Cinema, 1985 (Anul 23, nr. 1-10)

1985-01-01 / nr. 1

Scrisoarea Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. adresată tovarăşei Elena Ceauşescu Mult stimată tovarăşă ELENA CEAUŞESCU, Ne face o deosebită plăcere ca, la aniversarea zilei dumneavoastră de naştere, să vă adresăm din toată inima, cu profunde sentimente de preţuire şi stimă, cele mai calde felicitări, împreună cu urările noastre tovărăşeşti de viaţă îndelungată şi luminoasă, de multă sănătate şi fericire, alături de mult iubitul şi strălucitul conducător al partidului şi statului nostru, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Dorim să folosim şi acest prilej sărbătoresc pentru a vă aduce un profund omagiu şi a vă exprima, încă o dată, mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, aprecierea deosebită pe care noi toţi, comuniştii şi întregul nostru popor o dau îndelungatei şi multilateralei dumneavoastră activităţi pe care aţi desfăşurat-o şi o desfăşuraţi, cu înaltă competenţă şi profund spirit revoluţionar, în cadrul conducerii partidului şi statului, pentru înfăptuirea politicii de construcţie socialistă şi comunistă in scumpa noastră patrie, pentru progresul şi înălţarea ei pe trepte tot mai înalte de civilizaţie şi progres. Este unanim recunoscut şi se bucură de o înaltă preţuire din partea întregii ţări, rolul dumneavoastră de seamă — ca membru al Comitetului Politic Executiv şi prim-viceprim-ministru al guvernului — în elaborarea şi înfăptuirea în viaţă a politicii interne şi externe a partidului şi statului, la dezvoltarea generală economico-socială a ţării şi înflorirea vieţii materiale şi spirituale a poporului nostru, la afirmarea tot mai puternică a României pe plan internaţional. Apreciem, de asemenea, în mod deosebit activitatea dumneavoastră strălucită pe tărîmul cercetării ştiinţifice, contribuţia de excepţională însemnătate pe care o aduceţi, ca eminent om de ştiinţă şi savant de renume mondial, la progresul ştiinţei româneşti şi la orientarea ei în direcţiile hotărîtoare pentru desfăşurarea cu succes a întregii opere de construcţie socialistă din România, la introducerea şi promovarea susţinută, în toate domeniile vieţii economice şi sociale, a celor mai noi şi valoroase realizări ale gîndirii ştiinţifice şi tehnice moderne. Largul ecou de care opera dumneavoastră ştiinţifică se bucură peste hotare, înaltele distincţii şi titluri ştiinţifice ce v-au fost conferite de prestigioase instituţii şi foruri ştiinţifice, culturale şi de învăţămînt din cele mai diverse ţâri ale lumii, constituie — spre mîndria noastră, a întregului popor — o firească şi binemeritată recunoaştere a contribuţiei de mare valoare pe care, prin activitatea dumneavoastră, România socialistă o aduce la îmbogăţirea tezaurului universal al cunoaşterii ştiinţifice. Ne este deosebit de plăcut să apreciem şi cu acest prilej energia şi hotărîrea cu care acţionaţi ca, pretutindeni, în lume, ştiinţa să-şi afirme plenar vocaţia sa de pace şi progres, să servească exclusiv bunăstării şi fericirii oamenilor şi popoarelor, şi nu războiului şi distrugerii. Activitatea dumneavoastră în fruntea Comitetului naţional român „Oamenii de ştiinţă şi pacea", reprezintă o garanţie că slujitorii ştiinţei din ţara noastră, alături de întregul popor, îşi vor aduce şi in viitor, în modul cel mai activ, contribuţia la politica de pace, înţelegere şi colaborare pe care o promovează cu consecvenţă neabătută Partidul Comunist Român, România socialista. Exprimînd gîndurile şi sentimentele întregului nostru partid şi popor, vă dorim ca, împreună cu mult stimatul şi iubitul nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului şi preşedintele Republicii Socialiste România, să trăiţi ani îndelungaţi şi rodnici, în deplină sănătate şi putere de muncă, spre a încununa cu noi şi noi împlinim bogata şi neobosita dumneavoastră activitate pusă în slujba progresului şi înfloririi patriei, a înfăptuirii înaltelor răspunderi ce v-au fost încredinţate de partid şi popor, a transpunerii cu succes în viaţă a Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, a istoricelor hotărîri adoptate de Congresul al Xlll-lea al partidului, în această zi aniversară, de aleasă sărbătoare şi bucurie pentru întregul popor va urăm,încă o dată, stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, mult succes şi multe satisfacţii în activitatea viitoare şi vă adresăm, cu toată căldura inimilor noastre,tradiţionala urare: „LA MULȚI ANI!11 COMITETUL POLITIC EXECUTIV AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, 2