Curierul de Iassi, iulie-decembrie 1876 (Anul 9, Nr. 74-141)

1876-09-12 / nr. 101

CURIERUL DE IASSI, în ziua de 21 Octomvrie 1876, oarele 10 de dimineață, să se presinte înaintea acestui Tribunal, spre infățoșare in procesul in care se inculpă pentru percepere de taxe ilegală in prejudețul d-lui C. Stihi, cunoscănd că nefiind următor, se va pronunța sentința in lipsă, conform art. 187 pr. penală. Tribunalul județului Botoșani. No. 6742. Prin sentință acestui trib, No. 147, din 1 Septemvrie 1876, in virtutea art. 332 și 333 cod. pen., l’au condamnat pe Iosub sin Zalman, cu domiciliul necunoscut la închisoare corecțională pe timp de 2 luni, și la amendă de 100 lei noi in folosul statului, care se va înlocui cu închisoarea, conform art. 28 cod. pen., in caz cănd condamnatul ar fi insolvabil, sentința este supuse oposițiunei și apelului, conform art. 183, 196 și urm. proc. penală. No. 6718. D-nul Ilie Contorianu, cu domiciliul necunoscut, este citat prin aceasta ca in ziua de 22 Septemvrie 1876, oarele 10 de dimineață, să vie la acest Tribunal, spre a se judeca procesul privitor pe el și altei pentru furt, cunoscând că la caz contrar se va aplica legea. Tribunalul județului Bacău. ESTRACT. No. 15106. Prin sentința trib. No. 381, din 18 Iunie 1876, individul Ghiță Teodorescu, majore al căruia domiciliu este necunoscut, găsit culpabil pentru faptul de ultragiu cauzat primarului comunei Blăgeștii Ioan Măcărescu, s-a condamnat la închisoare corecțională pe timp de o lună, in basa art. 183 cod. pen., această sentință se pronunță in prima instanță cu drept de oposiție pentru judecatul in lipsă, conform art. 183 pr. pen., și cu drept de apel conform art. 197 și 198 p. p. Dată și cetită in ședință publică astăzi la 18 Iunie 1876. No. 15,104. Prin sentința corecțională No. 333, pronunțată de acest trib. in ședința de la 31 Maiu 1876, individul Avram Ștarț, fost cu domiciliul in urba Bacău, iar acum necunoscut, să condamnă la închisoare pe timp de o lună, pentru faptul de furt, și se plătească 60 fr. despăgubire părței civile, și conform art. 183 pr. pen., are dreptul a face opoziție la acest trib, și apel conform art. 197 și 198 pr. pen. Dată și cetită in ședința publică astăzi 31 Mai 1876. No. 14,885. Prin sentința trib. Bacău No. 422, din 19 August 1876, individul Ioan Popa cu domiciliul necunoscut, de etaie majoră a găsit culpabil pentru furtul a 2 juncani și falsificarea de bilete, s’a condemnat la 2 an, închisoare corecțională, in baia art. 309 și 132 din cod. pen. combinat cu art. 40, această sentința se pronunță in prima instanță cu drept de opoziție pentru judecatul in lipsă, conform art. 183 pr. pen. și cu drept de apel conform art. 197 și 198 pr. pen. Dată și cetită in ședința publică astăzi 19 August 1876 Tribunalul județului Dorohoi. No. 541. Pentru îndestularea d-lui Alexandru Murguleț, fără profesiune, domiciliat in urba Dorohoiu, cu suma de 250 galbeni, și cu procent de 3% pe lună de la 11 Iunie a. c. 1876 și până la achitare, fără prejudețul taxei timbrului și a cheltuelilor de esecutare, ce are a lua de la d-nul Leiba Lozneanu, de profesiune comersant, domiciliat tot in această urbă, după obligațiunea hipotecară înscrisă de acest Tribunal la No. 48, din 11 Iuniu 1874, investită cu formula esecutorie, in virtutea căruia indeplininduse formalitățile prescrise de art. 496,497 și 500 din procedura civilă, așa precum d-nul Lozneanu după primirea comandamentului n’au achitat plata datoriei și nici s’au conformat disposițiunelor art. 502 din aceiași procedură. Tribunalul pe baza celor espuse mai sus, prin jurnalul No. 2329, din 19 August anul curent, apósat pe cerirea d-lui Murguleț, au încuviințat silnica espropriere a imobilului hipotecar prin zisa obligațiune, care este o casă situată in urba Dorohoiu, strada Mare No... ce se compune din 3 odăi și o sală, construcținea de piatră și cărămidă, acoperită cu șindilă, tot sub acoperem. acestor case mai este o cuhne compusă din 2 odăi, construcția de cărămidă și piatră, dedesubtul căriea este o pivniță, construcția de piatră, având și han in dosul lor tot sub același acoperemânt, fațada acestor case dă in zisa stradă, de o parte se învecinează cu casele lui Iancu Mendel de altă parte cu casele lui Cizer sin Iancu și fundul cu o ulicioară ce dă in strada Reședinței. Așadar să publică vânzarea acestei case in termin de 3 luni socotite de la data Ionei, și se anunță totodată că persoanele ce vor dori a cumpără expusul imobil, să se presinte cu garanțiunele cerute de lege in camera acestui Tribunal, oarele 10 de dimineață, cănd atuncea se va adjudeca asupra aceluia care va oferi prețul cel mai avantajos. Sarcini esistente asupra acestui imobil afară de cele pentru care s’a pus in vânzare sunt 150 galb. asigurat dota soției debitorului numită Estra Spligher înscrisă la 15 Octomv. 1865 sub No. 90. Se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, bipotecă sau orice alt drept asupra bunului urmărit ca înaintea adjudecațiunei să se arăte la Tribunal spre a’și declara pretențiunele lor, căci la din contra nu li se vor ține in sumă. ESTRACT DE SENTINȚĂ. No. 8744. Prin sentința Trib. districtului Dorohoi, No. 310, din 16 August a. c. 1876, și in virtutea art. 306, combinat cu art. 309 alin. 5 codul criminal, numiții Ițic Lulvac, Marcu Copel și Mochi ginerile crăcimarului de la Turbata, ale cărora domiciliari sunt necunoscute. B’au condemnat la închisoare corecțională de căte 2 ani, fie care, și la amendă de căte 1000 lei noi fie care in folosul Statului cu restricțiunele prevăzute la art. 28 codul penal, precum și la descaunări către partea civilă, in solidaritate cu suma de 100 galbeni, pentru faptul că în unire in sara de la 15—16 Fevruar anul curent 1876, a comis 2 furturi prin efracțitene in prejudețul lui Nastulea Rosinberg din Severi și de la Vasile Popovici perceptorul comunei Morcani. Se publică acest estract, pentru cunoștința numiților culpabili, care ca condemnați in absență au dreptul de oposiție, conform art. 183 și de apel, conform art. 198 c. pr. penale, considerată de la data publicărei acestui estract prin foaia oficială din Iași. Tribunalul județului Fălciu. No. 1224. D-nul Dimitrie Orfanu, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in camera acestui Tribunal, orașul Huși, ca inculpat, la 24 Septemvrie 1876, oara 10 din zi, cănd urmează a se cerceta acțiunea formată asupra lui Dimitrie Orfanu pentru furt de cai de la Ilie Florescu, cumOseăndră la neurmeze ce va aplica disposițiunele legei. No. 4443. Creditorii falitului comerciant, Mendel Marcovici, domiciliat in Huși, sunt citați a pe presanta in camera acestui Tribunal la 16 a curentei înaintea d-lui jude comisar spre a alege sindici definitivi. ESTRACT DE SENTINȚĂ. No. 4442. Acest Tribunal prin sentința No... din 1 Septemvrie anul curent, din motivul petițiunei comersantului Mendel Marcovici, domiciliat in Huși, prin care arată că este in încetare de a plăti, declărăndu’l in stare de falit, a fixat ziua incetărei plăților la 31 August 1876, a numit jude comisar pe d-nul Supleant Alexandrescu și sindici provisori pe d-nii avocați A. Teodor și Gh. Gribincea, a dispus paza falitului in casa sa de cătră un agent al poliției spre a nu pute dosi, și că numitul de la acea dată pierde dreptul de administrare a orice avere, fiind totdeauna represintat prin sindici, a fixat termen la 16 a curentei luni pentru convocarea creditorilor spre a alege sindici definitivi, conform art. 206 codul comercial și a regulat totodată îndeplinirea celorlalte formalități cerute de lege. In consecință s’a format acest estradt, conform art. 190 din codul comercial. Tribunalul județului Neamț, No. 17.104. Tribunalul prin sentința No. 475, din 24 August anul curent, au condamnat pe Maria soția lui Vasile Terinte la 15 zile inchisoare corecțională și pe Ghiță Mocanu la inchisoare corecțională de 3 luni, și amendă de 15 lei noi, care la cas de insolvabilitate pentru plata amenzei se va înlocui prin inchisoare, conform art. 28 din cod. pen., pentru că au furat 2 saci cu popușoi de pe moșia d-lui Mihalache Zăhărescu, și fiindcă domiciliul actual al susnumiților condamnați este necunoscut, se publică aceasta spre știința lor, că nefiind mulțumit cu sus zisa sentință au dreptul de apel la curtea din Iași, conform art. 198 din pr. pen, precum și de oposițiune la acest trib., conform art. 183 din indicata procedură, terminele de apel și de oposițiune se socot de la data Ioaei. No. 3427. D-nul Ioan Moaca, domiciliat in urba Neamț, acest județ, in baza actului hipotecar inscriptat in registrul Trib. Neamț la 19 Noemvrie 1875, sub No. 141, urmărind Îndestularea sa cu suma de 560 lei noi 50 bani, prevăzuți in zisul act, cu procente de 4 la sută de la 20 Noemvrie anul expirat 1874 data expirărei terminului de plată, fără prejudețul cheltuelilor de punere in urmărire ce are a lua de la d-lor Leia soția def. Zeilic sin Avram și fii sei Moise sin Zeilic și Mihalachi Florescu, domiciliat in urba Neamț, și având in vedere că terminul de 30 zile a comandamentului făcut de creditare debitorilor au espirat și numiții n’au achitat datoria, nici au probat că venitul pe un an al imobilului urmărit acopere datoria. Tribubunalul prin procesul verbal de la 14 Iulie anul curent 1876, sub No. 2357 a jurnalului, au regulat punerea in vânzare a vorbitului imobil care după lămurirea luată din procesul verbal inchiet la fața locului de d-nul portărel, se cunoaște situat in urba Neamț, compus de un loc viran aflătoriu in strada Mare, in lățime ca de 1 2 stănjăni, lungimea in proporția cu proprietățile megieșite care sunt: despre răsărit cu locul lui Bereu Tinichigiu, la apus cu locul evreului Avram sin Moise Bilan, la mează-zi cu beneaoa d-lui Isac Vâleanu, iar spre miază-noapte cu binalele d-lui loan Teohariu, și dar conform art. 510 din pr. civilă, se publică terminul de 3 luni, invitănduse pe mașterei a se presenta in camera acestui Tribunal, in cea întâi zi, oara 12 după espirarea terminului socotit de la data Ionei, conform art. 536 din indicata procedură. D-nii concurenți și creditoriul se vor conforma art. 539 și 542 din procedură, deșteptănduse pe toți acei ce ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau orice alt drept asupra bunului urmărit ca înaintea adjudecației să se arăte la Tribunal, căci in urmă nu li se vor mai ține in samă. Iar sarcini după lista dată de Grefa Tribunalului nu sunt. No. 1736. Tribunalul prin sentința No. 461, din 20 August anul curent, au condemnat pe Gheorghe Mandria, la inchisoare corecțională de 3 luni și amendă de 50 lei noi, care la caz de insolvabilitate pentru plata amenzei se va inlocui prin închisoare, conform art. 28 din codul penal, pentru că de pe cămp au furat o cantitate făn a d-lui Neculai Văleanu, și fiindcă domiciliul actual al sus numitului condemnat este necunoscut, se publică aceasta spre știința sa, că nefiind mulțumit cu sus zisa sentință, are dreptul de apel la Curtea din Iași, după art. 198 din pr. penală, precum și de oposițiune la acest Tribunal in terminul prescris de art. 183 din indicatul cod de procedură, terminele de apel și de oposițiune se socot de la data Ionei. Tribunalul județului Suceava. No. 8001. D-nul Ion Huțanu, cu domiciliul necunoscut, este citat ca la 18 Septemvrie 1876, oara 10 din zi, să se presinte la acest Tribunal, spre a asista la cercetarea procesului ce-l privește pentru că a înmormântat Cadavru pruncului nou născut de cătră Sculpata Măndița Th. Huțanu, fără autorizațiunea Oficierului Sfărei Civile, la neurmare se vor aplica disposițiunele art. 182 pr. penală. No. 1919. Pentru îndestularea d-lor frați Vexler et Weisenghin, domiciliați in urba Iași, cu suma de 2500 galbeni capital, osebit procente,plus cheltueli de urmărire ce au a lua de lir d-nu Iorgu Costandachi, proprietar, domiciliat in comuna Lespezile, in virtutea convențiunei hipotecară, inscrisă de acest Trib, sub No. 42, la 26 Iunie 1871, și investită cu formula esecutorie, indeplininduse formalitățile prescrise de art. 496, 497 și 500 proc. civilă, așa precum d-nul Costandachi, după primirea comendamentului, n’au plătit, datoria și nici s’au conformat, disposițiunelor art. 502 zisa procedură. Tribunalul prin procesul verbal No. 1756, din 18 August 1876, au încuviințat silnica espropriere a imobilului urmărit de creditor și hipotecar prin zisa convention?, care este partea No. 6, din trupul moșiei Stolnicenii, venită in proprietatea d-lui Iorgu Costandachi, prin impărtaia urmată intre coerezii del. Costandaehi Neculau, situată in acest județ Suceava, plasa Siretul, comuna Lespezile, se megieșește la răsărit cu partea d-lui Dimitrie Budachevici si cu acea No. 4 a d-lui Rudolf Mahalovschi, la apus cu partea No. 7 a d-nei Eleonora Valy născută Costandachi, la mează-noapte cu moșia Delenii și la mează-zi cu moșia Sirețelu, este in mărime de 285 fălci. 261/® prăj., adică 61 fălci in Berezlogi, 164 fătici, 48 prăjini pădure de fag mare, din care este tăietă ca 15—20 fălci aproximativ, 59 fălci pădurenne Ü8, din care s’au tăiet ca o falca sau 2, și 582 prăjini in vatra satului Stolnicenii; acarete nu sunt altele decât una casă in Stolniceni pe acele 58‘/2 prăjini, acoperită cu stuh, compusă din 3 camere, având un grajdiu și o sută de scănduri, acoperite cu șindilă. Așadar se publică vânzarea acestei moșii in termin de 3 luni socotite de la data fonei și să anunță că persoanele ce vor dori a cumpără avatatul imobil, să se prezinte pregătiți cu garanțiele cerute de lege, in sala audienților Tribunalului Suceava, pe la oarele 11 de dimineață, in cea intăi zi, după espirarea terminului citat de 3 luni, care zi se va arata prin afipre, cănd se va face vânzarea și adjudecația asupra celui ce va da mai mare preț. Sarcini asupra imobilului exista: a) hipotecă a 3840 galbeni, înscrisă sub No. 86 la 23 Decemvrie 1866, împrumutați de d-na Maria Costandachi de la d-nul Șoil Last, in venitul intregei moșii Stolnicenii, b) hipotecă in partea No. 6, pusă in vânzare, a 2500 galbeni către frații Vexler et Weisenghin, menționată mai sus, și c) hipotecă tot in partea No. 6, a 3200 galbeni, înscrisă sub 71, la 8 Iulie 1874, împrumutați de d-nul Iorgu Costandachi de la soția sa Aneta Costandachi născută Ghițescu. Se somează pe toți acei care ar pretinde vreun drept de proprietate, usufruct, servitute, chirie, privilegiu, hipotecă sau ori ce alt drept asupra bunului urmărit, ca înaintea adjudecației să-și arăte la Tribunal pretențiile lor, căci la din contra nu li se vor mai ține in samă. Dările cătră Stat și comună neplătite din trecut, taxele venzurei și de urmărire, taxele portăreilor și timbre, vor fi in comptul cumpărătorului. Tribunalul județului Vaslui, No. 13,128. D. Pavăl Vicol, cu domiciliul necunoscut, este citat ca in ziua de 10 Decemvrie, oara 10 de dimineață, să se presinte in camera acestui trib., cănd urmează a se judeca procesul corecțional intentat contra sa pentru furt, la neurmare se va aplica art. . . pr. pen. No. 9268. D-nul Ioan Ciobanu, cu domiciliul necunoscut, este citat prin aceasta una și singura sorocire ca in ziua de 25 Septemvrie, oara 10 de dimineață, să se presinte in camera acestui Tribunal, cănd urmează a se judeca procesul corecțional intentat contra sa pentru furt cu efracțiune, la neurmare se va aplica art. 182 pr. penală Prim-Procuror Tribun. Iași, requisițiuni. No. 5331. Noi Prim-Procuror Trib. județ. Iași. Având in videre decisiunea Curței de Apel din Iași No. 332, din 20 August expirat 1876, prin care condamnă pe Leila Lungu cu domiciliul necunoscut, la 15 zile inchisoare corecțională, vezând art. 193 proc. penală. Cererem ca toți agenții auxiliari ai minister, public, se pună mâna pe sus numitul ori cănd și ori unde s’ar afla și să’l aducă la acest parchet spre demarșa legală. Dată in 7 Septemvrie 1876. Procurorul Tribunalului Roman. MANDAT DE ARESTARE. No. 823. In baza art. 193 din codul de proced. criminală, in temeiul decisiei Curței de Apel din Iași No. 290, secția a II-a, pronunțată in audiența de la 21 Iunie 1875, prin care condeamnă pe Catinca lui Ioniță Bucatariu, in etate de 18 ani, de profesiune servitoare și domiciliată in Roman, la 100 lei amendă, pentru că a comis faptul de furt, considerând că numita s’a constatat insolvabilă a plăti amenda, conform art. 28 codul penal, a se inlocui prin inchisoare care calculăndu-se face 20 zile. Cerem ca orice agent al forței publice să aresteze și să conducă pe sus numita la temnița din Roman. Măndăm și ordonăm directorului acestei închisori a primi și reține pe bus numita la zisul penitenciar pe tot timpul determinat mai sus și calculat de la încarcerare, cănd la expirare se va libera de nu va fi deținut pentru alte cauze. Cerem ca orice depositar al forței publice, să dea ajutor la caz de necesitate pentru esecutarea presentului mandat. Anexăm și estract de pe sentința citată No. 290. ESTRACT DE SENTINȚĂ. Prin decisiunea Curței de Apel din Iași secț. a II-a No. 290, din 21 Iunie 1875, numita Catinca lui Ioniță Bucatariu din arestul Iași, in etate de 18 ani, născută in com. Șerpești, locuită la cota. Roman, din jud. Roman, cu profesie de servitoare, găsită culpabilă pentru tot, in virtutea legei penale art. 309 coti penal, s’a condemnat la inchisoare corecțională pe timp de 6 luni și o zi zi la amendă de 100 lei noi, cu aplicațiunea art. 28 codul penal, osănda inchisorei se începe de la 16 Maiu 1875 data hotărărei Trib. și să termină la expirarea osăndei. Corpul Portăreilor Trib. Iași. No. 777. La 15 Septemvrie curent, vara 11 din zi, urmând a se vinde licitativ averea mobilă a d-lui Iacob Hilel Meer sin Moisă, conținătoare de mobile casnice, sechestrate in pretenție a d-lui Aron Sand pentru bani, se publică aceasta ca concurenții ce vor fi de a cumpără asemenea obiecte, să se presinte in piața Primăriei la ziua și oara indicată mai sus, cănd are a se efectua vânzarea și adjudecarea asupra persoanei, care ar da mai favorabil preț. Judele de pace ocol. I din Iași. No. 3637. Prin cartea noastră de judecată No. 583, din 8 Septem. 1876 și in baza art. 28, 150, 140, 146 proced. civilă, 1170, 1176, 1073 și 1088 din codul civil, s’a condemnat pe d-nul I. D. Scrabă, fost domiciliat in otelul Vanghelie și actualminte cu domiciliul necunoscut, se plătească d-lor Panaite Jichide și Adolf Wilder ambii actualminte de profesiune Otelieri, suma de 1274 lei vechi, ce si mai debitează pentru casă și masă, rect din înscrisul datat 22 April 1861, cu procente legale de la reclamație 3 August anul curent și pănă la numerătoare, plus 100 lei noi cheltueli de judecată, pentru care conform art. 85 alin. 6 proced. civilă, se publică aceasta spre deșteptarea numitului, cu invitare a se presenta la acest oficiu, spre a’și privii copie de pe zisa carte, care s’a aflat in cancelarea acestui oficiu, cu oposiție și apel. Judele de pace ocol III din Iași. No. 3758. Prin cartea noastră de judecată No. 656, pronunciată la 4 Septemvrie curent, pe baza art. 1170, 1088 cod. civil 150 și 146 pr. civ., s’au condemnat pe d. A. I. Andrieș, fost cu domiciliul in acest ocol și acum necunoscut, se plătească d-l Burău Șori suma de 25 galb. cu procent legal de la reclamație până la numerătoare, plus 27 lei noi chelueli de judecată, cu opoziție și apel. Judele de pace ocolul IV din Iași, No. . . . D-nul sub Socot. Vărlănău, este citat a se presenta in pretorul nostru in ziua de 21 Septem, anul curent, oarele 11 dim., cănd pre a judeca procesul intentat de d-nul A.luster numit și Strul Epoletar pentru bani, cunoscând că la neurmare se va aplica legea. No. . . . D-nul Agioschi este citat a se presenta in pretorul nostru in ziua de 21 Septem, curent, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d-nul A.luster numit și Strul Epoletar pentru bani, cunoscând că la neurmare se va aplica legea. No. . . . D-nul P. Călinescu este citat a se presenta in pretorul nostru in ziua de 21 Septem, anul curent, oarele 11 dim., cănd are a se judeca procesul intentat de d-nul A. luster numit și Strul Epoletar pentru bani, cunoscând că la neurmare se va aplica legea. No. . . . D-nul P. Călinescu este citat a se presenta in pretorul nostru in ziua de 21 Septemvrie curent, oarela 11 dimineață, cănd are a se judeca procesul intentat de d-nul A.luster numit și Strul Epoletar pentru bani, cunoscând că la neurmare se va aplica legea. No. . . . D-nii M. Leibel și soția sa Zusie Leibel, sunt citați a se presenta in pretorul nostru in ziua de 18 Septem, curent, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d-nul M. Herdan pentru bani, cunoscând că la neurmare se va aplica legea. No. 1254. Prin cartea noastră de judecată No. 390, pronunțată la 3 Septemvrie curent, se condamnă pe d-na Iulia Fegaraș a plăti d-lui Anton Romanchevici suma de 40 galb, cu procent legal de la data reclamațiunei din 17 August 1876 pănă la numerătoare, plus 20 lei noi daune și timbru, cu drept de opoziție și apel. No. . . . D-1 Vasile Muntianu, este citat a se presenta in pretoriul nostru in ziua de 15 Septemvrie a. c., oara 11 din zi, căndare a se judeca procesul civil reclamat de d-l Neculai Nedelcu Florea, pentru bani, la neurmare se va judeca in lipsă conform cu legea. Judecătorul plasei Fundurile județul Vasluiu. No. 916. D-nul Ioan a lui loan Iordachi, cu domiciliul necunoscut, este citat a se presenta in pretorul acestui oficiu, la 21 Septemvrie curent, zioa Marți, oara 10 de dimineață, cănd urmează a se judeca procesul de contravențiune intentat asuprăi pentru că ar fi bătut in crășmă pe Toader Filip. vigoare, suplicantul trebue mai intăi să supună esamenului ce va ave loc in luna Septemvrie viitor, potrivit art. 9 din regulament pentru obținerea titlului de sub-chirurg. 3) . Asemenea d-l Vice-prezident a supus proectul de regulament pentru concursul la postul de veterinar a acestei urbe, prelucrat de d-sa și d-nii D-ri Iuliano și Rateu și după cetirea lui in total, s’a pus in discuțiune pe articule și cu mici modificări s’a admis in unanimitate de consiliu. 4 . D-1 Vice-prezidente arată consiliului, că după regularea d-lui Primar la 1 Septemvrie curent are a se pune in aplicație regulamentul cimitirilor și d-l Inginer Boguș după planul cimitirilor dă consiliului lămuriri necesare in privința conductului apelor ce trece prin partea inferioară a cimitirului Eternitatea. După o discuțiune îndelungată in fine consiliul in unanimitate decide: a se trage o linie in depărtare de 60 metri de la apeduc in sus, in care distanță nu va fi permis a se înmormânta, remăind celelalte locuri peste acestă distanță la disposițiunea de înmormântări, fare locul spre sud est de la apeduc in jos va remăne reservat, ne permițând a se îngropa pe el pănă la o altă disposițiune. 5) . Aseminea s’a decis ca locul pentru camera mortuară cum și pentru oseminte, să se construească pe parchetul No. 21, ear căt se atinge pentru cimitirul de la Galata, camera mortuară și osemintele se fie lăngă biserica Sf. Vasile in apropierea parchetului mediu. D-1 Vice-prezident ridică ședința la 10 oare. Consiliului de higiena publică și Salubritate din orașul Iași. No. 608. Sumarul ședinței consiliului de higienă publică și salubritate a orașului Iași, din 15 August 1876. Prezidența d-lui Vice-prezident, Dr. Gh. Flaișten. Membrii presenți , și anume : d-l Dr. Leffler, Dr. Rusu, Dr. Iuliana, Dr. Filipescu, Dr. Rateu, Chimist Steiner, Arhitect Gruber și Inginer Boguș. Ședința se deschide la 7 % oare sara. 1) . Se cerește procesul verbal a ședinței precedente și se aprobă. 2) . D-1 Vice prezident supune consiliului petițiunea bărbierului Iancu sin Herșcu, prin care cere ca in virtutea unei permisiuni ce posedă de la d-1 medic primar al județului Iași, de a esorsa mica chirurgie la Bivolari, să i se acorde aseminea învoirea și in urba Iași. Consiliul in unanimitate respinge această petitimie, fiindcă conform legei in PARTEA NEOFICIALA Revista Internă. REGULAMENT pentru esamenele generale de licee. Art. 1. Se țin pe fiecare an doua sesiuni pentru esamenele generale de licee, inrăia va începe de la 2 Mai și a doua de la 20 Septemvrie. Art. 2. Esamenele sunt publice și se fac in București și Iași, in localul Universității; esamenele consistă in doue probe, una scrisă și alta orală. Art. 3. Juriul esaminator se va compune din atăția profesori ai universității, care sunt obiectele de studiu ale liceului. Președintele juriului va fi rectorul Universității. Președintele juriului formează, cu 10 zile înainte, lista membrilor juriului pentru fiecare sesiune, și o comunică fiecărui membru. La aceste comisiuni va putea asista un membru al consiliului permanent sau un delegat al ministerului. Art. 4. Candidatul, la esamenul general, va depune, in terminul hotărât prin art. 3, la cancelaria universității, unde are intențiunea a trece esamenul, documentele următoare: a) Actul de naștere, constatând că este in vrăstă de 16 ani cel puțin. b) Cererea a fi admis la esamenul general, scrisă întreagă de măna candidatului, subscrisă cu numele și pronumele său. Art. 5. Candidatul, care a urmat in școalele publice, fie in țară, fie in străinătate, nu va fi primit la esamenul general, decât numai dacă va presenta un certificat că a făcut liceul complect. Art. 6. Candidatul, care va fi urmat in parte sau in institute private, este admis la esamenul general, după ce mai ăntăi va depune la unul din liceele publice esamenele de învățăturile cursului superior liceal și va presenta certificat de la directorul liceului de notele ce a obținut. Art. 7. Registrul de inscriere se va deschide cu 15 zile mai nainte de începerea sesiunei și se va închide neapărat la 6 oare sara in ziua din urmă. Art. 8. Orice candidat înscris in mod regulat va trebui să fie examinat in sesiunea pentru care s’a înscris. Art. 9. Președintele juriului, înainte de începerea probelor, hotărește ziua in care va fi examinat fiecare candidat. Art. 10. Ori ce candidat ce fără motive valabile nu respunde la apelul numelui său, in ziua ce i s’a arătat, rămâne a fi examinat pentru altă sesiune. Art. 11. Proba scrisă și proba orală, din care se compune examenul, nu se vor face in aceeași zi. Art. 12. Intăia probă, ce se face in doua zile cuprinde: 1) O versiune din limba română in cea latină, de gravitatea acelor ce se dau in cea de pe urmă clasă de liceu. 2) O versiune din limba greacă in cea romănă, luată din autorii ce se traduc in clasele liceului. 3) O composițiune literară in limba română. 4) O intrebare scrisă asupra unui subiect de matematice sau de fisică din materiile propuse in clasele superioare ale liceului. Pentru fiecare din aceste probe scrise se va acorda candidaților maximum 3 ore. Textul versiunelor și subiectul compunerilor, se hotărește de juriul examinator in chiar ziua in care se face proba. Zece candidați cel mult pot face la un loc proba scrisă; ei sunt puși sub privigherea necontenită a unuia din membrii juriului. Candidații nu pot avea nici o comunicațiune in afară, nici intre dânșii, sub pedeapsă de escladere. Cărțile ce li se invoesc sunt numai dicționare de limbi și table de logaritmi.