Cutezătorii, 1987 (Anul 21, nr. 1-52)

1987-01-08 / nr. 1

(Urmare din pag. 2) membri ai Secretariatului C.C. al U.T.C., cadre de conducere ale Consiliului Uniunii Asociaţiilor Studenţilor Comunişti din România şi Consulului Naţional al Organizaţiei Pionierilor. La această entuziasta manifestare, dominată de profunda satisfacţie a reintilnirii cu conducătorul iubit şi stimat al partidului şi al ţării, au venit cu multă bucurie şi numeroşi reprezentanţi ai unor colective de muncă din întreprinderi şi instituţii bucureştene. Sunete lungi de bucium anunţă sosirea tradiţionalului alai al colindătorilor, format din tineri şi copii din diferite zone ale ţării - din Maramureş şi Moldova, din Oltenia şi Dobrogea, din Bihor, Muntenia şi Banat - purtînd fiecare frumoase costume de sărbătoare, bogat împodobite. In vreme ce întreaga sală se umple de grupuri folclorice - fluieraşi din Botoşani şi buciumaşi din Tulnicenii Vrancei, dubaşi din părţile Hunedoarei şi copii din satele sucevene prezentind străvechiul obicei „Căiuţii“ - se desfăşoară emoţionantul moment al primelor urări: Aho, aho, voinici şi fraţi Gimfoii zborului să-i daţi Ca urarea strămoşească Luminos să se-mpinească-n Mândra limbă românească... Şi să spună bucuria Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, Şi * conducerii de partid şi de stat, tradiţio n -a trăi in România, r-o vreme de-mpilniri Şi de faptă muncitoare, Pentru ţara-nfloritoare, Intr-o epocă de glorii De măreţe, noi victorii: EPOCA NICOLAE CEAUŞESCU! Se perindă, apoi, alte grupuri de colindători în frumoase costume, ilustrind particularităţile de port, obiceiuri, dar şi simboluri ale noilor impliniri, socialiste, din fiecare judeţ şi zonă a patriei. Urările lor ilustrează sentimentele de aleasă dragoste şi recunoştinţă ale întregii noastre naţiuni faţă de conducătorul partidului, mîrturia pentru succesele importante obţinute în anul ce se încheie Pentru tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Om de geniu-n fruntea ţării. Pentru tovarăşa Elena Ceauşescu, Luminos şi domn exemplu, Ţara dă, azi, glas urării. Strinsă-n suflete, comoara Ca-n buchet un cimp de flori Poartă gind de muncitori, De ţărani şi cărturari, Pentru-ai ţarii ctitori mari. Anul ca-n curind se-ncheie Pagini noi, de epopee. Prin poporul, meşter-laur, Scris-a-nHere de aur. Pe un fond muzical adecvat, se desfăşoară apoi un moment coregrafic simbolizind munca avintată a întregului popor in perioada de măreţe implicit inaugurată de cel de-al IX-lea Congres al partidului, intrată in conştiinţa naţiunii noastre drept „Epoca Nicolae Ceauşescu". Sînt gîndurile şi sentimentele întregului popor, cărora reprezentanţii tinerei noastre generaţii le dau o vibrantă expresie, insoţindu-le de calde urări. De aceea astăzi vin colindătorii Cinstire să aducă pentru alesul om Ce este fruntea demnă şi luminată a ţării. Vă spunem „La mulţi ani cu sănătate“, Iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, Spre-a ţăriiflorie şi libertate. Copiii ţării, tinerii in cororostesc de Nouţ An iubirea lor in numele întregului popor. Tovarăşă Elena Ceauşescu, Savant de frunte, ilustră luptătoare Din anii încercaţi, de grea viitoare, V-aducem după datina străbună Urarea noastră-n glasuri cristaline. Buchet de flori sub zările senine Noi vă dorim, cu inimi avintate. Ani mulţi, cu bucurii şi sănătate! Toţi participanţii la Pluguşor îşi unesc glasurile cintind cu emoţie colindul: La mulţi ani iubiţi conducători. La mulţi ani să ne trăiţi, Viaţa sa vă aducă flori in prag Sănătoşi să fiţi. Numai bucurii Tineri şi copii Vă urăm cu dreg de Anul Nou Intr-un liber zbor Domnului popor Pata să-i purtaţi spre viitor. O suita de momente coregiafice, marcate de vibrante versuri evocatoare, evidenţiază împlinirea a 50 de ani de la procesul de la Braşov intentat de regimul burghezo-moşieresc tinerilor comunişti, utecişti, militanţi antifascişti, în frunte cu tinerul revoluţionar comunist Nicolae Ceauşescu şi sărbătorirea a 65 de ani de la făurirea Partidului Comunist Român, importante evenimente din istoria partidului şi a ţării aniversate în cursul anului 1986 de poporul nostru. Urărilor adresate partidului li se adaugă cele pentru popor, pentru oamenii muncii din intreaga ţară, pentru cei care din fabrici şi uzine, pe ogoarele fertile, in laboratoarele unde se plămădeşte noul. in toate sectoarele vieţii economico-sociale işi unesc eforturile creatoare in vederea înfăptuirii amplului program de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Un grup de şoimi ai patriei rostesc emoţionante cuvinte de recunoştinţa profundă pentru grija părintească cu care este înconjurată cea mai tinărâ generaţie a patriei de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Bena Ceauşescu. Tovarăşa Nicolae Ceauşescu, drag părinte, Noi din inimă, fierbinte în al Anului Nou prag V-aducem urări cu drag şi cu toţi vă mulţumim Pentru viaţa ce-o trăim. Vă uram, intr-o simţire La mulţi ani, cu fericire, Să conduceţi ţara toată Către culmea mult visată. Tovarăşă Elena Ceauşescu, La intilnirea dintre ani Vă aducem cu iubire Gind de multă fericire. An Nou, luminos şi bun, Şoimii patriei vă spun. Este apoi rîndul pionierilor din Capitală să dea glas sentimentelor tuturor purtătorilor cravatei roşii cu tricolor, urărilor fierbinţi pe care le adresează conducătorului iubit şi stimat al partidului şi statului, părinte şi prieten apropiat al generaţiei tinere. Aho, aho, am venit la Pluguşor Cum e datina-n popor Cu simţiri înflăcărate Flirturind roşii cravate Să urăm de eici din prag Pentru Hui ţării drag. Cel ce patria română Cu lumină o-ncununi. Vă adresăm din întreaga noastră fiinţă, Iubit conducător, recunoştinţă Pentru copilăria fericită Care cu drag ne este dăruită. Vă mulţumim, cu toţi, înflăcăraţi Pentru grija permanentă ce ne-o purtaţi. Şi care-n acest an a însemnat Un nou şi mindru dar: al Pionierilor Palat Iubită tovarăşă Elena Ceauşescu. Veducem azi, In prag de sărbătoare.