Cotidianul, octombrie 1999 (Anul 9, nr. 2474-2499)

1999-10-01 / nr. 2474

Sabin Gherman a fost condamnat la plata unei amenzi penale de 5 milioane lei Cotidianul Fondator ION RAȚIU Director DAN DIACONESCU Anul IX, numărul 2474, vineri, 1 octombrie 1999, 24 pagini, două ediții, 2500 lei pagina 11 Gabriela Szabó se mărită sâmbătă cu Zsolt Gyongyossy pagina 3 COTIDIENE Un clujean de 49 de ani a murit de foame .. In bărbat, de vârsta a treia, a fost găsit ieri mort pe o bancă din zilele Teatrului Național din Cluj-Napoca. Poliția a fost sesizată de trecător, care a fost intrigat de poziția în care stătea bărbatul, în v ia cercetărilor s-a stabilit că Ioan Jeler, din Cluj-Napoca, a murit in cauza alimentației insuficiente. Cadavrul a fost transportat la Statul de Medicină Legală, unde urmează să se stabilească cu exactitate cauzele decesului. Ion NOVĂCESCU Vassili Stalin a fost reabilitat . Vassili Stalin, unul dintre fiii dictatorului sovietic Stalin, a fost reabilitat de Curtea Supremă a Rusiei, după ce fusese condamnat, în 955, la opt ani de închisoare pentru propagandă antisovietică. Fiul ei Stalin era general de aviație când s-a apucat să critice noua conducere de la Moscova instaurată după moartea tatălui său, în anii petrecuți în închisoare, Vassili a devenit alcoolic și a murit, probabil din această cauză, în 1962. 12 imobile din București care riscă să se prăbușească vor fi consolidate Ministerul Lucrărilor Publice este în măsură să înceapă, de anul viitor, consolidarea a 12 imobile din București, acestea aflându-se intr-un stadiu avansat de degradare. Altfel spus, în cazul unui cutremur de 5,5 grade pe scara Richter, aceste clădiri sunt în pericol de a se prăbuși. László Borbély, secretar de stat în MLPAT, a afirmat că, în prezent, 108 clădiri necesită lucrări de consolidare, marea majoritate fiind construite în perioada interbelică. Potrivit Ordonanței adoptate ieri, vor fi extinse facilitățile fiscale acordate proprietarilor clădirilor încadrate în clasa I de risc seismic. Vor fi acordate credite, cu o durată de rambursare de 20 de ani și o dobândă de 5% anual. Ortansa TEODOR ANL pune la dispoziție terenuri pentru construcția de locuințe Cabinetul Vasile a adoptat o Ordonanță de Urgență, act normativ prin care se reglementează regimul juridic al terenurilor cu destinația de locuințe. Consiliile locale au, în consecință, obligația de a pune la dispoziția Agenției pentru Locuințe (ANL) terenurile aflate în proprietatea statului. Există deja înaintate către ANL peste 20.000 de cereri în acest sens, 7000 dintre ele fiind doar din București. ANL ars, deocamdată, la dispoziție 1200 de hectare, a declarat Borbély Iszlo, secretar de stat. Ortansa TEODOR începând cu 10 octombrie Hingherii de mașini vor da iarna printre șoferii care parchează ilegal Pentru șoferii bucureșteni vin zile grele, începutul lunii octombrie va aduce din nou hingherii de mașini pe străzile Capitalei. Pentru că parcarea ilegală a devenit un adevărat fenomen pe arterele orașului, la cererea Poliției, Municipalitatea Bucureștiului începe prigoana șoferilor care își lasă autovehiculele alandala pe trotuare și pe carosabil, punând în pericol traficul: „începând din jurul datei de 10 octombrie, societatea Ciclop, din subordinea Municipalității Bucureștiului, va trece la blocarea roților autovehiculelor parcate ilegal. Acțiunea se va desfășura într-un perimetru ales de Primăria Capitalei, între orele 8.00- 18.00. Demersul a fost agreat de Consiliul General al Municipiului București, care a emis și o Hotărâre în acest sens. Pentru a-și debloca roțile mașinilor, șoferii vor trebui să achite în jur de 140.000 de lei. Banii vor fi virați la casieriile prevăzute pe fluturașii ce vor fi lipiți pe parbrizele contravenienților", a declarat o sursă din Primăria Capitalei care a dorit să-și păstreze anonimatul. Pentru a-i avertiza pe șoferi, Municipalitatea Bucureștiului va publica în presă un comunicat privind toate detaliile acestei campanii menite să fluidizeze traficul și să aducă disciplina pe străzi. Perimetrul în care se va face blocarea este delimitat de străzile: Ștefan cel Mare - Titulescu - Dinicu Golescu - Gara Basarab - Witting - Mircea Vulcănescu - Splaiul Independenței - Hașdeu - Izvor - 13 Septembrie - Libertății- Regina Maria - Mitropolit Nifon - Piața Libertății- Mărășești - Mircea Vodă - Unirii - Piața Alba Iulia - Mântuleasa - Șerban Vodă. Din taxă, 10.000 de lei vor reveni Primăriei Capitalei, în jur de 90.000 de lei societății Ciclop, care face blocarea, iar restul reprezintă amenda pentru parcare ilegală, prevăzută de lege. Municipalitatea Bucureștiului a ales blocarea autovehiculelor parcate ilegal după luni de discuții în contradictoriu între taberele adepților acestei măsuri și cei ce optau pentru ridicarea vehiculelor contraveniente. Ridicarea mașinilor se va face de către societățile ce vor fi alese pe baza unei licitații care va fi organizată luna viitoare. Adrian POPESCU In cadrul unei întâlniri cu premierul Radu Vasile Ministrul ungar al Apărării reafirmă susținerea de către Budapesta a integrării euroatlantice a României Primul-ministru român a comparat relațiile româno-ungare cu batalionul mixt de menținere a păcii Ungaria, țară membră a NATO, dorește să susțină România în opțiunile sale de dezvoltare democratică, de integrare euroatlantică, în condițiile în care cele două țări aparțin aceleiași regiuni a unei Europe unite, a declarat, miercuri, ministrul Apărării Patriei al Ungariei, Janos Szabó, în cadrul unei întâlniri cu premierul Radu Vasile, la Palatul Victoria. Ministrul ungar a mulțumit Guvernului român pentru sprijinul acordat în tranzitarea contingentului ungar al KFOR prin România. Premierul Radu Vasile a afirmat că destinul Ungariei și al României este de a se sprijini reciproc, rolul lor în regiune crescând o dată cu importanța zonei în care se află. Radu Vasile a mai spus că Guvernul va continua să dezvolte relațiile româno-ungare într-un mod benefic pentru ambele țări. Primul-ministru a oferit ca exemplu de cooperare între cele două țări Batalionul mixt româno-ungar de menținere a păcii. Scandal Conflictul de la Brașov a fost provocat de dubla evadare din Penitenciarul Codlea Politic Lista societăților 9 pagina 2 Eveniment Vasilescu Nicolae, procuror general la Curtea de Apel Brașov, a fost înlocuit pagina 2 comerciale de interes strategic pagina 3 Zodia norocoasă a copiilor se numește „Ora 1 a venit“ De pe margine CONFIDENTIAL pagina 13 Doru Braia pagina 8 paginile 18,19 Manualele alternative vor fi editate și distribuite gratuit Manualele școlare folosite în învățământul obligatoriu vor fi asigurate gratuit, în mod treptat, începând cu anul 2000, de către Ministerul Educației Naționale (MEN), iar editarea și distribuția lor se va face în sistem de piață liberă, se arată într-un Ordin al ministrului Educației Naționale, Andrei Marga. Primele astfel de manuale vor fi cele pentru clasa a II-a, pentru celelalte clase fiind utilizate în continuare manualele existente, conform duratei lor de valabilitate și pe baza procedurilor Proiectului de reformă a învățământului preuniversitar. Un colectiv de specialiști ai MEN, coordonat de Dalimara Georgescu, va elabora, până la 1 noiembrie 1999, Metodologia de producere și distribuție a manualelor pentru învățământul obligatoriu. Editarea manualelor alternative pentru clasa a IX-a, pentru anul școlar 1999-2000, a fost realizată, pentru prima dată în România, în cadrul unui sistem de piață liberă. La 24 august 1999 a fost organizată o licitație pentru noile manuale alternative pentru clasele I și a VIII-a, acestea urmând să fie introduse în școli în anul școlar 2000-2001. Dan GHEORGHE ÎMBUIBAȚII Vila din colțul străzii Dr. Butoianu, din cartierul Cotroceni, este vila în care de obicei stă primulministru Radu Vasile, în prezent nu este locuită, motivul pentru care nimeni nu stă în vilă este dat de demararea lucrărilor de modernizare, suma cheltuită cu aceste operațiuni fiind de ordinul miliardelor de lei în acest timp, primu-ministru și membrii familiei sale și-au instalat catrafașele într-una din somptuoasele vile de la Snagov. în aceste condiții Radu Vasile, alias poetul Mischiu, are toate șansele să devină un nou Eminescu al zilelor noastre. Andrei IONESCU