Cinema, ianuarie-iunie 1942 (Anul 19, nr. 562-586)

1942-01-01 / nr. 562

Simpaticii noștri cititori și prieteni cititoare au fost invitați să descopere numele a zece vedete mascate, dintre care cinci au apărut în numărul de Crăciun și cinci figurează in această pagină. Repetăm, pentru cei cari n'au participat la prima „etapă“ a concursului — și cari mai pot incă să candiți ?ÎȘa TE VREAU’S« gefallst du mir) 0 'O spunem din capul locului. Surpriza acestui film ușor dar amuzant a constituit-o Gusti Huber, vedeta principală, al cărei talent de comediană a susținut întreaga desfășurare a acțiunii. „Conflictul“ filmului gravitează în jurul unei țărăncuțe, cu ambiție de a deveni mare dansatoare. Dansul ei este mediocru evoluțiile-i nebăgate în seamă Totuși, ambiția o îndeamnă să ajungă mare vedetă. In zadar o roagă prietenul ei să renunțe! Cristi va deveni vedetă. Dar tocmai în seara marei premiere, eroina este nebunită de mâncărimi. Prietenul ei i-a trimis, ca răzbunare, o cutie cu praf de scărpinat. Din grațioasă balerină, devine balerină caraghioasă, dar... iată că un impresar american o va angaja ca... actriță comică. Cristi este comică când ar trebui să fie grațioasă și este grațioasă când ar trebui să fie comică. Poznele se țin lanț. Plictisită și conștientă că nu are vocație pentru teatru, se va întoarce lângă iubitul ei. Cu un temperament îndrăcit, cu un joc plin de nuanțe și colorit, Gusti Huber a caricaturizat de minune personajul ei, încadrat într-o acțiune veselă și agreabilă de urmărit. Alături de ea, Wolf Albach Retty a furnizat o interpretare deasemeni reușită utilizând un joc degajat, iar Oskar Sima, Jane Tilden, Tibor von Halmay și Josef Eicheim, au completat fericit ansamblul acestei comedii, vioae grație și ritm.După cum am mai scris în cadrul acestei cronici, Hans Moser nu poate fi avantajat sau desavantajat de scenariul filmelor in care apare. Filmul e bun sau nu, dacă Hans Moser e sau nu, în... formă. De aceea creațiile sale trebuesc judecate independent de posibilitățile pe care i le pune la dispoziție scenariul. Și aci, ca și în toate realizările sale, Hans Moser apare în mijlocul unor încurcături mult sau mai puțin fericite, dar efectele de umor nu țâșnesc din creerul autorului, ci din muzica, azi____________________ tudinile și gesturile incomparabilului comic. El joacă rolul unui vameș disperat (se putea altfel ?) care descoperă, fără voia sa, o uriașă escrocherie pusă la cale de niște personalități din lumea diplomatică. Se ivește,un mare scandal care provoacă o criză ministerială, sute de complicații, și firește, situații de haz. Situațiile acestea burlești ne sunt cunoscute și îndeajuns de apreciate. A produce râsul nu este un lucru ușor, ci este nevoe de multă imaginație. Fără a atinge creația sa „șapte ani de ghinion“, Hans Moser pune în joc multe din resursele sale de umor șipublicul râde copios 10.000 LEI IN CĂUTAREA UNOR CÂȘTIGĂTORI... lui imprimat de regizorul Hans Thimig. DRAGOSTE SCUTITĂ DE VAMĂ (Liebe ist zollfrei] E nevoie de mai mult ? CRONICA FILMELOR UPA cum am scris în numărul nostru trecut, revista Cinema și casa de filme Oficiul Cinematografic Românesc au organizat un concurs cu premii cheie, deoarece răspunsurile trebuesc trimise toate odată, — cum se va face repartiția premiilor. Participanții cu toate răspunsurile exacte vor fi grupați într’o categorie de onoare și vor... lupta pentru premiul I, care a fost stabilit la suma de 5.000 lei. Cei mai puțin cunoscători, cari nu vor fi fost în măsură să ne spună decât numele a 5 vedete, vor fi invitați de asemenea la» masă, însă nu vor putea aspira decât la premiul de 3.000 lei. In sfârșit, cei... în conflict cu cinematograful, cari nu vor fi demascat decât 3 sau 4 vedete, nu vor fi lăsați nici ei pradă... deziluziei. Li se vor atribui premiul al III-lea, de 2.000 lei. Toți cetitorii vor trebui însă să ne trimită răspunsurile lor până în seara zilei de 8 Ianuarie, pe adresa redacției . Str. Thomas Masaryck Nr. 17, cu mențiunea : „p. Concursul «8 premii". .,CINEMA" Editura ,,Ziarul" S. A. R. București. • înscrisa sub Nr. 228 în Registrul Publicațiunilor Periodice al Tribunalului Ilfov S. I. Corn. • Redacția administrața str. Th. Masarit No. 17. Tab 2.76.25 • Cont. Cec poștal^ 4083. • Apare Vinerea în 16 pagini mari tipărite la heliogravure. * Redactor -es anabil S lonascu. * Praful «tat amentelor : 6 luni (26 numere) Lei 380 si 3 luni (13 numere) Lei 190. * Anuncuri se primesc la administrația revistei. * Taxa poftală plătită in numerar conform aprobării No. 15.585/939. • Institutul de Arte Grafice al Muncii, Str. Sărindar 5-7-9, București