Constructorul, mai 1965 (Anul 17, nr. 800-803)

1965-05-08 / nr. 800

UN REZULTAT MULȚUMITOR Un studiu efectuat în ultimele luni ale anului trecut pe șantierele întreprinderii de izolații nr. 3 București, la care și-au adus contribuția cadre tehnice și activiști sindicali, a fost consacrat modului cum sunt respectate numele de tehnica securității și protecției muncii. Pornit din inițiativa conducerii întreprinderii și a comitetului sindicatului, studiul a avut ca obiectiv evitarea, pe viitor, a oricărei posibilități de accidentare și, deci, de a reduce numărul zilelor de incapacitate de muncă. Din cercetările efectuate s-a desprins ideea că frecvența accidentelor e mai mare la trei genuri de lucrări (izolații hidrofuge, sabotări la cald și coșuri industriale de mare înălțime). In plus, tot aici, s-a constatat o creștere a eforturilor fizice, datorită muncii manuale și lipsei de dispozitive de mică mecanizare. Concluziile acestei analize temeinice s-au concretizat în măsuri paralele și operative, menite să asigure o bună protecție a muncii. în primul rînd s-a procedat la examinarea cunoștințelor, în acest domeniu ale tuturor salariaților în directă legătură cu producția. în același timp, conducerea întreprinderii și-a concentrat atenția asupra creării de condiții optime de lucru, în raport cu asigurarea, la toate fronturile deschise, a unui climat sigur de muncă. Întrucît unele accidente se puteau provoca la transportul bitumului cald s-au și confecționat 500 bucăți de centainere termoizolante acoperite ; totuși, utilizarea acestora a demonstrat necesitatea îmbunătățirii lor, prin adaptarea unor capace cu descindere parțială. în prezent, pe șantierele întreprinderii, topirea bitumului se face cu combustibil lichid, în locul lemnelor, în utilaje acționate mecanic, întrebuințîndu-se cu mult succes cancioage cu cozi lungi. La unele lucrări de izolare a teraselor s-au constatat abateri de la normele de tehnica securității muncii, în special la modul de ancorare a dispozitivelor de ridicat; în acest sens, au fost luate măsuri energice și ancorarea scripeților să nu se mai facă de coșurile de fum, ci cu tiranți; în ultimul timp, acțiunea de îmbunătățire a protecției muncii a fost continuată și cu alte măsuri. De pildă, toate șantierele au fost dotate cu materiale de inventar pentru protecție ca : balustrade de terase și guri de ascensoare, schele tip „6 Martie“ pentru lucrările de termoizolații frigorifice, iar transportul se asigură cu roabe pe pneuri, macarale de fereastră și de mare capacitate, în momentul de față lucrul la coșurile industriale nu mai este conceput fără centuri de siguranță și de căști pentru mineri. Organele competente din cadrul șantierelor, cu ajutorul comitetului sindicatului, veghează ca șamotorii, forjorii, sudorii și izolatorii cu vată de sticlă să primească regulat antidoturile prescrise. Un obiectiv de seamă în cadrul acestor acțiuni l-a constituit lupta pentru preîntîmpinarea bolilor profesionale, îndeosebi a silicozei. Pînă nu de mult, operația de cioplire a cărămizilor refractare se făcea manual, în condiții grele, în aer viciat și cu un randament scăzut. Achiziționarea unei mașini de tăiat și șlefuit cărămizi a înlăturat eforturile fizice și apariția silicozei, sporindu-se totodată productivitatea muncii. Bunăoară, pentru fasonatul a 1000 de blocuri refractare necesitau 20 de muncitori; acum, aceeași cantitate e fasonată de mașină, deservită de numai 3 oameni. Atenția acordată asigurării de condiții bune de muncă și pentru îmbunătățirea protecției și securității muncii este concretizată în rezultatele obținute. Față de perioada corespunzătoare a anului trecut, în primele luni ale acestui an numărul zilelor de incapacitate de muncă a fost redus la zero. Cele 81 de zile prevăzute în statisticile întreprinderii de izolații nr. 3 provin din 1964. Iată, așadar, un rezultat mulțumitor, care se cere continuat cu perseverență. V. RADU Craslnnchimi Pag. a 2-a Sîmbătă 8 mai — nr. 800 IHIKI IIIIIJHIHIM Prevederile Asigurarea unor condiții optime de muncă și de trai pentru muncitori se află permanent în grija conducerii Trustului de instalații montaje nr. 21-București. Astfel, în domeniul protecției muncii trustul a elaborat un plan de măsuri tehnico-organizatorice, cu termene și responsabilități, în care s-au prevăzut : intensificarea controlului locurilor de muncă de către colective de ingineri, maiștri și tehnicieni; examinara periodică a conducătorilor punctelor de lucru ; îngrădirea cu țarcuri a generatoarelor de sudură, a golurilor în planșee etc.; revizuirea echipamentului de protecție și înlocuirea lui unde e nevoie. Pentru ușurarea efortului fizic al muncitorilor se vor achiziționa anul acesta: 5 pompe de epuiment, 2 încălzitoare de agregate, 20 cărucioare pentru transportul buteliilor de oxigen, 40 dispozitive hidraulice de îndoit țevi, 12 mașini de filetat țevi, 5 ciocane de abataj, 23 trolii manuale, 60 cricuri hidraulice 4 mașini de găurit ziduri, 30 macarale-triunghi etc. Jacob VARTAN corespondent P. S. Conducerea întreprinderii de izolații nr. 3 — București ne informează că unele materiale de protecție, cum ar fi cizmele de cauciuc, produse de Combinatul de cauciuc — Jilava, nu sînt de calitate corespunzătoare. Ne facem ecoul sesizării, solicitînd întreprinderii producătoare să respecte această cerință. Activități plăcute Schimbul I se terminase. Rind pe rînd, muncitorii unității timișorene a întreprinderii regionale de materiale de construcții se îndreptau spre clubul proaspăt renovat. Aici, în fiecare zi pînă seara tîrziu, ei își petrec timpul liber. Clubul are o frumoasă și variată activitate atî la sediu, cît și în deplasare. Pentru vîrstnici și tineri au fost organizate mai multe expuneri pe diverse teme politice și ideologice, precum și de cultură generală. Astfel, de curînd, ei au audiat conferințele „Industria chimică în plin avînt“ și „O călătorie pe harta industrială a patriei , de la Baziaș la Sulina". De mult succes se bucură în rîndul muncitorilor și cartea. Astfel, peste 75% din salariați au devenit cititori activi ai bibliotecii. Una din formele întrebuințate cu succes la antrenarea de noi cititori o constituie discuțiile sau recenziile. O asemenea recenzie s-a ținut recent, în legătură cu romanele „Vii și morți“ și „Ia vîrsta de aur Și bibliotecile volante au o activitate rodnică; ele au cititori pasionați, ca mecanicul Eugen Guțic, săpătorii Liviu Griga și Dragoș Șchiopu, inginerul Andrei Țurcan și alții. Artiștii amatori din cercul de teatru pot fi văzuți aproape zilnic la club. La început numărul lor era mic, doar șase persoane. Acum, colectivul s-a mărit la 22. Cît despre repertoriu, el se compune din două piese de teatru: „Surîsul costă un milion“, de A. Safranov, și „Zizi și formula ei de viață““, de Sidonia Drăgușanu. Pînă în prezent, colectivul a dat spectacole în cîteva din localitățile unde întreprinderea are unități — Oravița, Deta, Recaș, Nadrag etc., urmînd ca în curînd, în cadrul celui de al IV-lea festival „I. L. Caragiale“, să prezinte și în localitățile Bited și Sînnicolau Mare. Din formație fac parte Felicia Gălușanu — responsabila comisiei cultural-educative a comitetului sindicatului, comuniștii Dumitru Bîră, Mihai Drăgan, utemiștii Traian Oltenescu, Alina Vornic, Sabina Ghilea și alții. Grupul de recitatori a pregătit pînă în prezent aproape 20 de poezii. Deseori ei sînt invitați să participe la spectacole sau montaje literare, organizate de diverse instituții culturale din oraș. Iată doar citeva aspecte ale vieții cultural-educative și artistice ce pulsează în acest club, edificatoare însă pentru a ilustra grija de a îmbina armonios odihna, munca și cultura. Doru TAMAȘ corespondent „Se împrăștie norii**, de Sofronov, este piesa cu care colectivul de teatru din cadrul clubului sindicatului de la Fabrica de ciment-Turda participă la Concursul bienal de teatru „. L. Caragiale Repetițiile au loc de trei ori pe săptămînă, sub îndrumarea instructorului Ioan Mitea, de la Teatrul de stat din Turda. De curînd, pe lîngă club a luat ființă un cerc de radioamatori, căruia i s-au creat toate condițiile pentru a-și putea desfășura activitatea. Zilnic, vin noi tineri și vîrstnici pentru a se înscrie la acest cerc. Mihai SALIȘTEANU directorul clubului de la Fabrica de ciment — Turda PROGRESE ÎN PROCESUL INSTRUCTIV—EDUCATIV Școala profesională de pe lîngă fabrica „Ceramica“ din Jimbolia pregătește muncitori calificați, atît pentru această întreprindere, cît și pentru alte fabrici de cărămizi și țigle ale Ministerului Industriei Construcțiilor. Ea dispune de două săli de clasă, o sală de desen, un laborator și două ateliere-școală, bibliotecă. Pentru îmbunătățirea cazării elevilor, este în curs de construire un nou cămin, cu 150 de locuri. începînd din viitorul an de învățămînt, școala va funcționa cu cite 2 clase la fiecare an, pregătind ceramiști ceramică brută și lăcătuși mecanici pentru industria ceramică. Cadrele didactice ale școlii sunt recrutate dintre inginerii, tehnicienii,și, maiștrii cei mai buni ai fabricii ; toți aceștia au dovedit practic în scurt timp, că se străduiesc să-și însușească calitățile unor buni pedagogi. La lecțiile teoretice profesorii folosesc cu regularitate material didactic din bogata colecție a școlii. Se fac vizite la diferite întreprinderi pentru a-i familiariza pe elevi cu procesele tehnologice care le sînt prezentate în cadrul învățămîntului teoretic. De curînd, școala a fost dotată cu un magnetofon, pentru imprimarea pe bandă a unor lecții teoretice îmbunătățite, prin actualizare, față de cele din manuale. Benzile vor fi folosite de elevi în orele de meditație, pentru a suplini lipsurile din manual, precum și notițele insuficiente. Datorită tuturor acestor măsuri, precum și altora de aceeași natură, elevii școlii profesionale din Jimbolia au reușit să obțină la învățătură rezultate bune. Un merit deosebit revine conducerii școlii (director Cornel Săsăran, director adjunct Andrei Magda), precum și conducerii fabricii „Ceramica“, care au reușit să asigure desfășurarea corespunzătoare a procesului instructiveducativ în școală. ing.Radu HALFON corespondent sionate și 110 elevi ai școlii de maiștri (cursuri de zi și serale) de la Grupul școlar de construcții din Timișoara s-au îmbunătățit prin darea in funcțiune a noi localuri: un cămin, o clădire pentru internat, birouri și cabinete de desen, o clădire pentru ateliere. In fotografii: noua clădire a grupului școlar, de pe bd. Tinereții, și o fază la ficeu, intr- o un antrenant meci de volei pe terenul sportiv al școlii. Pentru împrospătarea cunoștințelor tehnice în ce privește calitatea lucrărilor și ridicarea productivității muncii, conducerea T.B.C.Iași a inițiat un interesant ciclu de lecții, la care participă șefii de brigadă și maiștrii de la toate șantierele trustului. Cursurile se țin în trei centre : Iași, Bîrlad și Pașcani. La fiecare secție se expune un referat despre calitate și altul despre căile creșterii productivității muncii, indicîndu-se procedee noi ușor de aplicat pe șantiere, ca și metode avansate folosite la alte unități din țară. Săptămânal au loc două ore de seminar, urmărindu-se atît verificarea cunoștințelor, cit și răspîndirea experienței pozitive. Temele ce se analizează sunt: zidărie, terasamente-fundații, montajul panourilor mari, tencuieli, pardoseli, betoane și betoane armate, spoielizugrăvelii, montarea tîmplăriei și tinichigeriei, instalații electrice, instalații sanitare, instalații de încălzire centrală, izolații pentru terase. ing. M. RUDICH corespondent Organizarea de concursuri „Cine știe meserie, cîștigă" se bucură de mult interes în rîndul colectivului șantierului 501-„Steagul Roșu" al Trustului de construcții-montaj nr. 5-Brașov. la cele trei concursuri ce au avut loc — pentru zidari-betoniști, mozaicari-faianțari și zugravi-vopsitori — au participat numeroși lucrători ai șantierului. Cîștigătorii concursurilor au fost premiați cu obiecte. D. OPRESCU corespondent Elevii școlii profesionale de materiale de construcții din Fieni se bucură de un sprijin nelimitat, la orele de practică, din partea muncitorilor tuturor secțiilor fabricii de ciment. Repartizați în echipele cele mai bune sau direct pe lîngă lucrători cu înaltă calificare, eleviiucenici sunt ajutați, cu dragoste și răbdare, să-și însușească meseria. Totodată, ei sunt pregătiți (în special electricienii) și pentru respectarea normelor de protecția muncii. Ion DUMITRESCU corespondent PE SCURT «PE SCURT• PE SCURT «PE SCURT 1 Condițiile de Învățătură și de trai ale celor 1043 elevi ai școlii profe nlui luiUli $-ü/| PRACTICA ÎN PRODUCȚIE A CLASEI NOASTRE Ca maistru instructor și pedagog la clasa de zidari a Școlii de ucenici din Șimleu, îmi revine sarcina de a găsi cele mai potrivite măsuri ca instruirea elevilor să fie cît mai rodnică. In activitatea de zi cu zi, și în special la orele de practică, am căutat să-i fac pe elevi să aibă încredere în forțele lor, să capete personalitate și spirit de răspundere în acțiunile ce le întreprind. Un prilej bun de afirmare la învățătură îl au elevii acum, la practica în producție, la construcția noului local al școlii noastre. Cei 29 de elevi ai clasei D zidărie, anul I, sunt organizați în două echipe cu eâte un șef de grupă. Ioan Crișan și Avram Chere ji, șefi de grupă, preiau zilnic, în fața colegilor, sarcinile de producție, urmăresc ca fiecare elev să fie aprovizionat cu materiale, să realizeze lucrări de bună calitate, îmi aduc la cunoștință felul cum a decurs munca atunci cînd am lipsit de pe șantier pentru a pregăti frontul de lucru din ziua următoare. Zilnic, analizăm în colectiv rezultatele obținute, facem demonstrații practice, arătînd celor care au scăderi în muncă greșelile lor, metodele de îndreptare. Căutăm ca fiecare elev să se deprindă cu ordinea, cu organizarea judicioasă a locului de muncă, cu aplicarea măsurilor de protecția și securitatea muncii. Iosif ROZSA maistru instructor Ilii) nul acesta, întreprinderile Direcției generale de construcții-montaj a Sfatului popular al Capitalei au sarcina de a da în folosință oamenilor muncii 12 359 apartamente convenționale, importante obiective social-culturale, lucrări edilitare etc. De asemenea, ele vor ataca noi construcții ce vor constitui frontul de lucru pentru iarna 1965— 1966. Pentru realizarea importantelor sarcini înainte de termen, un accent deosebit se pune și pe introducerea marii și micii mecanizări, pe folosirea judicioasă, cu randament sporit a tuturor mecanismelor. Astfel, a crescut mult numărul excavatoarelor, al buldozerelor, macaralelor-turn, automacaralelor și al mijloacelor auto (numărul utilajelor și mașinilor dublîndu-se în 1964 față de 1959), s-a realizat o productivitate înaltă a acestora atît anul trecut, cît și în primul trimestru din acest an, în 1965 se vor mai procura 2 buldozere, 9 excavatoare, 16 macarale-turn, 7 automacarale, 83 autobasculante etc. Se vor putea executa, astfel, mecanizat 3 310 000 mc săpături, 1 358 000 mc împingeri și nivelări de pămînt, 780 000 mc betoane și mortare se vor transporta pe verticală (cu macarale tum) 1 891 000 t, se vor transporta cu mijloace auto 12 100 000 t. _ Bestoanele și mortarele se prepară mecanizat în proporție de 99%. Cele i 7 stații de preparat betoane furnizează șantierelor 3260 mc beton pe schimb. Avînd îni atenția sa _marea și mica mecanizare a lucrărilor, urmărind continua reducere a efortului fizic al muncitorilor, îndrumat de Comitetul de partid, Consiliul sindicatelor întreprinderilor D.G.C.M.București a inițiat în ultima vreme numeroase acțiuni pentru bunul mers al activității și pentru ajutorarea organelor tehniceadministrative. Colective formate din activiști ai sindicatelor, din cadre specializate în problemele de mecanizare au analizat modul cum sînt folosite mijloacele mecanice, cum au muncit comitetele sindicatelor în acest sens, aducînd contribuție însemnată la pregătirea materialelor de analiză supuse în discuția plenarei Consiliului ținută de curînd. Referatul prezentat în fața plenarei — lărgită cu cadre de conducere, ingineri, tehnicieni și muncitori — ca și participanții la discuții constată că atît planul de lucru cit și cel al productivității au fost depășite în 1964 și în primul trimestru al anului acesta, înseamnă că utilajele și mijloacele auto s-au folosit mai bine decit în trecut, reparațiile capitale și curente s-au făcut, în linii mari, la timp și de bună calitate (planul valoric și fizic de reparații capitale s-a realizat în trimestrul I în proporție de 100%). Folosind creditele de mică mecanizare întreprinderile D.G.C.M.București și-au procurat un număr mare de macarale de fereastră, roabe pe pneuri, bene basculante de 0,8 mc, aparate de zugrăvit electrice, cărucioare pentru transportat oxigen etc. Așadar pe șantiere s-au creat condiții bune pentru executarea lucrărilor în condițiile unei tehnici înaintate, iar oamenii care o mînuiesc dau dovadă de grijă față de avutul obștesc, veghează ca starea utilajelor să fie întotdeauna bună. îndrumate de Consiliul sindicatelor construcții, organele sindicale din întreprinderi și șantiere desfășoară o eficientă muncă de antrenare a colectivelor de muncitori, ingineri și tehnicieni la analiza modului de folosire al utilajelor, ridicarea pe o treaptă superioară a indicilor de utilizare. Biroul consiliului, prin comisia inginerilor și tehnicienilor, a pus un accent deosebit pe îmbunătățirea adunărilor sindicale lunare, pe îmbunătățirea conținutului rapoartelor maiștrilor, ca și ale organizatorilor de grupe. Astfel, a acordat în acest sens un temeinic sprijin comitetului sindicatului de la întreprinderea de utilaj și transport, comitetelor de la întreprinderile de PE TEME DE MECANIZARE construcții care au utilaje și dispozitive proprii. Analizarea cu simț de răspundere a modului de folosire al utilajelor ca și al reparării lor au influențat în bine activitatea, s-au obținut rezultatele economice amintite în cadrul adunărilor lunare tot mai mulți lucrători, printre care maistrul I. Onțulescu, Mihai Neguț, Dumitru Petre, Grigore Cadarcea și alți mecanici și conducători auto au făcut propuneri, au ridicat probleme în legătură cu funcționarea, întreținerea și repararea utilajelor, a mașinilor auto. Reinstruirea macaragiilor, împrospătarea cunoștințelor mecanicilor pe șantiere cu caracteristicile de funcționare ale utilajelor organizarea recondiționării unor piese uzate care în trecut erau predate la fier vechi — această măsură a dus la scurtarea timpului de stagnare în atelier al utilajelor din lipsă de piese de rezervă ca: discuri de ambreiaj, cruci cardanice, diferențiale, carburatoare, pompe etc. — sunt numai citeva propuneri care aplicate au dat rezultate foarte bune. Dar, raportul Biroului executiv, participanții la discuții au scos la evidență unele deficiențe care încă frînează activitatea constructorilor. Comitetele sindicatelor și conducerile de la întreprinderea de utilaj și transport, întreprinderile de construcții-montaj și altele n-au scos la iveală toate rezervele pentru folosirea utilajelor, s-au creat condiții bune de întrebuințare a acestora. Bunăoară, din cauza indisciplinei unor lucrători, prezența pe șantiere a unor utilaje și mașini auto se face cu întîrziere. Nu în puține rânduri stațiile de betoane „Ecaterina Teodoroiu“, „Drumul Taberei“ și altele au livrat, cu întîrziere de multe ori, betonul necesar unor man șantiere, imobilizînd sute de muncitori, în alte cazuri conducătorii auto sau de utilaje nu respectă foile de parcurs, se prezintă din proprie inițiativă la alte puncte de lucru așa zise „rentabile“. De asemenea, s-a constatat că cererile de mijloace auto de utilaje de către întreprinderi și șantiere nu se fac pe baza unor analize tehnice, pe baza necesarului real, încă nu s-a realizat o colaborare satisfăcătoare la nivel de șantier, șef de coloană, șef de autobază sau sector de utilaje pentru rezolvarea operativă a tuturor greutăților care se ivesc pe parcurs. Numai așa se explică de ce unele șantiere au surplus de mașini auto și utilaje de mare mecanizare — la blocul C3 din șantierul Drumul Taberei al I.C.M. nr. 3 și la blocul Bll din Balta Albă al I.C.M. nr. 1 s-au menținut macaralele turn, deși lucrările ce mai erau de executat se puteau efectua cu macarale pionier, cu macarale de fereastră etc. Conducerile unor șantiere, deși au fost sesizate în numeroase rînduri de către organele sindicale, n-au luat măsuri pentru amenajarea drumurilor de acces. Numărul defecțiunilor și degradărilor din cauza suprasolicitărilor se ridică la 10—15% din parcul zilnic al mașinilor aflate în circulație. în luna martie a.c. s-au constatat ca inaccesibile drumurile de la stația de betoane „Ecaterina Teodoroiu“, accesele de la blocurile din șantierul C.III 2—3 I.C.M. nr. 2 și I.C.M. nr. 1, intrarea la șantierul micro 8 al I.C.M. nr. 3, la blocurile 02, 03 și 04 Bercenii al I.C.M. nr. 4 ș.a. Vii discuții s-au dus și în legătură cu lipsa de colaborare dintre antreprenorii generali și subantreprize pe șantiere în vederea menținerii drumurilor de acces. Străpungerea drumurilor cu ocazia săpăturilor făcute de subantreprize este firesc, așa cum au subliniat mulți vorbitori, să se facă conform planului de organizare al șantierului, să fie evitată pe cît se poate stingherirea căilor de acces. Despre asemenea probleme și mai ales de educarea muncitorilor de la I.U.T. și întreprinderile care au sectoare de mecanizare s-au ocupat mai puțin comitetele sindicatelor și din această cauză s-au produs deficiențele amintite. Aprobînd planul de măsuri pentru îmbunătățirea activității în viitor, plenara Consiliului sindicatelor construcții București a stabilit importante sarcini, care vor duce în final, cu contribuția comitetelor sindicatelor, sub conducerea organelor de partid, la creșterea gradului de mecanizare al lucrărilor de construcții, realizarea unor indici de utilizare superiori. Gh. VOICU 11111! PENTRU REALIZAREA UNOR INDICI DE FOLOSIRE SUPERIORI A ACȚIUNI EFICIENTE Lectura cărților este o activitate la care participă, de la o zi la alta, un număr tot mai mare de muncitori de pe șantierele grupului nr. 1 (T.R.C.)-Ploiești. Aceasta pentru că biblioteca clubului „Constructorul", cu sprijinul organelor sindicale, întreprinde interesante citutmi juriitofi >e popularizarea cărții.Astfel pentru muncitorii de la șantierul Ploiești-nord s-au organizat consfătuiri cu teme ca :re să citim, recenzii, simpozioane, medalioane etc. De un deosebit succes s-a bucurat în rîndul muncitorilor bolintineni recenzia unor lucrări literare ale marelui scriitor Dimitrie Bolintineanu, ca și biografia sa. Cu bune rezultate participă numeroși muncitori la concursul „Iubiți cartea“. Dulgherii Ion Bronta, loan Călin, loan Badiu, zugravul Stelian Militaru, parchetarul loan Cojocaru și mulți alții sunt azi purtători ai insignei „prieten al cărții“. Ioan BOROȘ corespondent ÎNTREPRINDEREA DE CONSTRUCȚII FORESTIERE din Cluj, str. Horea nr. 7, telefon 49—53 angajează imediat contabili șefi, contabili principali și magazioneri principali pentru șantierele Poeni Ic de sub munte, Baicu Țibleș cu sediul în comuna Dragotflorești, raionul Vișeu, șantierul Sîngeorz-Băi, raionul Năsăud Avram Iancu, raionul Cîmpeni. Condiții — conform H.C.M. nr 1053/1960. Salarizarea — 1500 pentru contabili șefi, 1050 pentru contabili principali, 875 lei pentru magazioneri, plus sporuri de 20%. întreprinderea de industrie locală mixtă Baia Mare Str. Mihai Eminescu nr. 63, telefon 6020 PRODUCE ȘI LIVREAZĂ pe bază de comenzi ferme, fără repartiție, următoarele produse : O Mobilier comercial pentru orice magazine comerciale, chioșcuri pentru legume și fructe, tutungerii, răcoritoare • Cazane de baie • Cazane de rufe • Fierărie pentru uși și geamuri • Cricuri mecanice și hidraulice • Tirbușoane universale • Lucrări de construcții metalice • Diferite piese turnate din fontă. ÎNTREPRINDEREA DE PRODUSE DIN BETON CELULAR AUTOCLAVIZAT DOICEȘTI - raionul Tîrgoviște are în stoc și poate livra pe bază de comandă fermă — elemente de zidărie din beton celular autoclavizat • sort 0,5/500 kg/mc • sort 0,7/700 kg/mc Dimensiunile și caracteristicile corespund instrucțiunilor CSCAS. C Ó9 65, aprobate prin Ordinul nr. 89/28.11.1965. La cerere se pot executa și plăci de izolație, sortul 0,5, de 6, 10, 12, 12,5, 15 cm, cu menținerea dimensiunii de 24 cm înălțime. Prețurile — conform Ordinului M.I.C. nr. 170/1965. Orice alte informații se pot obține direct de la întreprindere, cu sediul în com. Doicești, raionul Tîrgoviște, regiunea Ploiești (telefon 18 Doicești). ÎNTREPRINDEREA INDUSTRIALĂ DE STAT „METALURGICA“ CLUJ, str. Budai Nagy Antal nr. 114 Telefon : 52—92 , 53—44 produce și livrează pe bază de comandă fermă . INJECTOARE TRIFAZICE pentru COMBUSTIBIL LICHID -REGLABILE — în trei tipuri : Nr. 1 — lei 1225/buc. — debit 5—20 litri/oră, corespunzător pentru încălzirea cazanelor cu suprafața de încălzire de 8—13 mp, precum și pentru sobe de gătit la cantine, cămine, spitale, G.A.S.-uri etc. I Nr. II — lei 1525/buc. — debit 15—40 litrioră, pentru cazane cu suprafața de încălzire 12—32 mp. Nr. III — lei 1700/buc. — debit 20—70 litri oră, pentru cazane cu suprafața de încălzire de 20—40 mp, adaptabile și la cazane pentru încălzire centrală. Se primesc comenzi pentru trimestrele III și IV 1965.