Cutezătorii, 1971 (Anul 5, nr. 1-52)

1971-07-29 / nr. 30

SPORT Şl PRIETENIE Principalul eveniment sportiv al săptămînii acesteia are ca protagonişti tineri de vlrsta voastră, pionieri din mai multe ţări, reunip la Bucureşti într-o întrecere pasionantă. Tuturor le adresăm un călduros: BUN VENIT! Aflat la cea de a XV-a ediție, Tetratlonul atletic international «Prietenia» este o competiţie care îmbină armonios performanţa sportivă cu sentimentul solidarităţii, al stimei şi dragostei reciproce dintre copiii firilor participante, dintre copiii întregi lumi. In timp ce revista noastră pleacă la tipar, micii atleţi din Bulgaria, Cehoslovacia, R.D. Germană, Franţa, Finlanda, Mongolia, Polonia, Ungaria şi U.R.S.S. fac cunoştinţă cu frumuseţile Capitalei şi îşi continuă antrenamentele. ________________________ Simbătă,31 iulie a.c., la ora 9 dimineaţa, pe Stadionul Tineretului, vor începe întrecerile. Numeroase premii, diplome, medalii şi trofee (Cupa «C.I.M.E.A.», cupa «Swiath Mlodych» ş.a.) vor răsplăti pe cei mai buni. Incepind cu actuala ediţie, organizată sub egida Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor din R.S. România se instituie Cupa «Cutezătorii». Acest trofeu se va acorda anual echipei care, indiferent de poziţia sa în clasamentul final, va realiza cea mai frumoasă autodepăşire(cel mai mare spor de punctaj faţă de propriul rezultat in ediţia anterioară). întrecerile, la care vă invităm să asistaţi în număr cit mai mare, cuprind următoarele probe: înălţime, lungime, 60 m plat, minge de oină. Echipele sunt compuse din cite doisprezece concurenţi băieţi şi fete provenind din aceeaşi şcoală. România va fi reprezentată, după cum ştiţi, prin pionierii Liceului nr. 2 din Ploieşti. Atit lor, cit şi membrilor celorlalte echipe, le adresăm calde urări de izbîndă. Dincolo de rezultatele pe care le vor doblndi fiecare dintre ei, marea victorioasă a unei asemenea întllniri sportive tinereşti va fi, fără îndoială, Prietenia Intre copiii lumii. Mihai NEGULESCU Nota redacţiei La 1 august. In jurul orei 17, pe stadionul Republicii din Bucureşti, va avea loc — în pauza unui meci internaţional de fotbal — festivitatea de premiere a echipelor şi a tinerilor atleţi învingători la Tetratlon. Intrarea tuturor copiilor este liberă. La revedere, pe Stadionul Republicii vară pionierească JUDEŢUL BISTRIŢA-NASAUD Oricine va face o vizită la Casa de copii şcolari din Prundu Bîrgăului va fi impresionat de curăţenia şi ordinea care domnesc acolo. Pretutindeni este prezentă hărnicia copiilor, la sere, în grădina cu zarzavaturi, în livadă. Multe ore plăcute de sport le oferă micul lor stadion cu terenurile de fotbal, volei şi baschet. De aceea, fetele şi băieţii îl îngrijesc şi-l înfrumuseţează mereu. CLUJ Treisprezece pionieri au pornit într-o expediţie pionierească, cu plutele pe Mureş. Cind au ajuns în dreptul comunei Vinţul de Jos, jud. Alba, apele umflate ale riului ameninţau recolta de grâu. Expediţionarii n-au trecut mai departe. S-au oprit să ajute... Peste puţin timp, pe adresa consiliului judeţean a sosit următoarea adresă: Cooperativa agricolă de producţie Vinţul de Jos, jud. Alba Nr. 94311971 Către Consiliul Municipal al Organizaţiei pionierilor Cluj Prin prezenta conducerea C.A.P.ului Vinţul de Jos aduce sincere mulţumiri «Expediţiei pioniereşti» din oraşul Cluj, care in trecere pe riul Mureş s-a oprit pentru a acorda ajutor la stringerea recoltei de griu ameninţată de revărsarea riului. Grupul a muncit cu entuziasm şi apreciem că a contribuit la salvarea unei recolte de peste 30 000 lei. Preşedinte C.A.P. Vinţul de Jos la 8 iulie 1971 BĂILE TUŞNAD, JUD. HARGHITA. Răspunzînd chemării C.N.O.P. pionierii şi şcolarii au pornit cu entuziasm la reamenajarea terenurilor de sport şi la înfrumuseţarea parcurilor din localitate. Cei mai mici au participat cu hărnicie la strîngerea florilor de soc, flori care după ce se vor usca vor spori cantitatea de plante medicinale adunate de elevii şcolii. TIMIŞOARA Corespondentul nostru, Ion Petrescu ne transmite: «Parcurile oraşului răsună de glasurile copiilor care îşi dovedesc priceperea de iscusiţi grădinari. Udă florile, amenajează noi spaţii verzi, curăţă aleile. V-aş invita să vedeţi, să vă convingeţi. Azi «Parcul rozelor Iaşi merită cu prisosinţă denumirea. Succese s-au consemnat şi la strînsul plantelor medicinale: pionierii şi şcolarii din comunele Pişchia, Masloc şi Gătaia au predat aproape 400 de kg! JUDEŢUL DOLJ, ŞCOALA GENERALĂ-LEU Pe lîngă ajutorul dat cooperativei agricole, la recoltarea cepei şi a roşiilor, pionierii din comună au adunat 50 kg muşeţel, 70 kg cornul secării şi alte plante medicinale. Imaginea fotografică i-a surprins şi la combaterea dăunătorilor de pe culturile de cartofi. ŞCOALA GENERALA-VELA Prezenţi alături de părinţi, pe ogoarele C.A.P.-ului, şcolarii au dat un ajutor preţios la recoltarea bălăneşti-buzău a Corespondenţa noastră, Luminiţa Stanciu ne transmite: «Acum, în vacanţă, mergem in excursii, ne jucăm, sintem veseli dar nu uităm că sintem pionieri şi că acest titlu ne obligă să întreprindem acţiuni frumoase, spre folosul tuturor. Astfel, din excursia pe care am făcut-o în pădurea din apropiere neam întors cu sacii plini de plante medicinale. Am făcut şi o fotografie, pe care v-o trimitem ca să ne cunoaşteţi a griului, a mazării şi inului Continuind activitatea de muncă patriotică şi-au concentrat forţele In parcul din centrul comunei şi In grădina şcolii. Aici, după ce au curăţit aleile de frunze au plantat flori noi, de sezon, Infrumuseţind In felul acesta locurile. Cu toate că au fost foarte ocupaţi cu treburile pe care le-au avut In sat, nu au uitat nici de strinsul plantelor medicinale. Sunt bucuroşi că pînă acum au adunat şi 40 kg flori de muşeţel. o vîike. Oaspeţii obişnuiţi ai Casei de Cultură a Tineretului din sectorul IV sînt pionieri şi utecişti prezenţi la numeroase acţiuni culturale, artistice şi sportive. De astădată, în prezenţa tovarăşului Virgiliu Radulian, preşedintele Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, peste o sută de purtători ai cravatelor roşii au ascultat cu interes deosebit cuvîntul tovarăşului Constantin Petculescu, cercetător ştiinţific la Institutul de Studii Istorice şi social politice de pe lîngă Comitetul Central al P.C.R., despre «Tradiţiile glorioase de luptă ale tineretului din patria noastră». Foto text: E. FUNDULEA