loc la mijlocul clasamentului, ferit de grijile retrogradării. Meciul dintre cele două echipe s-a desfășurat pe terenul de bitum al complexului Ceahlăul unde toate, se formaseră bălți obosidatorită ploii căzute înaintea meciului și care au influențat calitatea jocului. Beloniștii iau conducerea încă din primele minute, prin două goluri înscrise de Zaharia și D. Samson. Din mingii ude, priza se face cauza mai greu, totuși săvineștenișesc să mențină diferența reade două goluri pînă la pauză. In repriza a doua gazdele joacă mai decis, realizează cîteva contraatacuri prin care se distanțează pe tabela de marcaj. După modul în care evoluează Belonul în a doua repriză după frecvența golurilor înscrise și pe rînd de M. Samson, Zaharia, D. Samson și Drăghici, chimiștii lăsau impresia că scorul va lua proporții în favoarea lor. Dar în finalul meciului, mulțumiți de evoluția lor de pînă atunci, gazdele cedează inițiativa studenților, care reduc din handicap și, la fluierul final, tabela de marcaj arată doar 15—11 pentru elevii prof. C. Cricopol. Relonul Săvinești a folosit formația : Cohut (Tureschi) — M. Samson, D. Samson, Zaharia, Firuță, Drăghici, Dandu, Bratu și Afloarei. Dan VALENTIN corespondent 13X331 Prin telex a 10-a, în toate cele șapte partide încheiate : Andersson — Keres, Dueball — Kristowicz, Kestler — Hecht, Gerusel — Keene, Ciocîltea — Popov, Marovici — Spasski și Parma — Suesz a fost consemnată remiza. Partida dintre Vestervien și Paoli s-a întrerupt. In clasament ,conduc Spasski (URSS), Andersson (Suedia), Marovici (Iugoslavia), Hecht (RF Germania) și Popov (Bulgaria) cu cîte 6.5 puncte fiecare. Maestrul român Victor Ciocîltea se află pe locul 9 cu 5 puncte. In cadrul turneului pe care-l întreprinde în Polonia, echipa masculină de volei Tractorul Brașov a susținut două partide la Mielec cu formația locală Stal. In ambele meciuri victoria a revenit gazdelor cu scorul de 3—0 (15—3, 15—5, 15—12) și respectiv 3—1 (1—15, 15—13, 15—10, 16—14). Turneul internațional de polo pe apă de la Utrecht s-a încheiat cu victoria reprezentativei Olandei, care a totalizat 5 puncte. Pe locul secund s-a clasat echipa RF Germania — 4 puncte, urmată de formația României — 2 puncte și Iugoslaviei — 1 punct. Iată ultimele rezultate înregistrate : Olanda — Iugoslavia 4—3 ; RF Germania — România 5—4. Echipa de fotbal Jiul Petroșani, aflată în turneu în URSS, a jucat la Karaganda cu formația locală Șahtior. Victoria a revenit gazdelor cu scorul de 2—1 (2—1). Turneul internațional de șah de la Dortmund a continuat cu runda Fotbal divizia C Unirea Tricolor Bîrlad - Relonul Săvinești 1-1 (1-0) Deși fără miză, ținînd cont ci formația din Bîrlad și-a pierdut orice speranță de a se menține în divizia C, jocul ambiționat totuși ambele echiape. Pe de o parte, Relonul a dorit să realizeze un rezultat bun în fața ultimei clasate, pe de altă parte Unirea Tricolor a vrut să răzbune scorul de 0–9 cu care fusese învinsă în tur, la Piatra Neamț. In prima repriză, gazdele au dominat mai mult și au reușit să înscrie în min. 20, la o greșeală de plasament al lui Mitrofan, un gol parabil. După pauză, profitînd de căderea fizică a adversarilor, săvineștenii egalează în min. 53, prin Ghegheșan, dintr-o lovitură liberă executată de la 25 m. Retonul totalizează în momentul de față 26 p. Danubiana Roman - Minobrad Vatra Dornei 6-0 (4-0) Cu cît apropiem de finalul campionatului, fotbaliștii Danubianei încearcă să se reabiliteze, să ne facă să credem că abia în aceste condiții, cînd nu mai e nimic de pierdut, dar nici nimic de cîștigat, pot să-și arate adevărata valoare. Duminică Danubiana a reușit a doua victorie la scor din acest retur, în fața unei echipe, venite la Roman să se apere pentru a primi cît mai puține goluri, tactică ce nu a reușit, gazdele practicînd un joc combinativ, în mare viteză, cu șuturi dese la poarta oaspeților. Primul gol al meciului e marcat în min. 9 de Moraru, care a preluat în plasă o centrare a lui Mologhian. In continuare jocul se intensifică și în min. 33, Apostol pasează în careu lui Moraru acesta șutează la poartă, balonul e respins la Mologhian care înscrie : 2—0. Nu trec decît 2 minute și Sîrcu I îl „găsește“ inspirat pe Apostol, care majorează scorul. Pînă la pauză romașcanii mai înscriu în min. 44 prin același Apostol. In repriza secundă, imediat la reluare, Moraru e din nou găsit într-o situație fericită și ... 5—0 (min. 54). Ultimul gol, al șaselea, e marcat de Apostol, care, deși într-o situație dificilă, reușește să șuteze imparabil. Danubiana a aliniat formația: Botez — Zăloagă, Sîrcu II, Bîrsan, Dominte — Sîrcu I, Moraru — Hrisanov, Apostol, Hacman, A Mologhian, arbitrat bine N. Moroianu din Ploiești. G. M. GROAPA M. CHIRIAC corespondenți Profesorul de educație fizică - un bun gospodar Nu e deloc ușor să faci concurență la Piatra Neamț stadionului Ceahlăul, într-o zonă în care dintotdeauna Borzogheanul a fost singurul loc de practicare a sportului, iar fotbalul pe prim planul preferințelor copiilor din cartierul Valea Viei. Și totuși, noul local de școală de aici (Școala generală nr. 6) și a realizat, într-un timp record, care i-a uimit pe mulți, o bază sportivă atractivă, uimitor de primitoare, îngrijită — așa cum trebuie să îi stea bine unui lăcaș destinat practicării exercițiilor fizice, de către copiii cartierului. Stăm de vorbă cu gazda principală a terenului, tînărul profesor de educație fizică MIHAI COZMA, din inițiativa căruia a apărut, ca prin miracol, această nouă amenajare : — Tovarășe profesor, n-am să vă ascund intenția ca de la bun început să discutăm concret despre simțul gospodăresc pe care trebuie să-l nutrească orice cadru didactic de educație fizică. — Vă referiți la una din trasările „de efect" ale profesiunii lastre — aceea de a ne gospodări icare simar, de a ne crea o abianță cît mai plăcută orelor destinate mișcării în aer liber. Va mărturisesc sincer că la o asemenea bază sportivă, visam încă din anii studenției. Am încercat s-o realizez la Dobreni, unde am funcționat un timp ca profesor, dar n-am reușit. Trebuie să spun însă că aici am avut norocul unei școli noi, care-și căuta spațiul de existență. Mi-am impus pretențiile în ce privește orele de educație fizică și am avut ascultare, pentru că — oricine o recunoaște astazi — o școală fără teren al ei de sport nici nu se poate numi școală. — Ați avut greutăți în reușita acestei încercări ? — Aș minți dacă aș spune că nu. Vedeți, e nevoie de puțină „sîcîială", de perseverență — altfel spus — ca să poți să-ți impui punctul de vedere. Școlii i s-a promis un teren de sport, dar simpla promisiune nu rezolvă totul. Trebuie să te zbați, să încerci toate posibilitățile. Mă credeți, după calculele celor ce-mi dădeau dreptate, terenul acesta trebuia să arate jumătate de cum arată acum. Am trasat eu însă marginile lui, apoi l-am bituminizat, cu sprijinul municipalității, al cărei reprezentant știa condițiile grele în care ne aflam (într-o groapă mocirloasă nu se putea face sport). — Văd că ați împrejmuit terenul și că ați săpat locurile pentru o eventuală tribună. — Da, vrem să facem o tribună pentru că sportul este un spectacol și are nevoie de spectatori. Cu toții vrem ca la Piatra Neamț să fie cît mai multe baze sportive dar ele nu pică din cer. Dacă reușim să le facem, apoi să le facem ca lumea să-i fie drag copilului să intre în incinta lor. Aici, la noi vrem să realizăm în vara asta o instalație de nocturnă și nu mă las pînă nu o duc la bun sfîrșit — Planuri cam mari... — Dar nu imposibile de realizat. M-a ajutat mult comitetul de părinți, și conducerea școlii, dar sprijinul cel mai mare știți de la cine a venit? De la... necunoscuți. M-am dus în vizită pe la marile noastre întreprinderi din Piatra Neamț La fabrica „Comuna din Paris" am cunoscut cîțiva ingineri tineri, cărora le-am spus că vrem să realizăm o bază sportivă frumoasă , le-am promis că oricînd terenul le va fi și lor bun de divertisment — sport de masă, cum s-ar spune — și m-au ajutat. Deșeurile de tot felul de-ale lor, ca și ale celor de la „Reconstrucția" sau IRE mie îmi sînt de mare folos aici — și așa ne-am împrejmuit terenul, am pus stîlpi cu plasă vopsită — făcîndu-ne deci prieteni peste tot. — Vasăzică, v-au v-au ajutat inginerii ?crezut și — Da. Și acum, după terminarea amenajării mă vizitează duminică de duminică. Joacă tenis, handbal, volei, iar eu sînt gazdă. Sîntem buni prieteni, pentru că terenul acesta stă deschis oricărui om, tînăr sau mai puțin tînăr care vrea să petreacă în aer liber cîteva ore plăcute. Trebuie să menținem — noi profesorii — mereu trează atenția pentru sport, acum cînd conducerea partidului nostru a luat hotărîri importante privind antrenarea unor mase largi de oameni ai muncii, a tineretului, tuturor copiilor spre mișcarea rea confortantă în aer liber. Terenurile noastre trebuie să stea deschise zi și noapte. De aceea țin la instalația de nocturnă. — Și totuși ce înseamnă profesorul de sport gospodar ? în — Să stea toată ziua în școală permanentă să „robotească" prin curte. Să-și creeze o stimă de nuanță aparte, prin muncă și dăruire. Să nu stea locului. Iată, mă zbucium acum să o scot la capăt cu groapa de sărituri. Căci „nocturna" va fi „nocturnă", la vară.. C. I. MUNTEANU Pag. 3 SEMNALAM Nouă meșteri mari Sînt nouă frați și au o singură pasiune aceea pentru meseria de constructor. E vorba de familia Orghidan, din Piatra Neamț care, urmînd îndemnul tatălui, azi pensionar, au îmbrățișat această profesie frumoasă, generatoare de satisfacții și bucurii autentice. „Am împlinit un sfert de veac de cînd am urcat pentru prima dată pe schele“. Sînt cuvintele șefului de echipă Mircea Orghidan, unul din constructorii cu care colectivul șantierului de construcții nr. 1 Piatra Neamț se poate pe bună dreptate mîndri. Celor meșteri mari să le urăm nouă ani mulți și noi succese, iar părintelui care le-a inspirat ardenta dragoste față de muncă și meserie, să atingă suta de ani ! Reversul unui „cîștig“ Lui Corneliu Frunză, din Piatra Neamț, încadrat conducător auto la ICVA Piatra Neamț, tot căutînd mijloace și procedee de a obține cît mai mulți bani (fără muncă, bineînțeles), i-a venit într-o bună zi ideea că i-ar ieși un cîștig gras prin falsificarea bonurilor de primire-recepție a unor sticle goale de la centrele de achiziții 52,53 din Piatra Neamț ; dintr-un condei actele au fost măsluite, indicînd chipurile că ar fi primit și predat în sticle și borcane în valoare plus de 1.530 lei, bani pe care i-a „virat“ în propriul buzunar. De notat că gestionara lize Mătase, care avea cunoștință de isprava șoferului, a tăcut mîlt. Acum, după descoperirea faptului, infractorii vor „cîștiga“ sancțiunea cuvenită. Datorii uitate Nu credem că mai este nevoie să mai amintim adevărul atît de elementar că, departe de a fi o glumă, căsătoria constituie un eveniment deosebit în viața oricărui individ. Că unii iau acest act fundamental drept joacă este iarăși un adevăr pe care, din păcate, îl mai întîlnim. De aici, consecința întristătoare, copii care au de suferit pentru că el sau ea (sau poate amîndoi) constată „nepotriviri de caracter“. Ion Buta fost căsătorit CU M. Bordea în Timișești, este fatal minorului * Vasile Bordea. Obligat prin hotărîre judecătorească la plata unei pensii de întreținere, susnumitul s-a sustras sistematic de la plata unei pensii de întreținere, susnumitul s-a sustras sistematic de la îndeplinirea acestei îndatoriri. „Uitucului“ urmează să i reamintească, în instanță, că leșerile statului nu sînt facultative (De menționat că Ion Buta a mai suferit o condamnare, pentru aceeași faptă, în 1968). Pasionat după... ciclism Tînărul Vasile Tănase, din comuna Costișa, are, de mai mulți ani, o mare atracție pentru biciclete. Așa se face că, după ce a cochetat mai multe ceasuri cu sticla de băutură la bufetul din centrul civic al comunei (și n-a fost vorba de numai un pahar sau două...) la plecare, a pus mîna pe bicicleta lui G. M. și... start spre domiciliu. Acasă, și-a ascuns „pasiunea“ într-un grajd dar se vede că „recordul" susnumitului nu putea trece fără publicitate, pentru că, în cele din urmă, i s-a dat de urme, iar organele în drept prevăd spre tristețea „sportivului“, descalificarea , era și firesc, deoarece se afla pe o... pistă greșită, pe alături de ceea ce numim cinste. Epilog neprevăzut Cît de mult i-o fi plăcînd numitului Vasile Tuca, din Vînători, filmele cu scene „tari" n-avem cunoștință, dar că dumnealui se crede cîteodată „erou“ o pot spune mulți cetățeni care l-au văzut zilele trecute la horă, în satul Nemțișor. Prima „scenă“ e similară cu cele din filmele cu cowboy : „eroul“ poposește la bufetul „Braniște", soarbe cu fete cîteva stacane, „fulgeră" cu privirea pe gestionar. Dar cum persoana de la bar l-a confundat cu un consumator obișnuit (nu purta nici pălărie cu boruri largi și nici pistol la șold), Vasile Tuca își „face prezentarea“ : înjurături, cuvinte triviale, pahare și sticle transformate în cioburi... Acum „piesa" e pe sfîrșite. Pentru eroul nostru epilogul e neprevăzut, dar pe măsură. Rubrică realizată de I. BOCHIAN cu sprijinul corespondenților voluntari și al Inspectoratului județean al Ministerului de Interne