Cotidianul, mai 2000 (Anul 10, nr. 2653-2678)

2000-05-11 / nr. 2661

\ 10 Cotidianul ______actualitatea sportivă Primul meci al ultimei etape nu s-a terminat cu o surpriză Rapidul s-a răzbunat cu greu pe tineretul Craiovei Mijlocașul Dănuț Lupu a dezertat din cantonamentul giuleștenilor . " Răzbunarea așteptată de faTtii giuleșteni a fost foarte aproape să aibă efect de bumerang, Rapidul chinuindu-s’e efectiv pentru a învinge formația de tineret a Universității Craiova. Desprinderea s-a produs abia în prelungirile partidei, ,după ce la pauză oltenii au condus la pauză cu 1-0, grație golului reușit de Vigariu. Pentru giuleștea au marcat Constantin, Mutică și S. Radu, dar, în ciuda altor numeroase ocazii, Rapidul nu a dovedit că merita mai mult ,în acest campionat. " Mijlocașul Constantin .Schumacher a avut din nou altercații cu antrenorul Mircea Lucescu, între cei doi producându-se un schimb dur de replici pe parcursul primei reprize. Cu toate acestea, antrenorul giuleștean nu l-a mai scos din echipă, așa cum o făcuse în primul meci al semifinalelor Cupei României. Deși era un meci al răzbunării, a surprins absența din lot a coordonatorului Dănuț Lupu, jucătorul care nu a lipsit la nici unul dintre meciurile importante ale Rapidului. Se pare că mijlocașul giuleștean s-a săturat să fie scos țap ispășitor pentru toate nenorocirile care s-au , lumadici a avut unii iați luaii iiciiui un mic uaic oai întâmplat în acest an sub Podul Grant și a părăsit cantonamentul. Supărarea lui Lupu este surprinzătoare în condițiile în care, conform declarațiilor directorului Constantin Anghelache, acestuia i s-a propus prelungirea contractului pe o perioadă de încă un an. Frăsineanu, Niculescu și Stoican vin la Rapid , în tribune s-au aflat și cinci reprezentanți ai unor cluburi din Spania pentru a spiona câțiva jucători de la Rapid. Aceștia vor urmări și finala Cupei României de sâmbătă, fiind interesați și de anumiți jucători din loturile formațiilor Universitatea și Dinamo. • în baza prieteniei dintre George Copos și Gigi Nețoiu se pare că după ce ultimul va prelua echipa din Bănie, între Rapid și Universitatea se va produce un schimb de jucători. Astfel se aude că au început deja discuțiile ca sub Podul Grant să ajungă Frăsineanu, Cr. Niculescu și Stoican, unul dintre „vișinii“ care ar urma să îmbrace tricoul alb-albastru urmând a fi Schumacher. Ana Maria FLORIAN Și fără Bărcăuan, craiovenii s-au descurcat destul de bine în Gudești Stadion: Ciulești. Spectatori: 6000. Au marcat: CONSTANTIN (min. 55), MUTICĂ (min. 71), S. RADU (min. 90) / VIGARIU (min. 17) , PLAPID: Rădulescu 2b - Stanciu 2, Rednic 1 (min. 46 leneși 2), Mutică 2 - Bolohan 2, Schumacher 1, Mărgăritescu 1 (min. 36 T. Bălan 2), , Măldărășanu 2, Raț 2 - Constantin 2, Dăscălescu 1 (min. 58 S. Radu 2). .. Antrenor: Mircea LUCESCU. 1 .UNIVERSITATEA: Neamțu 2 - Vancea 1, G. Șerban 2, Șoavă 2 (min. 51 Oprea 1), Ursu 2 - Grigorie 2, Rotaru 1, Domocoș 1 (min. 62 M. Voicu 1), Beldeanu 2 - Neagoe 1, Vigariu 3 (min. 85 Tilihoi). Antrenor: Emil SĂNDOI. Cartonașe galbene: Mutică (71), Bolohan (74) / Vigariu (17) Au arbitrat: Marian Dorobantu (Rm. Sărat) 3 - C. Aghiorghiesei 3, S. Boca 3. „Anelkaiser-ul“ a supus Bayern chiar pe Olympiastadion Liga Campionilor a fost acaparată de spanioli Cu scorul general de 3-2, Real Madrid s-a calificat pentru a 11-a oară într-o finală de cupă europeană Real Madrid s-a calificat pentru a 11-a oară într-o finală de cupă europeană, scorul cu care spaniolii au pierdut pe Olympiastadion din München, 1-2, permițându-le elevilor lui Vicente del Bosque să fie prezenți la Paris în data de 24 mai. Semifinala de Liga Campionilor dintre Bayern și Real a început spectaculos, presiunea gazdelor, care aveau de recuperat două goluri, fiind concretizată încă din min. 12 de Carsten Jancker, printr-un voleu acrobatic. Ivan Campo, fundașul de sub marcajul căruia a scăpat viitorul adversar al României la Euro 2000, declara după meci: „Jancker este foarte puternic și greu de ținut". Dacă Jancker va fi cu certitudine prezent în Belgia, nu același lucru se poate spune despre Jens Jeremies, care, la un contact cu Anelka, și-a dislocat umărul drept, situație ce îl pune în indisponibilitatea de a evolua la turneul final. Sfârșitul lui Bayern a venit în partea a doua a primei reprize, când Anelka l-a depășit în săritură pe Sammy Kuffour și a trimis cu capul în stânga lui Kahn. De altfel ghanezul a fost marea decepție din trupa lui Hitzfeld, care a fost destul de neinspirat introducându-l în locul titularului Thomas Linke. După egalare, Bayern a încercat imposibilul, însă nu a mai reușit decât un gol (min. 54), când Elber a prelungit în poartă lovitura liberă executată de Effenberg. Ieri dimineață, madrilenii s-au întors în Spania, ei fiind așteptați la aeroport de peste 300 de suporteri fanatici, însă din echipa lui de Bosque a lipsit vedeta Anelka, rămas în Germania; în absența sa, unul dintre cei mai ovaționați a fost tânărul portar Iker Casillas, care cu patru zile înaintea finalei de la Paris va împlini 19 ani. Pe 24 mai Real va juca pentru câștigarea trofeului împotriva unei alte formații spaniole, care a fost aleasă aseară, dintre Valencia și FC Barcelona. Daniel SPĂTARI Arelka a dus Realul în finală și ne-a scăpat de Jeremies la Euro 2000 Bart Conner: „în România, Nadia este tratată ca o regină“ Soțul Nadiei Comăneci, fostul ■gimnast Bart Conner, s-a aflat ieri |la „Capitol Hill“ pentru a strânge fonduri în campania împotriva ■artritei, pe care o duce împreună cu cei doi fabricanți de medicamente Searle și Pfizer. Coninep, medaliat cu aur la JO din 1984, suferă de o afecțiune asemănătoare de aproape două decenii, acesta fiind de altfel și motivul inițierii campaniei pe care a intitulat-o „B.E.A.T. Arbritis:Boost Education of Arbiritis Treatment“, în altă ordine de idei, într-un interviu publicat în „The Washington Post“, Bart Conner a afirmat: „în România Nadia este tratată ca o regină, ceea ce mi se pare straniu". De notat că Nadia Comăneci și Bart Conner au casă atât în Norman (Oklahoma), Venice Beach (California), cât și la București, acolo unde cea mai bună sportivă a secolului nu exclude să se stabilească. Ana Maria FLORIAN Trial la nivelul Diviziei C Patruzeci și opt de jucători care activează în seriile a II-a și a II-a a Diviziei C au participat miercuri, pe stadionul „Juventus“, la un trial organizat de FRF. Aceștia, sub atenta supraveghere a selecționerului Ion Moldovan, au fost împărțiți în patru echipe, care au jucat două reprize a câte 30 de minute fiecare, cu o pauză de cinci minute între ele. La acest trial au mai fost prezenți impresarul Mircea Petescu, antrenorul federal Cornel Drăgușin și fostul antrenor al echipei Dinamo Dumitru Nicolae Nicușor. în turneul de tenis din capitala Germaniei, Cristea și Dragomir s-au oprit în turul doi Andrei Pavel, în turul doi la Roma Sportivul nostru joacă pentru calificarea în următorul tur împotriva lui Cedric Pioline Cel mai important turneu de Spârlea (53 WTA) a pierdut încă tenis feminin al acestei săptămâni, care se desfșoară la Berlin (premii de 1,08 milioane dolari) și-a încheiat meciurile primului tur, alături de Ruxandra Dragomir (24 WTA), în turul doi obținând accesul și Cătălina Cristea. Jucătoarea noastră (116 WTA), venită din calificări, a produs una din surprizele primei runde, trecând în trei seturi, 7-5, 3-6, 6- 1, de japoneza Ai Sugiyama (20 WTA). Aseară sportiva noastră a avut-o ca adversară pe iberica Magui Serna (46 WTA), care a scos-o din competiție cu scorul de 6-2, 6-1, în schimb, Irina Daniel SPĂTARUI din primul tur fără drept de apel, 1-6, 3-6, în fața mult mai slab cotatei nemțoaice Bianka Lámadé. Tot aseară Ruxandra Dragomir s-a confruntat cu jucătoarea cehă Denisa Chladkova (41 WTA) de care a fost învinsă cu 7-6, 3-6, 4-6. în turneul masculin de la Roma (2,5 milioane dolari), Andrei Pavel s-a calificat și el în turul secund, depășindu-l pe ecuadorianul Nicolas Escude cu 6-1, 4-6, 6-3. în această fază a competiției românul va juca împotriva francezului Cedric Pioline. Torța olimpică a fost aprinsă la lumânare Flacăra olimpică a fost aprinsă, ieri, la ora 12.55, în localitatea Olimpia din sud-vestul Greciei, locul unde s-au desfășurat, în antichitate, primele competiții olimpice. Interpretând rolul marii preotese în tradiția antică, actrița elenă Thaleia Prokopiou a fost cea care a aprins torța olimpică. Potrivit ritualului, torța urma să fie aprinsă cu ajutorul razelor solare captate într-o oglindă, dar, din cauza cerului acoperit de nori, torța a fost aprinsă cu ajutorul unei lumânări fixate într-un vas decorat cu motive antice. Conform ultimului clasament „FIFA Coca Cola“, dat publicității ieri la Paris, România ocupă abia poziția a zecea, ceea ce înseamnă o retrogradare de două locuri în comparație cu actualizarea de luna trecută. Adversarele noastre la turneul final al Campionatului European se află pe următoarele poziții: Germania - 6, făcând rocada cu Argentina, Anglia - 12 și Portugalia - 15. Față de luna trecută, Germania a căzut și ea o poziție, Portugalia s-a menținut pe aceeași linie, în timp ce Anglia a scăpat de fatidicul loc 13. Pe podium se află în continuare Brazilia, Cehia și Franța; în ceea ce privește viitoarele adversare din grupa preliminară a Campionatului Mondial din 2002, cea mai bine clasată, după România, este Italia (locul 14), urmată de Lituania (locul 50), Ungaria (54) și Georgia (64). Dintre celelalte selecționate, Croația a înregistrat un spectaculos salt de pe poziția a zecea pe cea de-a șaptea. Africa de Sud, Iranul și Lituania au urcat patru poziții, iar Egiptul cinci. Următoarea actualizare a clasamentului va avea loc pe 7 iunie, cu doar trei zile înainte de startul Euro 2000. Gazzetta dello Sport: „Hagi este în continuare numărul 1“ a în ciuda faptului că România înregistrat o depreciere valorică în ultima perioadă, căpitanul naționalei, Gheorghe Hagi, este optimist în ceea ce privește evoluția la Euro 2000: într-un amplu interviu acordat cotidianului „Gazzetta dello Sport", Hagi și-a menținut părerea exprimată anterior: „Vom ajunge în semifinale“. Prestigiosul ziar italian îi face un interesant portret fotbalistului român: „Rechemat de suporteri, la 35 de ani Hagi este în continuare numărul 1. Căpitan, vedetă, antrenor în teren, «Gica» s-a întors să conducă naționala României la apropiatul turneu final al CE“. în continuare este reprodus întregul șir de evenimente care a culminat cu revenirea sa la naționala României, întrebat despre conflictul cu Victor Pițurcă, „care a calificat România fără înfrângere la acest turneu“, Hagi a spus: „Acea polemică nu a făcut bine nimănui. Pițurcă m-a ofensat pe mine și pe coechipieri și cred că FRF a făcut o alegere bună înlocuindu-l: reîntoarcerea lui Jenei, antrenorul care ne cunoaște foarte bine pe toți, este garanția că vom da totul pentru a face o figură bună la Europene. Vom prinde semifinala“, în ceea ce privește campionatul intern, „în care Steaua este umbra a ceea ce a fost“, căpitanul naționalei s-a ferit să vorbească de aranjamente, spunând doar că traversăm o perioadă de tranziție, problema fiind mai mult de organizare. Hagi a încheiat precizând încă o dată că se va retrage definitiv în această vară, chiar dacă Galatasaray ar dori prelungirea contractului, intenția sa fiind să devină antrenor. „Gazzetta dello Sport" face o analiză a viitorului naționalei, remarcându-l, surprinzător, pe Cristian Chivu, în timp ce vnteristul Adrian Mutu se află pe locul doi. De asemenea, mai este remarcat și dinamovistul Florentin Petre. Viorel DOBRAN Semne rele pentru Euro 2000 România a căzut pe locul 10 în clasamentul FIFA Cu toate acestea, Hagi declară în „Gazzetta dello Sport“: „Vom ajunge în semifinale“ țÍ joi, 11 mai 2000 Un reprezentant al clubului AC Milan, la finala Cupei României AC Milan își va trimite un reprezentant la finala Cupei României, Amedo Braida, care se va disputa sâmbătă între Dinamo și Universitatea Craiova. Principala lui țintă va fi atacantul dinamovist Marius Niculae, deși acesta a declarat în repetate rânduri că rămâne în Ștefan cel Mare până formația sa părăsește Liga Campionilor. Clubul Fiorentina și l-ar dori, conform „Gazzettei dello Sport“ pe mijlocașul Florentin Petre. De asemenea, impresarul Giovanni Becali va mai avea invitați din Spania, Turcia și Anglia. (Viorel DOBRAN) „Cazul Drobeta“ va fi analizat săptămâna viitoare Chiar dacă pentru cele două echipe retrogradate în Divizia C, FC.A”.„ Drobeta și Chimica Târnăveni, analizarea urgentă a memoriului depus este vitală, ținând cont de reprogramarea meciurilor nedisputate în condițiile unui verdict favorabil, conducerea Federației Române de Fotbal amână pentru săptămâna viitoare marea ședință. întrebat dacă s-a hotărât ce comisie va analiza cazul, ofițerul de presă al FRF, Sorin Satmari, ne-a declarat: „Lăsați să treacă etapa de astăzi (n.r. ieri) și finala Cupei României de sâmbătă și vom avea timp suficient și pentru acest caz“. (Viorel DOBRAN) Shaquille O’Neal, mai tare ca Jordan Pivotul formației LA Lakers, Shaquille O’Neal, a fost ales, cu 99,2% din totalul voturilor (adică 1207 de voturi), cel mai bun jucător al anului din NBA. Prin acest procentaj, Shaq a bătut recodul deținut de Michael Jordan, care primise în 1996 „doar" 96,5% din voturi. Foarte emoționat de această reușită, baschetbalistul a declarat: „Primul lucru pe care l-am făcut a fost să-mi sun părinții. Tata a început să plângă atunci când i-am anunțat vestea. Și acum îmi vine greu să cred, întotdeauna m-am gândit că Jordan, Magic, Will și Kareem au fost cei mai buni baschetbaliști din lume. Și azi, acest trofeu mă apropie de ei. Obiectivul meu imediat este în acest moment câștigarea titlului, ceea ce ar însemna un sezon perfect pentru mine". Pe următoarele poziții s-au aflat Kevin Garnett (408 voturi) și Alonzo Mourning (367 voturi). (Viorel DOBRAN) Romario revine la națională După doi ani de absență, atacantul brazilian Romario (34 ani) revine în naționala țării sale, cu ocazia meciurilor amicale pe care v vicecampiona mondială le va susține împotriva selecționatelor Țării Galilor (23 mai) și Angliei (27 mai). Antrenorul Wanderley Luxemburge i-a mai selecționat în linia de atac a echipei „cariocas" pe Amoroso, Elber și Franca. (Daniel SPĂTARU) Beckham și-a tatuat un înger păzitor pe spate Vedeta formației Manchester spune că tatuajul îi va proteja familia După numeroasele amenințări cu moartea la adresa familiei sale, David Beckham, vedeta formației Manchester United, a decis să-și tatueze pe spate un înger păzitor, alături de numele fiului său, Brooklyn. Deși asemănarea cu celebra crucificare a lui Isus este izbitoare, Beckham a ținut să precizeze: „Nu este vorba despre acea imagine, ci doar de un înger păzitor. Fiul meu, Brooklyn, va fi de acum încolo binecuvântat. Iar dacă voi mai avea și alți copii, numele lor vor apărea tatuaje pe spatele meu". Mijlocașul lui Manchester a apelat la un specialist în tatuaje recomandat de colegul său de echipă Roy Keane. Ținând cont de mărimea tatuajului, ședința a durat extrem de mult, fiind și foarte solicitantă. Aceasta s-a produs în luna ianuarie, dar Beckham a reușit să ascundă presei până acum acest amănunt picant, în ciuda faptului că este urmărit 24 de ore din 24 de paparazzi britanici. Reamintim că Scotland Yard-ul a deschis o anchetă și a mărit Beckham și tatuajul misterios paza familiei Beckham după ce, într-o serie de scrisori anonime, Victoria și Brooklyn erau reprezentați împușcați în cap. Viorel DOBRAN •> I. AVION BOEING, CHARTER, 8 zile, cazare hoteluri 3***, 5*****, demipensiune, De la 1.06 la 30.09: 1. KUȘADASI de la 270 $ 2. ANTALYA de la 300 $ 3. TUNISIA de la 400 $ 4. ISRAEL de la 600 $ OFERTĂ SPECIALĂ: KUȘADASI HOTEL 5***** - 325$ II. AUTOCAR+CAZARE+HOTEL 3***, Demipensiune, de la 10,06 la 20.09: 1. PARALYA Grecia - 9 zile de la 220 $ 2. AKCAY Turcia - 9 zile de la 170 $ 3. KUȘADASI - 10 zile de la 240 $ 4. ANTALYA -11 zile de la 270 $ III. 160 $ = BILET AVION (duminica) BUCUREȘTI - IZMIR (Kușadasi) - BUC. OMNIA TURISM 3126316, 3136184 4