Contemporanul, ianuarie-iunie 1986 (nr. 2-26)

1986-01-10 / nr. 2

V. SCRISOAREA Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. adresată tovarăşei Elena Ceauşescu Mult stimată tovarăşă Elena Ceauşescu, Cu cele mai alese sentimente de stimă, respect şi preţuire, dorim ca, la aniversarea zilei dumneavoastră de naştere, să vă adresăm, din adîncul inimilor, calde felicitări şi urări de ani mulţi şi luminoşi, în deplină sănătate şi fericire, alături de mult iubitul şi stimatul conducător al partidului şi statului nostru, ctitorul strălucit al României socialiste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Ne este tuturor deosebit de plăcut ca, folosind acest moment aniversar, să vă aducem un fierbinte omagiu şi să vă exprimăm înalta apreciere pe care, împreună cu toţi comuniştii, cu întreaga naţiune, o dăm îndelungatei şi rodnicei dumneavoastră activităţi în mişcarea revoluţionară,in conducerea partidului şi statului, pentru binele şi fericirea poporului român, pentru edificarea cu succes a socialismului şi comunismului pe pămintul scump al patriei, pentru progres social şi pace în lume. In rîndurile întregului nostru partid şi popor este unanim recunoscută contribuţia dumneavoastră de înaltă competenţă şi răspundere comunistă ca membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român şi prim viceprim-ministru al guvernului , la elaborarea şi înfăptuirea în viaţă a măreţelor planuri şi programe de dezvoltare economico-socială a patriei, la perfecţionarea organizării şi conducerii societăţii, la progresul continuu al cercetării ştiinţifice şi aplicarea largă in producţie a rezultatelor acesteia, la înfăptuirea neabătută a Programului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism, întreaga ţară preţuieşte în mod deosebit activitatea remarcabilă pe care o desfăşuraţi pe ţărimul ştiinţei şi tehnologiei, contribuţia de mare însemnătate pe care o aduceţi ca eminent om de ştiinţă de renume mondial la dezvoltarea şi înflorirea gîndirii ştiinţifice, a învăţămintului şi culturii româneşti, la unirea şi organizarea forţelor din aceste importante sectoare de activitate în vederea asigurării progresului multilateral al patriei socialiste, a îmbogăţirii vieţii spirituale şi lărgirii orizontului de cunoaştere şi cultură al întregului popor. Valoroasa dumneavoastră operă — încununată cu multe distincţii şi titluri ale unor prestigioase instituţii de ştiinţă, cultură şi învăţămint din diferite ţări ale lumii — reprezintă,spre mîndria întregului nostru popor, o contribuţie de mare însemnătate la înflorirea ştiinţei şi culturii naţionale şi universale, un exemplu strălucit de dăruire revoluţionară, de profund ataşament faţă de cauza înfloririi României socialiste, a progresului şi civilizaţiei tuturor popoarelor. COMITETUL POLITIC EXECUTIV AL COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMAN (Continuare , pag. 2) ________________| FONDAT IN ANUL 1681 Nr. 220441 B/BL/OTEC KERC ■ JUDEȚEANĂ ?TZ! А Лттг« А-Ггттг. SAPTAMINAL POLITIC-SOCIAL-CULTURAL 10 IANUARIE 1986 N ! „Fie ca 1936 — primul an al noului cincinal — să deschidă calea unor noi şi tot mai mari realizări în toate domeniile de activitate, în munca şi lupta harnicului nostru popor pentru înfăptuirea hotărîrilor istorice ale Congresului al Xlll-lea, a Programului partidului, să asigure înaintarea neabătută a patriei pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate, ridicarea gradului de civilizaţie şi bunăstare a întregii naţiuni, întărirea continuă a independenţei şi suveranităţii României !" NICOLAE CEAUŞESCU (Dir. Mesajul de Anul Nou) EPOCA DE LUMINI -НАТМ şi murvam fr-o epocă de lumină, într-un timp ale cărui dimensiuni se măsoară prin îndrăzneala proiectelor constructive şi prinverticalitatea marilor noastre împliniri. Trăim şi muncim sub semnul continuităţii politicii partidului ■ co munist, liberi şi stăpini pe pămintul strămoşesc. Drumul spre comunism ni-l talonăm cu edificii trainice, iar opţiunile noastre privind viitorul ni le asumăm în numele intereselor vitale ale patriei socialiste, ale poporului. Prin voceasertarului general al partidului, preşedintle României, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, vorbesc năzuinţele adevărate ale unei naţiuni dornice să clădească, să-şi proiecteze cu luciditate şi cutezanţă revoluţionară obiectivele. Strămoşea ei urare „La mulţi ani !“, pe care conducătorul iubit a adresat-o întregului popor, a făcut să vibreze sufletul tuturor cetăţenilor ţării, hotărâţi să-şi unească eforturile pentru Îndeplinirea integrală a finalităţilor aflate în faţa noastră. Şi din suflet, din cuget, aceeaşi urare caldă şi sinceră de „La mulţi ani !" a adresat-o naţiunea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu. Anul 19115 şi cel de-al 7-lea cincinal s-au încheiat cu măreţe înfăptuiri în toata domeniile de activitate. In cronica de aur a Epocii Nicolae Ceauşescu s-au înscris alte şi alte file care consemnează realizări strălucite în dezvoltarea economică şi socială a patriei, o nouî etapă pe calea consolidării orînduirii noastre socialiste. Industria, agricultura, celelalte sectoare ale economiei au sporit avuţia naţională, iar invăţămîntul, ştiinţa şi cultura au contribuit din plin la progresul multilateral al societăţii româneşti, la ridicarea nivelului de trai spiritual şi material al maselor, în Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, a înfăţişat tabloul însufleţitor al înfăptuirilor obţinute, într-o impresionantă coeziune de gind şi faptă, de către oamenii muncii din uzine şi fabrici, instituţii, de pe şantiere şi de pagoare . „Toate aceste realizări reprezintă o puternică ilustrare a superiorităţii orînduirii noastre socialiste, a Caracterului profund ştiinţific, realist şi mobilizator al planurilor şi programelor noastre de dezvoltare economico-socială, a capacităţii creatoare şi forţei poporului român de a învinge orice obstacole şi greutăţi şi de a acţiona, într-o strânsă unitate, sub conducerea partidului —■ centrul vital al naţiunii noastre — pentru ridicarea continuă a patriei sale, libere şi suverane, pe culmi tot mai înalte de progres şi civilizaţie“. In cincinalul 1981—1985, ca să dăm cîteva exemple, producţia netă a crescut „Contemporanul* T (Continuare ) pag. 2}