Cotidianul, septembrie 1994 (Anul 4, nr. 205-220)

1994-09-01 / nr. 205

* TIDIANUL JOI • 1 SEPTEMBRIE 1994 OPINIA Tineretul cheamă la unitate Paul Lăzărescu încă din luna iulie, CARTEL T, structura democratică reprezentativă a organizațiilor de tineret din România (despre care am mai relatat în ziarul nostru) din care fac parte Tineretul Social Democrat Român, Departamentul de Tineret al CNSLR-Frăția, Organizația de Tineret a Partidului Național Țărănesc Creștin Democrat, Organizația de Tineret a Partidului Național Liberal, Organizația Tineretului Universitar Național Liberal, Tineretul Alianței Civice, Departamentul de tineret al Partidului Alianței Civice, Liga Studenților Electroniști și Tineretul Universitar Național Țărănesc Creștin Democrat (în calitate de observator) a lansat în presă un Apel către organizațiile democratice de tineret, prin care chemau la o atitudine comună față de situația actuală, atât de dramatică, a tineretului din țara noastră. Deoarece până în acest moment doar CNTR (structura federativă de organizații de tineret) a răspuns apelului, existând în acest sens discuții bilaterale între cele două structuri menționate - CARTEL T revine, solicitând presei reînnoirea apelului (ceea ce, de fapt, facem în această pagină), în speranța că alte organizații democratice de tineret vor lua act de conținutul său și se vor implica real în rezolvarea problematicii cu care se confruntă generația tânără. în Apelul său, CARTEL T cheamă organizațiile democratice de tineret să se implice în schimbarea atât de necesară a stării de spirit actuale, la construirea unui program real de ieșire din criza morală în care se află tineretul nostru astăzi. Dar să transcriem Apelul: Organizațiile CARTELULUI, constatând: * situația socială dezastruoasă a tinerilor; * lipsa de perspective în ce privește asigurarea unui trai decent pentru o mare parte a populației acestei țări; * exacerbarea corupției la toate nivelele; * lipsa unui program coerent de protecție socială, care să permită revigorarea situației materiale a tineretului, actualmente aflate sub limita de subzistență; * continua creștere a numărului șomerilor; * îngrijorarea, deznădejdea și dezamăgirea resimțite în acest moment de tineri; * refuzul continuu al autorităților de a se implica real în rezolvarea problemelor grave și complexe ale tineretului;. * refuzul continuu al autorităților de a-și preciza oficial poziția față de asasinii celor care au murit în Decembrie 1989, cu sufletele închinate la gândul că în România comunismul nu mai este posibil; * încăpățânarea autorităților de a lua decizii în spiritul mentalităților totalitare, comuniste, învechite. Cheamă organizațiile democratice de tineret care vor să se implice total în schimbarea stării de spirit actuale alături de celelalte organizații ale CARTELULUI, la construirea unui program real de ieșire din criza morală și materială în care se află tineretul la ora actuală într-o înșiruire de constatări formulate clar și succint, textul îmbrățișează toate problemele acute (politice, sociale, economice și morale) ale societății românești. El constituie un model de expunere a realităților actuale, dovedind o matură judecată politică. In această perioadă, când societatea românească se află atât de divizată, când politicienii noștri urmăresc mai cu seamă interese meschine și minore, exacerbând ambiții și veleități. Apelul tineretului din CARTEL T atrage atenția asupra necesității unității forțelor democratice din Opoziție, în vederea înlăturării urmașilor și mentalităților vechiului regim, care vizează, pe toate căile, restaurarea centralismului și, fatal, a totalitarismului. Apelul CARTEL T este un semnal de alarmă pentru toți oamenii politici din România. Asupra lui, aceștia ar trebui să mediteze îndelung, în ciuda lipsei de perspective, a deznădejdii și a dezamăgirii manifestate de tineret după Revoluție, iată că tot tinerii sunt aceia care, într-un moment politic românesc ce se prefigurează tensionat și dificil pentru această toamnă, cheamă la unitate. Pentru ca, în pofida diferențelor de doctrine și programe, să aibă câștig de cauză democrația. Apelul tineretului din CARTELT constituie o lecție pe care nu trebuie să o neglijăm. Noi suntem aici pentru ca dumneavoastră sa fiți pretutindeni. compania de publicitate NORD-ESTA Birouri, București, bd. Splaiul Independentei, nr.7 Iași,str.Smardan,nr.5, bl. 101, el. 6, pp. 72, tel fox 40-1-3123618 tot. m/msSVW, fox098/M4577. I PAGINA 2 Liviu Ioan Stoiciu întâmplător, desigur, după ce au fost prinși cu mâna în sac procurori și judecători imorali (deveniți multimilionari peste noapte pe banii fraierilor), prinși în jocurile “apolitice” de întrajutorare la Pitești și Constanța (să rămân doar la exemplul lor), ar crede că Justiția română s-a trezit din pumnii corupției și s-a hotărît să pună piciorul în prag acestei escrocherii naționale, întreținută în taină de o adevărată mafie de interpuși ai Guvernului României, în primul rând, Guvern care a câștigat ilegal sute de miliarde de lei pe seama impozitării “veniturilor” acestor “societăți comerciale non-profit”, “societăți” ale furtului organizat, furt din buzunarul milioanelor de naivi din întreaga țară. Ai crede că, brusc, Justiția Puterii, într-un gest sinucigaș, s-a pus de-a curmezișul îmbogățirii oneroase, peste noapte, a noii clase conducătoare pe seama acestor “jocuri de societate” - singura ce a avut acces, peste rând, regulat, la purceiul de bani înmulțit cu 8 sau cu 16! Clasă conducătoare coruptă recrutată din Guvern sau Parlament, din Justiție sau prefecturi și primării, centrale sau locale, din partea majorității politice de stânga-extremiste, mituită de acești patroni-escroci ai jocurilor de întrajutorare - mituire în secret, întotdeauna prin mijlocitori, prin rude și prieteni sau parteneri devotați (de aceea e imposibil să depistezi numele demnitarilor în listele “câștigătorilor”, nume ce, altfel, există pe liste paralele, de șantaj, perfect cunoscute de acești patroni; puține “persoane publice” au fost atât de imprudente încât să-și lase numele la vedere pe listele acestor jocuri de tip mafiot ale tranziției noastre nenorocite). Cum spun, ai crede că Justiția, printr-o voință politică (politică, nu altfel!) venită de la Dumnezeu, s-a hotărît să ia și taurul mafiei politice a jocurilor de întrajutorare patronate de partide de teapa unui PUNR (să rămânem la exemplul său flagrant numai, nu degeaba PUNR a fost avansat în grad, în Guvern cu complicitatea PDSR-PRM-PSM, și să dea cu el de pământ - așa să fie? Ajungându-se până acolo încât Parchetul General a “arestat preventiv” și capii celebrelor “circuite de întrajutorare comerciale” cu spatele acoperit politic, va să zică: “Gerald” (patronat nu numai moral, din umbră, de filiala București a PUNR, prin liderul său Cornel Brahaș) și “Caritas” (patronat nu numai moral, pe față, culmea obrăzniciei și iresponsabilității, de liderul PUNR Gh. Funar, la sediul său din Cluj)! Girul politic public dat de PUNR îndeosebi acestor două “societăți de furt calificat”, de “înșelăciune în dauna avutului particularobștesc”, “bancrută frauduloasă și de evaziune fiscală”, sub oblăduirea tacită a celor trei puteri separate în stat, a Guvernului, Parlamentului și Justiției, atrăgând îndeosebi “prin seriozitate” milioanele de români creduli, ce mai cred și azi, te pomenești, în cinstea politicienilor noștri bieți păcăliți, care nu-și merită soarta... O paranteză, apropo de politruci corupți și de politicianismul generalizat în România, tot acum, de neconceput, Procuratura Generală a dispus și arestarea preventivă a unui... fost politician postrevoluționar (președinte al unui partid fantomă, din care până la urmă a fost dat afară), mare miliardar azi, ce învârte pe degete în toată Europa, mică, firme pe valută forte - ați înțeles, mă refer la Gh. Popilean, patronul “Mondoprosper”-ului în România (joc “pe dobândă” mafiot, nu pe lei, ci pe valută forte!) și președinte al “Consiliului Mondial pentru Apărarea Drepturilor Omului” (sic!). Trimis și el după zăbrele pentru înșelăciune și fals, ridicat taman după ce se dusese să amăgească la Cluj greviștii foamei (deși cer banii depuși înapoi de la Caritas), “amăgiți astfel încât să renunțe să mai protesteze”, după cum singur a declarat mare fiind grădina lui Dumnezeu! Vă dați seama: să afli că un escroc “mondial” de seama lui Gh. Popilean vine să ducă de nas și pe păcăliții altui joc ocult decât acela al lui, și să arate că moare mai degrabă de aspect din timpul desfășurării seminarului de la Mamaia (26- 27 august a.c.) cu tema “Societatea civilă - crearea structurilor legislative, politice, ecologice și ale economiei de piață specifice democrației”. De la stânga la dreapta: Edwin Rekosh - director de proiect la International Human Right Low Group, Alexandra Caracoti - IFES și Scott Lansell - coordonator de proiect IFES pentru Europa de Est. Despre această manifestare am relatat în ziarul nostru de ieri. Fața ascunsă a jocurilor politicianiste de întrajutorare rus a furat cât a putut din buzugrija escrocului autohton Ioan Stoica decât de grija sa, e deja o probă de dereglare psihică. Dacă nu cumva politicianismul din spatele Unor indivizi ca Gh. Popilean și I. Stoica nu lucrează în culise cu diversioniști din SRI (SRI ce, altfel, știe numele “personalităților” de la Putere cumpărate cu miliarde grele de lei de mafia acestor jocuri murdare, dar le ține sub obroc pentru șantaj?). Adică, de ce a ieșit acum Justiția (mai exact Parchetul General) la bătaie până și împotriva jocurilor politice de întrajutorare, patronate de PUNR, pe față, când însuși ministrul ei, sperjurul I. G. Chiuzbaian, este chiar membru PUNR? Ce conturi se reglează, de fapt, în coaliția pro-guvernamentală în secret, acum, când PUNR-ul a fost cooptat oficial și când PDSR-ul se arată dispus să cedeze ministere și celorlalți doi membri, PRM și PSM? Cine pe cine șantajează, până la urmă? Ținând cont că și la Moscova (“farul călăuzitor” al lui Ion Iliescu dintotdeauna) s-a prăbușit un asemenea joc mamut de întrajutorare mafiotă și capii săi au fost arestați, după ce guvernul nărui milioanelor de proști din CSI, ar putea paria că la mijloc în România este voința prezidențială (echidistantă, nu?) a dlui Ion Iliescu în persoană ce, astfel, prin arestarea liderilor acestor jocuri necurate de întrajutorare, le pune pumnul în gură lui Gh. Funar și PUNR-Caritas-Gerald-ului compromis (PUNR ce poate, altfel, șantaja oricând membri PDSR, în primul rând pe cei ce s-au îmbogățit cu banii fraierilor prin Caritas sau Gerald, prieteni Președintelui) și în fața poporului apare ca justițiar ce împarte, chipurile, dreptatea! Maurul hoției naționale al acestor jocuri politice de tip Caritas, pe sute de miliarde de lei, luate direct din buzunarul românilor, ce n-au stabilizat atât finanțele țării pe cât au vărsat bani negri în contul partidelor Puterii, inclusiv în campania electorală din 1992, în lipsa unei legi a partidelor) și-a făcut datoria, acum maurul, falimentat, poate să fie sacrificat “pentru a da satisfacție poporului” (care bate din buze o pagubă), la un semn al Președintelui, pe altarul prostiei... In una din zilele anului 1993, când la Cluj se stătea la coadă pentru depunerea banilor la Caritas CDR va susține amendamentele UDMR doar parțial Convenția Democratică va susține amendamentele UDMR la Legea învățământului doar într-o anumită măsură, au declarat surse din cadrul conducerii CDR. Acest lucru se datorează faptului că nu toate formațiunile politice din Convenție sunt de acord în totalitate cu cele cerute de UDMR. Vor fi susținute doar acele amendamente care vor rezolva în spirit european problema minorităților. Deși acest lucru nu s-a mai discutat în ultimele două luni, majoritatea membrilor CDR sunt pentru o “discriminare pozitivă” și nu pentru diferențieri etnice sau naționale. (AM Press) F.S.P.R. cere sprijinul partidelor politice parlamentare Federația Sindicatelor Poșta Română (F.S.P.R.) cere sprijinul partidelor parlamentare în problema atribuirii în proprietate a spațiilor destinate din construcție activității de poștă, spații care în momentul de față aparțin primăriilor; în acest sens, F.S.P.R. a făcut apel la partidele din Convenția Democratică (cu excepția PL ‘93, care a refuzat), la Partidul Democrat (FSN), PUNR și PDSR cu acesta din urmă fiind în curs de perfectare un protocol. Până acum au răspuns favorabil cererii formulate de federație PD și PNȚCD, care au recomandat primarilor, viceprimarilor și consilierilor ce fac parte din aceste partide să susțină poziția sindicatelor. (ARPress) Astăzi, 1 septembrie, la orele 16.00, la Pitești are loc o întâlnire între reprezentanții sindicatelor locale și parlamentari din opoziție. PDAR aduce critici programului de privatizare PDAR-ul aduce critici noului program de privatizare propus de Guvern și creșterii capitalului social prin reevaluarea fondurilor fixe stabilită prin HG 500/1994. Creșterea artificială a capitalului social va avea următoarele consecințe: creșterea de 15-16 ori a amortismentului în prețul produselor și serviciilor, ceea ce va duce la majorări exagerate de prețuri și deci la necompetitivitatea produselor românești; încetinirea procesului de privatizare; se reevaluează de 7-8 ori și unitățile neprofitabile; scăderea în realitate a certificatelor de proprietate, care împreună cu viitorul cupon promis de Guvern vor avea valoarea de 900.000 lei, de patru ori mai mare decât cea stabilită legal de FPP. “Din aceste considerente, PDAR apreciază că, pentru a nu prejudicia interesele cetățenilor, certificatul de proprietate și cuponul preconizat de Guvern să fie de cel puțin 1.680.000 lei, cifră reieșită din calculele noastre preliminare”, se arată în comunicatul PDAR, care propune privatizarea “diferențiată pe ramurile economiei naționale”, și nu o privatizare globală. în plan politic, dl Victor Surdu, președintele PDAR, ne-a declarat că partidul domniei sale duce tratative cu aproximativ 11 partide, în scopul perfectării unor viitoare fuziuni prin absorție, din care PDAR-ul va ieși cu ceva forțe mai proaspete. “PDSR-ul și Guvernul au hotărît restructurarea la Ministerul Agriculturii iar criteriul păstrării postului în acest minister este să fii membru PDSR”, afirmă Victor Surdu. în opinia liderului agrarian, restructurarea de cadre din Ministerul Agriculturii reprezintă o mare problemă. Andrei Zabot Primarul Brașovului se consideră victimă Abia întors din Statele Unite ale Americii, dl Adrian Moruzi, primarul Brașovului, a aflat despre cererea de demisie a sa, înaintată Guvernului de fostul prefect Gheorghe Fulga. Dl Moruzi a declarat corespondentului AMPress în zonă: “Acest proces de demitere reprezintă ceea ce în limbaj comun se numește lucrătură. Tovarășii dintr-o anumită presă au primit în urmă cu câteva luni misia de a începe un atac cu artilerie grea împotriva mea. Și-au îndeplinit misiunea foarte bine. Cred că tot acest circ nu este pornit de jos în sus, ci invers. Dl Fulga a plecat la București la 1 iulie a.c. și a venit înapoi pentru că nu-și terminase tema de acasă. După ce și-a terminat-o a devenit consilier prezidențial”. Fostul prefect Gheorghe Fulga a stat, începând cu 1 iulie a.c., mai mult pe la Palatul Cotroceni. Primarul Brașovului a fost ales pe listele Convenției Democratice. Alexandru Bârlădeanu reintră în arena politică prin opinii pesemiste După doi ani de tăcere și retragere din viața publică, fostul lider comunist și primul președinte al Senatului României de după Decembrie 1989 reintră în arena politică, în ultimul număr al ziarului “Economistul”. Alexandru Bârlădeanu publică un articol pe marginea proiectului programului de privatizare în masă. Articolul de intitulează “Măcar acum să scăpăm de o legislație nefericită”. Alexandru Bârlădeanu apreciază că până acum s-a făcut dezetatizare și nu privatizare, și că legislația în vigoare este necorespunzătoare. Fostul lider comunist exprimă în articol poziții economice apropiate de cele ale PSM- ului, dar nu îndrăznește să atace prea mult Cabinetul Văcăroiu. (AMPress) PROTEST Foștii deținuți politici anticomuniști din România, aflați peste hotarele țării și organizați în Uniunea noastră (cu sediul la Geneva), au luat act cu indignare și protestează împotriva felului în care autoritățile de la București au înțeles să comemoreze, mai bine spus să denatureze și minimalizeze, aniversarea unei jumătăți de secol de la actul istoric de la 23 august 1944, imposibil de realizat fără girul și rolul principal jucat de tânărul Rege Mihai I al României. 1. Partidul Comunist Român și chiar Stalin au fost surprinși de efectuarea curajoasei ieșiri a României dintr-un război pierdut încă în iarna 1942-1943 la Stalingrad, unde nu aveau ce căuta ostașii noștri, în acest fel s-au înlăturat pierderi inutile, au încetat dezastruoasele bombardamente americane și engleze, țara a fost ferită de distrugerile masive suferite de Ungaria, care a mers până la capăt cu Adolf Hitler, în acele zile de grea cumpănă. Regele, comandant suprem al armatei, a dat un ordin ce a fost urmat fără șovăire de generali, ofițeri, subofițeri și soldați, așa cum, decenii mai târziu, ordinul capului oștirii spaniole, Regele Juan Carlos, a ferit Spania de anarhie și poate de război civil. 2. Timp de peste patru decenii comuniștii au denaturat sensul actului din august 1944 și au căutat să se împroprietărească cu efectele sale istorice, ocolind rolul major al Coroanei la înfăptuirea sa. Pe aceeași linie, fostul prim-secretar al tineretului comunist și prim-secretar județean de partid, în cadrul unei așa-zise manifestări academice, a ținut să ascundă adevărul, atât de necesar întregului popor, mințit și indus în eroare de zeci de ani de către comuniștii de ieri și de astăzi, într-un an când francezii își cinstesc participarea la debarcarea din Normandia, când polonezii comemorează eroica luptă a rezistenței necomuniste, dar antinaziste, de la Varșovia, scribii de ieri și de azi ai comunismului instalat în România de Armata Roșie a lui Stalin păstrează această obsesie bolșevică împotriva Suveranului legitim al României, continuator al marilor noștri regi, Carol I și Ferdinand I. 3. Extremiștii dinainte și de după 22 decembrie 1989 nu numai că șiau păstrat pozițiile, dar și le-au întărit. Printre acțiunile lor împotriva adevărului se numără și acelea de a-L acuza pe Rege că a adus rușii în țară, glorificându-l totodată pe Mareșalul Antonescu. Fără îndoială, Mareșalul a fost un mare patriot, un om de mare corectitudine și care a căzut victimă așa-zisului Tribunal al Poporului, format din slugi obediente ale comuniștilor. Mareșalul merită o amintire pe măsura cuvenită și locul său în istorie este asigurat, în același timp însă, în numele adevărului, avem obligația să recunoaștem că trupele noastre nu aveau ce căuta dincolo de Nistru, că armata noastră nu trebuia să-și verse sângele în Caucaz, la Cotul Donului, la Stalingrad. Continuarea și după aceste dezastre, când era clar că Hitler pierduse războiul, nu a adus decât sânge și lacrimi. La 23 august 1944, dacă Mareșalul, ca militar și conducător politic, ar fi înțeles mai demult situația și ar fi tras concluziile necesare, țara noastră ar fi trebuit încă de mai multă vreme să părăsească alianța cu regimul nazist, datorită căruia pierduse nordul Ardealului și care, prin pactul încheiat cu Stalin la 23 august 1939, se obligase la cedarea Basarabiei, a nordului Bucovinei, a regiunii Herța și apoi și la abandonarea Insulei Șerpilor. Adevărul istoric este că NU Regele i-a adus pe ruși pe pământ românesc, deoarece la 23 august 1944 Armata Roșie bolșevică a lui Stalin se afla la Iași, ci trebuie să recunoaștem un adevăr istoric dureros și trist, faptul că sute de mii de români pieriseră departe, în stepele Rusiei, că sovieticii spărseseră frontul și că nimic nu li se mai putea opune militar pe pământ și în aer, unde erau supraajutați de formidabila aviație americano-engleză. 4. Protestări cu indignare împotriva faptului că oficialitățile de la București continuă într-un mod mai perfid decât în trecutul apropiat, dar cu atât mai periculos, politica de dezinformare, de inducere în eroare a poporului român, de sfidare a adevărului istoric, în legătură cu importanța actului de la 23 august 1944, și faptul că acel eveniment istoric, care ne-a readus necondiționat și întregul Ardeal, nu s-ar fi putut înfăptui fără rolul conducător și girul Regelui Mihai al României. în același timp, considerăm contraproductivă și dezinformaționistă intervenția succesorului la președinție al lui Nicolae Ceaușescu într-un for academic. Toate acestea atestă frica de persoana și personalitatea Regelui Mihai I, singurul contemporan dintre șefii statelor care au participat la lupta antihitleristă. Uniunea Deținuților Politici din România Președinte- Dumitru Ionescu Purtător de cuvânt: Constantin Mareș Geneva, 25 august 1994 j