Cotidianul, august 1999 (Anul 9, nr. 2422-2447)

1999-08-02 / nr. 2422

A Intr-o scrisoare deschisă adresată Președintelui, polițiștii de frontieră din Drobeta Turnu-Severin acuză: * Dudu Ionescu a numit an infractor la conducerea Politiei de Frontieră Severin pagina 2 Ministrul de Interne, Dudu Ionescu, face gafe Numirea a fost semnată de secretarul de stat in MI. Mircea Mureșan Clinton a fost traumatizat în copilărie de bunica sa Hillary Clinton a declarat că soțul său simte nevoia să aibă cât mai multe aventuri amoroase deoarece în copilărie avea probleme cu mama și bunica sa y pagina 11 COTIDIENE Patriarhul Teoctist primește un salariu de 14 milioane de lei pe lună Salariul Patriarhului României se va ridica în curând la 14 milioane de lei lunar, o dată cu aplicarea prevederilor Legii privind salarizarea clerului. Un mitropolit va primi în jur de 12 milioane de lei, iar salariul unui preot debutant cu studii medii va ajunge la 857.000 de lei. Vor fi salarizate maxim 14.524 de posturi bisericești. Dintre acestea, 73 sunt asimilate funcțiilor de demnitate publică și vor fi remunerate ca atare: un post de patriarh, 22 de ritropoliți și șefi de cult, 29 de episcopi și asimilați, 21 de episcopi vicari și asimilaț. Statul va mai asigura salariile pentru 961 de funcții de conducere a cultelor religioase și a unităților de cult recunoscut în România și 31.490 de posturi de personal clerical. Autoritățile spaniole distribuie brățări electronice femeilor bătute Autoritățile spaniole din Catalonia au hotărât să distribuie brățări electronice femeilor care pot deveni victime ale violenței soțului, pentru a le permite să alerteze poliția în caz de necesitate, anunță cotidianul EP Paris citat de AFP. In cazul unor agresiuni din partea bărbatului, femeile vor putea acționa un buton aflat pe brățară, alertând, astfel, automat, comisariatul cartierului, precizează același jurnal. Brățările sunt similare celor purtate de persoane ce suferă de maladii cronice sau de cele în vârstă, ce necesită o supraveghere permanentă. Acestea vor fi împărțite femeilor care au fost supuse unor tratamente brutale din partea soților, și se află sub protecție judiciară. Măsura ar trebui să intre în vigoare începând cu luna septembrie. Anca APOSTOL Pușcăriașii craioveni s-au pus pe bătut cuie în cap Doi deținuți de la Penitenciarul de maximă securitate Craiova au fost transportați la Spitalul Clinic nr. 1 Craiova după ce își bătuseră câte un cui în cap. Marian Neagoe, 20 de ani, și Florian Ghiurău, 35 de ani, și-au bătut vineri câte un cui în cap. Ei au fost transportați la Serviciul de Urgență al spitalului pentru acodarea de îngrijiri medicale. Aici a fost supus unei intervenții pentru extragerea cuiului doar Marin Neagoe, întrucât Florian Ghiurău a refuzat acest lucru. De la începutul anului, aproximativ 10 deținuți care își ispășesc pedeapsa la Craiova au recurs la această formă de protest. Cristi STĂNCESCU Americanii au inventat glonțul ecologic Armata SUA a făcut public faptul că își va dota soldații cu gloanțe fără plumb, acțiune care face parte din inițiativa americană de a trece la utilizarea a ceea ce se va numi „muniție verde“. Experimentele specialiștilor s-au concretizat deja în înlocuirea plumbului din componența gloanțelor de calibrul 5,56 folosite pentru pușca mitralieră M-16 cu aliaje pe bază de tungsten; în curând, toate armele individuale din dotarea armatei americane vor utiliza gloanțe cu tungsten, care sunt suficient de grele pentru a provoca distrugeri dar, spre deosebire de cele cu plumb, nu sunt toxice. Ideea înlocuirii plumbului din componența proiectilelor a apărut în clipa în care s-a pus problema protejării mediului înconjurător, resturile de plumb de după fiecare exercițiu militar fiind toxice pentru sol și chiar pentru pânza de apă freatică. în ceea ce privește performanțele gloanțelor cu tungsten, specialiștii americani susțin că, în unele aplicații - de pildă la ședințele de tragere la distanță acestea s-au dovedit superioare vechilor gloanțe cu plumb. Dragoș MORARUL h 155 „Cotidianul“ a descoperit pentru dumneavoastră Paradisul agenților SIE Reședința lui Ceaușescu din Valea Turcului, tranformată în cuibușor SIE ar fi adus prin închiriere zeci de miliarde de lei pagina 10 Coeficientul de inteligență nu este ereditar Coeficientul de inteligență (IQ) nu este ereditar și nu depinde strict de primii ani din viața copiilor, după cum afirmă psihologii anglo-saxoni, susțin cercetătorii de la INSERM, conduși de Michel Duyne, care au realizat recent un studiu publicat în revista americană .Proceedings of National Academy of Sciences.“ Studiul a fost efectuat pe baza observațiilor făcute asupra unor copii din clase sociale defavorizate, adoptați la vârsta de trei-patru ani de familii cu nivel socio-economic superior față de cele din care proveneau. Aceste rezultate, a subliniat Michel Dugne pentru ziarul „Le Monde“, demonstrează necesitatea programelor educative în caz de „retardare intelectuală". Arina AVRAM După ce a fost amânată din cauza decesului vărului ei Nunta lui Rory Kennedy a avut loc ieri în Grecia Rory Kennedy, a cărei nuntă a fost amânată acum două săptămâni când vărul ei John F. Kennedy Jr. a murit într-un accident de avion, s-a căsătorit ieri, în Grecia, cu Mark Bailey, în cadrul unei scurte ceremonii, relatează France Presse, citând „Boston Herald“. Cea mai mică din cei 11 copii ai lui Robert și Ethel Kennedy, Rory Kennedy (30 de ani) s-a născut după ce tatăl ei a fost împușcat în 1968, în prezent realizatoare de filme documentare la New York, ea s-a măritat cu Bailey, editor de carte și de film. La nuntă au fost invitate numai rude apropiate. Arina AVRAM Fiica lor Robert Kennedy ția găsit fericirea Sare și piper Alomijia... MofZT și A Luat WAGaA cm teu si aș, iAx like euer VE opttAG»firji JALBAricA /// htf Războiul lui Orbán cu restul lumii pagina 3 O explozie la Șantierul Naval Midia Năvodari s-a soldat cu moartea a trei persoane O puternică explozie produsă sâmbătă, în jurul orei 9.30, la Șantierul Naval Marea Neagră Midia Năvodari, s-a soldat cu moartea a trei persoane și rănirea gravă a altora, în magazia din prova navei „Lady Nada“, sub pavilion libanez, unde angajații firmei Teknoplus SRL Constanța efectuau lucrări de sudură, a explodat un tub de oxigen. Nava se afla pentru reparații în docul 1 plutitor al Șantierului Midia. în urma exploziei, Seitmola Beniamin, angajat al firmei Teknoplus, a murit, încercând să-l salveze, colegul său Sorin Carp (40 ani) și soldatul în termen Ion Deușteanu (22 ani), de la Brigada de Pompieri Dobrogea, s-au intoxicat cu monoxid de carbon și au murit. Tânărul militar mai avea doar două luni până la terminarea stagiului militar. Reprezentanții Parchetului, ai Poliției și ai Protecției Muncii, aflați la această oră la locul accidentului, continuă cercetările pentru stabilirea cauzelor producerii exploziei. Ion Diaconescu a călcat în picioare statutul PNTCD Politic ’ pagina 2 Funar a depus denunț penal împotriva lui Radu Vasile și a încă șase miniștri pagina 4 Social Târgul Vitan Bârzești a fost închis de Primăria Capitalei pagina 5 Sănătate Epidemia de meningită face ravagii în Moldova Economic Promex mai așteaptă privatizarea pagina 5 pagina 7 Din ciclul: „Un cal pentru salariul meu“ Cadrele militare vor primi un spor de 5% pentru câinii și caii din dotare Pompierii vor avea soldele majorate cu 50% în gărzile operative în Monitorul Oficial din data de 22 iulie a.c. au fost publicate drepturile specifice personalului din Ministerul Apărării Naționale, Ministerul de Interne, Serviciul Român de Informații și Serviciul de Protecție și Pază. Potrivit articolului 1 din actul normativ „cadrele militare în activitate, militarii angajați pe bază de contract și salariații civili care au în primire cai sau câini de serviciu au dreptul, pe perioada respectivă, la un spor de 5% din solda lunară“. Din păcate, legiuitorul nu a prevăzut dacă 5% se primește pentru fiecare cal sau câine din dotare sau indiferent de numărul animalelor. O altă prevedere importantă a acestui act o reprezintă faptul că „unitățile de pompieri, cuprinse în gărzile operative de intervenție la incendii, beneficiază de solda lunară majorată cu 50%“. Cum s-ar spune pentru fiecare incendiu stins, o mică primă la salariu“. (D.Z.) Chiar dacă agricultura este la pământ și singurul proiect viabil pentru țăranii români rămâne plugul de la începutul secolului, conducerea Ministerului Agriculturii manifestă o grijă deosebită pentru parcul său de mașini luxoase. Grijă materializată prin dotarea cu bariere acționate electronic la intrarea și ieșirea din curtea ministerului, cabine din PVCAermopan pentru paznicii mulți și toți vigilenți, de parcă cei din conducere se tem că în curând amărâții de țărani o să-i asalteze pe electroniștii și ginecologii din respectivul minister.