Cotidianul, noiembrie 2006 (Anul 16, nr. 259-284)

2006-11-01 / nr. 259

2 FFW. AZI Miercuri 1 noiembrie 20061 Cotidianul* I Deputata Mona Muscă este așteptată la CNSAS pentru o nouă audiere. Întîlnirea cu membrii Colegiului va fi urmată de un nou verdict privind poliția politică, plecînd de la contestația depusă de aceasta în urmă cu cîteva săptămîni. Parlamentarii iau pîinea . Pe repede înainte arlamentul dezbate o lege destinată reglementării modului în care România ar trebui să se lupte cu vremea, încă o dată, mai pe larg, ca să vedeți că nu e glumă. Parlamentul discută un act normativ care reglementează acțiunile pe care autoritățile române se pot îndrepta împotriva ploii, zăpezii, secetei, vîntului, tornadelor și așa mai departe, în pagina 5 a „Cotidianului“. Teoretic, este destul de posibil să schimbi condițiile climatice. Practic, americanii ar fi făcut-o pînă acum dacă se putea. Ei nu s-au prins, însă, că pe hîrtie orice nor poate fi alungat dintr-un condei și că, atunci cînd te lupți cu somnul în Parlament, imaginația lăsată să zburde poate fi un aliat, în fine, întrucît pixul este un izvor nesecat de posibilități, să revenim la legea noastră, la care se pot adăuga oricîte amendamente doriți, înainte de toate, pe litoralul românesc al Mării Negre trebuie paparudelor luate toate măsurile ca să fie vară 12 luni pe an. Cu repercusiuni asupra castraveților bulgărești, firește, în al doilea rînd, este obligatoriu ca vremea să fie controlată în mod organizat. Deci, se impune scoaterea în afara legii a tuturor persoanelor care influențează clima și nu operează științific, conform principiilor stabilite în Parlament, adică a papartidelor. Nu în ultimul rînd, trebuie să-i fie interzis soarelui să-i mai bată în cap pe oamenii aleși în mod democratic. COSTINP z Ministrul Educației, Mihail Hărdău, a furat motorul primului microbuz școlar, un Fiat inscripționat „Transport Copii“, dintre cele 500 care vor aduce elevii și profesorii din zonele rurale izolate la școli. Elefanții A 1 Ari din oglindă CERCETĂTORII americani au ajuns la concluzia că elefanții par să se alăture unui mic număr de specii cunoscute, precum oamenii, cimpanzeii și delfinii, care pot să-și recunoască propria imagine într-o oglindă. Pentru a efectua acest studiu, oamenii de știință au testat trei femele de elefant de la grădina zoologică din Bronx (New York) în fața unor oglinzi de 2,4 metri înălțime și 2,4 metri lățime. în timpul experimentului, animalele și-au testat imaginea în oglindă făcînd mișcări repetitive și utilizîndu-și reflexia pentru a inspecta părțile corpului pe care nu pot să le vadă în mod obișnuit, precum interiorul gurii. t >■ <1 M.iO ‘-.Vil Cotidianul scurt și cuprinzător Racheta Oprea, la Parchetul Militar Marius Oprea, consilierul pe probleme de securitate al premierului Tăriceanu, a depus la Parchetul Militar documentele legate de un contract în valoare de 9 milioane de dolari, încheiat în 1995 între Romtehnica și guvernul iranian, privind livrarea unor rachete sol-aer. »4 Voiculescu atacă cetățenia maghiarilor Liderul PC, Dan Voiculescu, a înaintat un proiect de amendare a legii cetățeniei, care prevede pierderea cetățeniei pentru acele persoane care nu cunosc limba română și care în decurs de 12 luni de la intrarea în vigoare a respectivului amendament refuză să o învețe. »7 Creditul nu se potolește Avansul nominal al creditului neguvernamental s-a accelerat la 3,8% în luna septembrie, față de 3,5% în luna anterioară, soldul finanțărilor fiind de 85,289 miliarde de lei, a anunțat marți Banca Națională a României (BNR). în termeni reali, majorarea din septembrie a fost de 3,75%, comparativ cu 3,55% în august.12 Cosmote și-a tras acoperire de 92% Cosmote România a declarat ieri că a investit aproximativ 220 de milioane de euro în dezvoltarea rețelei sale, în vederea îmbunătățirii acoperirii, în acest moment, conform datelor companiei, rețeaua sa acoperă 76% din teritoriul României și 92% din populație (peste 20 de milioane de locuitori).13 Scade imunitatea lui Berlusconi Fostul premier italian Silvio Berlusconi și avocatul britanic David Mills vor fi judecați pentru corupție de către un tribunal din Milano, începînd din martie 2007.16 Războiul rece al vînzărilor Pentru prima dată de la sfârșitul Războiului Rece, Rusia a depășit SUA în domeniul vînzărilor de armament către țările în curs de dezvoltare, potrivit unui raport al Congresului american, în 2005, Rusia a efectuat vînzări de 7 ói'* Vă'.VIV W W miliarde de dolari, fiind urmată de Franța, cu 6,3 miliarde, și de SUA, cu 6,2 miliarde de dolari. »17 Folcloristele ies la încălzire Exasperat de greșelile arbitrilor, Gheorghe Ștefan a declarat ieri că va cere, pe propria cheltuială, aducerea unor cavaleri ai fluierului din străinătate la meciurile echipei Ceahlăul. în anul 2000, la un meci al Ceahlăului din Intertoto cu Austria Viena, arbitrii francezi au scris în raport că gazdele au încercat să-i corupă cu prostituate deghizate în „folcloriste“. »22 > *, i r» uvi/i riV; V» iv wl Z£ 3 VORBE aruncate-n vint f^că ați ști cut de încîntat este ministrul Sănătății cu taxa pe viciu v-ar apuca tristețea.“ — Călin Popescu Tăriceanu analizează sentimentele fiscale in contextul avansării procesului de globalizare, ritmul de creștere economică este fără precedent în toată istoria umanității.“ 1 — La bătrînețe, Ion Iliescu a renunțat să critice globalizarea LA CALD Complicii lui Orășanu, la Parchet Parchetul Sectorului 1 București a identificat cele patru persoane care l-au ajutat pe fostul șef al Autorității pentru Valorificarea Activelor Statului, Răzvan Orășanu, să scoată documente din instituție, săptămîna trecută. Surse judiciare citate de MEDIAFAX susțin că patru persoane au fost convocate de procurori pentru audieri, în cadrul cărora să dea detalii despre transportul documentelor despre care Orășanu a spus că „nu sunt acte secrete sau confidențiale și că a dorit să le păstreze din precauție, în fața unor posibile atacuri". Parchetul judecătoriei Sectorului 1 s-a autosesizat în urma unor articole apărute în presă referitoare la o eventuală sustragere de documente de la AVAS.