Cuvântul Liber, iunie 2003 (Anul 15, nr. 106-125)

2003-06-27 / nr. 124

FOTBAL DIVIZIA D MUREŞ1 Final de campionat O dată cu disputarea (miercuri, 25 iunie) ultimelor două partide ale playoff-ului, punct în Campionatul Diviziei D Mureş, ediţia 2002-2003, în ultima etapă, a X-a, s-au înregistrat rezultatele: AS Mobila Sovata - FC Mureşul Târgu-Mureş 5-0 şi CS Mureşul Romvelo Luduş - CS Gliga Companies Reghin 2-1. Clasamentul final al play-off-ului se prezintă astfel: 1. MOBILA SOVATA 42 p, 2. Mureşul Romvelo Luduş 26 p, 3. Dealul Mare Sighişoara 18 p, 4. Gliga Companies Reghin 17 p, 5. Mureşul Târgu-Mureş 11 p. De precizat că la stabilirea clasamentului s-a avut în vedere suma rezultatelor dintre cele 5 echipe în campionatul regulat plus rezultatele din play-off. Așadar, campioană este echipa Mobila Sovata, care promovează direct în Divizia C. * * * Prezent la meciul de pe stadionul din Sovata, colaboratorul nostru Szabó Andrei ne-a trimis o relatare despre atmosfera de acolo. „Cu mic, cu mare, peste 500 de spectatori au ţinut să fie prezenţi pentru a-i vedea pe favoriţi în ultimul meci din trecutul sezon fotbalistic. Şi nu au avut ce regreta. Echipa lor favorită a câştigat la scor - 5-0 - partida cu FC Mureşul Târgu- Mureş, prin golurile marcate de Török Radu Auraş, György János şi Fábián Robert. După meci, suporteri, tehnicieni, fotbalişti au fost protagoniştii unei entuziaste sărbători, cum foarte rar se văd pe stadioanele mureşene. Nu au lipsit veselia, muzica, şampania şi gulaşul, câte o porţie pentru fiecare spectator prezent la meci. Veselia a durat ore întregi în jurul stadionului. De precizat că, înaintea partidei, Szatmári Tiberiu şi Cseh Gábor, preşedintele, respectiv vicepreşedintele Asociaţiei Judeţene de Fotbal Mureş, au înmânat căpitanului echipei AS Mobila Sovata o frumoasă cupă şi diplome fiecărui jucător, în aplauzele furtunoase ale spectatorilor. Aşadar, după o absenţă de 14 ani, Mobila Sovata revine în eşalonul trei fotbalistic al ţării noastre". CICLISM Argint şi bronz pentru Logigan şi Madaras Staţiunea Izvorul Mureşului este gazda întrecerilor Campionatului Naţional individual la ciclism pe şosea, în prima zi a competiţiei (marţi, 24 iunie), întâile medalii pentru rutierii de la Clubul Sportiv „Mureşul" din Târgu- Mureş, antrenaţi de Berekméri Csongor, în posesia medaliei de argint şi a titlului de vicecampion a intrat ciclistul Lucian Logigan, la juniori II, iar pe cea de bronz a cucerit-o juniorul I Madaras Ladislau. Competiţia se încheie astăzi, cu proba de fond juniori şi seniori. Grupaj de DORIN BORDA COMPETIŢII SPORTIVE / FOTBAL. Sâmbătă, de la ora 11.00, vor avea loc patru partide din cadrul „sferturilor" de finală ale fazei judeţene a Cupei României, şi anume: Mureşul Deda - Gliga Companies Reghin, Viitorul 2002 Târnăveni - Dealul Mare Sighişoara, S.C. Iernut - Mureşul Romvelo Luduş, Avântul Miheş - S.C. Mureşul Târgu-Mureş. CAMPIONATUL JUDEŢEAN AL JUNIORILOR C-1. Vineri, 27 iunie a.c., ora 10,00: L.P.S. Târgu-Mureş - Mobila Sovata, ora 17,00: C.S. Armata Târgu- Mureş - Nirajul Miercurea Nirajului; luni, 30 iunie, ora 17,00: S.C. Iernut - L.P.S. Târgu-Mureş, ora 17,00: Mobila .Sovata - C.S. Armata Târgu-Mureş. AMICAL. Luni, de la ora 17,00, pe terenul C.S. Armata de la Complexul de agrement şi sport „Mureşul", meci retur la fotbal între formaţiile reprezentative ale arbitrilor din Mureş şi Bistriţa-Năsăud, în meciul tur, disputat cu o săptămână în urmă, scorul a fost egal: 4-4 (2-1). Pentru arbitrii mureşeni au marcat: Gheorghe Cotârlan, Petru Bucur, Adrian Someşan (din penalty) şi Mircea Bucur. FOTBAL ÎN 7. Sâmbătă, de la orele 8,00 şi 9,00, pe terenurile de la Complexul de agrement şi sport „Mureşul" va avea loc „semifinala" „Cupei campionilor municipali", iar seara, de la orele 19,00 şi 20,00, finala mică şi finala mare ale competiţiei. La ora 21,00 - festivitatea de premiere. (I. P.) Pe marele ecran ( 26 iunie-3 iulie) „Al naibii tratament!" După o răbufnire avută într-un avion, Dave (Adam Sandler) este condamnat să urmeze şedinţe de tratament pentru calmarea nervilor. Doctorul (Jack Nicholson) foloseşte însă un tratament aparte, care mai mult enervează pacientul. Cinema „Arta" Târgu Mureş - de la orele 15.30, 18. 20.30. Tarif întreg 35.000 lei (redus 30.000 lei). De la ora 23 (vineri, sâmbătă şi duminică) şi luni la toate spectacolele - tarif redus. „Ucide-mă cu tandreţe" Thriller, erotic axat pe fascinaţia pe care o exercită un necunoscut întâlnit la Londra. Pentru a fi alături de el, Alice (Heather Graham), eroina principală, riscă totul. După căsătorie, ea va descoperi însă că el este foarte secretos cu trecutul lui. Stârnită, eroina va începe să facă cercetări, dar surpriza va veni din altă parte. Cinema „Tineretului" Târgu-Mureş, de la orele 17, 19, 21. Vineri, sâmbătă şi duminică - tarif redus de la ora 23, precum şi marţi, la toate spectacolele. Tarif întreg 30.000 lei, tarif redus 25.000 lei. „8 mile" Eminem debutează pe marele ecran într-un film în care un tânăr din Detroit îşi canalizează furia în texte şi muzică. Un film interesant, practic un „Rocky", în care în loc de pumni se folosesc durele texte rap. Cinema „Patria"Reghin, de la orele 17:19.30. Vineri, sâmbătă şi duminică - tarif redus de la ora 22. Tarif întreg 30.000 lei, tarif redus 25.000 lei. „A 25-a oră" Monty Brogan (Edward Norton) este condamnat la 7 ani de închisoare pentru deţinere de droguri. Filmul prezintă ultima sa zi de libertate, pe care trebuie să o folosească făcând ordine în viaţa sa. Un film care merită să fie văzut, cu o coloană sonoră extraordinară ! Cinema „Flacăra"Luduş, de la orele 18,20. Tarif 25.000 lei. (F.DJ Congres al Martorilor lui Iehova în perioada 4-6 iulie, va avea loc Congresul de District „Daţi-I glorie lui Dumnezeu!" al Martorilor lui Iehova. Manifestarea se va desfăşura pe Stadionul Municipal din Târgu-Mureş şi va fi onorată, conform calculelor preliminare ale organizatorilor, de nu mai puţin de 5.500 de persoane din toată regiunea Mureşului. Din program vor face parte discursuri, discuţii şi experienţe din viaţa de zi cu zi a martorilor. Totodată, sâmbătă, 5 iulie, va avea loc şi o ceremonie de botez. Precizăm că în zona Transilvaniei există 25 de congregaţii, iar la nivel mondial. Martorii lui Iehova numără aproximativ 6,3 milioane de persoane, din 234 de ţări. DAN TRIFU Normele Euro 4 pentru autovehiculele uşoare, precizate în Directiva nr. 70/220/CEE, şi Normele Euro 4 pentru motoarele autovehiculelor grele, stipulate în Directiva nr. 88/77/CEE, se vor aplica la omologarea de tip până la data aderării României, respectiv până în anul 2007, spune documentul trimis de Guvern la Bruxelles, document acceptat de Comisia Europeană, înseamnă că, din 2007, în România se vor înmatricula numai autoturisme care au montată instalaţia de catalizare tip Euro 4. în nici o ţară din Europa, în afara României, nu este interzisă înmatricularea şi circulaţia maşinilor care nu au montat nici un fel de catalizator. în Germania circulă fără probleme, se cumpără şi se vând autoturisme Skoda S100, Volga, Dacia, Trabant... * * * Reţeaua de ape curgătoare a României însumează 30.000 km lungime, Dunărea parcurge de la intrarea în ţară până la vărsare 1.075 km pe teritoriul românesc, iar lacurile din România au o suprafaţă totală de 1.088,6 kmp. Cu toate aceste binecuvântări dumnezeieşti, exploataţiile agricole se confruntă cu cea mai cruntă secetă din ultimii 20 de ani. Unde sunt sistemele şi instalaţiile de irigat de pe vremea comuniştilor? V.B. Paradox românesc Seară rock în Cetate Studenţii, şi nu numai ei, fanii rock-ului în general, sunt aşteptaţi astăzi la Festivalul studenţesc „Rock Show" organizat în Cetatea Medievală de Casa de Cultură Studenţească Târgu-Mureş, cu sprijinul Primăriei municipiului Târgu-Mureş. De la ora 17, aici vor putea fi urmărite, şi apreciate (aviz căutătorilor de talente ! ) două trupe din Petroşani („Khatharsis" şi „Metropolis"), o trupă din Iaşi („Exit") şi câteva trupe transilvănene („Thy Shadows" - Braşov, „Black Piano" - Cluj-Napoca, „Criptal" şi „IPAZ", ultimele din Târgu- Mureş). Festivalul, care se va încheia în jurul orei 20, va fi urmat de un concert susţinut de trupele târgumureşene „Tornado" (în revenire puternică, pregătind primul album oficial) şi „Defender" (care nu mai are nevoie de vreo prezentare). Cele două trupe locale vor pregăti publicul pentru ceea ce va fi „cireaşa" de pe tort - recitalurile „Compact" şi „Vama Veche". (F.D.) Miercuri, în prezenţa primarului Dorin Florea şi a altor oficialităţi, a fost inaugurată „noua" stradă Gheorghe Doja, din Târgu-Mureş, pe care, începând cu ora 12:00, s-a dat undă verde circulaţiei rutiere pe ambele sensuri de mers,în urma recondiţionării totale şi asfaltării părţii carosabile. Darea în folosinţă a străzii Gh. Doja «■VANUL VINERI, 27 IUNIE 2003 „TORNADO" REVINE CU DEMO Şl CONCERTE La sfârşitul lui „Cireşar", trupa târgumureşeană „Tornado" revine în atenţia fanilor, şi nu numai a lor. După cum ne spunea managerul trupei, Gáli Zoltán, de numele căruia se leagă practic relansarea, de curând a fost finalizat un nou demo, intitulat „I was dreaming", cu sprijinul lui Szép Tóth György (de o calitate excelentă, atât muzical, cât și din punct de vedere al realizării grafice), cu care se speră să se cucerească inimile celor de la casele de discuri. Demo-ul are 5 piese realizate în stil alternativ-new metal și texte în limba engleză. Trupa mai are 5 piese proprii pregătite, cu care se speră să se realizeze primul album „Tornado", unul visat de 12 ani. Cei de la „Tornado" sunt încântaţi nu doar de finalizarea demo-ului, ci şi de posibilitatea de a cânta live (cu toate că ei nu au spaţiu de repetiţie, astfel că orice ajutor în acest sens este binevenit !), ei putând fi urmăriţi astăzi, în Cetatea Medievală târgumureşeană, de la ora 20, după care vor concerta, în 11 iulie, la Odorheiu Secuiesc, la „Maraton rock", ediţia a ll-a, la care şi-au anunţat participarea trupe din Ungaria (precum „Moby Dick"), dar şi din România, în special din Târgu- Mureş („After Midnight", „Gedeon", „Defender"). în toamnă ei ar mai putea să participe, în Ungaria, la un festival deschis trupelor din Estul Europei - „Eastern Fashion Festival", desfăşurat la Miskolc. După cum ne mai spunea managerul trupei, aceste concerte vor fi susţinute fără bateristul Kiss Tibor (plecat pentru o vreme din ţară), care a fost înlocuit de Vali Isăroiu (fratele lui Doru, vocalul de la „Parlament"), care a mai fost în „Tornado", aceasta fiind şi unul din criteriile după care a fost ales.în rest, trupa a rămas aceeași: Manache Mihály - bas, Nagy Csaba - chitară ritmică, Péter Zsolt - vocal, Szilágy Zsolt - chitară solo. Tot de la managerul trupei am aflat că se pregătesc fanilor noi surprize, printre care noi preluări, pe lângă cele clasice ( „Nirvana", „Godsmack ș.a.)" și, probabil, un videoclip. ____________FLORENTIN DEAC DE LA POLITIE I ______________________________ EVENIMENTE RUTIERE • în ziua de 25 iunie 2003, ora 11,00, pe Drumul Naţional 13 - E.60, pe raza comunei SASCHIZ, în interiorul localităţii, ONOFRAS VICTOR, de 39 ani, din Bucureşti, cu autoutilitara marca Fiat, tipul Furgon, cu numărul B-19468/04/04, datorită neacordării priorităţii legale la o trecere de pietoni semnalizată regulamentar, a accidentat grav minorul G. PAVEL-RĂZVAN, de 8 ani, din comuna Saschiz, aflat regulamentar în traversare. • în aceeași zi, ora 19:10, pe strada Principală din comuna BOGATA, CANDEA IOAN, de 30 ani, din localitate, fără a poseda permis de conducere, cu autoturismul marca Wolkswagen, tipul Golf II, cu numărul de înmatriculare CJ-03-WJR, pe fondul neîndemânării conducerii autoturismului, a intrat într-un cap de pod, după care a fost proiectat într-un gard, în urma impactului, P. ANDREEA-IULIANA, de 16 ani, din municipiul Sibiu, pasageră în autoturism, a suferit leziuni corporale grave. Biroul de relaţii cu presa al IPJ Mureş