Cinema, martie 1944 (Anul 21, nr. 646)

1944-03-01 / nr. 646

Dr. GRIPPEN LA BORD LA ARPA Distribuția : Rudolf Fernan, Gertrud Mayen, Mon. O. C. R. Vizionarea filmului de la Arpa ne amintește de peliculele polițiste de acum patru ani, jucate cu mult succes de public pe acest ecran. Intradevăr „Dr. Crippen la bord" întrunește tot ce se poate pretinde unei realizări în acest gen : mister, furt, femei frumoase și... focuri de revolver. Subiectul începe cu misterioasa moarte a frumoasei doamne Crippen. Dispariția doctorului Crippen aduce o serie de încurcături și bănueli. De aci filmul continuă într'un tempo preccipitat, ținând încordată atenție publicului până la sfârșit. Acțiunea este interesantă, dar prea bogată în evenimente, prea încurcată în situații inutile. In asemenea producți nu trebue să contăm vreo stringentă logică, dar e prea vizibilă tendința scenariatului de a duce spectatorul pe altă pantă de bănuială. Felicităm însă producătorii pentru felicita idee de a plasa subiectul într'un cadru modern, deși nu vedem cum ar fi reușit Dr. Crippton, o fugă atât de rapidă cu mijloacele de locomoție a secolului trecut. Scenariul este construit după arheicele șabloane a peliculelor invedite cu romanele lui Walace. O rețetă bună pentru a atrage amatorii filmelor de senzație tare. Scenariul este presărat și cu câteva apariți grațioase de femei frumoase. Rolul principal îl are Rudolff Fernau, un actor de teatru versat care reușește aproape permanent să-și stăpânească rolul, și nu este tocmai ușor dacă ținem seama de multilateralitatea acestui personaj misterios. Simpatic la început, Rudolff Fernau se lasă înfășurat de mister, face pe canalia și pe îndrăgostitul cu aceiași covingere. Frumoasa, actriță care interpretează pe soția doctorului, din păcate nu i-am reținut numele. Tânăra Gertrud Mayen apare pentru prima oară într'un rol principal. Este simpatică și pasează cu succes în ,,femee fatală", dar își dovedește talentul abea când apare travestită băiat. Un talent lipsit de rutină, dar foarte promițător. Fotografiile sunt șterse și fără efect, sau vor să pară misterioase pentru a fi în atmosfera acțiunii. Regia lui Erich Engel, corectă totuși, lasă de dorit în momentele de încordare, servind spectatorilor un ,,gag" ieftin sau un truc prea uzat în filmele polițiste. Deoarece genul acesta de pelicule este aproape inexistent în ultimul timp pe ecranele bucureștene, filmul are șansa succesului. Un titlu care nu spune nimic și mai ales care n'are ce căută la această comedie de reușită picanterie franțuzească. Este de altfel o greșeală capitală să se trateze cu indiferență alegerea unui titlu de film, căci s'a constatat, și nu odată, cât de mult contează aceasta la succesul unui film. Subiectul este banal, dar dialogul destul de distractiv și bine tradus. Acțiunea decurge într-un tempo de comedie modernă, greutatea rămânând la dispoziția distribuției. Regia slabă și vizibil prezentă numai la aparițiile lui Jean Tissier. Acest talentat actor, care de data aceasta deține rolul titular și-a câștigat un frumos renume pentru spectatorii noștrii cu două realizări: „Premier rendes vous" și „Picpus". Dacă în primul Tissier s'a pomenit admirat de doamnele noastre, aceastea datorită reclamei greșite care s'a făcut, publicul confundându-l cu frumosul Louis Jordan, în al doilea el ne-a devenit simpatic prin talentul său multilateral. Au exsistat desigur nenumărate filme în care Jean Tissier a fost remarcat, dar de data aceasta este avansat „star". Un comedian desăvârșit, care joacă puține mijloace, dar bine și la timp utilizate, Dennise Grey îl secondeză; e drăguță și cu mult temperament. Tania Fodor, îmbătrânită, se achită onorabil de rolul ce i-a fost încredințat. ..25 ani fericire" este un film bunicel care ne-a amuzat I Frumoasa vedetă franceză VIVIANE ROMANCE, pe care cetitorii nostri o vor admira In curând in „Carmen" marele film al anului 25 ANI FERICIRE LA SCALA Distribuția : Jean Tissier, Denise Grey. Prod. Continental Films-Paris. „CINEMA” Editura „Ziarul", S.A.R., București, Reg.Corn. 300/938 • înscrisă sub Nr. 228 in Registrul Publicațîunilor Periodice al Tribunalului Ilfov, S.I.Com. • Redacția și administrația str. Th. Masarik Nr. 17, Tel. 2.76.25 * Cont. Cec poștal 4.083. • Apare în 16 pagini mari tipărite la heliogravură. • Redactor responsabil ©. Ionescu. • Prețul abonamentelor: 6 luni (18 numere) Lei 540 și 3 luni (9 numere) Lei 270. • Anuneluri se primesc la administrația revistei » Taxa poștală plătită în numerar conform aprobării Nr. 15.585/939. * Societatea Națională de Editură și Arte Grafice „DACIA TSA !ANA" București, str. Sărindar, 5-7-9 • Imatriculate sub Nr. 156/942 la Reg. Of. Com. București. • Tipărită in ziua de 29-11-1944