Cinema, 1978 (Anul 16, nr. 1-12)

1978-01-01 / nr. 1

Tovarăşului Nicolae CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România Mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae CEAUŞESCU Toţi cineaştii din ţara noastră — profesionişti şi amatori, realizatori şi critici, producători şi distribuitori — participă cu profundă emoţie, cu neţărmurită dragoste şi bucurie la această mare sărbătoare a întregului nostru popor, moment de înălţare şi de mindrie naţională, cea de a 60-a aniversare a zilei dumneavoastră de naştere şi împlinirea a 45 de ani de activitate revoluţionară. Felicitările şi urările pe care vă rugăm să le primiţi din partea Asociaţiei cineaştilor, a cineamatorilor şi a milioanelor de cinefili, încărcate de dragostea şi devotamentul pe care le inspiraţi tuturor categoriilor de oameni ai muncii şi creaţiei, se îmbină. In conştiinţa noastră, cu profunda recunoştinţă pentru atenţia, înţelegerea şi înalta exigenţă comunistă, patriotică, manifestate de dumneavoastră faţă de arta ecranului. Inttlnirile dumneavoastră cu cineaştii s-au înscris cu litere de aur in istoria vie a filmului românesc Graţie glndirii dumneavoastră revoluţionare, datorită indicaţiilor dumneavoastră profunde şi cutezătoare, cinematografia romănă căreia dumneavoastră i-aţi definit cu o precizie incomparabilă importanţa formativă şi educativă In cadrul culturii noastre socialiste, a intrat In ultimul deceniu pe făgaşul unei înfloriri fără precedent Afirmlnd, In repetate rtnduri, criteriul primordial al valorii, punind In faţa noastră imperativul unei tematică strtns legate de experienţa actuală şi istorică a poporului nostru, dumneavoastră ne-aţi indicat totodată, cu strălucire căile prin care vom putea contribui, prin filmele noastre, la afirmarea geniului poporului român în lumea contemporană. Călăuzim de preţioasele dumneavoastră îndrumări şi indicaţii privind dezvoltarea şi înflorirea artei noastre cinematografice, animaţi de spirit partinic şi o înaltă răspundere patriotică, noi, cineaştii din Republica Socialistă România, ne angajăm să nu precupeţim niciun efort pentru a face să crească rolul educativ al filmelor noastre, pentru a face din arta noastră un puternic instrument pus In slujba idealurilor societăţii noastre socialiste, promovate de dumneavoastră cu attta înţelepciune şi consecvenţă. Vă asigurăm, mult iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că toată forţa talentului nostm şi toată dăruirea noastră vor fi puse In slujba idealurilor pe care ni le inspiraţi, pentru a da filmelor noastre expresia unei arte revoluţionare, de adâncă rezonanţă în conştiinţa milioanelor şi milioanelor de spectatori, năzuind ca operele noastre să fie expresia cea mai elocventă a adeziunii noastre la Programul Partidului de înflorire a ţării. Cu ocazia zilei dumneavoastră de naştere, vă rugăm să primiţi din partea cineaştilor din Republica Socialistă România, mui iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, urările noastre cele mai fierbinţi de sănătate şi putere de muncă Să trăiţi ani îndelungaţi pentru binele şi fericirea poporului român şi pentru prosperitatea patriei noastre, Republica Socialistă România. Asociaţia cineaştilor din Republica Socialistă România