Contemporanul, ianuarie-iunie 1989 (nr. 1-27)

1989-01-01 / nr. 1

Proletari din toate ţările, uniți-vă " Nr. 12 1981 1 IANUARIE 1989 16 PAG. 3 LEI 29 decembrie 1988. Mii de copii şi tineri au venit la sediul Comitetului Central al partidului pentru a adresa, potrivit tradiţiei, în prag de an nou, tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii şi tovarăşei ELENA CEAUŞESCU, omagiul fierbinte al tinerei generaţii a patriei, împreună cu urarea, din inimă, de mulţi ani şi fericiţi, în deplină sănătate şi putere de muncă, spre binele ţării şi al naţiunii noastre, pentru triumful idealurilor de pace şi progres ale poporului român, intr-o atmosferă plină de vibraţie, de autentică sărbătoare, au fost reafirmate sentimentele de neţărmurită dragoste şi profundă recunoştinţă pe care milioanele de copii şi tineri din satele şi oraşele patriei le poartă tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, tovarăşei ELENA CEAUŞESCU, pentru minunatele condiţii de viaţă, muncă şi învăţătură create, pentru căldura sufletească şi grija de părinte cu care veghează la creşterea şi educarea lor multilaterală, la formarea ca devotaţi constructori ai socialismului şi comunismului. '— ----------------------- "I T" 'irr nu iiwTT““ifrnrniii mu irniT'ii mirr ifi n i »tott—■ imn 11 im i n t m 11 mii 11 ■ 0 ZI A MARILOR SPERANŢE IATA care este sădită in noi, am primit-o de la prima celulă biologică şi chiar de la prima moleculă vie de acum peste patru miliarde de ani. Iar viaţa îşi are surse premergătoare în arhemul (principiile) materiei profunde. Toată istoria vieţii se află concentrată în cei sosiţi cu conştiinţă în pragul unui nou an,in cei care gindesc trecerea anilor şi trecerea vieţii prin filtrul tăcut al orelor de zi cu zi. Anul nou este o sărbătoare, o zi de speranţă, care contravine tristeţii scurgerii timpului. De anul nou timpul devine o feerie, pentru ca vremurile ce vin să fie mai bune, pentru un nou ciclu prosper al naturii şi omenirii. Timpul ne atrage solidar cu el în viitorul vieţii care s-a înălţat cu efort la conştiinţă şi spirit. Simţim şi gîndim într-un fel continuitatea vieţii în timp, cu mult dincolo de deceniile noastre, intuim timpurile viitoare care şi ele ne aparţin, la fel cum ne aparţine întregul trecut fabulos. Timpul şi viaţa continuă, dar ele nu pot continua fără noi, cei de astăzi, cei care suntem datori să avem înţelepciunea viitorului generaţiilor care vor urma şi care este şi al nostru, al vieţii. Anul nou este sărbătoarea viitorului absolut, până la cel mai îndepărtat timp posibil al conştiinţei în universul nostru şi chiar dincolo de el, în timpurile reciclate ale existenţei profunde. Anul nou este o sărbătoare cosmică învelită într-o caldă poleială argintiu-aurie umană. Mihai DRAGANESCU V Vremi mindre între toate Ară timpul ară cu iubiri în ţară şi din vatra sfîntâ, vatra milenară, măre, cum cuvintâ şi ne împresoară vocea străvechimii şi a rădăcinii şi ne zice ea cum mai bine ştie despre românime, despre veşnicie : leagăn vă e leatul ce-ncepu izvorul, ce-ncepu şi cintul ce-ncepu şi dorul, din suflarea voastră a-nceput cuvintul ce-nflori de sus pină jos pâmintul ce-l călcaţi acum, inspre ani frumoşi inspre ani de soare, nalţi şi glorioşi. Ora-i de lumină cu miros de piine Anul Nou ne-ntoarnă Chipul inspre Miine, şi aceeaşi voce sfintă ne-mpresoară : ţara să vă fie totdeauna ţară . Şi in gindul nostru facem legâmint pentru vis şi datini şi pentru pămint . O vom inălţa tot mai sus pe creste tot mai demnă fie-n vremile aceste. Căci durarăm vremi mindre între toate vremi de rodnicie şi de libertate, vremi cu stele-n frunte şi cu aripi mari vremi de omenie şi de făurari. România-i una pentru totdeauna, cum o ctitorim şi cum o iubim . Ară timpul, ară, cu iubiri in ţară, ne-a-nvâţat aratul Marele, Bărbatul, Ctitorul de Astăzi, Ctitorul de Miine, Fiul cel Dinitiu, pentru zbor şi Piine... ne-a-nvâţat, asemeni, spun cum se ridică Glorioasa Fiică cu fapta-i aleasă nu a ţării casă . Şi le spune lor sub fald tricolor Ţara Românească „La mulţi ani, trăiască" cu glas luminat, cu glas unduios de riu maiestos. Fie-n noul an gindul suveran, gindul de cinstire şi de făurire, gindul de-nfrăţire şi de fericire . Gindul nostru este spus pe româneşte gind bun de arat şi de semănat şi de secerat ca un lan bogat şi înmiresmat... „CONTEMPORANUL“ :Visil 30 ird G31 a ibia[