Contemporanul, iulie-decembrie 1979 (nr. 27-52)

1979-07-06 / nr. 27

Nr. 27 (1 704) 6 IULIE 1979 12 PAG. 1 LEU VIITOR DE AUR IZIONARISMUL este o trăsătură esenţială a activităţii partidului nostru. Ea se leagă, evident, de caracterul ştiinţific al politicii sale, de vocaţia analizei creatoare, în lumina materialismului dialectic, a realităţilor economice şi sociale. De aceea, despre o anume realitate apărută la un moment dat se poate spune că a fost văzută cu mult timp înainte. De fapt, ea nu a fost numai văzută, dar şi gindită şi prefigurată. In esenţă, prin aceasta partidul nostru comunist işi dovedeşte în practică spiritul său revoluţionar, puterea de a anticipa şi de a construi cu temeinicie, in climatul rigorii ştiinţifice şi al responsabilităţii istorice, un destin înalt poporului român. Acest fapt, intre multe altele, dovedeşte din plin de ce Partidul Comunist Român este numit, în deplin consens cu realitatea noastră, centrul vital al poporului român, de ce politica lui — emanaţie liberă, democratică, a voinţei întregii naţiuni socialiste - este înfăptuită cu însufleţire,cu exemplară dăruire revoluţionară. Destinul nostru de oameni ai României socialiste, de cetăţeni ai unei ţări ce urcă intr-un ritm înalt treptele progresului multilateral este, datorită revoluţiei, patosului construcţiei, conectat permanent la izvoarele de energie ale unor zile ce îşi alătură de la sine atributul de istorice. Zile cu adevărat istorice s-au înscris în viaţa ţării cele în care s-a desfăşurat recenta Plenară comună a Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice şi Sociale a României pe a cărei ordine de zi au figurat . Proiectul de Directive ale Congresului al Xll-lea al Partidului Comunist Român cu privire la planul cincinal 1981-1985 şi liniile directoare ale dezvoltării economico-sociale a României pînă in 1990 ; Proiectul Programului de cercetare ştiinţifică, dezvoltare tehnologică şi introducere a progresului tehnic pină in 1990 şi orientările principale pină in anul 2000 ; Proiectul Programului de cercetare şi dezvoltare in domeniul energiei pină in 1990 şi orientările principale pînă in anul 2000 ; Cu privire la convocarea celui de al Xll-lea Congres al Partidului Comunist Român. In acelaşi context de intensă activitate politică s-au înscris şi şedinţa Biroului Executiv al Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii care a avut loc sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii. O imagine a modului în care se înfăptuieşte construcţia economică şi socială in România socialistă a fost oferită de vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în judeţul Constanţa. Cuvintarea secretarului general al partidului la adunarea populară de la Combinatul petrochimic Midia-Năvodari a constituit pentru constructorii acestui important obiectiv al industriei noastre un înalt prilej de satisfacţie, dar şi de mai deplină angajare în muncă, pentru întreg poporul român, un nou moment al dialogului său cu viitorul prefigurat cu claritate, profund angajat de Directivele Congresului al Xll-lea al partidului. „In curind vor fi publicate Directivele Congresului al Xll-lea privind dezvoltarea economică şi socială a ţârii in perioada următoare — arăta la Midia-Năvodari tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Veţi putea constata, dragi tovarăşi şi prieteni, că şi in continuare ne propunem să facem eforturi susţinute pentru a asigura înfăptuirea prevederilor Programului partidului, astfel incit pină in 1990 să ridicăm România la un nivel de dezvoltare economicosocială apropiat de cel al ţărilor dezvoltate.“ Edificăm prezentul privind continuu spre viitor. Spre viitorul pe care documentele partidului nostru, noi înşine îl numim de aur. In acest an, al 35-lea al libertăţii sale, poporul român, sub conducerea partidului comunist, se angajează prin evenimentul major din viaţa sa care va fi Congresul al Xll-lea al P.C.R. să edifice o Românie tot mai demnă între naţiunile lumii, a României pe care anul 2000 o va afla pe treptele unei civilizaţii superioare. Contimporanu IV Itinerariul cultural al revoluţiei: Hortensia Papadat - Bengescu şi K. H. Zambaccian • Trei poeme de Ion Brad • Morala selecţiei valorilor — un eseu de Dinu Săram . . (2) 1944-1979 23 AUGUST Partidul, înaltul forum al gândirii creatoare: Unitatea general-particular în conducerea societăţii „ . . . / .... . . .......................... ........ . C3) Ani de afirmare a ştiinţei româneşti : Cercetarea biologică generează filozofie .. (.) ч Nicholas Georgescu-Roegen despre Entropie, „săgeata timpului“ şi procesele economice (4) • .. întărea României“ — reflecţii la finala muzicienilor (6-7) • Aniversările culturii: Ion Vinea — de Şerban Cioculescu; Móricz Zsigmond — de Nicolae Balota (9) .* j ■ ». mm FLORICA CORDESCU : Mamă cu copil Proletari din toate ţările, uniţi-vo ! săptâmînal al consiliului culturii şi educaţiei socialiste