Cronica, 1971 (Anul 6, nr. 1-53)

1971-01-02 / nr. 1

Parodii MIHAI URSACHI Autobiografie, ce mi s-a cerut cu ocazia încadrării mele pe post și penitență, în care descriu întocmai viața mea la Ciric Călugăr, în cringul de vise și de voie Cel fără acces. Coibărește apusul .De-un cancer cu numele Metempsihoză Cu pana de gisca eu scriu in Opuscul : „Ursaga, Ursaga, tămăduitoarea , Esență de methem, ea e amăgire ! Purceii de lapte, culcați la picioare-mi, de degete sterpe mă sug în neștire. O, albii purcei Vasile, Costică ! Și ostenit, ca o grea lutorie, Cad peste ei, iară stelele pică In somnu-mi, o mare pustie ... Conduceam un Institut de capace Ia Păcurari 14 Dar acum m-am mutat. Autobiografie, ce mi s-a cerut pentru a treia oară deoarece, precum Minodora, cealaltă s-ar fi* udat în sertar ! Eu, Mihai Ursachi, declar că nu am Rude in stare de anxietate. Nici altă avere și nici alambic. De asemeni, nu am ! Călcat în nimic. Am insă, acasă, sub o sumănică o bestie mică. Autobiografie, ce mi s-a cerut pentru a patra oară întrucît vai, celelalte le scrisesem ca pastă! Eu, Mihai Ursachi, mă voi duce la dracu Să văd dacă nu miroase a terebentină. ION POGORILOVSCHI Autobiografie, ce mi s-a cerut a doua oară pe considerentul că prima, din eroare, ar fi fost capsată cu dosul în sus Eu, Mihai Ursachi, născut intr-o parte Nefastă a lunii februarie, ziua, Pandișpan al Iranului Și al tuturor coliviilor de peste Mări, Cavaler al tristei purtări, Supranumit Cel ce zvîrle Cu Piatra Filosofălă După domnișoara Gabriela Șerban, Decorat с [UNK] Ordinul Podjdiților (cu colan), Singurul care pe al său cal A scăpat din Marele Asediu Bucal De lingă mereu tînăra noastră Bucece, Expert în paralaxe și în ezotere, Zis și Mîncătorul de zamacadele, Viconte de Umax, de Urlați și de Esse Și Curierul de ambe sexe Adine mensual, Mai numit și Mimi, scufundătorul in sine Cel dulce, din Delos, Precum și în pite felurite feluri numit, Care de care mai potrivite — FLORIN MIHAI PETRESCU Iarăși iarnă cu whiskyuri De Anul Nou, sus lingă creste Vom petrece iarăși noapte minunată. Lingă brazii albi ca din poveste Din povestea lui „ ... a fost odată* ... Și-n iarna aspră în drum spre cabană Zăpada sclipi-va nn albe mărgele Și nu ne va face nimeni dojană Că-n buzunar sclipește o sticlă... trei stele ! Ajunși la cabană o vom de-o cadou. Nu sta pe ginduri ! Deci vino, hai, Pori-vom pe skiuri spre Anul Nou Vom merge pe skiuri cu ... skiu cu vai ! ... MIRON RAI PARASCHIVESCU Cîntic реп» bradul neichii... Bradule cu becurici( Bradule cu licurici Ce aduci de Anul N Fiecărui un cadou , Un inel, un ceas brifă Pentru nevastă sucarâ _ Șiraguri mici de mări Pentru gituri de gagi Pentru gagicuța neib Ce-a lungit poala scriehii ! Și-a făcut din mini-mi De nu poa să urce taxi ! Tu ce-n vîrful crengii Pui fular multicolor Pentru fanții din Ob Pentru fanții barbugii Cuțitari, caramangii Și alții ciți or mai fi ! Bradule ce de An No Aduci pentru toți ceu Adu pentru intîna or Pentru cei cu boală amară Ce tîrziu un fapt de seară întind mina înspre c Printre nori de miei zer Despicind toți zările Ca să prindă stelei _ Să le aștearnă pe zie In stropi mari de ezie Să incinte la-nsezare Și flăcău și fată mr Adu-n vîrful virfurile Pentru tineri visători Care bat pegasului Nu ard gazul și ingalul ! Pentru toți ăști dir ce naclu Ce fac din condeiperaclu Deschizind căi noi ,remuze Printre strofe vechi,ehuze .. Pentru tînăr cilibiu Cu ghers sprinten candriu Pentru șui și penti teafăr Ce tînjesc dupa-un luceafăr... Pentru ăști toți, brule, La toți ăștia cdu-le Adu-le de Anului Revistă nouă cadou Sâ-i avem pe toți lastră ... Și eu bulibaș peatră ! ... FLORIN GHEUCA (continuare în pag. a 3-a) cronica • 2