Contemporanul, ianuarie-iunie 1987 (nr. 1-26)

1987-01-01 / nr. 1

s ! (Continuare In pag. Si ■bbhbbesm „Tuturor le adresez urarea de un An Nou cu împliniri tot mai mari in toate domeniile ! Să faceţi astfel, dragi tovarăşi, incit anul 1987 să marcheze o nouă etapă in ridicarea patriei noastre din toate punctele de vedere, ca ţara noastră să devină mai puternică, mai bogată, ca viaţa poporului să devină mai frumoasă !" NICOLAE CEAUŞESCU „URARE PENTRU TARĂ $1 POPOR, PENTRU PARTID $1-AL SĂU CONDUCĂTOR" SENTIMENTELE de adincă dragoste şi recunojjtthMfc.Pe care tinerele, vlăstare ale popornii nostru .Te nutresc, faţă de tovarăşul preoţtie . Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu şi-au găsit.»' O»emoţionantă expresie In tradiţionala , sărbătoare a Pluguşorului, desfăşurată la Sanul Palatului Republicii. Tineri, piloniferi/" şoimi ai patriei de pe întreg cuprinsul ţării au urat, cu toată căldura inimilor lor, conducerii de partid şi de stat, strămoşescul „La mulţi ani !“ Vibrind de bucuria reintilnirii cu conducătorul iubit şi stimat al partidului şi al ţării, erau de faţă, veniţi să ureze împreună cu reprezentanţii tinerelor generaţii, şi mesageri ai unor colective de muncă din întreprinderi şi instituţii bucureştene, însufleţiţi de minciuna pentru rezultatele obţinute in anul Încheiat şi de încrederea deplină în înfăptuirea marilor obiective ale anului ce vine şi ale actualului cincinal, în edificarea cu succes a socialismului şi comunismului în România. Asemenea înălţătoare ginduri au fost exprimate în urările rostite, în întreagă această frumoasă sărbătoare de la care n-au lipsit alaiurile de copii colindători, veniţi din Maramureş şi Moldova, din Bihor şi Muntenia, din Oltenia, Dobrogea şi Banat, după cum n-au lipsit fluieraşii de pe meleagurile Botoşanilor şi buciumaşii din Tulnicenii Vrancei, dubaşii de pe plaiurile Hunedoarei, sau căiuţii de prin părţile Sucevei . Pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu, Om degeniu-n fruntea ţării. Pentru tovarăşa Elena Ceauşescu, Luminos şi demn exemplu, Ţara dă, azi, glas urării. La mulţi ani iubiţi conducători La mulţi ani să ne trăiţi Viaţa să vă aducă flori in prag Sănătoşi să fiţi Numai bucurii Tineri şi copii Vă urăm cu drag de Anul Nou Cu părintească dragoste, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au răspuns urărilor adresate de * PE POARTA CEA MARE Pe poarta cea mare a timpului Intră voiniceşte, noule an ! Priveşte, ai cui ura , Munţilor şi veşniciei lor, Apelor şi neodihnei ce le învaţă să evite, Dar mai ales oamenilor înrudiţi şi cu veşnicia Şi cu neodihna Şi cu frumuseţea , Vino spre noi Cu trei brazi : Unul de sănătate, Altul de fericire, Altul de pace, Sub aceste semne ale perenităţii Inima noastră rosteşte cuvinte de laudă Pentru Preşedintele ţârii, Ctitorul acestui timp eroic In care noi suntem meşterii mari Ai prezentului şi ai viitorului, Pentru femeia-savant şi femeia-om politic A cărei dăruire pentru binele ţării Este legea propriei existenţe . Ştim că toţi aceşti brazi au aceeaşi rădăcină Şi au crescut din acelaşi pâmint-vis Că toţi năzuiesc spre aceleaşi înălţimi ; Pe cel de sănătate lasă-ni-l in praguri, Pe cel de fericire aşeazâ-ni-l in braţe, Pe cel de pace sâdeşte-l sub steagul ţârii, Aceasta trebuie să fie lucrarea la Noule an, Spre a putea creşte griul, Şi implini fructul, Spre a se auzi cintecul Şi a zbura pasărea, Spre a fi omul-om Şi viaţa — viaţă ! Pe poarta cea mare a timpului Intră voiniceşte noule an, In semn de cinstire lată, înainte-ţi o poartă de Maramureş, înaltă, purtind semnul soarelui, Semnul omeniei şi al încrederii... An nou, fii binevenit In lumina Acestei patrii nemuritoare ! Contemporanul