Cotidianul, septembrie 2006 (Anul 16, nr. 207-232)

2006-09-11 / nr. 215

Cotidianul* 1 Luni 11 septembrie 2006 MOTO I Valentino Rossi a cîștigat ieri Marele Premiu al Malaieziei, terminînd aproape roată la roată cu Loris Capirossi. Lider la general rămîne însă americanul Hayden, care, deși al patrulea la Sepang, are un avans de 26 de puncte față de Rossi. EUROPENCELE AU FĂCUT LEGEA ÎN ULTIMUL TURNEU IMPORTANT DIN 2006 Țarina New Yorkului . Maria Șarapova a cîștigat US Open, al doilea turneu de Grand Slam din carieră. Rusoaica are 19 ani, 13 titluri și încasări de șapte milioane de dolari. — Daniel SPĂTARU ÎN DOUA SETURI de cîte 45 de minute a cîștigat Maria Șarapova primul său US Open și, totodată, al doilea titlu major din carieră, după Wimbledon 2004. Rusoaica în vîrstă de 19 ani s-a întors sîmbătă seară, la Flushing Meadows, după aproape 26 de luni, într-o finală de Grand Slam, cinci dintre ulterioarele tentative de cucerire a unui turneu major eșuînd în semifinale. Cupa fără capac în ultimul meci din America, oponentă i-a fost a doua jucătoare a lumii, Justine Henin-Hardenne, dar numai cu o zi înainte rusoaica o elimina pe chiar lidera clasamentului mondial, Amelie Mauresmo (6-0,4-6, 6-0). Meciul cu Henin s-a încheiat după două seturi identice (6-4) și, în ciuda PUBLICITATE înfrângerii, belgianca a intrat în clubul restrâns al celor șapte jucătoare care evoluează în același an în finala fiecăruia dintre cele patru turnee de Mare Șlem. Este adevărat, în 2006 a ridicat doar o dată trofeul deasupra capului, la Roland Garros. Lipsa de exercițiu a făcut-o și pe Șarapova protagonista unui mic incident la ceremonia de premiere, mișcarea bruscă și euforică de ridicare a trofeului deasupra capului angrenînd căderea capacului pe spatele câștigătoarei. L-a ridicat prezentatorul, Dick Enberg, care a ținut să precizeze că este prima greșeală neforțată a serii, pentru Șarapova. Șarapova rămîne rusoaică Pe lîngă cupă, rusoaica a mai primit un cec de 1,2 milioane de dolari și un bonus de 500.000 de dolari, ce o recompensează pentru poziția a doua ocupată în turneele americane ale acestei veri. Pregătit pentru succes, tatăl și antrenorul Măriei, Iuri Șarapov, și-a schimbat repede tricoul, iar la festivitatea de premiere relaxarea i se putea citi pe piept: „I feel pretty relaxed“, în declarațiile de după meci, profund dezamăgită, Justine Henin a avut totuși puterea să fie onestă și să spună că adversara a meritat victoria. Maria a mulțumit fanilor, a spus despre New York că „este orașul meu favorit de pe întregul Glob", cu cei mai tari fani“, însă a ținut să clarifice statutul său în SUA: „Nu am nici cea mai mică intenție de a solicita cetățenia americană“. Finala masculină a Internaționalelor SUA s-a disputat ieri noapte între elvețianul Roger Federer și americanul Andy Roddick, care au trecut în semifinale fără mari probleme de rușii Nikolai Davidenko și Mihail Iujnîi. Maria Șarapova a făcut „greșeli neforțate" cu trofeul US Open. 23 Sport. I [1 Pe scurt Remiză pentru Dinamo Kiev . Adversarele echipelor românești din cupele europene nu au avut un sfîrșit de săptămînă fericit. Dinamo Kiev a remizat, sîmbătă, 1 -1 cu Metalurg Donețk înaintea confruntării cu Steaua, din Liga Campionilor. Grecii de la Xanthi vor da piept cu Dinamo avînd o înfringere la activ, 0-1 cu Panathinaikos, același rezultat obținîndu-l și adversara Rapidului, Nacional Madeira, în compania lui Sporting Lisabona. (F.D.) „Canguri“ fugăriți de antilope . Africa de Sud a reușit să treacă peste eșecurile din această ediție a Turneului celor 3 Națiuni, terminînd în acest an cea mai puternică competiție din Emisfera Sudică cu o victorie. în ultimul meci al Turneului, Springboks au trecut pe teren propriu, la Johannesburg, de Australia, cu 24-16. în ciuda acestei victorii, elevii tehnicianului Jake White au terminat pe ultimul loc, ei fiind devansați de către Wallabies. Noua Zeelandă și-a apărat titlul obținut anul trecut. PUBLICITATE