Cotidianul, iulie 1996 (Anul 6, nr. 151-177)

1996-07-01 / nr. 151

TIDIANUL LUNI • 1 IULIE 1996 OPINIA Emil Constantinescu și Petre Roman și-au luat jucăriile înapoi Luminița Kohalmi și Emil Constantinescu, răspunzând “cu sinceritate” întrebării pe care i-am pus-o la un moment dat, s-a arătat dispus să participe la alegeri primare pentru desemnarea unui candidat unic al Opoziției la prezidențiale. Cavalerește, dl Petre Roman a acceptat imediat “lupta”. Recitind o nuvelă a lui Radu Cosașu, în care acesta evocă experimentele de maximă intensitate trăite pe hipodrom, am regăsit reacțiile pe care cei mai mulți dintre noi le-am avut imaginându-ne o asemenea competiție. Există, la hipodrom, două momente cruciale legate de pariurile pe care le facem de atâtea ori într-o viață. Primul moment este acela când se anunță “Faceți jocurile”. Lumea roiește spre casele de joc pentru “a ponta”, după propria imaginație, pariuri, folosind expresia lor favorită: “Ce vezi aici?”. Al doilea moment coincide cu grandioasa poruncă “încetați jocurile”, după care, sub semnul interdicției, mânați de ultima “viziune”, nestăviliții ciocănesc în obloanele trase ale caselor de pariuri, îmbinând câte un casier să ia ultima comandă. Aș fi fost tentată, ca un spectator neavizat, să particip la aceste momente, dar, dacă avem în vedere fondul problemei, nu contează pe cât pariezi. Poți pierde sau câștiga enorm numai în funcție de cât te-ai implicat, dacă te-ai implicat. E drept că între timp Emil Constantinescu și Petre Roman și-au luat jucăriile înapoi, iar cursa nu va mai avea loc în forma pe care ne-am imaginat-o. Mai mult, probabil tot “cu sinceritate”, Emil Constantinescu s-a uns drept prezidențiabil, jucând o farsă de zile mari colegilor din Convenție care l-ar fi putut detrona într-o competiție corectă. Se pare că cei doi candidați la președinție din partea Opoziției, conform “bancului de referință” după care pe hipodrom există locuri de fugă separate, unele pentru trap, altele pentru galop, preferă să evolueze pe piste diferite. Dar fondul problemei constă în a găsi acel candidat al Opoziției cu cele mai mari șanse de a-l învinge pe Ion Iliescu ,specialist în proba de obstacole. Postul dlui Iorgovan este încă vacant Senatorii nu au reușit vineri să se hotărască între cei doi candidați - Romul Vonica (PDSR) și Ovidiu Zărnescu (PNȚCD) - pentru postul de judecător la Curtea Constituțională, post rămas vacant în urma demisiei lui Antonie Iorgovan. Romul Vonica a obținut 49 de voturi, iar Ovidiu Zărnescu 39. Cum nici unul dintre candi dați nu a întrunit majoritatea necesară, Senatul a amânat decizia pentru luna septembrie, ieri fiind ultima ședință din această sesiune. Cu acest prilej, Oliviu Gherman a ținut un discurs festivist în care a preamărit realizările Senatului, după care a invitat ziariștii la o cupă de șampanie. Roxana Stancu PRM dă în judecată “Evenimentul Zilei” PRM va da în judecată “Evenimentul Zilei” ca urmare a publicării de către acest ziar a declarațiilor lui Dan Ioan Mirescu. Fost vicepreședinte al PRM, Dan Ioan Mirescu a făcut în ultima perioadă o serie de dezvăluiri din viața internă a partidului, dezvăluiri îndreptate în special împotriva lui Corneliu Vadim Tudor. PRM va solicita ziarului “Evenimentul Zilei” despăgubiri pentru prejudicii politice și morale în valoare de 2 miliarde de lei. Liderul PRM a declarat vineri, într-o conferință de presă, că va angaja cei mai buni avocați pentru a câștiga procesul și că, până la sfârșitul anului, va falimenta “Evenimentul Zilei”. (I.L.) Magistrații nenumiți sunt la cheremul Puterii Consiliul Superior al Magistraturii a comunicat magistraților din cadrul Curților de Apel Alba-Iulia, Constanța, Brașov, Cluj, Târgu Mureș și București care nu au fost propuși pentru dobândirea inamovibilității și, respectiv, a stabilității, temeiurile care au stat la baza acestor hotărîri. Magistrații “respinși” au dreptul să formuleze cereri de reexaminare. Până acum au fost propuși spre a fi numiți 2227 judecători și 1498 de procurori. Dintre cei propuși, președintele Iliescu a numit 1699 de judecători și 1208 procurori. Conform Legii de organizare judecătorească, numirile trebuiau făcute până în august 1994. Au urmat “prelungirile”. Termenul limită până la care ministrul Justiției, Iosif Gavril Chiuzbaian, a promis că vor fi numiți magistrații a fost iunie 1996, în urmă cu câteva zile, acest termen a fost prelungit până în luna decembrie. Ondine Gherguț “La alegerea viceprimarilor și a delegațiilor permanente din comisiile județene s-au făcut tot felul de compromisuri și de alianțe împotriva naturii”, a afirmat Constantin Avramescu, vicepreședinte al PSDR, la Conferința de presă de ieri a partidului, în opinia lui Avramescu, cazul “cel mai flagrant” s-a petrecut în București, cu ocazia alegerii viceprimarilor din sectorul 6. “Cu toată existenta unui protocol de guvernare în comun de către CDR și USD a Bucureștiului, la sectorul 6, consilierii CDR au votat in corpore pentru candidatul PDSR, care a obținut astfel postul de viceprimar”, a spus dl Avramescu. Mircea Răducanu * Alegerile - un cuvânt, un proces despre care s-a vorbit mult, dar încă nu destul. Datorită contextului social-politic, voinței politice pe care o manifestă (unele) partide, vom vorbi despre alegeri încă mult timp de acum încolo, până la sfârșitul anului, mai precis. Prognoze, analize, și iar prognoze, analize, totul ca într-un cerc vicios, în jurul aceluiași subiect: alegerile. S-a comentat foarte mult, spre exemplu, pe tema absenteismului - un fenomen care, spun cei care gândesc din punct de vedere politic, a fost mult mai acut decât în anii anteriori. Din punct de vedere tehnic însă, deși nu își pot susține afirmațiile decât cu statistici mai vechi și presupuneri, membrii Grupului pentru Dialog Social (GDS) susțin că problema absenteismului la procesul electoral din 1996 este, în fapt, o falsă problemă, pentru că, practic, deși a crescut, acesta s-a manifestat în limitele admisibile. Singura lipsă despre care se poate vorbi este aceea a organizării. Inexistența unei riguroase evidențe a populației a făcut ca la alegerile locale de anul acesta pe listele electorale să fie trecuți oameni plecați din țară, ori decedați, de foarte mult timp, ori să nu figureze blocuri și străzi întregi, în timp ce altele, demolate, figurau ca existente. Fenomen extrem de grav, mai ales dacă avem în vedere că după recensământul din 1991 au fost distribuite carnetele cu certificate de proprietate și cupoanele nominative de proprietate, deci au mai existat ocazii de verificare a numărului de locuitori cu drept de vot. din Paradoxal, în condițiile în care 1990 încoace numărul populației votante este în scădere - în mai 1990 numărul total de alegători potrivit listelor electorale era 17.200.722, în februarie 1992 - 16.404.149, în septembrie același an 16.380.663 - în iunie 1996 pe listele electorale figurau, în condițiile arătate mai sus, 17.737.425 cetățeni. Deci o creștere de 1.356.762 cetățeni cu drept de vot. Potrivit calculelor efectuate de către cei de la GDS, care au lucrat și în colaborare cu IMAS și alte institute de sondare a opiniei publice, creșterea numărului populației votante ar fi trebuit să fie de maxim 5-600.000 de locuitori, chiar luând în seamă și imigranții. Se spune că populația a absentat de la vot. Parțial adevărat. Puțini dintre cei care au înțeles în ‘90 și ‘92 importanța votului au renunțat în ‘96 la acest drept democratic. Au absentat tinerii - s-ar părea că în special aceia care ar fi trebuit ca în acest an să își exercite pentru prima dată dreptul la vot - și adulții de vârstă medie. Populația de vârsta a treia și-a făcut conștiincios datoria democratică: în mai 1990 entuziasmul democratic a adus la vot în acel moment pentru alegerile parlamentare și prezidențiale un număr de 14.825.017 cetățeni - prezență 86,2%. în februarie 1992, la alegerile locale, au votat 10.657.856 oameni - prezență 65,0%, în septembrie același an prezența la urne, de această dată pentru alegeri parlamentare și prezidențiale, a crescut 74,5%, mai precis 12.496.430 votanți. Comparativ cu februarie 1992, la alegerile locale din 2 iunie 1996 prezența la vot a fost aproximativ aceeași 10.016.932, în procente însă a însemnat mult mai puțin 56,5%, dat fiind că s-a raportat la un număr mult mai mare de cetățeni, înainte de a trece de la absenteism ca statistică, la motivația lui, care trebuie căutată în special în plan politic, merită explicată și diferența prezenței la vot în funcție de genul de alegeri locale și generale, datorată faptului că la locale se poate vota numai în localitatea în care cetățeanul are domiciliu stabil, în timp ce la alegerile generale acest lucru nu mai este obligatoriu. Analizarea absenteismului la vot din celălalt punct de vedere politic necesită obținerea unor date mult mai complexe (legate de gradul de satisfacție socială și politică a cetățeanului, de rezultatele fiecărui partid, etc), însă având în vedere că o astfel de analiză este mult mai necesară fiecărui partid în parte pentru evaluarea și construirea viitoarei strategii electorale, nu este cazul să o facem noi aici. GDS a încercat să realizeze și o astfel de analiză, dar nu a avut cum, mai precis cu ce Biroul Electoral Central a refuzat, prin tăcere, să pună la dispoziția analiștilor rezultatele și statisticile electorale din 1996. PAGINA 2 Absenteismul - o falsă problemă a alegerilor locale Carmen Bușe Cataramă nu uita... (urmare din pagina 1) Otto Weber - președinte PER: “Când s-a pus problema pentru a patra oară ca să reintre PNL în CDR, după ce a părăsit ca să pună mâna pe posturi de miniștri, secretari de stat și ambasadori, eu am fost favorabil reintegrării acestui partid în cadrul Opoziției unite, îl apreciez foarte mult pe dl Mircea Ionescu-Quintus și am o deosebită considerație pentru dânsul. Ulterior, după ce naționalliberalii au cerșit reprimirea în Convenție și s-a votat acest lucru, am observat direct în ce constă comportamentul dlui Viorel Cataramă, vicepreședinte al acestui partid, în cadrul unei deplasări electorale la Slobozia, în prezența dlor Corneliu Coposu și Emil Constantinescu, Viorel Cataramă a făcut mare caz de averea sa de 80 de miliarde. Aroganța dlui Cataramă, felul dominiei sale de a activa în CDR a făcut ca principala alianță a Convenției să nu mai fie ce a fost la început. Din câte mai știu, dl Cataramă este și încurcat cu scandalul SAFI, scandal care nu este clarificat nici la ora actuală. Nu pot să fiu de acord cu o asemenea propunere, și mai vreau să precizez că activitatea dlui Cataramă trage în jos atât PNL-ul cât și CDR-ul.” Dinu Patriciu - lider PL’93: “Eu cred că această propunere După 3 iulie, ne putem aștepta la schimbarea unor miniștri. Deocamdată se duc tratative pentru a se stabili ministerele la care vor avea loc schimbări, au dezvăluit agenției AMPress surse din cadrul PDSR. Tratativele se vor finaliza în câteva zile, iar remanierea guvernamentală va avea loc după data de 3 iulie, au mai precizat sursele: este un simplu joc prin care Viorel Cataramă încearcă să se protejeze împotriva repercusiunilor pe care scandalul SAFI, de care este evident răspunzător, ar putea să le aibă, în ceea ce privește unitatea Convenției Democratice nu pot să comentez, făcând parte dintr-un partid din afara CDR. In opinia mea, probabil că PNȚCD ar trebui să reacționeze la această obrăznicie. De asemenea, propunerea nu va duce la aplanarea diferendelor existente între partidele din Opoziție, înainte de a vorbi despre oameni și posturi, important ar fi să se vorbească despre un program comun de guvernare însușit de toate formațiunile politice din Opoziție.” Alexandru Popovici - vicepreședinte PNL-CD: “Propunerea nu s-a făcut oficial în Convenția Democratică. Deși am participat la toate ședințele, nu știu să se fi discutat așa ceva în Biroul Executiv. Eu, personal, sper să fie o glumă. Dar dacă nu este o glumă, atunci propunerea va trebui dezbătută în Convenție. Eu nu pot acuza PNL că face o propunere. Eu pot doar să-mi exprim acordul sau dezacordul în legătură cu persoana nominalizată. Pentru celelalte partide din opoziție, nu cred că problema are vreo relevanță în această etapă.” Ioana Lupea și ______Lucian Gheorghiu PSDR Deznodământul alegerilor locale acuza CDR La 30 iunie, au fost chemați din nou la urne cetățenii a șapte din cele 80 de municipii, a 12 din cele 188 de orașe (categorie în care sunt asimilate și cele șase sectoare bucureștene) și din aproximativ 4% din comune (131 din totalul de 2686). Aceste localități se găsesc în 17 județe: Argeș, Botoșani, Caraș-Severin, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mehedinți, Olt, Prahova, Vaslui, Vâlcea și Vrancea. Aici se organizează al doilea tur al alegerilor, așa cum s-a întâmplat, cu o săptămână în urmă, la 23 iunie, în alte 63 de localități. Pentru acestea, turul al doilea a fost considerat cel din 16 iunie, când alegerile s-au repetat pentru că, la 2 iunie, mai bine de jumătate din electorat ignorase urnele. La 23 iunie, PDSR a mai adăugat 17 mandate de primar la cele 868 câștigate anterior, iar CDR și USD au mai cucerit câte 10 primării, față de 447 și respectiv 320, pe care le dobândiseră înainte. Municipiile pentru care bătălia finală a fost fixată pentru 30 iunie sunt Craiova, Târgu Jiu, Petroșani, Sighetul Marmației, Slatina, Râmnicu Vâlcea și Focșani. în eventualitatea, improbabilă, în care în vreuna din cele 150 de localități cei doi candidați vor obține același număr de voturi, se va organiza un nou tur, cu aceiași competitori. (AMPress) Sechelariu se va lupta cu un țărănist și cu un socialist ieri a avut loc, la a treia sa tentativă, ședința de constituire a Consiliului Local Bacău. După ce opoziția boicotase primele două convocări pe motiv că doi dintre consilierii săi nu se aflau în oraș, în sfârșit, ieri, timp de mai multe ore, s-a deliberat pentru funcțiile de viceprimari. Prima propunere, cea agreată de actualul primar Sechelariu, l-a vizat pe consilierul Vasile Săndulache, fost primar comunist și candidat, în urmă cu o lună, la funcția de primar. Aici, după primul tur, Sechelariu și-a atras de partea sa și voturile PSM, promițându-i lui Săndulache funcția de viceprimar. Și s-a ținut de cuvânt. PDSR-ul și aliații săi au votat pentru Săndulache, iar acesta a ieșit viceprimar cu scorul de 16-14. Al doilea buletin de vot a adus pe masa tratativelor două nume: independentul Ionel Crețu, consilierul lui Sechelariu și creierul întregii sale campanii electorale, și pe țărănistul Dan Felician Ioniță, fost principal contracandidat al lui Sechelariu. Surprinzător, deși primul viceprimar ales arăta clar că PDSR-ul reușise să atragă de partea sa majoritatea consilierilor, de data aceasta țărănistul Felician Ioniță a fost ales viceprimar cu același scor: 16-14. Se presupune că doi consilieri, nu se știe care, au votat sentimental, adică pe oamenii Săndulache și Ioniță, și nu pe partidele pe care le reprezentau. Imediat după vot, Corneliu Iacobov, martorul PDSR-ului băcăuan, și-a mușcat nervos mustața, pentru că rezultatele nu au corespuns calculelor PDSR-ului, care în ultimele zile, a cheltuit mari energii pentru a convinge anumiți consilieri să voteze numai cu ei. Și uita așa, puterea locală din Bacău se împarte între trei puncte extreme: primarul independent Dumitru Sechelariu, viceprimarul PSM Vasile Săndulache și viceprimarul CDR, Dan Felician Ioniță. Simona Popa Opoziția a trădat Dacă PDSR a avut un neașteptat insucces în alegerile locale din Gorj, pentru al treilea tur de scrutin rămânând în cursa pentru primărie reprezentanții USD și CDR, joi, 27 iunie, în ședința Consiliului județean s-a petrecut minunea. Dl deputat PDSR de Gorj Nicolae Mischie, văzând că șansele sunt foarte mici pentru alegerile parlamentare, s-a gândit rapid la o altă funcție și sursă de îmbogățire, fie chiar mai mică decât cea din Parlament, aceea de președinte al Consiliului Județean Gorj. Zis și făcut. După constituirea Consiliului Județean Gorj, cei 39 de consilieri au trecut la alegerile pentru funcția de președinte și vicepreședinți. Zarurile fiind aruncate de mai înainte, pe lista propunerilor figurau Nicolae Mischie și Popescu Bejat, fostul președinte al consiliului. Mare a fost minunea când din uma de vot păzită chiar de prefectul Gheorghe Mărculescu Carabea, i-au fost oferite pedeseristului Nicolae Mischie 21 de voturi, iar partenerului său Bejat Popescu doar 18 voturi. De asemenea, și locurile de vicepreședinți au aparținut tot PDSR, obținute cu același procentaj. Un lucru rămâne cert. Opoziția a trădat. Din surse demne de încredere, aflăm că cele 7 voturi acordate aparțin: 4 liberalilor și țărăniștilor, iar 3 USD, respectiv PSDR și aliatul lor pentru moment. PAC. Se poate spune că Gorjul rămâne în continuare județul roșu, iar jocurile politice de după ‘89 se repetă. Se vede clar că PDSR caută pe orice căi să-și ia revanșa. De remarcat rămâne efortul că PDSR, în Gorj, scoate drept mască, pe post de independent în candidatura de consilier județean, pe “bossul” gorjenilor Dan Ilie Morega, directorul FPP Gorj, care, în ședința Consiliului Județean Gorj, obține postul de președinte al Comisiei Permanente. Ce vor face primarii Opoziției din localitățile Gorjului, care vor fi conduse de un președinte pedeserist? Ce va face acest președinte, în prezent deputat PDSR de Gorj, își va depune demisia ca parlamentar ca să rămână președinte al Consiliului Județean Gorj său va mai “suge” de la vaca Parlamentului? Noi credem că va alege ultima variantă deoarece cei din provincie nu-1 mai vor. Coman Vasile Lică N. Ulieru neagă colaborările la “România Mare” Corneliu Vadim Tudor a declarat vineri, într-o conferință de presă, că purtătorul de cuvânt al SRI, Nicolae Ulieru, a fost colaborator al revistelor “România Mare” și “Politica”. Potrivit afirmațiilor liderilor PRM, Ulieru a publicat în cele două săptămânale câteva articole sub pseudonimele Maria Negură, A.D. Tobe și Sima Jian. Pentru a dovedi calitatea de redactor-colaborator a domnului Ulieru, Vadim a distribuit copii ale unor state de plată, unde numele purtătorului de cuvânt al SRI figurează în dreptul unor sume de bani (2500, 3000 lei) încasate sub semnătură. Majoritatea articolelor pe care Vadim pretinde că le-ar fi scris Ulieru comentează acțiuni și declarații ale unor lideri UDMR. Tot vineri, Nicolae Ulieru a negat colaborarea sa cu revistele “România Mare” și “Politica”. “Nu este cazul să mă apăr și nu este cazul să acordăm credit acestui clown al naționalismului. Știm cu toții de ce a făcut-o”, ne-a declarat purtătorul de cuvânt al SRI Ioana Lupea (licuitU de fryeed înfrângerea victorioșilor , Liviu loan Stoiciu Scuipându-ne în sân, speriați de însuși Patriarhul României cu congresul “Martorilor lui Iehova” (care anunță sfârșitul lumii), congres al celor sub a căror mască a credinței se ascund, cică, “interese materiale, politice și oculte’’ (după cum ne avertizau pe toți pereții afișe semnate enigmatic “ROMAS” prin Capitală), săptămâna trecută ne-am mai venit în fire. Ne-am revenit la normal după ce același Prea Fericit Teoctist, în Palatul său (pe care scrie, sub coroana Mitropoliei: “Paște oile mele”, știți), i-a dat binecuvântarea noului Primar General al Capitalei, într-o zi de marți (trei ceasuri rele?) . După ce presa de opoziție anunțase cu tam-tam că va avea loc, de fapt, o slujbă de sfințire a biroului Primarului General, "prezumtivul sălaș al atâtor afaceri necurate” (Codruța Drăgoescu, “Adevărul”/26.06) - dar n-a fost să fie, sfințirea biroului acesta buclucaș dovedindu-se a fi până la urmă un bun banc. Mai mult, sperietura cu congresul “Martorilor lui Iehova” ne-a trecut de tot, după ce am aflat miercuri, 26 iunie, că s-a predat la Poliție multimiliardarul politic Al. Răducan (cel cu firma SANCA = “sanctiI”) - eveniment epocal, de la care n-au lipsit “Actualitățile” TVR 1. S-a predat adică un “necredincios” (care face cât toți cei 40.000 de invitați la congresul “Martorilor lui Iehova”?), care a îngrozit România cu dezvăluirile lui! Dezvăluiri despre mafia țigănească și financiară care lucrează mână în mână cu mafia politică (de la cel mai înalt nivel al Puterii neocomuniste, chiar liderul executiv al PDSR și președintele Camerei Deputaților fiind arătat cu degetul că ar fi “placa turnantă”), TVR 1 respirând ușurată slavă cerului, bine că s-a predat cel ce nu știe să-și țină gura, mafiot de clasă internațională, altfel cine știe ce capete ar fi trebuit să cadă și cine știe ce se mai întâmpla; acum i se va tăia limba lui Al. Răducan și Puterea neocomunistă a Domnului Sărac și Curat va putea să mușamalizeze totul! Că sub masca “sectanților” care dețin Puterea în România, “sectanți” care formează o clasă politică profund coruptă, ca și sub masca “Martorilor lui Iehova”, se ascund “interese materiale, politice și oculte”... Personal, sunt îngrozit, efectiv, de afacerile ilegale monstruoase în care, deși sunt implicați până și lideri de partide de guvernământ, nu se întâmplă nimic, nu se ia nici o măsură de eradicare, nu e nimeni condamnat - liderii politici, mafioți de clasă, se fac, pur și simplu, că plouă (și de ce ploi diluviene au avut parte bucureștenii, cu grindină și inundații, exact în seara în care s-a predat la Poliție “afaceristul” Al. Răducan). Apropo de stupefacția mea legată de inadmisibilul marasm moral (în care ne complăcem) și de afacerile veroase politice nu mai departe, tot săptămâna trecută, aui aflat cum a decurs definitivarea rezultatelor tendențioase ale alegerilor din sânul consiliilor județene... Pentru prima oară alese liber de “popor”, consiliile județene au fost câștigate net de Opoziție (îndeosebi de CDR) - și cu toate acestea, de-a dreptul împotriva voinței electoratului, conducerea lor a fost preluată majoritar de PDSR! Un PDSR care continuă să șantajeze, să “pedeserizeze” toate funcțiile în stat, inclusiv pe plan local (directori, inspectori) și să cumpere pe milioane grele de lei un vot! Se vorbește de cumpărarea votului unui consilier județean al Opoziției (de către PDSR) cu 20 de milioane de lei, bani murdari, mafioți, pe care bietul nou ales pe listele CDR nu i-ar pune pe CEC nici în patru ani (cât durează un mandat) din salariu! Vorba criticului literar Val. Condurache (nou consilier municipal la Iași): “20 de milioane de lei este o sumă pe care un om sărac o câștigă, la cursul de acum al dolarului, în zece ani de muncă. Oare câți dintre consilierii județeni, câți dintre alegătorii lor ar rezista unei asemenea propuneri? Prețul nu e decât un vot secret” (“Monitorul”/25.06). Un vot secret al tău, fărăntocul din Opoziție, dat PDSR-ului pe 20 de milioane de lei - un PDSR care nu vrea cu nici un preț să scape județele țării din mână... Este de-a dreptul o crimă politică să câștigi la urne majoritatea consiliilor județene tu, Opoziția (îndeosebi CDR), și în nici două săptămâni să pierzi această majoritate în contul PDSR, să cedezi președinția sau vicepreședinția acestor consilii județene, deturnând opțiunea majoritară a electoratului! Punând mâna, majoritar, pe aceste consilii județene, PDSR va tăia și spânzura în întreaga țară de aici înainte, nestingherit prioritar, el va pregăti noua campanie electorală pentru alegerile generale și prezidențiale în forță, “de pe cai mari"! Un PDSR “care a știut cum să negocieze” (cum se justifică, fariseici, azi, puternicii zilei) în preluarea șefiei acestor consilii județene dominate de Opoziție și care a exploatat naivitatea, oportunismul, venalitatea, disensiunile dintre CDR, PAC, PL’93 (și mai ales USD sau UDMR) și orgoliile aleșilor Opoziției. Aleși ai Opoziției în consiliile județene, mai ales din CDR, care au trădat, tragic (în stil balcanic), interesele și speranțele celor ce i-au votat..'.