Cotidianul, aprilie 2002 (Anul 12, nr. 76-101)

2002-04-16 / nr. 89

8 Cotidianul înaintea meciului cu Polonia, reprezentativa este decimată de accidentări Iordănescu face curățenie la națională Națională de fotbal a României va pleca în această dimineață spre Polonia, mâine de la ora 17.30 urmând să susțină partida amicală în compania reprezentativei acestei țări, în urma etapelor disputate duminică în campionatele Europei, Anghel Iordănescu nu va mai putea conta pe Cosmin Contra, Cristi Chivu și Alin Stoica indisponibili, selecționerul anunțând că intenționa să îl utilizeze pe jucătorul lui Anderlecht încă din primul minut. Acestor accidentări, care se adaugă celor suferite de Filipescu și Ghionea, l-au făcut pe General să recurgă la convocarea lui Florentin Dumitru (Steaua), Eugen Baciu (FCM Bacău) și Ciprian Dancia (FC Argeș), selecționerul intenționând trecerea la echipa mare a lui Vlad Munteanu, care a fost convocat și de Ioan Moldovan, la tineret, în condițiile în care din lotul de 20 lipsesc 10-12 jucători de top, Iordănescu a apreciat că s-ar putea spune că deplasarea în Polonia se face cu un lot divizionar A și nu cu echipa reprezentativă. Intrat în atmosfera meciului de mâine, Iordănescu a părut destul de nervos, el criticând din nou nivelul slab al competiției interne și explicând că a mers special la meciul din Ghencea pentru a-l urmări pe Claudiu Răducanu, de care însă a fost dezamăgit. De asemenea, referințele pe care le-a primit despre Kiriță după partida din Regie nu au fost tocmai bune. Selecționerul a fost tranșant și în ceea ce-i privește pe stranieri, pe care i-a avertizat că vor avea probleme cu naționala dacă nu prind posturi de titulari în echipele de club, întrebat dacă îl va utiliza vreun minut pe portarul Cristi Munteanu. Generalul a replicat: „De ce trebuie să debuteze? Mai întâi trebuie să muncească, nu-i facem cadouri. A stat el Stelică pe bancă la meciul cu Franța, să stea și Munteanu". Cei doi steliști convocați la lot, Florentin Dumitru și Mirel Rădoi, s-au ferit să facă declarații presei, însă ultimul a lăsat să-i scape printre dinți: „Vai de mama noastră!". Rapidistul Adrian Ieneși și-a dat cu părerea că jucătorii n-ar trebui să vorbească despre decizia Comitetului Executiv de anulare a sancțiunilor pentru Ceahlăul și Dinamo, el încheind: „Eu nici nu știu câte puncte are Dinamo în fața noastră“. (Daniel SPĂTARU) Un tătar la tineret Selecționerul naționalei de tineret și-a chemat, de asemenea, junii tricolori, în vederea partidei cu Polonia. Surpriza zilei a fost apariția jucătorului de origine tătară Șenis Feizula (21 de ani), de la Ceahlăul, în locul lui Alexandrul Bălțoi (Dinamo), care este accidentat la ligamentele genunchiului drept. „Vom încerca să omogenizăm echipa în vederea formării unui lot competitiv pentru preliminariile CE din 2004, unde obiectivul nostru este calificarea la turneul final ', a precizat Moldovan, care a adăugat că speră ca echipa României să câștige partida cu Polonia, programată miercuri, la Swiece nad Wisla. Comisarul a precizat că pentru el reprezintă o problemă faptul că fotbaliștii convocați nu au mai fost titulari în ultima vreme la echipele lor de club, dându-i exemplu pe rapidiștii Bandi și Mattei. Tehnicianul român a adăugat că speră că, prin revenirea la lotul de tineret, jucătorul Răzvan Raț (Rapid) va ieși din eclipsa de formă prin care trece. Moldovan a spus că jucătorii din eșaloanele inferioare pe care i-a convocat ar trebui să se transfere la echipe de top pentru a beneficia de o pregătire mai bună și pentru a fi implicați într-o competiție mai disputată. (V.D.) \r [UNK] actualitatea sportivă Suporterii Stelei s-au revoltat după înfrângerea suferită în fața Argeșului „Pițurcă, te urâm, lasă-ne!“ Pentru a scăpa de furia fanilor, jucătorii au stat aproape două ore sechestrați la vestiare, fugind apoi pe ieșirea de rezervă a stadionului Epilogul celei de-a șasea etape a returului a spulberat definitiv monopolul echipelor aflate în fruntea clasamentului, Steaua suferind un nou eșec, pe propriul teren, în fața formației FC Argeș, fapt ce a făcut ca atmosfera să devină explozivă în Ghencea. Suporterii steliști și-au huiduit, duminică, favoriții pe întreaga durată a partidei, chiar dacă gazdele au avut inițiativa în prima repriză, ratând ocazii bune prin FI. Dumitru, Falemi și Trică. Imediat după pauză a venit însă centrarea perfectă a lui Bălașa și lovitura de cap imparabilă a ex-dinamovistului Cristi Vlad, care a însemnat golul de trei puncte. Infernul era declanșat, acum smoala a început să clocotească în cazanul tribunelor. De altfel, înainte de începutul partidei, la tribuna a doua, grupul de suporteri „Tineretului Korp" au afișat un banner pe care scria „Aveam cândva un renume, apoi ați venit voi...“, iar în a doua parte a jocului au mai prezentat un banner adresat antrenorului Victor Pițurcă: „Poți, te urâmi". După primele 30 de minute, suporterii au început să aplaude fiecare greșeală a jucătorilor steliști, iar pasele erau însoțite de „ole“-uri ironice. Spre sfârșitul primei reprize au început să se audă primele scandări în care se cerea demisia lui Pițurcă, în minutul 54, când arbitrul Anton Heleșteanu a acordat o lovitură de pedeapsă echipei Steaua, suporterii au cerut ca aceasta să fie executată de Martin Tudor, în momentul în care Claudiu Răducanu se pregătea să execute penaltiul, spectatorii au început să-l huiduiască și să-l fluiere, iar atacantul stelist a trimis mingea în bară, acesta fiind momentul psihologic al partidei. Nervii s-au dezlănțuit, Neaga și Mutică fiind eliminați pentru faulturi dure, împrăștiați cu bastoanele „Suporterii sunt manevrați de cineva. Nu se poate ca la un 11 metri să fii huiduit de propriii suporteri“, a declarat secundul Ștefan Iovan. Imediat după ratarea loviturii de pedeapsă, fanii militari au început să scandeze: „Piți, lasă-ne!“, „Jean Vlădoiu“, „Iulian Miu“. Ca niciodată, scandările galeriei formației FC Argeș - „Fără supărare, nu aveți valoare", „Echipa voastră nu este Steaua, ci o glumă proastă" sau „Gică Hagi" - au fost aplaudate de spectatorii bucureșteni. După terminarea meciului, câteva sute de suporteri s-au dus la vestiare și au cerut demisia lui Pițurcă, fiind nevoie de intervenția în forță a jandarmilor. „Atitudinea spectatorilor, a celor așa-ziși suporteri care spun că iubesc Steaua, a fost ostilă. Nicăieri în lume nu se întâmplă ceea ce am văzut în această seară aici“, a spus Jovan, care a menționat că, din păcate, jucătorii steliști nu sunt destul de puternici să treacă peste scandările spectatorilor. Până și antrenorul oaspeților, Florin Halagian, obișnuit cu huiduielile, a declarat că nu a mai văzut un asemenea public, în ciuda situației delicate, Steaua mai având doar șansa disputării finalei Cupei României pentru a se califica într-o competiție europeană, antrenorii Stelei nici nu concep să-și dea demisia, iar Gigi Becali încă se crede un Berlusconi al României, acuzându-l până și pe Anghel Iordănescu, prezent în calitate de selecționer la această partidă, că este unul dintre intriganții care creează atmosferă proastă în Ghencea. Suporterii formației Steaua București au cerut demisia managerului general al grupării militare, Victor Pițurcă, și pe pagina oficială de Internet a clubului. „Gaanataaaaa!!!“, „Demisia", „Bă, Pițurcă", „Neaga - o glumă proastă" sau „îmi e rușine că sunt stelist“ sunt titlurile mesajelor lăsate de suporterii steliști în forumul paginii oficiale. „Lăăăăcăăăăă, Hanaguiii, A JUUATOOOOORAR!!!!!!!!", se încheie mesajul unui suporter care cere demisia lui Pițurcă. Viorel DOBRAN Suporterii Stelei s-au revoltat din nou e ușor să vorbești 34% preturile nu conțin TVA în limita stocului disponibil ! poți alege unul dintre cele două telefoane pe care ți le oferim la un preț special j ar a 4-a lună de abonament gratuită j ai 30% reducere pentru Mesaje Scrise până la 15 mai ofertă valabilă până la 15 mai Nokia 3310 41 ai un set de servicii gratuite. Mesageria Vocală Serviciul NonStop Serviciul Cronos Serviciul Clienți 24 ore din 24, 7 zile din 7 STEAUA - FC ARGEȘ Stadion: „Steaua". Spectatori: 6000. A marcat CR. VLAD (min. 47) STEAUA: M. Tudor 2 - FI. Dumitru 1, Mutică 0, Rădoi 2, P. Stoica 0 - Liță 0 (min. 71 D. Bălan 0), Falemi 0 (min. 74 Paraschiv 1), Linear 2, Neaga 0 - Trică 1, CI. Răducanu 0. Antrenor Victor PIȚURCĂ FC ARGEȘ: Blid 3 - T. Petre 2, M. Radu 2 (min 46 N. Diță 2), Lomcherechi 2, Chiță 2, Dancia 3 - Cr. Vlad 4, Gr. Tudor 2, Bălașa 3 - N. Dică 2, Ghindă 1 (min. 22 C. Tănasă 2, min. 85 Iordache). Antrenor Florin HALAGIAN Cartonașe galbene: Falemi, Mutică (2)/ M. Radu, Chiță, Dică, Iordache Cartonașe roșii: Neaga (66), Muzică (84) Au arbitrat: Anton Heleșteanu (Iași) 2 - Al. Drogeanu 2, M. Deaconu 2 (O-O) marți, 16 aprilie 2002 INSTANTANEE SPORTIVE TANCnUNI.............................................................................................. Amenzi usturătoare la Dinamo și Rapid Conducerile cluburilor Dinamo și Rapid s-au întrunit ieri în ședințe, cu scopul de a analiza prestațiile fotbaliștilor acestor echipe în ultimele etape din Divizia A. La „câini“ a fost a doua ședință, după Biroul Executiv întrunit după egalul obținut acasă cu Oțelul, când s-a decis ca managerul general Cornel Dinu să supervizeze activitatea lui Ion Marin, în ciuda acestei situații „alb-roșiii“ au pierdut în Regie, iar Mister are mari șanse să revină pe banca tehnică, în tandem cu actualul antrenor principal, Ion Marin; în ceea ce-i privește pe fotbaliștii din Ștefan cel Mare, se aștepta sancționarea pecuniară a acestora și trecerea, temporară, a lui Mugur Bolohan la echipa de tineret. Nici la giuleșteni nu se punea problema demiterii conducerii tehnice, așteptându-se doar sancționarea jucătorilor. RECORD............................................................. Cea mai săracă etapă a Diviziei A Etapa a XXI-a a Diviziei A la fotbal s-a evidențiat printr-un nou record de ineficacitate, în cele opt meciuri disputate în weekendul trecut înscriindu-se doar nouă goluri. Precedentul record a fost stabilit în etapa a XXII-a a sezonului 2000-2001, când au fost marcate zece goluri. La capitolul „cifre aniversare" se înscrie și jucătorul formației Ceahlăul Piatra-Neamț Angelo Alistar, care a disputat etapa trecută meciul cu numărul 100 în Divizia A. Fotbalistul craiovean Dan Alexa a primit, duminică, cel de-al doilea cartonaș roșu din acest sezon, fiind al treilea jucător aflat în această situație, după Liviu Mihai (Farul Constanța) și Cosmin Bodea (FC Brașov). (U-M.V.) HANDBAL................................................................ Oltchim, învinsă în tur i de Alsa Elda Echipa feminină de handbal Oltchim Râmnicu Vâlcea a pierdut, duminică, în deplasare, cu scorul de 26-23 (12-12), în fața formației spaniole Alsa Elda Prestigio, în prima manșă a semifinalelor Cupe Cupelor. Cea mai prolifică marcatoare a echipei vâlcene a fost Cristina Vărzaru, care a înscris șase goluri. Dintre jucătoarele spaniole s-a remarcat Fraile, care a reușit nu mai puțin de zece goluri. Partida retur este programată pentru data de 21 aprilie, la Râmnicu Vâlcea, în cealaltă semifinală, echipa rusă Lada Togliati a învins, în deplasare, cu scorul de 34-20, formația poloneză Zaglebie Lubin. (U-M.V.) TENIS DE MASA......................................... Otilia Bădescu, tăiată de la premierea MTS Sportiva Otilia Bădescu nu va fi premiată de Ministerul Tineretului și Sportului (MTS) pentru titlul european cucerit de echipa României la CE de la Zagreb. Federația Română de Tenis de Masă (FRTM) a solicitat MTS să o premieze pe Bădescu la fel ca pe celelalte componente ale echipei, chiar dacă ea nu a făcut parte din formația care a obținut medalia de aur. Deși a participat la fazele preliminare ale CE, Otilia Bădescu nu a concurat la turneul final al competiției, din cauza unei accidentări. Reprezentanții MTS au considerat că solicitarea FRTM nu este conformă cu prevederile legii. Potrivit președintelui federației, Cristian Romanescu, FRTM va căuta o altă modalitate să o recompenseze pe Bădescu. (U.M.V.) Pentru tentativa de trucare a partidei cu Liber Humana Șomcuta Mare Oficialii de la Sărmășag riscă cinci ani de închisoare și excluderea din activitatea sportivă Cazul va fi analizat, joi, de Comisia de Disciplină din cadrul FRF Prorocirea lui Dumitru Dragomir în legătură cu dezlegarea la blaturi ca urmare a revenirii asupra deciziei de penalizare a formațiilor Ceahlăul și Dinamo s-a adeverit, din păcate, un hârșiu în jocurile de culise obținând astfel un nemeritat capital de imagine. Ceea ce s-a întâmplat sâmbătă la Șomcuta Mare este de domeniu hilarului, dar ilustrează perfect haosul și corupția generalizate din fotbalul românesc. Spectatorii prezenți la meci au avut parte de circ mai mult în tribune, eforturile jucătorilor pe gazon fiind trecute în subsidiar, în timp ce partida se desfășura fără probleme majore, președintele grupării Liber Humana Șomcuta Mare, Ion George Olteanu, s-a ridicat din tribună cu o amărâtă de pungă în mână, cu cinci milioane de lei și șapte verighete, răcnind în gura mare: „Blatiștii!" Oficialii de la formația oaspete, Minerul Sărmășag, aveau nevoie de cele trei puncte pentru a mai spera la promovarea în eșalonul secund. Cum scorul era deja 2-0 pentru formația adversă, s-a trecut la planul B, fiindu-le oferite gazdelor 20.000.000 de lei pentru a nu mai opune rezistență. Pentru că nu dispuneau de această sumă, s-a plătit un avans de cinci milioane de lei și s-au lăsat „amanet" șapte verighete și ghiuluri ale jucătorilor. Cu toate acestea, partida s-a terminat cu scorul de 3-1 pentru gazde, care au confiscat și bunurile oferite. „Mircea Sandu a spus că nu există probe materiale, îi oferim noi asemenea probe. Să-i excludă din campionat", a declarat Olteanu. Pentru ca tacâmul să fie complet, conducătorul de la Șomcuta Mare a înregistrat o convorbire cu omologul său de la Sărmășag în care acesta îi propunea cumpărarea tăcerii contra sumei de 20.000.000 de lei, promițând că va aranja ca incidentele să dispară și din raportul de arbitraj. Din punct de vedere sportiv, sancțiunile prevăzute în astfel de cazuri sunt deosebit de dure. Conform articolului 57 din Regulamentul Disciplinar, punctul 2, „în cazul în care promisiunea sau oferirea de bani sau alte foloase necuvenite este urmată de darea efectivă a acestora, precum și de acceptarea și primirea lor, în mod direct sau indirect, în scopurile prevăzute de alineatul precedent (n.r. influențarea sau falsificarea rezultatului partidei), sancționarea este excluderea din activitatea competiționale și obligația FRF, LPF și AJF (AMF) de a sesiza parchetul și organele de urmărire penală". Din punct de vedere al Codului Penal, darea de mită, reglementată de articolul 255, se pedepsește „cu închisoare de la 6 luni la 5 ani". Cazul va fi analizat, joi, de Comisia de Disciplină a FRF, alături de celebrul deja Ceahlăul-Dinamo. (Viorel DOBRAN) Astfel de emoții pentru studenții din Regie La doar două zile după ce au reușit să învingă liderul campionatului, o parte dintre fotbaliștii Sportului Studențesc au trecut din nou prin emoții. Gigel Bucur, golgeterul echipei antrenate de Ioan Andone, Urlu Rusu și Cristian Irimia (vezi foto), însoțiți de secundul Tom Cristea, au avut examen la ANEFS, unde sunt studenți în anul al doilea. „La fotbal ne descurcăm cel mai bine, dar azi va fi mai greu, pentru că vom fi testați la teorie, însă ne-am pregătit bine, pentru că suntem convinși că, după terminarea activității competiționale, ne va prinde bine. Am luat note bune și la schi sau box, cu baschetul mă descurc mai greu...“, ne-a declarat micuțul atacant bucureștean, autorul golului prin care Sportul a învins pe Dinamo. Cei trei nu sunt singurii studenți de la Sportul, Chihaia ratând examenul de ieri din cauza convocării la lot, în timp ce portarul Răzvan Stanca este deja în anul patru. Emoții a avut ieri și pugilistul Dorel Simion, însă i-au trecut după ce a fost îmbărbătat înainte de examen de tatăl său, proaspăt licențiat al ANEFS. (V. DOBRAN) I