Cotidianul, martie 2006 (Anul 16, nr. 50-76)

2006-03-01 / nr. 50

2 Cotidianul 1 Miercuri 1 martie 2006 Pe repede înainte Despre niște deputați idioți Deputații au reușit o ordonanță care dădea posibilitatea autorităților anticorupție să utilizeze agenți sub acoperire pentru a dovedi infracțiuni de luare de mită sau trafic de influență. Traducînd fraza de mai sus în cîteva variante diferite rezultă că parlamentarii care au pus umărul la trîntirea respectivului act normativ sunt: a) idioți pentru că este încă o măsură numai bună de pus în colecția celor antianticorupție, care îi enervează pe oficialii de la Bruxelles; b) șpăgari care nu au chef să se trezească într-o zi că primesc bani marcați cu textul „salutări de la DNA“; c) complici cu toți șpăgarii cărora li se putea pregăti mai lesne un pat de celulă. Nici una dintre variante nu o exclude pe cealaltă. Nici măcar aceea a votului politic, dar împotriva Guvernului. Efectele deciziei de ieri nu sunt greu de imaginat în condițiile în care, așa cum sunt legile românești în acest moment, infracțiunea de mită poate fi probată cel mai simplu prin organizarea unui flagrant. Procurorii sunt siliți ca și de acum înainte să alerge după denunțători, să-i convingă să participe la flagrant, să-i instruiască și, de ce nu, să stea cu ochii pe ei să nu dispară cu banii. Operațiuni complicate și de durată. Timp în care parlamentari grijulii cu viitorul lor își mai pot îndulci un pic din amărăciunea că au rămas fără privilegii. Spre exemplu, Parlamentarii se întrec în a zădărnici orice acțiune îndreptată împotriva corupției. — Costin ILIE. • LA CALD PISICA UCISA DE AVIARA Oficialii insulei germane Ruegen au găsit o pisică moartă infectată cu virusul H5N1, ridicînd astfel un semnal de alarmă asupra posibilității răspîndirii gripei aviare nu numai la om, ci și la restul speciilor animale. Potrivit Institutului Federal de Sănătate Animală, acesta este primul caz confirmat oficial privind răspîndirea virusului în rândul felinelor. De altfel, Ruegen este zona în care au fost găsite primele păsări moarte din cauza virusului H5N1 în Germania, la începutul lunii februarie. CRISTIAN PITRAȘCONIU CONFUZIA POPULARA Inconsistența mesajelor și refuzul valorilor dau seama despre eterna confuzie: etichetele așa-zis occidentale, „popular“, „liberal“, „social-democrat“, nu sunt dublate de nimic. 18 ASUMAREA TACITA A NESIMȚIRII Chiar dacă proiectul de modificare a declarațiilor de avere, introdus pe șest de către cîțiva membri ai PSD, se apropie de groapă, merită să nu îl dăm uitării. 19 CRISTIAN PIRVULESCU ACTUALITATE Master în înșelăciune Viceprimarul Devei și-a trimis șoferul să dea în locul său un examen din cadrul masteratului. Cînd a fost descoperit, a declarat că nu vroia decît să testeze vigilența profesorilor. _ SOCIETATE______ Aviara și-a găsit un nas roman La Tîrgul Internațional Tehnic de la Cluj a fost prezentat un aparat care curăță aerul de tot felul de bacterii, inclusiv de virusul H5, bacteria de Anthrax sau fumul de țigară 9 ECONOMIC Șpagă de bun-simt. Față de 2003, mita dată de companiile din România s-a înjumătățit, însă legislația muncii rămîne restrictivă, relevă ultimul raport al Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare. 14 JERRY ÎN VARIANTA FANATICĂ „Evreii de la Hollywood au făcut acest film exclusiv în scopul de a schimba atitudinea față de rozătoarele mîrșave și murdare, întrucît naziștii deseori îi reprezentau pe evrei în chip de șoareci“, este părerea lui Hasan Bolkhari, consilier al ministrului Învățămîntului din Cabinetul iranian. în plus, în opinia demnitarului, evreii se comportă cu celelalte popoare la fel ca șoricelul Jerry, care profită de inteligența și istețimea sa pentru a-i da un bobîlnac motanului prostănac. Un oficial iranian a declarat, la postul național de televiziune, că șoricelul Jerry este evreu. INTERNATIONAL Bush susține India nucleară In schimbul colaborării cu Agenția Internațională pentru Energie Atomică. India va semna astăzi un contract nuclear civil cu președintele american George W. Bush. 15 In timp ce școlile de samba se întrec în arta legănatului din buric, găștile de băieți de la periferia orașului Rio de Janeiro sărbătoresc carnavalul bălăcindu-se în nămol. • Radio Guerrilla îi ceartă pe certăreți Radio Guerrilla își va petrece ziua de 1 Martie ajutîndu-le pe femeile supărate de pereche. Concret, astăzi, la semnalul „Ceartă-mă de Mărțișor“, doamnele sînt așteptate să sune la radio, să lase numărul și numele jumătăților, urmînd ca DJ-ul care se va afla la ora respectivă pe 94,8 să-l sune pe împricinat și să-l certe, pînă cînd va smulge o promisiune fermă de îmbunătățire a comportamentului. In plus, fetele vor primi cadou și un pachet conținînd ciocolată de cea mai bună calitate. Primul-ministru are telescaun la cap Inaugurarea telescaunului de la cota 2.000 s-a bucurat de prezența lui Călin Popescu Tăriceanu, iar premierul s-a bucurat, la rândul său, de inaugurarea telescaunului, reiese din cîteva fotografii publicate în „Academia Cațavencu“. Premierul și-a sărutat cu foc soția, a povestit cum conducea el motociclete la 17 ani și s-a plimbat alene de la Sinaia la cota 1.400. Și de ce să nu se plimbe, cînd muncitorii din partea locului petrecuseră toată noaptea dinaintea distinsei vizite deszăpezind cărarea. - SPORT Divizia A ar mai vrea vacanță Cele trei luni de pauză competițională par a nu fi fost de ajuns pentru echipele din Divizia A, care au înaintat propunerea de a amîna cu o săptămînă începerea campionatului. 22 Afară din galaxie După ce a transformat Realul în cel mai mediatizat și bogat club din lume, Florentino Perez a demisionat din funcția de președinte, argumentînd că degeaba a făcut o echipă de mari jucători, dacă „i-a crescut prost“. 23 omor în tot orașul. Nu neapărat din cauza ninsorii, cît a traficului.“ — viceprimarul Răzvan Murgeanu a descoperit că ambuteiajele de ieri au fost provocate de cheful de plimbare al bucureștenilor. în provincia chineză Nanjing au fost inaugurate primele aparate stradale menite să mențină în formă cîinii cu surplus de țesut adipos.