Contemporanul, ianuarie-iunie 1978 (nr. 1-26)

1978-01-06 / nr. 1

săptămînal al consiliului culturii și educaţiei socialiste Nr. 1 (1 626) 6 IANUARIE 1978 12 pag. 1 LEU AN NOU FERICIT P OPORUL român a sărbătorit aniversarea Republicii şi Anul Nou 1978, privind cu îndreptăţită mîndrie în urmă, la timpul eroic pe care l-a traversat, timp hotărîtor pentru stadiul superior al vieţii social-economice în care se află România contemporană. Trei decenii de muncă şi luptă, de abnegaţie şi dăruire în care naţiunea noastră, sub conducerea înţeleaptă a Partidului Comunist Român, a izbutit, etapă după etapă, să se înalţe, să înflorească şi să prospere şi, astfel, să edifice azi, aici, la Carpaţi şi Dunăre, societatea socialistă multilateral dezvoltată, in această perioadă, şi mai ales în ultimii , zece ani, au progresat şi s-au modernizat tocite ramurile economiei naţionale, au fost ridicate la o viaţă nouă, mereu mai bonată, regiunile şi zonele ţării slab dezvoltate în trecut, a sporit adusul social şi venitul naţional, puterea economică a patriei noastre şi, pe această bază, a crescut neîncetat nivelul de trai material şi spiritual al poporului. Succese de seamă s-au obţinut în înflorirea învăţămintului, ştiinţei şi culturii — factori de seamă ai progresului şi civilizaţiei poporului, în transformarea conştiinţei maselor, în făurirea omului nou, înaintat al societăţii noastre. „Tot ceea ce s-a înfăptuit in aceste trei decenii in România, se arată in Proclamaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Consiliului de Stat şi guvernului cu prilejul sărbătoririi împlinirii a trei decenii de la instaurarea Republicii în România - este rodul activităţii neobosite, al abnegaţiei şi spiritului de dăruire ale minunatei noastre clase muncitoare, ale harnicei ţărănimi şi intelectualităţii muncitoare, ale tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, ale întregului nostru popor - expresia voinței sale de neclintit de a înfăptui politica Partidului Comunist Român ce corespunde pe deplin intereselor şi aspiraţiilor sale fundamentale." Anul 1977, an al centenarului Independenţei de Stat a României, şi al celor trei decenii de la întronarea Republicii, rămîne, totodată, anul Conferinţei Naţionale a Partidului Comunist Român, moment de importanţă istorică în dezvoltarea şi înflorirea vieţii noi, al creşterii mereu mai impetuoase a nivelului de trai al poporului, dovedind, o dată mai mult, rolul vital al partidului in înflorirea patriei, în afirmarea şi creşterea prestigiului României socialiste pe plan internaţional. Anul Nou — 1978 se anunţă luminos şi bogat în fapte pentru airul nostru. An de miez al cincinalului revoluţiei tehnicorţifice, 1978 va prilejui naţiunii noastre reafirmarea marilor sale virtuţi creatoare, demonstrîndu-şi sieşi, ca şi lumii întregi, ■că un popor liber, independent, stăpîn pe destinul său, este capabil de măreţe înfăptuiri în lumina dragostei de ţară, a eroismului său înnăscut. „Sunt pe deplin încredinţat — subliniat în mesajul de Anul Nou tovarăşul Nicolae Ceauşescu — că şi in anul ce vine întregul nostru popor va acţiona cu toată hotărirea şi abnegaţia, sub conducerea partidului, pentru realizarea acestor ţeluri măreţe, că prin perseverenţa şi elanul lor revoluţionar, toţi oamenii muncii se vor dovedi la înălţimea marilor răspunderi pe care istoria le pune in faţa generaţiilor de astăzi ale României socialiste." Sărbătorind, la începutul acestui an, ziua de naştere a secretarului general al partidului, ne alăturăm milioanelor de glasuri, în urarea de sănătate şi viaţă lungă, pentru înfăptuirea, aici, pe pămîntul românesc, a lumii noi, comuniste I li P Con e m p o r a n u • , ■--v-yr Imperativul calităţii — de Dumitru Ghişe.............. 3 Istorie locală — istorie totală ...................................................... 4 .Bionica de Dan Lăzărescu........................................................... 5 Dezbaterile „Contemporanului“: Textuldramatic ........ 6-7 Cronica teatrală, plastică, literară, de film ....8-9-10 'onocratizarea vieţii internaţionale ........................ 12 Cu prilejul Anului Nou, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu primesc urările copiilor patriei