Contemporanul, iulie-decembrie 1984 (nr. 28-52)

1984-07-06 / nr. 28

Gindirea şi acţiunea vie a preşedintelui ţării, secretarul general al partidului, amplifică orizontul înfăptuirilor întregului popor MUL 40 al libertăţii noastre este deosebit de bogat, iată, în evenimente de o importanţă hotărîtoare pentru destinele României socialiste. Calendarul politic al actualităţii a cuprins momente politice cruciale pentru viaţa partidului, a întregului popor : Plenara C.C. al P.C.R., Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, precum şi lucrările Sesiunii Marii Adunări Naţionale care s-au desfăşurat recent au adoptat noi şi importante documente în vederea înfăptuirii cu succes a hotăririlor Congresului al XII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, a Programului istoric de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. După cum este unanim ştiut, Plenara C.C. al P.C.R. a adoptat Hotărîrea cu privire la convocarea Congresului al XIII-lea al Partidului Comunist Român — eveniment de o excepţională importanţă pentru toţi comuniştii, pentru toţi cetăţenii patriei, tineri şi vîrstnici, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, de la oraşe şi sate —, eveniment pe care, intr-o puternică, indestructibilă unanimitate, întreaga noastră naţiune socialistă este hotărîtă să-l întîmpine cu noi şi măreţe realizări, cu convingerea fierbinte că numai in acest fel putem asigura propăşirea multilaterală, continuă a patriei socialiste, ridicarea ei pe cele mai înalte culmi ale progresului şi civilizaţiei. S-a evidenţiat şi cu acest prilej contriţia esenţială, determinantă, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea cutezătoare şi fundamentarea profund ştiinţifică a acestor documente, forţa geniului gîndirii sale creatoare, capacitatea de a înţelege în întreaga lor complexitate legităţile progresului economico-social, ale procesului revoluţionar pe care-l străbate in momentul de faţă societatea românească, pe fondul extrem de complex al evoluţiei vieţii internaţionale, capacitatea impresionantă a secretarului general al partidului de a îmbogăţi în mod creator, prin experienţa inconfundabilă a societăţii noastre, tezaurul de idei al concepţiei despre lume şi viaţă a clasei muncitoare. Momentul hotăritor, culminant al Plenarei C.C. al P.C.R., care a căpătat încă de-acum dimensiunile unui adevărat simbol al unităţii de gind şi faptă, de cuget şi simţire sub semnul căruia muncim şi trăim, îl reprezintă adoptarea Hotărîrii Plenarei Comitetului Central cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu in funcţia de secretar general al partidului. ÎNTR-O ATMOSFERA impresionantă, Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste a dat o puternică expresie entuziasmului şi satisfacţiei deosebite, sentimentelor de mîndrie cu care oamenii muncii din întreaga ţară au primit Hotărirea Plenarei Comitetului Central cu privire la realegerea, de către Congresul al XIII-lea al P.C.R., a tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român, întreaga desfăşurare a dezbaterilor a pus in evidenţă faptul că această hotărîre exprimă, în cel mai înalt grad, voinţa întregului nostru popor, dorinţa sa vie ca în fruntea partidului — conducător încercat al naţiunii române pe drumul edificării socialismului şi comunismului — să se afle fiul său cel mai iubit, patriotul înflăcărat, care şi-a consacrat pilduitoarea sa viaţă cauzei propăşirii şi independenţei patriei, bunăstării şi fericirii tuturor celor ce muncesc. Participanţii la dezbateri au exprimat sprijinul deplin faţă de această propunere, subliniind că realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ctitorul României moderne, în fruntea partidului, este o garanţie sigură că poporul român va păşi în continuare, cu aceeaşi consecvenţă şi acelaşi avînt revoluţionar, pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi a comunismului. Aducînd un vibrant omagiu preşedintelui Nicolae Ceauşescu pentru tot ceea ce face spre binele poporului român, al cauzei păcii şi colaborării între popoare, vorbitorii au subliniat deosebita semnificaţie politică a acestei propuneri, în desăvîrşită concordanţă cu interesele vitale ale naţiunii române, cu cele mai scumpe idealuri ale sale, cu năzuinţele oamenilor de bine de pretutindeni spre o lume a păcii, eliberată pentru totdeauna de spectrul ameninţător al unei conflagraţii nucleare. LUCRĂRILE în plen ale sesiunii a noua a celei de a opta legislaturi a Marii Adunări Naţionale s-au desfăşurat sub semnul aceleiaşi entuziaste adeziuni unanime. Forul suprem al puterii de stat a dat glas aspiraţiei fierbinţi şi voinţei ferme a întregii noastre naţiuni , în deplină unanimitate, deputaţii au exprimat adeziunea lor totală, a alegătorilor pe care îi reprezintă, la Hotărirea Plenarei Comitetului Central cu privire la realegerea de către Congresul al XIII-lea al partidului a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, eminent gînditor revoluţionar, strălucit exponent al virtuţilor şi vocaţiei creatoare şile poporului român, genial ctitor al României moderne, în funcţia de secretar general al Partidului Comunist Român. Ei au subliniat că văd în această hotărîre o nouă expresie a dragostei şi recunoştinţei cu care comuniştii, întregul nostru partid şi popor îl înconjoară pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, o garanţie a transpunerii în viaţă cu fermitate şi pasiune revoluţionară a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. în cadrul dezbaterilor, vorbitorii au evidenţiat faptul că Programul de alimentaţie ştiinţifică a populaţiei, elaborat din iniţiativa şi sub îndrumarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi adoptat în recenta sesiune a Marii Adunări Naţionale, reflectă grija statornică a partidului şi statului nostru pentru ridicarea necontenită a nivelului de trai, a calităţii vieţii tuturor membrilor societăţii noastre. DIN ÎNTREAGA ŢARA, exprimînd unanima aprobare, deplina satisfacţie a întregului partid şi popor cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de secretar general al partidului, pe adresa Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, au sosit şi sosesc din întreaga ţară vibrante mesaje de deplină aprobare, de unanimă satisfacţie, de înaltă mîndrie p.,xiotică, revoluţionară, prin care toţi comuniştii, toţi oamenii muncii, tineri şi vîrstnici, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, dau glas gîndurilor şi sentimentelor celor mai alese cu care au luat cunoştinţă de Hotărîrea Plenarei Comitetului Central al partidului cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Congresul al XIII-lea în înalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. In cuvinte pline de emoţie şi bucurie se afirmă deplina, înalta încredinţare că realegerea de către Congresul al XIII-lea al partidului, în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român a celui mai iubit fiu al naţiunii noastre, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, corespunde pe deplin dorinţei fierbinţi şi voinţei neabătute a tuturor comuniştilor, a întregului nostru popor şi este menită să se constituie într-un factor puternic, de întărire a unităţii şi coeziunii partidului, a încrederii şi adeziunii întregului nostru popor la politica internă şi internaţională a partidului şi statului, la înfăptuirea exemplară a istoricelor hotărîri ce vor fi adoptate de Congresul al XIII-lea al P.C.R., pentru mersul victorios al României pe drumul progresului şi libertăţii, al socialismului şi comunismului. Semnatarii telegramelor dau glas convingerii unanime a partidului şi poporului că marile înfăptuiri obţinute în anii de după cel de al IX-lea Congres al partidului, afirmarea tot mai puternică a partidului ca centru vital al naţiunii socialiste şi al democraţiei muncitoreşti, dezvoltarea fără precedent a forţelor de producţie, dezvoltarea relaţiilor de producţie din societatea noastră, înflorirea continuă a ştiinţei, invăţămîntului şi culturii, creşterea bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor sunt indisolubil legate de numele secretarului general al partidului. „Cu înaltă mindrie patriotică, cu deosebită satisfacţie şi deplină aprobare, comuniştii, întregul colectiv care activează în cadrul Consiliului Culturii şi Educaţiei Socialiste, alături de toţi oamenii muncii dinpatria noastră, de întregul nostru popor, Vă adresează din toată inima cele mai fierbinţi felicitări cu prilejul adoptării Hotărîrii Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român cu privire la realegerea dumneavoastră de către Congresul al XIII-lea al partidului, in funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român“ , se arată în telegrama Consiliului Culturii şi Educaţiei Socialiste. „Unindu-şi glasul cin cel al tuturor oamenilor muncii din ţara noastră, scriitorii români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi îşi exprimă entuziasta adeziune la Hotărirea Plenarei Comitetului Central cu privire la realegerea dumneavoastră în funcţia de secretar general al Partidului Comunist Român. Este aceasta încă o mărturie grăitoare a sentimentelor de profundă preţuire şi dragoste cu care vă înconjoară întregul popor, răspunzînd astfel la tot ceea ce gîndiţi şi înfăptuiţi spre a asigura bunăstarea materială şi spirituală a patriei, spre a grăbi înaintarea ei pe drumul civilizaţiei şi progresului“ — se releva în telegrama Uniunii Scriitorilor din Republica Socialistă România. Ţara întreagă adresează gînduri şi sentimente de fierbinte dragoste, nemărginită recunoştinţă şi adîncă preţuire conducătorului încercat al partidului şi statului, luptătorului neobosit pentru cauza socialismului şi comunismului, pentru făurirea unei lumi a păcii şi dreptăţii pe planeta noastră. IN CADRUL neîntreruptului dialog cu ţara al secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a analizat zilele trecute, cu cadre de conducere şi specialişti din economie, probleme fundamentale ale ridicării calităţii producţiei, ale creşterii eficienţei economice , modul în care se îndeplinesc prevederile de plan şi programele speciale privind reducerea consumurilor specifice, a costurilor de producţie, creşterea calităţii şi productivităţii muncii, introducerea şi asimilarea tehnologiilor şi produselor noi în diferite ramuri industriale, care au un rol esenţial în accelerarea modernizării structurilor de producţie, folosirea la maximum a potenţialului productiv, ridicarea pe o treaptă calitativ nouă, superioară, a întregii activităţi economice. Secretarul general al partidului a examinat rezultatele obţinute pină în prezent şi măsurile luate in acest sens pentru viitor în metalurgie, industria construcţiilor de maşini, industria de maşini-unelte, electrotehnică şi electronică, în domeniul energiei electrice, al transporturilor. Au fost stabilite căile şi direcţiile de acţiune pentru promovarea largă a progresului tehnic, ridicarea calităţii şi competitivităţii produselor industriei româneşti, reducerea consumurilor de materii prime, energie şi combustibili, diminuarea cheltuielilor de producţie, creşterea tot mai accentuată a productivităţii muncii, extinderea exporturilor şi limitarea la strictul necesar a importurilor. CU PRILEJUL împlinirii a 35 de ani de la înfiinţarea Organizaţiei Pionierilor din România şi a sărbătoririi „Zilei pionierilor“ s-a desfăşurat în Capitală o grandioasă manifestare jubiliară, in cadrul căreia copiii şi pionierii patriei au dat glas sentimentelor de profundă mulţumire şi recunoştinţă pentru condiţiile minunate de viaţă de care se bucură, hotărîrii de a munci şi de a învăţa fără preget pentru a deveni constructori demni ai României, în numele tuturor copiilor ţării, Consiliul Naţional al Organizaţiei Pionierilor adresa o caldă scrisoare de mulţumire preşedintelui ţării: „Cu aceeaşi dorinţă arzătoare şi voinţă neclintită, cu care întregul nostru partid şi popor dau expresie dragostei neţărmurite faţă de conducătorul încercat al naţiunii noastre, personalitate proeminentă a lumii contemporane, şi noi, milioanele de purtători ai cravatei roşii cu tricolor, cadrele care muncesc cu pionierii şi şoimii patriei, ne manifestăm adeziunea fierbinte şi deplina bucurie faţă de Hotărîrea recentei Plenare a Comitetului Central al Partidului Comunist Român, privind realegerea dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în funcţia supremă de secretar general al partidului, garanţia sigură a mersului ferm înainte, spre comunism, al societăţii noastre“. INTR-O ATMOSFERA entuziastă, de puternică exprimare a adeziunii la Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. privind realegerea, la Congresul al XIII-lea, a celui mai iubit fiu al poporului în funcţia supremă de partid, s-a desfăşurat şi vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în judeţele Sibiu şi Alba. Aceste noi dialoguri de lucru au constituit pentru comunişti, pentru toţi oamenii muncii din judeţele vizitate, fără deosebire de naţionalitate, un fericit prin Alex. VASILESCU (Continuare în pag. Ю) • Convingerea unanimă, înalta certitudine a partidului, a întregului popor : reînvestirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în cea mai înaltă funcţie de partid - garanţia sigură a dezvoltării şi înfloririi multilaterale a patriei noastre socialiste Ne angajăm să facem totul pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan pe acest an şi pe întregul cincinal, pentru a întîmpina cu noi şi însemnate succese a 40-a aniversare a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi Congresul al XIII-lea al partidului In mijlocul oamenilor muncii din judeţele Sibiu şi Alba • • CONTEMPORANUL .