Curierul de Iassi, ianuarie-iunie 1877 (Anul 10, Nr. 1-69)

1877-01-14 / nr. 4

Tribunalul județului Roman, No. 105. Prin convențiunea hipotecară din 1 Aprilie 1874, inscriptată de Trib. jud. Roman la No. 28, investită cu formula esecu- No. 71, din 17 Iuliu 1876, d-l Frantzi Smollinschy, comersant, domiciliat in urba Roman, au împrumutat de la d-nul Nicu Buzdugan, de profesiune rentier, domiciliat in urba Roman, 600 galbeni pe timp de un an de zile, in siguranța fondului caselor cu tot locul și toate atenansele lor ce le posedă in urba Roman, strada Principală, sau Stefan Cel Mare, disp. II, înscrisă la No. 104. La 17 Iulie 1876, d-nul creditare Buzdugan, prin comandamentul prealabil No. 182 numănat la 17 Iulie 1876, făcut in limitele art. 496 și 497 pr. civilă, au somat pe debiturile Smolinschi la plata capitalului de 600 galbeni cu procent de 2 Va % pe lună de la espirarea terminus de plată 1 April 1876, plus 50 galb. cheltuele de urmărire și plata de avocat prevăzute in convențiune, avizindul că in caz de neurmare, va cere punerea in urmărire și vânzarea fondului hipotecar. La 20 August 1876, in vedere că debitorele nu au achitat datoria și nici sau conformat art. 502 pr. civilă, după cerirea d-lui Buzdugan, înregistrată la No. 6320. Tribunalului prin procesul verbal No. 2274, au ordonat punerea in vânzare in termin de 3 luni prescris de art. 510 pr. civilă, a fondului d, Smolinschy, care după constatarea făcută de agentele competente in fața locului, prin procesul verbal No. 230 dresat in limitele art. 505 pr. civilă, este o casă cu locul ei situată in urba Roman, disp. II, strada Principală sau Stefan Cel Mare, înscrisă la No. 113 (statistic) încăpătoare de 5 odăi, zidite de cărămidă, acoperite cu șindilă, având sobele, ușile și fereștile necesare, din care odăi oservă de bucătărie fiind așezate in ele o plită, iar in dos au un coridor de scânduri. In ogradă atenanse, o bucătărie de cărămidă in răndul caselor despre uliță in care esistă, o ferărie, o făntănă părăsită in ogradă zidită cu piatră, și un beciu idem ruinat, iar in dos la fundul ogrăzii un șir de atenanse, zidite de cărămidă, acoperite cu șindilă, intre care 4 odăi de locuit, o odae mare ce a servit de slădărie și ruinele unei fabrice de bere. Locul acestor case era o întindere satisfăcătoare, fiind ingrădit din față la uliță cu grilaj, poarta și portițele boite, iar lăturile și fundul cu gard și zaplaz ruinat. Atare imobil se învecinează din față cu strada Ștefan Cel Mare, despre Gară cu imașul Târgului, din jos cu locul caselor foaste a decedatului Dimitrie Poliz, acum a d-lui Iordachi Morțun, iar la fund cu un loc veran ce se zice a fi tot a d-lui Morțun. Sarcini asupra acestui fond după lămurirea dată de grefă, prin nota No. 10308, afară de suma pentru care se urmărește de d-l creditor Buzdugan nu există. Condițiunele venzurei sunt: vânzarea se face după stăpânirea actuală a fondului cu toate drepturile și indatorirele ce-i privesc și cu restricțiunele art. 551 și următorii pr. civili, pentru depunerea prețului la casa de consemnație, după ce va achita tacsele de urmărire și vânzare cuvenite corpului de portărei, privind incomptul cumpărătorului tacsele timbrului. Această vânzare sau publicat cu termin de 3 luni prin foaia oficială din Iași No. 98, din 3 Septemvrie 1876 și la 4 Decemvrie, ziua terminului de vânzare, sau adjudecat provizor imobilul menționat aspra d-lui creditor Buzdugan, iar la 13 Decemvrie ziua de supralicitare, prin jurnalul acestui Trib. No. 3546, sau adjudecat definitiv asupra d-lui Neculai Smolinschy. In urmă la 10 Ianuarie curent 1877, d-l creditor Buzdugan, prin petițiunea dată Trib. registrată No. 137 a cerut ca să se scoată in revindere, imobilul menționat pe comptul d. adjudecător Neculai Smolinschy, care nu sau conformat art. 551 și următor pr. civilă. Și Trib. prin jurnalul indhiet in acea zi in videre că adjudecătorele nu au urmat a depune prețul in terminus prescris de art. 551 pr. civilă. Au ordonat a se revinde menționatul imobil pe comptul d-lui adjudecător Neculai Smolinschy cu termin de 25 de zile socotite de la data publicațiunei. In consecințe dar, se publică spre știința concurenților amatori de a cumpăra menționatul imobil ca in cea intăi zi după espirarea terminului de 2b zile, la vara 12 merid., să se presinte însoțiți de garanțiile cerute de lege in camera acestui Trib, unde urmează a se ține licitația spre a concura și cănd ave a se face adjudecarea asupra persoanei ce va oferi prețul cel mai avantajos. Tribunalul județului Suceava. ESTRACT DE ESECUTARE. No. 11725. Prin sentința No. 339, pronunțată de Tribunalul județului Suceava la 20 Septemvrie anul 1876, numitul Vasile Dumitrașcu, in etate de 12—13 ani, născut și domiciliat in comuna urbei Bobiceni din județul Suceava, fără profesiune, găsit culpabil pentru furtul mai multor bani de la Preotul Grigore Latiș, și in baza art. 308 și 62 codul penal, s’au dispus a se încredința părinților sei de a avea îngrijire mai de aproape asupra sa. Tribunalul județului Vaslui. No. 502. Doamna Neda Iacob, ferească tutrice a casei def, seu soțu Zalmăn Iacob și a minorilor rămași numite Rifca, Sura, Alicsandru și Strul, in puterea autoritațiunei ce i s’a dat de cătră consiliul de familie prin jurnalul de la 18 Octomvrie anul respirat 1876, de a disface prin vânzare o moară de cai cu 2 petre, ce are casa in tărgușorul Pungești din comuna Pungești, plasa Racova, județul Vaslui, pentru achitarea unei sumi de bani ce casa debitează, trib, conform certrei tatricei Neda Iacob prin petițiunea înregistrată la No. 8471 și jurnalul No. 2954, regulând scoaterea in vânzare a zisei mori aflătoare in tărgușorul Pungești, remase după defunctul Zalmăn Iacob și trecută in catagrafia averei casei sub No. 27, a cărui construcție și calitate, doritorii de a cumpără o pot vide in fața locului, se publică termenul de 30 zile conform art. 607 pr. civ., cu deșteptare că doritorii de a o cumpără, să se prezinte la trib. Vaslui in ziua de 28 a lunei Fevruarie viitor, anul curent, vara 10 de dimineață, cănd urmează a se face adjudecarea provizorie începând mezatul de la suma de 100 galb., ficșat de consiliul familiei, pregătiți fiind concurenții cu garanțiile cuvenite, semănduse pe toți acei ce vor ave un drept din acele prevăzute la punctul al III-le de sub art. 506 a procedurei civile, se-și arate pretențiunile la trib. inlăuntrul termenului, căci in urmă nu li se vor considera, toate dările fiscale și comunale privitoare pe acel fond și neplătite pănă in prezent, vor fi pe conta noului cumpărător. Corpul Portăreilor Trib. Iași. No. 15. Conform jurnalului trib. Iași secț. I-iu No. 21, urmând a se vinde licitativ 1 naitișeancă de 1 cal pe arcuri, îmbrăcată cu piele și cu valize, urmărită de la Ioan Ursachi in pretenția soției sale Sofica Ursachi pentru alimente, se publică spre știința generală că espusa vânzare se va efectua in ziua de 22 Ianuar curent, oara 11 din zi și concurenții ce vor fi să se prezinte la aratata zi și oră la fața locului, Tărgușorul Nicolina la domiciliul d-lui Ursachi, unde are a se face vânzarea cu bani numeretori. No. 13. Conform jurnalului trib. Iași, secț. I-iI sub No. 1 din 3 Ianuar curent, urmând a se vinde prin licitațiune publică mai multe obiecte sechestrate prin procesul verbal No. H75 din 21 Dechemvrie 1876, de la d. Isac Shor in pretenția d-lui Iosib Zamfi pentru o sumă bani, se publică spre generala cunoștință, că asemenea vânzare are a sa efectua la domiciliul d-lui Isac Shor din Iași, despărțirea I-iu, in ziua de 24 Ianuar curent, oara 11 antimeridiane, și concurenții ce vor fi de a cumpără asemenea obiecte, să se prezinte in aratata zi și oră la locul indicat, unde și cănd are a se face adjudecarea asupra acelui din concurenți ce ar oferi un preț mai avantajos și cu banii in numcrtoare. Judele de pace ocol. I din Iași. No. 108. Conform art. 12 și 75 proc. civ., d. loan Ifrim și consoarta sa Anica Ifrim, sunt citați a se prezenta in pretorul acestui oficiu, in ziua de 21 Ianuar curent, vara 11 din zi, cănd urmează a se judeca ătțiunea formată contra d-sale pentru bani de d. Andrei Ivanov, cunoscând că la neurmare procesul se va tranșa in lipsă, conform legei. Judele de pace ocol. III din Iași. No. 117. D. Petrachi Căpitanu Poștei, fost cu domiciliul in acest ocol și acum necunoscut, este citat a se prezenta in oficiul nostru la 15 Ianuarie curent, vara 11 din zi, cănd urmează a se cerceta procesul intentat de d. Ițic Glicman pentru maltratarea unei vaci, la neurmare se va aplica legea. No. 122. D. Mihalachi Bucatariu, fost cu domiciliul in acest ocol și acum necunoscut, este citat a se prezenta in oficiul nostru la 15 Ianuarie curent, vara 11 din zi, când urmează a se cerceta procesul intentat de Rubla lui Avram Moscovici contrăi pentru maltratare, la neurmare se va aplica legea. No. 111. In temeiul art. 12 și 75 »1. 6 pr. civ., d-na Bela Gotesman, este citată a se prezenta in pretorul nostru in ziua de 21 Ianuarie, oarele 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d. Eisig Focșaner pentru bani, la neurmare se va aplica legea. No. 112. Conform art. 227 și 75 al. 6, pr. civ., d. Oisie Talmatșer, este citat a se prezenta in pretorul acestui oficiu in ziua de 21 Ianuarie, oara 11 din zi, cănd are a se judeca procesul intentat de d. Eisig Focșaner pentru bani, la neurmare se va aplica legea. Judele de pace ocol. I din Botoșani. No 76. D. Simion Zamfirescu, cu domiciliul necunoscut, este citat a se prezenta in camera acestei judecătorii la 19 Ianuar curent, oarele 10 dimineață, spre a fi ascultat ca martor in procesul de contravențiune privitor pe Ițic Făclieriu, pentru vânzarea de lumânări cu lipsă, la neurmare se va amenda. Judele de pace orașului Folticeni. No. 19. Prin cartea de judecată No. 69, pronunțata de această judecătorie la 23 Dechemvrie anul respirat 1876, in baza art. 393 al. 13 cod. penal, s’au condemnat pe inculpata Ghitta fiica lui Ițic Croitoriu, foastă cu domiciliul in acest oraș, ear acum cu domiciliul și reședința necunoscută, pentru părăsirea serviciului de la d. Solomon Baier din acest oraș, la amendă de 15 lei noi in folosul casei comunale din acest oraș, ear in caz de nesolvabilitate a condamnatei, amenda se va înlocui cu închisoare, conform art. 30 codica penală, socotit 5 lei noi amendă o zi de închisoare, se publică aceasta spre cunoștința numitei condemnate, că in caz de a nu fi mulțumita cu zisa carte de judecată, are dreptul de opoziție aice in termen de 3 zile, conform art. 149 p. p., și de apel la tribunalul județan in termen de 10 zile, conform art. 171 acea procedură, termenele se vor socoti de la dată Ionei. Judele de pace din Huși. No. 58. Mandăm și ordonăm tuturor agenților administrativi, se aducă in camera acestui oficiu pe d. Sergeni Gh. Dolhescu, cu domiciliul necunoscut, in ziua de 24 Ianuar curent, vara 10 din zi, spre a i se lua știință in calitate de martor. Ședința de deschide la 72 ore sara. 1) Se cerește procesul verbal al ședinței precedente și se aprobă. 2) După propunerea D-lui Vice-Prezident, consiliul in unanimitate a decis numirea unei comisiuni compusă din D. Vice-Prezident și D. Chimist Ștener și de un domn medic de dispărure, cari se vor înlocui alternativmente, pentru revizuirea farmaciilor și drogăriilor din oraș. 3) S’a supus adresa Primăriei Iași No. 9411, prin care face cunoscut că D. Vasile Agapi, verificatorele de morți de la dispărțirea 1 și 2 a declarat, că din ziua de 24 Noemvrie expirat numai poate îndeplini acest serviciu și D. Primar a însărcinat pe D. Ulrich verificatorile despărțirilor 3, 4 și 5 de a înlocui provisorminte pe D. Agapi cu dreptul de a primi jumătate din honorarul său. Consiliul luând act de aceasta, au numit tot odată și o comisiune compusă din D. Vice-Prezident, Dr. Iuliana și Dr. Ratea, pentru a prelucra un proiect de regulament relativ la concursul postului de verificator de morți ce a devenit vacant. 4) D. Vice-Prezident a comunicat consiliului că D. Dr. Max au presentat 2 ordonanțe cari sunt adliteram identice și cari cuprind o soluțiune de sublimat, ele sunt taxate la două diferite farmacii la D. Zvaz și D. Blaustein cu o deosebire de 2 fr. 16 bani, arătând D. Vice- Prezident, că D-la ordonanțele menționate le-au trimes D-lui Chimist comunal spre a le reveda. D. Chimist revedăndu-se prin referatul seu a adus la cunoștință că ambele ordonanțe după taxe legale sunt bine taxate una precum se taxază obicinuit pentru public, adecă taxând o doză și luănd suma taxei atăte ori căte dese s’au prescris; Dar ceilaltă este taxată conform instrucțiunei pentru prescrierea dispendare și taxare medicamentelor plătite din fondurile publice. Consiliul având in vedere regulamentul taxărei medicamentelor din care s’au văzut, că taxa prevede numai taxarea gravurilor in caz cănd se prescrie „deutur-tales doses“ ear nu soluțiuni; in unanimitate a decis: a se invita pe d-nii farmaciști cari sunt mai vechi in funțiune spre a se lua avizul D-lor și tot odată a invita pe toți d-nii farmaciști de a interpreta taxa medicamentelor astfel incăt hotărârea taxei pentru soluțiuni să fie tot aceeași ce există pentru gravuri, incăt publicul să nu fie ținut a plăti un preț prea mare, pentru soluțiuni ce să prescriu in modul „dentur-tales dhoses“. 5) S’a supus petițiunea D-lui Mauriciu Weisman, prin care cere ai se autoriza funcțiunea unei locomobile de șase cai putere, cu moara ei de măcinat, ce voește a o așeza in ograda caselor d-lui Haim Zugravul, situate in disp. I strada Păcurari. Consiliul având in vedere art. 42 din regulamentul industriilor insalubre, in unanimitate a decis, a se da autorizație d-lui Mauriciu cu condițiune insă, că D-sa se eie măsurile asigurătoare in contra incendiilor și in contra explosiunilor mașinei; ear fumul mașinei să-l scoată prin coșuri nalte. 6) D. Vice-Prezident a arătat consiliului, că D. Dr. Filipescu dând o rețetă unui bolnav, a prescris in ea a se libera chiniusulf. 2 grame. Acea ordonanță s’a espediat la farmacia D-lui Zvaz, și un loc de 2 grame chiniu a liberat 1. 82 gr. dar pe lângă că cantitatea e mai mică, apoi medicamentul de calitate inferioară. Consiliul in unanimitate a decis: a se face aspră observațiune D-lui Zvaz, invităndu’l ca pe viitor să se conformeză regulilor, căci la din contra va fi tras la răspundere. 7) Asemenea D. Vice-Prezident a prezentat o listă despre mișcarea populațiunei orașului, adecă de la 1 Ianuarie și pănă la 1 Noemvrie expirat anul curent, din care rezultă că populațiunea creștină au sporit numai cu zece suflete, iar acea israilită cu 666. Cu această ocaziune D. Vice-Prezident, e spune că ușele ce după părerea D-sale poate să pricinuească asemenea triste disproporțiuni pe care le găsăște bazate pe niște condițiuni sociale ce trec peste competența hrigienii publice; ear aceasta pe lângă alte îndatoriri ce are trebue să ajute cât și e prin putința ei spre a produce o deminuare a mortalităței mai vârtos a copiilor creștini ce contribue in cea mai mare parte la deminuarea creștinilor, și dar pentru acest scop D-sa a invitat pe consiliu de a conlucra la deșteptarea poporului care prin indiferența și inerția sa in caz de boală a copiilor, este in mare parte cauza descreșterei numerului creștinilor. D. Dr. Filipescu luăm cuvântul au zis D-lor membri. Am avut onoare și am trecut a fi însărcinat cu constatarea eroarei căușelor mortalității mari, numai puțin și cu remediarea zéului ce inființază astfel. Dle Președinte. Eunul in urma lucrărei ce v’am prezentat atunci, am mai găndit la aceasta și intri altele am găsit cum că in Franța fiind proape aceeași stare de lucruri, adecă unică populațiunea descrește crescând, am cetit unele propozițiuni ca remediatare și intre altele acea a lui Lavergne ce ne recomandă: Pace, o lege militară blândă, împuținarea dărilor grele, favrizarea agriculturei și îmbunătățirea igienei publice și pentru de a impedeca mortalitatea cea prea mare in vrăsta frgedă, introducerea unei reforme in trtarea sugarilor recomandați carităței pulice. Precum vedeți din acastă propunere rezultă, cum că toate pactele recomendate nu depind numai de consiliul nostru și chiar și acele codițiuni pur sanitare sunt legate de nalte cheltueli pe care comuna ne dispund de mijloace destinate acestui scop, nici că pot fi realizate. Vra se zică un prim linie sunt ameliorațiuni independinte e noi și apoi chiar și reproșurile ce s’arice consiliului de higienă, ar fi injustănd ca persoane pentru de ați putea cosuma timpul, trebue să ți se asigure eistența și necesitățile, ceea ce comuna nu este îngrijită a o face, căci salarei noastre de sine mici și insuficiente, vremi in budgetul de față reducăndu-se și mi tare. Apoi nu este de ajuns ca doctrul să-și facă datoria să visiteze pe blnav și se-i facă prescripțiunile necesae de medicamente și dietă, să videm daă bolnavul este in stare de a urma culeele prescrise de doctor. ura se zică, omuua este datoare se pună mai intăi pe locuitorii ei in pozițiune de a putea urma acelor prescripțiuni. Bolnavul capetă rcepta, dar nu are cine i-o duce la farnacie, doctorul ordonează ca bolnavul sa capete o supă caldă și bolnavul nu are nici o bucățică de lemn spre a’și incăli camera, nici o bucățică de carne spre a’și fierbe supa. Nu mai puțin este vindut și publicul nostru sarac, il pot numi indiferent, indolent, căci i să imbolnăvec membri familiei și nu anansază pe decor, decăt in momentul ultim, unde nu e știința nici natura il mai poate ajutor. Aice aluzionez la evrei cari la ce mai mică indispozițiune, recurge la mijloace sanitare. Ca probă , indiferența sau indolența locuitorilor noștri (ințeles germani) este cum că observând listele in privința mortalități in oraș, videm regulat un numer considerabil de morți in urma diferiților mori, fără șefi avut vre o tratare medicală. .Aceasta observăm foarte des numai la creștini și ca cazuri excepționale la evrei. Aceasta provine poate din lipsa de cultură, dar parte din cauza sărăciei imense. D-lor membri. După mine prima datorie intru de a remedia aceste amintite mai sus, nu sunt numai de sarcina noastră, căci nu ne sunt date mijloace, ci sunt datori de urgență de implicit din partea Comunei din partea Statului, precum rezultă din inșiși propunerea făcută in Franța de D. Lavergne mai sus arătată. Consiliul luând set de cele spuse de D. Filipescu, in unanitate decide: a reveni asupra acestei chestiuni, după finele anului cănd se va cunoaște mișcarea populațiunei al anului intreg. D. Vice-prezident a rădicat ședința la 10 ore. Vice-prezident, Dr. Flaișten. Secutar, 1. Dumbravă, preparată la farmacia D-lui Biauștein și alta la D. Zvar, d-nii farmaciști după avizul ce l’au dat s’au pronunțat, că taxarea mai jos făcută la farmacia D-lui Blaustein este dreaptă și D-lor au promis, că pe viitor soluțiune de aceste categorii o vor taxa-o cu prețul prevăzut pentru gravuri ce se scrie „dentur tales doses“. D. Vice-Prezident in sine arată că in baza celor expuse, D-sa a făcut cunoscut și celorlalți domni farmaciști din oraș, rugăndu-i pe viitor și D-lor soluțiuni de aceste categorii să le taxeze in modul arătat. Consiliul luănd act de această regulare, a trecut mai departe la ordinea zilei. 3) S’a supus petițiunea D-lui Avram Iancu, recomendată de Primăria Iași cu resoluția No. 20.265, prin care cere că pe baza unei vechi autorizații ce posedă de la Primărie din anul 1874, sub No. 9019, prin care i să permite de a fabrica lumânări de său in dispr. I dincolo de bariera Nicolina, să i se invoească acuma de consiliul de higienă a fabrica in acel local și lumânări de parafină, și Consiliul bazat pe vechea autorizațiune; in unanimitate a admis: a se autoriza D-lui Avram Iancu, a fabrica și lumânări de parafină tot in locul unde actualminte fabrică lumânări de său, cu condițiune insă, de a ține localul in cea mai complectă curățenie. 4) După aceasta s’a supus petițiunea D-lui Gavril Leben, pentru de a i se permite funcționarea pănă la primăvara viitoare a feredeului seu ce’l posedă in dispărțirea I, strada Lipovană, cănd apoi se obligă a’l repara. Consiliul având in vedere constatările locale făcute de D. Dr. Russ căt și de D. arhitect comunal Gruber; in unanimitate n’a admis redeschiderea feredeului D-lui Leben. După care D. Vice-Prezident a rădicat ședința la 9*/2 oare sara. Vice-prezident, Dr. Flaișlen. Secretar, I. Dumbravă. No. 15. 1877, Ianuarie 10. No. 16. 1877, Ianuarie 10. Consiliul de higienă publică și Salubritate din orașul Iași. Sumarul ședinței din 1 Decemb. 1876. Președința D-lui Vice-Prezident Dr. Gr. Flasșten. Membrii presenți D-nii: Dr. Lefter, Dr. Russ, Dr. Iuliana, Dr. Filipescu, Dr. Rateu, și Chimist Șteiner. Absenți: D-nii Veterinar Tănăsescu, inginer Boguș și arhitect Gruber. CURIERUL DE IASSI. Sumarul ședinței din 15 Decemv. 1876. Președința D-lui Vice-Prezident Dr. G. Flaișten. Membrii presenți și anume: Dr. Dr. Lefter, Dr. Iuliano, chimist Steiner, inginer Boguș și arhitect Gruber. Absenți: D-nii Dr. Russ, Dr. Filipescu, Dr. Rateu și Veterinar Tănăsescu. Ședința se deschide la 7/2 ore sara. 1) Se cetește procesul-verbal al ședinței precedente și se aprobă. 2) D. Vice-Prezident a arătat, că după votul dat in ședința anterioară, D-sa au convocat pe d-nii farmaciști: Schüler, Racoviță, Steuer, Papp, Zvar și Braustein pentru ziua de 5 a curentei și consultăndu-i asupra diferinței prețurilor a celor două ordonanțe a D-lui Dr. Max, una PARTEA NEOFICIALA Revista Internă. In urma incetărei, din viață a A. S. R. Princesei Maria, soția Princepelui Carol de Prusia, fratele M. S. Imperatorului Germaniei, Curtea Inălțimelor Loi a luat doliul pe trei săptamani cu începere de la 7 Ianuarie curent. Joi, in ziua Botezului Măntuitorului M. S. Domnitorul, însoțit de D. ministr de resbel și incunjurat de casa sa miliară, a pornit calare de la Palat, oarele 10 gade dimineață, trecând dinaintea frontului trupelor ce erau așezate d’alungul casei Mogoșoaei pănă biserica Slazari. înălțimea Sa a asistat in acest sfăn , locaș la oficiul divin, față fiind D-nii miniștri și înaltele corpuri ale Statului După săvârșirea sfintei Leturghii, a urmat procesiunea de la biserica Slătarul pănă la pavilionul de pe malul Dămboviței. Procesiunea s’a pus in mișcare in ordinea următoare: Un detașament gendarmi pedeștri. Toate drapelele corpurilor din garnisonă. Preoții cu sfintele Icoane, urmați de inaltul cler, dupe ordinul seu ierarhic; D. prefect al poliției capitalei; D-nii adjutanți domnești și D. mareșal al Curței, apoi ; M. S. Domnitorul cu înalt Prea S. S. mitropolitul primat, având la dreapta și la stânga căte 6 oficieri din diferite corpuri ale garnisoanei, in urmă. D-nii miniștri, înaltele corpuri și d-nii oficieri cari nu se aflau in front. La pavilionul Dămboviței, incepu măreața ceremonie a sfințirei apelor. In momentul cănd înalt Prea Sfinția Sa a pus sfânta cruce in apă și intonă cănntecul „In Iordan botezăndu-te Tu Doamne,“ tunurile de pe dealul Spirei incepură a da salvele obicinuite. La terminarea ceremoniei, Prea înălțatul nostru Domn beu din aiarmă, sărutând apoi sfânta cruce și înalt Preș Sfinția Sa a invocat binecuvântarile A Tot Puternicului asupra Măriilor Lui Domnitorul și Doamna. Procesiunea urmând aceiași ordine ci la venire, s’a intors după aceasta la biserica Slatari. înalt Prea S. S. mitro