Contemporanul, ianuarie-iunie 1980 (nr. 1-26)

1980-01-04 / nr. 1

„Cu prilejul Anului Nou, vă urez tuturor, dragi tovarăşi şi prieteni, succese, satisfacţii şi bucurii cit mai mari în muncă şi viaţă, realizarea dorinţelor şi aspiraţiilor de mai bine, multă sănătate şi fericire!“ NICOLAE CEAUŞESCU TV AM INTRAT într-un an nou ! Pragul lui 1980 a fost pentru noi, , poporul român, cînd încă ne aflam departe de el, o chemare a viitoarelor certitudini. Am venit spre acest an nou, care se aşează sub un înalt semn al creaţiei libere în calendarul revoluţiei noastre, cu demnitatea celor ce îşi construiesc liberi istoria, cu mîndria celor ce nu contenesc să sporească frumuseţea patriei lor, cu încrederea proprie oamenilor ce îşi asumă conştient marile responsabilităţi ale prezentului. Cu această demnitate, cu această mîndrie, cu această hotărîre am ascultat, la ceasul de cumpănă al anilor, ca pe însăşi vocea Patriei, Mesajul de Anul Nou, adresat întregului nostru popor de preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU. „Anul 1979, pe care îl încheiem peste citeva minute, a marcat un nou pas înainte în dezvoltarea ţi modernizarea bazei tehnico-materiale a societăţii noastre, in sporirea avuţiei naţionale ţi ridicarea nivelului de trai, în înlănţuirea obiectivelor edificării socialismului ţi comuni pe pămîntul României" — sînt cuvintele cu care put Mesajul de Anul Nou tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Socialismul a deprins poporul român cu marile bilanţuri, semnificative pe multiple planuri. Schimbarea anilor înseamnă, de trei decenii şi jumătate, prilejuri de a evalua un drum istoric avînd drept obiectiv timpul comunist al patriei, bilanţul acestei evaluări fiind sursa de bucurie, izvorul autentic de optimism al întregii noastre naţiuni. De cincisprezece ani aceste bilanţuri sunt mai bogate, poartă în ele o cantitate mai mare de adevăr despre noi înşine, despre puterea noastră de creaţie, poartă din plin încărcătura unui înălţător patos revoluţionar. Sirnt anii marilor, noastre izbînzi obţinute sub conducerea celui mai iubit fiu al poporului român, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. De aceea, fiecare an nou din acest deceniu şi jumătate a însemnat mult, foarte mult, pentru edificarea noii societăţi, a însemnat mult, foarte mult, atît din punct de vedere cantitativ, cit şi calitativ. Sunt anii în care naţiunea noastră socialistă a obţinut victorii epocale in lichidarea înapoierii ţării, in afirmarea României ca ţară liberă, independentă, suverană. S-a configurat, în acest răstimp, un alt chip al ţării noastre — un chip pe măsura istoriei sale dintotdeauna şi de acum, un chip pe măsura visurilor poporului român. „Toate marile infăptuiri in transformarea revoluţionară a societăţii, in creşterea potenţialului ei material şi spiritual — arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Mesaj — sunt rezultatul politicii partidului nostru, care aplică neabătut ideile socialismului ştiinţific, adevărurile universal valabile, la condiţiile concrete ale României, al elanului întregului popor care înfăptuieşte programul partidului ce exprimă interesele şi aspiraţiile supreme ale întregii naţiuni. Aceste realizări pun în evidenţă superioritatea orinduirii noastre socialiste care asigură manifestarea plenară a energiei şi capacităţii creatoare a poporului nostru." Ne-am despărţit de anul 1979, dar purtăm mai departe, ca pe o flacără, hotărîrile marelui forum al comuniştilor - Congresul al Xll-lea al partidului. Sínt hotărîrile noastre ale muncitorilor, ţăranilor, ale intelectualilor, ale tuturor cetăţenilor patriei, fără deosebire de naţionalitate. Sînt hotărîrile prin care anul 1979 şi-a căpătat dreptul să se numească istoric. Cu inimile pline de bucuria momentului - o bucurie întemeiată pe o puternică realitate politică, socială şi economică, cu conştiinţa vie, gata oricînd să recepteze Continuare în pag. 3 BILANŢUL ÎNCREDERII ÎN VIITOR Nr. 1 (1730) 4 IANUARIE 1980 12 PAG. 1 LEU