Cinema, iulie-decembrie 1935 (Anul 12, nr. 284-296)

1935-07-05 / nr. 284

însemnări pe marginea MEmKam^KEmimuiimEEEmiÊasmimmin fâna unui concurs de fotogenie ecentul concurs de fotogenie organizat de revista noastră a înregistrat un succes care a întrecut toate așteptările. Pe lângă organizarea impecabilă, concursul s-a bucurat și de un excelent succes moral. Concurenții și concurentele care s’au prezentat, au fost în bună parte tipuri care ar putea fi utilizate în cinematograf. Firește nu exclusiv pentru roluri de vedetă. Dar în orice caz tipuri care ar putea completa în mod fericit distribuția unui film românesc. •Iată, se dovedește deci odată mai mult, că elementele nu ne lipsesc. Dealtminteri acesta era un lucru de mult stabilit. Fizicul romanului (indiferent dacă este vorba de bărbat sau de femei.) este foarte apt pentru cinematograf. Și atunci? De ce nu facem nimic pentru promovarea unor elemente, care ar putea constitui o minunată propagandă națională! Inginerul Argani își va realiza filmul. Va întrebuința pe aleșii noștri. Dar inginerul Argani este un simplu particular, care-și riscă avere și existență pentru acest ideal al filmului românesc. Dar statul? El de ce nu se mișcă? Se adună de mai bine de doi ani un fond al filmului, național, 10 lei pentru fiecare metru de film importat, 1 leu pentru fiecare spectator de cinematograf. Nu știm cât s’a adunat până acum. Cert este însă, că dacă s’ar socoti suma, s’ar ajunge la o cifră cu șase zile. Și atunci este momentul să întrebăm: unde sunt banii? De ce nu se întreprinde nimic, de ce se lasă înmormântat un factor de propagandă pe care nici o țară din lume nu-l mai ignorează astăzi. Lunile de vară au început. In străinătate se lucrează pe capete. Budapesta, citadela centrală a revizionismului maghiar a devenit unul din cele mai importante centre cinematografice ale Europei. Și la noi nu se face nimic. Ce naiba, atâta orgoliu și nu avem, și să nu lăsăm dominați și întrecuți într’un domeniu în care am putea realiza lucruri frumoase și folositoare pentru prestigiul nostru național? Treziți-vă, domnilor colecționari ai fondului pentru filmu românesc! ION GOLEA Nts. Ecranul european lansează o nouă vedetă de mare anvergură. Este vorba de Marika Rökk care ne este anunțată de casa Nissim și Merő drept revelația stagiunii viitoare. Și fotografia alăturată ne îndreptățește să avem cele mai justificate speranțe. București, Strada Const. Mille No. 5-7-9 Telefon : 3-84-30 lllll!llllllllllllllllllll!llllll!llllllllllll!llllllll Prețul abonamentului: Llilllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll! Pe an ... . 120 lei Pe șase luni. 60 lei Pe trei luni. 30 lei llllllllllllllllllillllllilllllilllllllllllllllllllllllll