Cotidianul, februarie 2009 (Anul 19, nr. 21-40)

2009-02-02 / nr. 21

02________________ Cotidianul. Vedeți cea mai rapidă mașină electrică pe www.cotidianul.ro Start vremea Azi în România (° C) Vremea se va încălzi ușor în cea mai mare parte a Urii. Cerul va fi variabil în nord-vest și în centru și nord în restul teritoriului, în regiunile extracarpatice izolat vafulgui,iar în cursul nopții, în sud-vest, pe arii restrânse se vor semnala precipitații slabe, mixte. Izolat vor fi condiții de producere a poleiului. Vântul va sufla slab până la moderat, cu unele intensificări în Banat și pe crestele montane. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 1 și 9 grade Celsius, iar cele minime între -6 și 4 grade, mai scăzute în depresiunile intramontane, informează ANM. Azi în Europa (° C) Milles ^i ■ i'- Budapesta 6 Soarele răsare la 7h 33mI Soarele apune la 17h 26m 2C Moscova -9 ■9 3 la și Mâine. Vreme în încălzire ușoară, în regiunile extracarpatice local vor fi fulgureli și burnițe, în vest și sud-vest, izolat va ploua slab. Vor fi condiții de polei. Poimâine. Va fi mai cald decât obișnuit la această dată. Cerul va fi temporar noros. Va ploua local în regiunile sudice și sudvestice și pe arii restrânse în restul țării. Stockholm £ S_ LUNI - 2 FEBRUARIE 2009 Grigorescu își menține cota . Un „Car cu boi” a fost adjudecat duminică pentru 160.000 de lei. Nimeni nu a licitat însă pentru „Golf” de Theodor Pallady Ioana,calend cotidianul.ro LICITAȚIA susținută duminică dimineață de către Casa Goldart a fost mult mai puțin palpitantă decât părea din anunțul cu lucrările ce vor fi date spre vânzare. „Car cu boi" de Nicolae Grigorescu a fost cea mai importantă achiziție, adjudecată la un preț de nimic dacă te iei după experții casei de licitații, care au stabilit un preț estimativ de 170.000-200.000 de lei, dar la un cost foarte mare dacă te iei după cunoscătorii pieței. „A fost un preț enorm pentru dimensiunea de 9,1 x 23,4 centimetri, pentru că ajunge la aproximativ 47.000 de euro cu taxe aferente, mai ales că lucrarea nu e reprezentativă. Lucrări de genul ăsta a făcut sute, pentru că el a avut școală cu ateliere în care lucrau mai mulți artiști”, explică colecționarul George Pârșoagă pentru Cotidianul. Cu un preț de pornire de 143.000 de lei, licitația s-a jucat între doi cumpărători cu pauze mari și ridicări de carton cu o fracțiune de secundă înainte de adjudecare. Noul posesor al tabloului de Grigorescu nu a fost prezent la licitație, ci a fost reprezentat de o domnișoară preocupată să-și păstreze anonimatul, care s-a ridicat și a ieșit în grabă imediat după încheierea licitației. Dintre cele trei mari lucrări care au trezit interesul publicului la această licitație, două nu au fost adjudecate, și anume „Golf” de Theodor Pallady, care a avut un preț de pornire de 90.000 de lei, și „Peisaj” de Alcar Baltazar, cu un preț de 20.000 de lei. Cea mai bună vânzare a Casei Goldart de duminică dimineață a fost o lucrare semnată de Pan Ioanid, „Femeie în interior”, estimată la 4.400 de lei și adjudecată cu 7.500 de lei. „Nud șezând” de Lucian Grigorescu a fost vândut pentru 8.000 de lei, iar „Pădurea de mesteceni” de Rudolf Schweitzer-Cumpăna a fost dat, tot pentru 8.000 de lei, celui care a contralicitat pentru „Car cu boi", dar a pierdut. „Este imposibil de spus câte care cu boi a făcut Grigorescu, dar sigur sunt peste 100. Asta este o temă recurentă cu România agrară din secolul XX, dar cele mai importante lucrări nu sunt cele în care carul cu boi ocupă rolul central, ca personaj, ci peisajele în care carul apare doar ca detaliu. Carele cu boi clasice nu se vând așa bine și oricum lucrarea ce s-a vândut azi nu era de anvergură”, explică Pavel Șușară. Cele mai importante studii despre opera lui Nicolae Grigorescu, care ar putea duce la stabilirea unui de mii de lei a fost prețul de pornire a licitației număr exact de lucrări și ar ajuta la depistarea falsurilor, au fost efectuate de profesorul Nicolescu Remus, care a încetat din viață înainte de a le definitiva. După moartea profesorului, studiile au dispărut însă în mod misterios. Unele voci susțin că acestea s-ar afla încă la Academie, dar nu sunt făcute publice. „Multe dintre lucrările lui Grigorescu au fost distruse de cutremure sau în timpul bombardamentelor, pentru că au fost peste 4.500”, povestește colecționarul George Pârșoagă, care consideră că achiziția de duminică dimineață a fost în acord cu starea pieței. „Este foarte bine plătită lucrarea în contextul actual, care nu se compară cu perioada de acum doi-trei ani, când prețurile erau spectaculoase”, a concluzionat acesta. Noul posesor al tabloului lui Grigorescu nu a fost prezent la licitație Realitatea TV încheie luna ianuarie pe locul trei POSTUL DE ȘTIRI REALITATEA TV a înregistrat în intervalul 1-31 ianuarie 2009 o medie pe minut de 185.000 de telespectatori din mediul urban, potrivit datelor furnizate de GfK România. Televiziunea de știri a ocupat în acest fel locul trei, fiind depășită de posturile PRO TV (393.000 de telespectatori) și de Antena 1 (285.000 de telespectatori). Realitatea TV a depășit în clasamentul audiențelor pe luna decembrie, pe același segment de public, televiziunile Kanal D (136.000 de telespectatori), Acasă TV (128.000), OTV (119.000) și Prima TV(116.000). „România, drum de țară“, să ne fotografiem gropile din șosele . Realitatea TV premiază telespectatorii care trimit imagini cu cele mai proaste șosele în cadrul concursului „România, drum de țară”. REALITATEA TV a dat startul unei campanii de presă împotriva stării deplorabile a infrastructurii din România. Cu ajutorul telespectatorilor, televiziunea de știri vrea să afle care sunt cele mai proaste străzi și șosele din România, în ce stare sunt lucrările de reabilitare a acestor drumuri și proiectele noi de infrastructură și ce fac guvernanții pentru a rezolva problemele sesizate. Astfel, postul își invită telespectatorii să trimită filme sau poze cu cele mai proaste drumuri la martor ocular,realitatea.net. în fiecare săptămână, cele mai bune imagini vor fi premiate. Telespectatorul care a trimis cele mai elocvente imagini va primi 1.000 de lei, iar Realitatea TV va trimite elicopterul redacției de știri să surprindă imaginea de ansamblu a cazului semnalat de acesta. Campania demarată de televiziunea de știri prin secțiunea Martor ocular a site-ului www.realitatea.net se va regăsi și în jurnalele și emisiunile Realitatea TV. Cazurile semnalate de cetățeni vor fi dezbătute împreună cu jurnaliști și oameni politici. „Românii așteaptă de la autorități să facă drumuri mai bune. De la media așteaptă să atragă atenția asupra celor care împiedică acest lucru. Elicopterul Realitatea TV devine astfel un mijloc prin care neîmplinirile care se văd și din avion nu mai sunt ascunse sub presă, spune Cristian Coman, redactor-șef al redacției de știri, într-un comunicat de presă. (A.B.) Elicopterul Realității va surprinde imaginea celui mai bun caz trimis