Contemporanul, iulie-decembrie 1989 (nr. 28-50)

1989-07-07 / nr. 28

o OPŢIUNE ISTORICĂ Poporul întreg trăieşte momente de intensă mîndrieşi angajare patriotică, momente prilejuite de Hotărîrea Comitetului Central, adoptată în unanimitate, cu privire la realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia supremă de conducere a partidului, expresie a sentimentelor de dragoste şi preţuire pentru activitatea sa teoretică şi practică, pentru dăruirea revoluţionară care au dimensionat o epocă istorică nepereche în de două ori milenara devenire a patriei noastre. Consecvent militant revoluţionar încă din fragedă tinereţe, patriot şi profund gînditor, strateg al progresului multilateral al patriei, făuritor al unui nou destin al ţării, proeminentă personalitate politică a lumii contemporane, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este, pentru noi toţi, vtitor de ţară. De aceea, toţi oamenii muncii din oraşe şi sate recunosc, în Hotărîrea plenarei, propria lor opţiune pentru prezentul şi viitorul ţării, o opţiune pe care acum o reafirmă deplin conştient, încrezători căub conducerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, patria noastră va străbate noi trepte de progres, civilizaţie şi prosperitate. Expresie directă şi sinceră a sentimentelor de preţuire şi admiraţie pentru secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, numeroasele telegrame venite din partea comuniştilor şi oamenilor muncii de pe întreg cuprinsul ţării mărturisesc un mare adevăr al istoriei noastre din ultimul aproape un sfert de veac, al istoriei care atunci, la Congresul al IX-lea al partidului, inaugura o nouă şi măreaţă epocă , un adevăr pe care il confirmă viaţa şi munca fiecărei zile consacrată îndeplinirii planurilor şi programelor de dezvoltare ; un adevăr ce are forţă creatoare de istorie - cel al unităţii poporului în jurul partidului, al secretarului său general; ele mai dau glas totodată, hotărîrii de a traduce neabătut în viaţă politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, politică a libertăţii şi demnităţii, a progresului şi păcii. Din această atmosferă de elan patriotic şi angajare revoluţionară, prefaţînd solemn marele jubileu de la 23 August şi agresul al XIV-lea al partidului, care , deschide noi şi luminoase perspective dezvoltării sociale, economice, ştiinţifice şi culturale viitoare, ne regăsim uniţi în convingerea că astfel vom face să triumfe idealurile celei mai drepte şi mai umane societăţi - socialismul şi comunismul —, — idealuri cărora tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a consacrat întreaga viaţă şi muncă, oferindu-ne cel mai înalt exemplu de devotament revoluţionar şi dăruire patriotică. In lumina istoriei trecute de la Congresul al IX-lea al partidului, cu realizările ei fără seamăn, care au dat noi străluciri României contemporane, considerăm această propunere obiectiv necesară, legitimă, chezăşia însăşi a înaintării noastre spre comunism. Căci, de numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu sunt legate indisolubil independenţa şi progresul multilateral al patriei, prosperitatea fiilor ei, înaltul prestigiu de care se bucură in lume România şi toate acestea dau valoare supremă argumentelor pe care le aducem în faţa viitorului atunci cînd un întreg popor îşi exprimă adeziunea, unanimitatea de a-l avea la cîrma destinelor sale pe cel mai ilustru dintre fiii ei, al cărui nume este cel al epocii pe care o numim Epoca Nicolae Ceauşescu. Secretarului general al partidului îi datorăm formularea simplă dar atît de bogată in semnificaţii, a principiului fundamental după care socialismul se construieşte cu poporul şi pentru popor, ca unitate de nedespărţit, intre democraţie, umanism şi patriotism; intre libertate, demnitate şi progres ; între cunoaştere, creaţie şi responsabilitate ; ca unitate a celor mai înalte şi nobile aspiraţii şi idealuri, de împlinire a fiinţei umane, ca făuritoare de istorie. In acelaşi timp, această opţiune a poporului nostru echivalează cu angajamentul solemn de a adăuga noi pagini de glorie Istoriei României socialiste şi comuniste. „Contemporanul“ ■ LOCUITORII CAPITALEI, toţi cetăţenii «•“•“»«patriei, au trăit miercuri, 5 iulie, un moment de înaltă semnificaţie politică şi socială, semn al atenţiei pe care partidul şi statul nostru o acordă permanent dezvoltării spiritualităţii româneşti, culturii naţionale, modernizării urbanistice a celui mai mare oraş al României. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a inaugurat lucrările de construcţie a Centrului Naţional de Creaţie şi Cultură Socialistă ,,Cîntarea României“ din Bucureşti, edificiu grandios, ce ocupă un loc distinct în şiragul de minunate realizări menite să confere Capitalei noi străluciri, să-i întregească personalitatea. Această inaugurare, alături de alte evenimente caracteristice epocii de lumină şi avînt pe care o trăim, pune in evidenţă preocuparea statornică a conducătorului partidului şi statului nostru pentru înflorirea multilaterală a tuturor localităţilor patriei socialiste, pentru ridicarea ţării pe noi trepte de progres şi civilizaţie. Pergamentul, ce a fost pus la temelia impunătorului ansamblu arhitectonic, a fost semnat de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu în cadrul unei solemnităţi desfăşurate la sediul Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Pergamentul poartă stema Republicii încadrată de drapelele ţării şi partidului şi are înscrise următoarele cuvinte : „Astăzi, 5 iulie 1989 , în al 45-lea an al aniversării revoluţiei de eliberare socială şi naţională, de dezvoltare liberă şi independentă a României, anul celui de-al XIV-lea Congres al Partidului Comunist Român — am inaugurat lucrările de construcţie a OPEREI ROMÂNE din cadrul CENTRULUI NAŢIONAL DE CREAŢIE ŞI CULTURĂ SOCIALISTĂ „CÂNTAREA ROMÂNIEI“ din Bucureşti — Capitala ţării —, monumentală ctitorie destinată înfloririi artei şi culturii naţionale, ce va purta peste secole simbolul forţei şi capacităţii creatoare ale poporului român, al voinţei sale de păstrare a fiinţei naţionale, de înaintare neabătută pe cele mai înalte culmi de progres şi civilizaţie socialistă şi comunistă“. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au sosit apoi pe şantierul unde au început lucrările de construcţie ale măreţului edificiu, situat pe Bulevardul „Victoria Socialismului“, în imediata apropiere a clădirii Bibliotecii Naţionale. Vastul complex, destinat tuturor artelor şi unei largi palete de manifestări cultural-ştiinţifice, beneficiază de o concepţie arhitectonică originală şi se încadrează armonios în aria de edificii nou ridicate, avînd ca fundal impozanta Casă a Republicii şi panorama cursului înnoit al Dîmboviţei. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi la sosire de mii şi mii de oameni ai muncii, de proiectanţi, ingineri, maiştri şi constructori de neşantiere, de personalităţi ale vieţii ştiinţifice artistice şi culturale din Capitală, înntr-o atmosferă de înaltă vibraţie patriotică, s-a scandat cu însufleţire ..Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu reales la al XIV-lea Congres !“. Iubiţilor conducători, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu li s-au oferit flori de către tineri şi tinere, utecişti, pionieri şi şoimi ai patriei, li s-au adresat emoţionante cuvinte de mulţumire pentru tot ceea ce au făcut şi fac spre binele şi prosperitatea patriei şi poporului român, în zona în care se efectuează lucrările de fundaţie, într-unul din pilonii viitoarei construcţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au aşezat cilindrul cu înscrisul devenit simbol al inaugurării oficiale a monumentalului edificiu şi au turnat cupe de beton la temelia clădirii, moment solemn, subliniat prin ovaţii şi puternice aplauze. Noul complex cultural va cuprinde şapte săli de spectacole, între care sala operei, alte săli destinate spectacolelor de teatru, balet, concertelor, proiecţiilor de filme, expoziţiilor. Aşa cum a indicat secretarul general al partidului, edificiul, prin multifuncţionalitate, dotări tehnice moderne, ce asigură excelente calităţi vizuale şi acustice, prin individualizarea arhitectonică a fiecărei săli şi estetica deosebită a interioarelor, va răspunde exigenţelor Festivalului naţional „Cîntarea României“, va găzdui spectacole şi alte manifestări de un nivel superior, cu mare forţă educativă. In discuţiile cu constructorii, cu oamenii de cultură şi artă, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au definit, incă o dată, finalităţile acestui complex cultural, unic prin proporţii şi multiple destinaţii, au subliniat necesitatea ca acţiunile cultural-educative ce se vor organiza aici să fie pe măsura frumuseţii noii construcţii. La plecare, străbătînd o parte a Bulevardului ,.Victoria Socialismului“, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi cu entuziasm, cu dragoste şi preţuire, de mii de bucureşteni. Grupuri de sportivi şi copii, ansambluri de cîntece si dansuri au întregit ambianţa sărbătorească. Evenimentul trăit acum două zile a fost, totodată, un prilej pentru reafirmarea hotărîrii ferme a comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii de a acţiona pentru înfăptuirea indicaţiilor şi orientărilor cuprinse în cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la recenta Plenară a C.C. al P.C.R., pentru îndeplinirea exemplară a programelor de dezvoltare multilaterală a patriei socialiste. Dem. NICULESCU Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, împreună cu tovarăşa ELENA CEAUŞESCU au inaugurat lucrările de construcţie a Centrului Naţional de Creaţie şi Cultură Socialistă „Cîntarea României" ———-— CONTEMPORANUL 3