Convorbiri Literare, 1922 (Anul 54, nr. 1-12)

1922-01-01 / nr. 1

G. M* V BUCUREŞTI, IANUARIE 1922 Anul 54 DIRECTOR S. MEHEDINŢI ____ _ CUPRINSUL: S. Mehedinţi.— Din păcat împotriva poporului şi Statului român. Eug. Ciuchi. — Singurătate (sonet). A. Mândru. — Floarea Reginei (poezie). Gh. Tutoveanu. — Acolo (poezie). Const. Cezarie. — Mărăcinele (schiţă). A. Naum. — Lui Eminescu (poezie). Virgil N. Duiculescu. A'ftidrăgostitul (sonet). N. Batzaria. — Pentru îmbogăţirea limbei literare. Pr. Const. Morariţ.* Daniul (Din Schiller). D. Naum şi M. Futuro. — Puterea întunerecului (dramă de L. Tolstoi). Pr. Dominic Ionescu. — Cu privire la originea Morilor. Hrisant P. Dăscălescu. — Ceaslovul (poezie). Gh. Palladi. — Cântec de iarnă. Alexandru P. Arbore. — Constatări asupra profesorimii secundare din Ardeal. I. Urban Iarnic. — Dicţionarul Academiei Române. E. I. V.— Sub specie aeternitatis . O cugetare (catrene). D. Soare şi Ot. Vlaicu. — Diagnosticul mintal prin imagini. P. P. Panaitescu. — Contribuţii la o nouă biografie a lui N. Bălcescu. Cronica: RECENS!!. — Ion Buzdugan : Cântece din Basarabia; George Georgian : Biruinţe şi înfrângeri; St Ciobanu : Contribuţiuni privitoare la originea şi moartea mitropolitului Dosofteiu . Alexe Procovici - Introducere la studiul literaturii vechi. C. Mureşeanu. — Cronica şcolara . Educaţia in Anglia (Scrisoarea VI). Spirit Mihail. — Spre o nouă orientare a gradinelor de copii. M. Mihăileanu. — Cronica Bisericească . Alegerea nouilor preoţi. Craioveanul. — Cronica culturală. Mişcarea culturală craioveană. Matei Pencescu. — Cronica dramatică . Despre imitarea naturei în teatru. Victor N. Popescu. — Cronica din Paris. Bibliografie. Tip. «Convorbiri Literare», Câmpineanu, 17