Cotidianul, iunie 1996 (Anul 6, nr. 126-150)

1996-06-01 / nr. 126

► •w [UNK]VT" PDSR nu are scrupule. Maior sacrifică Ziua Copilului de dragul alegerilor ES din ambasador Karen Fogg și ministrul învățământului, dl Liviu Maior, au semnat ieri Memorandumul privind ajutorul tehnic și financiar nerambursabil acordat de Uniunea Europeană, prin programul PHARE, pentru reforma învățământului superior din România. Ajutorul financiar constă în opt milioane ECU destinați pregătirii în managementul universitar. De acest sprijin vor beneficia opt universități din întreaga țară, care au integrate în structura lor toate facultățile, de exemplu cum este cea din Craiova, precum și Universitățile de Medicină și Politehnică. “Universitățile particulare nu pot participa la acest program până nu sunt acreditate, iar acest proces va dura încă doi ani de-acum încolo”, a spus dl Liviu Maior. De asemenea, până la începutul lunii iulie trebuie luată o decizie referitor la participarea universităților străine care vor să se implice în programul de cooperare cu România. Pe data de 29 iulie se va semna, la Washington, împrumutul de 50 milioane dolari pe care Banca Mondială îl acordă guvernului pentru învățământul post-universitar și cercetării științifice în universități, în încheiere, dl Liviu Maior a ținut să precizeze că Ministerul învățământului nu a organizat nimic astăzi, pentru sărbătorirea Zilei Copilului, de teamă ca acest gen de manifestare să nu se transforme în miting electoral. Gabi Zamora Lovitură de teatru în cazul “Minore pentru cei bogați” Sechelariu și Iacobov sunt acuzați de A proxenetism „ Scandalul din jurul dosarului 4158, cunoscut în presă și sub denumirea de “Minore pentru cei bogați”, a luat o întorsătură neașteptată. Joi la ora 11.30, la Parchetul de pe lângă Judecătoria Bacău a fost înregistrată o plângere penală împotriva lui Corneliu Iacobov și Dumitru Sechelariu, prin care aceștia sunt învinuiți de proxenetism. Plângerea a fost depusă de avocatul lui Vasile Bratu, unul dintre proxeneții condamnați. Reamintim că săptămâna trecută Vasile Bratu a fost condamnat la șapte ani închisoare pentru proxenetism, alături de Fănel Huluba care “a luat” doar trei ani. Cele 11 fete, dintre care nouă minore, implicate în dosar, au fost condamnate la șase luni închisoare cu suspendare. Multe dintre minore au declarații la dosar cum că ar fi întreținut relații sexuale cu magnatul Dumitru Sechelariu și Corneliu Iacobov, președinte al FPPN Moldova și director de campanie electorală a PDSReași zonă. Bineînțeles cei doi au declarat că nu le-ar cunoaște pe fete. Familia lui Vasile Bratu a adus un exemplar al plângerii la redacția “Monitorului de Bacău”, exemplar în care Bratu declară că adevărații proxeneți ar fi Iacobov și Sechelariu. Din închisoare Bratu transmite că beneficiarii minorelor sunt cei menționați deoarece ei “le-au folosit în mod obișnuit la petrecerile date cu oameni de afaceri și care-i aveau invitați pentru a crea atmosferă propice pentru afaceri”, învinuirea semnată de Bratu va fi luată în vedere de Poliția Municipiului Bacău, în urma acestor cercetări se va hotărî dacă Iacobov și Sechelariu vor fi trimiși în instanță. _ Simona Popa Parisul nu-l susține pe Năstase Interviu cu dl Jean-Antoine Gransily, viceprimar al Parisului, deputat european, președinte C.N.I.P. Ionuț Gherasim. Die președinte, suntem la sediul PNȚCD în prezența conducerii partidului și a domnului Alexandru Herlea, prietenul dvs., care a avut amabilitatea să mijlocească această întâlnire. Dacă doriți să ne dați câteva detalii despre “problema Jean Tibery (primar al Parisului) - Ilie Năstase”, în legătură cu afirmația făcută de către candidatul PDSR cum că dl Tibery l-ar susține în campania alegerilor locale din orașul București, Jean-Antoine Gransily, în ceea ce privește această așa-zisă problemă trebuie explicat clar că domnul Tibery l-a întâlnit pe domnul Năstase cu ocazia unui turneu de tenis aflat sub patronajul Primăriei Parisului. Dl Ilie Năstase se găsea acolo “cu totul întâmplător” în compania unui post de televiziune și a câtorva microfoane indiscrete. Jean Tibery i-a spus în glumă: “Bună ziua, domnule viitor primar de București”. Această replică spusă pe un ton glumeț, fiind o butadă din partea francezului a fost folosită de tenisman pentru a face un clip video propagandistic pentru campania sa electorală. Acest spot publicitar a fost redat la televiziunile din România, lăsând electoratul să creadă că primarul Parisului îl susține la cucerirea primăriei de București. Ceea ce a făcut candidatul partidului de guvernământ este o mare înșelăciune, o lovitură mediatică gândită de la început. Când am descoperit acest lucru, la sosirea mea în România, am telefonat imediat la primăria Parisului, obținând dezmințirea dlui Tibery în privința lui Ilie Năstase. Jean Tibery a mai ținut să precizeze că, între partidele care fac parte din majoritatea prezidențială franceză (R.P.R., U.D.F. C.N.I.P.) și partidele de opoziție din România - dat fiind că țara dvs. are un regim socialist și comunist - există un acord de colaborare. Deci, este cert, noi susținem în alegeri candidații Opoziției, și în primul rând, la București, pe dl Victor Ciorbea. Poate a existat o confuzie în legătură cu funcția mea. Eu sunt primar-adjunct al Parisului, acest post putândându-se traduce și prin cuvântul viceprimar; în orice caz, în gramatica franceză, cele două titulaturi au același sens. I. G., Die Granskly, ați participat la lucrările mixte dintre Parlamentul european și Parlamentul român. Ați făcut la un moment dat o propunere foarte democratică și foarte interesantă pentru noi, românii. Puteți să ne precizați despre ce este vorba? I. A. G.: Am cerut ca în textul final al recomandărilor care se fac la sfârșitul fiecărei reuniuni ale Comisiei Mixte (întrunite de două ori pe an, o dată la Bruxelles și o dată la București) să existe cererea ca, la alegerile legislative din toamna lui 1996, să nu fie nici o discriminare în legătură cu cetățenii români, rezidenți sau nu în străinătate, care doresc să își prezinte candidatura. Trebuie să spun că această propunere nu a fost susținută decât de doi colegi de-ai mei (dna Encarnation Redondo Jimenez - P.P.E. Spania și dl Helge Fabre Aubrespy - E.D.N. Franța). în schimb, au existat patru abțineri din partea parlamentarilor români, și în special al reprezentantului minorității maghiare dl László Borbély. în privința voturilor contra, “Internaționala Socialistă” s-a înțeles perfect, socialiștii și, din păcate, liberalii europeni având sprijinul întregii stângi din România. Această propunere o consider democratică, deoarece într-o țară civilizată toți cetățenii ei au aceleași drepturi în măsura în care, pentru mulți dintre ei “alegerea” în anii 1960, 1970, 1980 era pușcăria. Exilații care au plecat forțați de împrejurări au același drept civic cu ceilalți, drept care poate fi determinat printr-o dispoziție constituțională. I. G.: Ne puteți spune cine sunt deputații români care au luat poziție împotriva ideilor exprimate de dvs.? I. A. G.: Opoziția la ideile mele a fost dirijată de către dna Agata Nicolau Iliescu, care s-a comportat precum un veritabil comisar politic. Ea considera că puterea actuală și Constituția adoptată prin referendum nu pot fi în nici un caz contestate în legitimitatea lor. Atitudinea exprimată arată drumul pe care merg socialiști români în politica actuală din România. I. G.: Cum s-au desfășurat lucrările acestei comisii și care sunt rezultatele dezbaterilor din aceste zile de la București? I. A. G.: Cred că se pune o problemă importantă, asupra căreia trebuie să fim foarte atenți. România, ca și celelalte țări din Europa Centrală, dorește să se integreze în Uniunea Europeană. (continuare în pagina 2) Dl Jean-Antoine Gransily a Astăzi, la ora 19.00, în Ghencea are loc meciul frățesc între primele reprezentative ale României și Moldovei. Generalul s-ar putea să înceapă ultima partidă de pregătire cu următorul 11: Stelea - Dan Petrescu, Prodan, Belodedici, Selymes, Lupescu, Gică Popescu, Sabău, Hagi, Răducioiu, Lăcătuș NATO își va închide porțile pentru țările care nu prind trenul de anul acesta? “D! Solana a spus că anul acesta două țări vor fi primite în NATO. Care vor fi acestea? Oricum, mă tem că după aceea ușa se va închide pentru ceilalți, de aceea consider că trebuie să fim tratați cu același respect, ca parteneri egali”, a declarat dl Ion Rațiu la sesiunea inaugurală a “Forumului Transformărilor Politice”. Această reuniune internațională a fost organizată la București de MApN, Centrul pentru Studii Europene în domeniul Securității - Olanda și Institutul Român de Studii Internaționale. Participarea este extrem de bogată incluzând aproape toate organizațiile naționale și europene, temele Forumului fiind variate: oportunități și amenințări în transformările din Europa; identitățile naționale în noua ordine mondială; sursele conflictului public violent, organizații inernaționale și impactul lor asupra politicii statelor etc. în cuvântul inaugural, dl Rațiu a conturat cea mai mare parte dintre trăsăturile situației politicii actuale europene. Colapsul Uniunii Sovietice a creat o serie de oportunități țărilor din fostul bloc comunist, avantaje macro-economice și macro-politice, dar amenințările sunt și ele majore: fundamentalismul, haosul economic, posibila creare a unei axe Moscova- Beijing și restaurarea URSS-ului, masiva emigrație către Vest și nu în ultimul rând destabilizarea Orientului Mijlociu care poate afecta și securitatea Europei. Dr. Peter Volten, director al CESS a subliniat că țările din estul Europei resimt o iritare și o frustare datorită dorinței lor de integrare europeană, dorință nerealizată până în prezent. Aceasta se datorează în mare parte... slăbiciunilor Vestului. (Cristian Răutu) Dr. Peter Volten (CESS) și dl Ion Rațiu, vicepreședinte al Camerei Deputaților Haina nu-l face pe om, dar îl îmbracă (urmare din numărul trecut) Așa după cum arătam în numărul trecut, preferința pentru un gen sau altul de îmbrăcăminte ne trădează personalitatea. Astăzi vă invităm la o nouă incursiune în propriul dumneavoastră univers interior. Bluza  scurtă, mulată - trădează feminitate, dorința de a fi observat și de a plăcea persoanelor de sex opus; caracter extravertit, persoană comunicativă; • lungă, largă complexe, dorința de a trece neobservat; persoană preocupată, cu viață interioară intensă și cu activitate intensă; • decoltată - persoana se simte bine în propria-i piele, este senzuală și, adesea, cu o viață erotică bogată, dezinvoltă, dorește să epateze, uneori este superficială; colorată intens, tendință spre contraste - caracter puternic, temperament exploziv, persoană extravertită și eventual agresivă; viață sexuală activă; 9 neagră - senzualitate, persoană sofisticată și cu viață interioară intensă; sensibilitate exacerbată; uneori egoism; 9 culori deschise, alb - suflet tânăr, caracter extravertit și înclinații spre activități intense; de obicei, este vorba despre persoane care depun o muncă intelectuală; albastră - caracter puternic, determinare; uneori, poate trăda un dezechilibru psihic temporar (depresii nervoase, crize afective), dublat de o dorință de reechilibrare; 9 confecționată din materiale deosebite, fine - prețiozitate, cochetărie, persoană ordonată în viața de toate zilele și destul de superficială; trădează materialism și minimă implicare afectivă în problemele altora; confecționată din materiale nepretențioase (bumbac etc.) - persoană practică, așa-numită “cu picioarele pe pământ”; caracter extravertit, energie, simplitate și organizare în gândire; 9 după ultima modă - uneori lipsă de discernământ, sociabilitate și adesea snobism; deschidere spre inovație; persoană tânără sau care depune o activitate de creație; 9 blue-jeans, purtată pe piele - senzualitate; persoană energică și optimistă; viață erotică bogată; determinare împodobită cu ștrasuri - feminitate, excentricitate; persoană sentimentală și ușor impresionabilă; altruism; labilitate psihică; podoabele sunt privite ca o compensație pentru un complex nemărturisit; împodobită cu dantele - persoană sofisticată, feminitate și chiar vulnerabilitate; femeie în căutarea unui partener care s-o protejeze; sensibilitate exacerbată; timiditate; simplă, chiar austeră - determinare, persoană de obicei inteligentă, care prestează activități intelectuale; în situații speciale, preferința pentru acest gen de îmbrăcăminte poate trăda încordare, tensiune psihică și, uneori, o persoană extrem de complexată. (continuare în pag. 4) La donna Hot-line alegeri! COTIDIANUL este duminică la dispoziția dumneavoastră la telefonul 637.79.20 ■ ■ MM