Contemporanul, ianuarie-iunie 1985 (nr. 1-26)

1985-01-01 / nr. 1

Bună dimineaţa, An Nou 1985 iţi spunem noi, oamenii acestei ţări intr-un singur glas pentru că sintem, toţi un gind, o inimă, o conştiinţă. Bună dimineaţa ţie, primenitorule tinărule, năzdrăvenule, puternicule pentru că ţie iţi plac zorii, ivirea soarelui, străfulgerarea de raza prin aerul limpezit de atingerea frunţilor noastre . Bună dimineaţa An Nou, 1985 intră în casele noastre, în ctitoriile noastre, priveşte in jurul tău şi luminează-te de ceea ce vezi, şi bucură-te . Cu piine şi sare te primesc miinile noastre, An Nou, voievod de timp înstelat, intrind, paşnic învingător, sub cupolele veşniciei noastre. Multe am făurit noi pînă la tine, prinde-te in hora ce se roteşte odată cu apele şi cu munţii, prinde-te in acest cintec continuu care este insuşi ritmul istoriei noastre noi, ritmul celor 20 de ani de epocă fără egal, prin care noi înşine suntem alţii : mai frumoşi, mai tineri, mai visători, mai îndrăzneţi, mai harnici, mai vizionari . Bună dimineaţa, An Nou 1985, te-am văzut, te ştim, te cunoaştem chipul tău l-am desenat in proiectele noastre, dar tu, iată, rotunjeşti cele două decenii ale Măreţei Epoci Nicolae Ceauşescu, de aceea ne eşti foarte aproape de inimă, de cuvint, de faptă. Cum aproape ne este Marele Făuritor de Istorie, cel pentru care România e Demnitatea, încrederea, Visul, Speranţa, Totul. Bună dimineaţa, An Nou 1985, te intimpină griul cel verde din bârăganele noastre, cel din palmele ţăranului încolţind sub respiraţia sa . Pluguşorul nostru oprească-se la casele oamenilor harnici, la cei ce gindesc prezentul şi viitorul acestei patrii unice ; cu flori proaspete venim cu ginduri de recunoştinţă sosim, cu sentimente alese să urâm cu sufletele deschise mulţi ani in sănătate conducătorului iubit prin care am invins şi am izbindit marelui conducător cu fapta ridicată în tricolor spre nemurire spre avîntata zidire ; o urare, la fel, pe măsură celei ce emană din privire căldură, celei ce alături de Marele Bărbat veghează la binele ţării neincetat. Un cintec al inimilor noastre, curat ca apa de izvor din care bea un căprior. Bună dimineaţa, An Nou 1935 frate cu virsta noastră frate cu Carpaţii cei veşnici, frate cu stejarii cei falnici tăcerii din zarea noastră un ştergar şi in îl aşezăm să strălucească Visul Visul cel visat cu ochii deschişi Visul ce a devenit certitudine . El este viitorul patriei noastre Este comunismul. V Desen de UGIA MACOVEÎ I j i a I 1 ■ 8. P ROBLEMELE fundamentale, ale tuturor oamenilor muncii, fara deosebire de naţionalitate, ale întregului nostru popor, constau în înfăptuirea obiectivului strategic al Partidului Comunist Român, al Programului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare fermă spre comunism. Numai prin realizarea acestor obiective vom asigura adevărata egalitate în drepturi, bunăstarea, libertatea tuturor oamenilor muncii, a poporului nostru I UNA din marile realizări, care are un rol hotărîtor în asigurarea deplinei egalităţi în drepturi, este dezvoltarea puternică a forţelor de producţie şi amplasarea armonioasă in toate judeţele şi zonele ţării a industriei şi a altor activităţi. Tocmai pe această bază s-au creat condiţii minunate pentru asigurarea dreptului la muncă, pentru însuşirea celor mai înaintate cunoştinţe ale ştiinţei şi tehnicii moderne. MAI AVEM o înţelegere nouă a egalităţii şi libertăţii — aceea a faptului că toţi cetăţenii patriei au aceleaşi drepturi în toate domeniile, aceleaşi libertăţi, dar şi aceleaşi îndatoriri faţă de patrie, faţă de popor, faţă de cauza făuririi societăţii noi, fără clase. ÎN ANUL 1985 va trebui să acţionăm cu toată hotărîrea pentru îndeplinirea obiectivelor privind ridicarea calităţii, creşterea productivităţii muncii şi realizarea celorlalte cerinţe ale asigurării progresului tot mai puternic al patriei noastre. NICOLAE CEAUŞESCU (Din Cuvîntarea la Şedinţa Comuna a Consiliilor oamenilor muncii de naţionalitate maghiară şi