Cinema, ianuarie-iunie 1939 (Anul 16, nr. 410-434)

1939-01-07 / nr. 410

OCUEȘTE, împreună cu mama și cu sora ei, o căscioară minunată, în vârful unei coline... Olivia se scoală dimineața în veselia liniștită a grădinii sale. Are o cameră tapisată în roz și albastru, nu prea grozavă, iar Jean Fontaine, sora ei, ocupă unai verde și ocră, tonuri agresive... ....... Mama lor, o doamnă respectabilă și nespus de mândră de ficele ei, veghiază asupra lor ,cu multă vigilență. De aceea poate Olivia de Havilland, cea mai perfectă îndrăgostită a ecranului american, n’a cunoscut încă iubirea... și Fermecătoarea și candida Olivia urăște interview-urile mai cu seamă pe acei care o demască atunci când călătorește incognito... Astfel, cu prilejul voiajului făcut acum câteva luni la Londra, a căzut grav bolnavă — bolnavă de necaz — din pricina faptului că a fost recunoscută pe vapor, asaltată de admiratori în gară, așteptată și căutată de trei " lor 1.y ■ | Povestea vieții sale... o poveste scurtă de tot. A văzut lumina zilei la Tokio, acum douăzeci și ceva de ani... Dela strămoșii mamei a moștenit „furia“ spaniolă, iar dela depărtaț lui ei strămoș Sir Peter de Havilland, partizan al lui Cromwell și căpitan al „Capetelor rotunde“, o încăpățânare cumpătată. La vârsta de șase ani, Olivia străbate Pacificul la cordul unui vas comercial — tatăl ei este un mare armator — și poposește la Saratoga, un ofișer din California, celebru prin mănăstirile și câmpurile sale de curse... Prin tradiție, Havillanzii sunt pioși. Familia numără mai multe călugărițe. Olivia își va face deci studiile la mănăstirea Notre-Dame. Acolo, micuța fată cu ochii nevinovați, vizează poezie. Ea închină Fecioarei poeme și după o vreme, își afirmă voința de a deveni profesoară. ,E pătrunsă de credință. Dar hazardul a hotărît de mult să-și bată joc de ea. A împlinit vârsta de optsprezece ani. In vederea unei serbări se montează, sub supravegherea surorilor, „Visul unei nopți de vară“. Olivia interpretează pe Puck. Max Reinhard a venit în America, gonit de regimul național-socialist. Are predilecție pentru feoria de mare anvergură și orice mașinărie complicată îl atrage. Hollywood, uimit de admirație Pentru geniul lui, îl primește. Reinhardt va realiza „Visul unei nopți de vară“. Cmn a intrat eroina noastră în trupa lui Max Rinhardt, cum a interpretat mai apoi rolul lui Puck în film, v’am povestit deja... Urmarea o ssiui deasemeni... „ja și personagiul ei din „Robin Hood“, Olivian s,și o fetișcană, care poruncește, sfătuește și jwliiră cu voluptate, așa cum creatorul își adlună capodopera, Nu iubesc pe nimeni, n’am întâlnit încă bărmuul pentru care inima mea să bată, dar presimt că, dintr’o bună zi, va veni și-mi va fura inima. Alcinți, voi părăsi micuța locuință din vârful cojim*i* pentru a mă arunca în brațele lui...“ Se spune că George Brent, care a iubit-o pe Garbo acum câțiva ani, îi poartă dragoste. Desigur că spectatorii ar prefera să nu se căsătorească, dar nu poți cere asemenea lucru unei celibatare... Ar fi nedrept și crud. B. S. O fotografie recentă Olivia, recitind scenariul ultimului ei film. Sa fie adevărat ? Această fermecătoare fată, născută parcă pentru a iubi, să nu fi cunoscut oare primul fior? 3