Cuvântul Liber, mai 2006 (Anul 18, nr. 84-105)

2006-05-30 / nr. 104

CUVÂNTUL MARȚI, 30 MAI 2006 Fotbal - Divizia B Peste tot se mai poartă lupte aprige Seria I, în marele derby al penultimei etape din această serie, FC Braşov şi Forex Braşov au terminat la egalitate, 0-0, ceea ce înseamnă că lupta pentru locul secund continuă, inclusiv în ultima etapă. Callatis Mangalia a învins Ceahlăul cu scorul de 2-0, iar Petrolul Moineşti şi-a adjudecat toate punctele din partida cu Midia Năvodari, formaţie care s-a retras din campionat. Câte trei puncte au mai fost câştigate de Dacia Unirea Brăila, FC Botoşani şi Gloria Buzău. Ceahlăul, echipă deja promovată, conduce seria cu 63 p., fiind urmată de Forex Braşov, cu 56 p., şi de FC Braşov, cu 55 p. Seria a ll-a. Universitatea Craiova, echipă şi ea deja promovată în viitoarea ediţie a Diviziei A, nu a reuşit decât un 1-1, pe teren propriu, cu CSM Râmnicu Vâlcea, acelaşi scor înregistrându-se şi în partida Rapid II - FC Sibiu. Petrolul Ploieşti a reuşit să învingă pe Juventus Bucureşti cu scorul de 2-0, în timp ce Unirea Urziceni a câştigat, în deplasare, cu Inter Gaz Bucureşti, cu scorul de 3-0. Au mai câştigat Dacia Mioveni, CS Otopeni, Dunărea Giurgiu şi Poiana Câmpina, în clasament, pe primul loc se află Universitatea Craiova, cu 61 p., urmată de Unirea Urziceni şi de Petrolul Ploieşti, ambele cu câte 56 p. Seria a lll-a. Luptă mare pentru promovare în această serie. Gaz Metan Mediaş a pierdut pe teren propriu cu un categoric scor de 4-0, în faţa formaţiei Universitatea Cluj, în timp ce Liberty Salonta a învins pe Gloria II Bistriţa cu 3-1, în alte partide: FCM Reşiţa - CFR Timişoara 1-1, FC Bihor - Unirea Sânnicolau Mare 6-1, IS Câmpia Turzii - Unirea Alba lulia 1-1, Corvinul Hunedoara - Minerul Lupeni 2-1, Olimpia Satu Mare- UTA 2-0, Unirea Dej a stat. Pe primul loc se află FC Bihor și Liberty Salonta, ambele cu câte 55 p., urmate de Universitatea Cluj, cu 51 p. COSMIN BOARN. Divizia D Play-off-ul s-a încheiat. Avântul Miheş Ungheni merge la baraj în ultima etapă a grupei 1 -4 (play-off), disputată sâmbătă, s-au consemnat următoarele rezultate: Avântul Miheş Ungheni - Mureşul Roşii-Munţi 5-0 (2-0),C.S. Iernut-A.S.C. Miercurea Nirajului 1 -0 (0-0). în urma lor, clasamentul final al grupei 1-4 arată astfel: Avântul Miheş Ungheni va reprezenta, în scurt timp, judeţul nostru la barajul pentru promovarea în Divizia C, în grupa 5-10 (play-out), mai sunt de disputat două etape după reprogramarea ultimelor runde, Iată rezultatele etapei: Gaz Metan Daneş - Stejarul Gurghiu 7-1 (2-0), Victoria Sărăţeni - Mureşul Chirileu 8-2 (2-2). Etapa viitoare, miercuri, 31 mai, ora 17: Mureşul Chirileu - Stejarul Gurghiu, Victoria Sărăţeni - Gaz Metan Daneş. IOAN PĂUŞ 1. Avântul Miheş Ungheni 12 10 1 1 37-10 31 2. C.S. Iernut 126 1 5 25-19 19 3. A.S.O. Miercurea Nirajului 125 1 6 12-21 16 4. Mureşul Roşii-Munţi 121 1 10 11-354 Baschet CS Otopeni - BC Mureş 107-65 . Primul meci al barajului pentru supravieţuirea în Divizia A a fost disputat de formaţia BC Mureş la Otopeni, în compania echipei locale. Meciul a însemnat şi o înfrângere drastică a mureşenilor, scor final 107- 65 în favoarea gazdelor, BC Mureş nereuşind să pună deloc probleme, poate şi datorită lipsei jucătorilor americani, cărora le-au expirat contractele cu gruparea mureşeană la finalul returului. înfrângerea a fost pusă de responsabilii BC Mureş şi pe seama oboselii jucătorilor, echipa ajungând la Otopeni cu doar o oră înainte de startul partidei şi făcând deplasarea spre Târgu-Mureş imediat după terminarea acesteia, măsuri hotărâte datorită lipsei acute a fondurilor necesare cazării. Meciul retur se va disputa miercuri, 31 mai, la Târgu-Mureş, în Sala Polivalentă, cu începere de la ora 19. Dacă BC Mureş va reuşi să se impună pe teren propriu, indiferent de scor, va „împinge" barajul spre cel de-al treilea act al său, care este programat să se desfăşoare la Otopeni, duminică, 4 iunie. (GHE. B.) , SPORT • SPORT SPORT Minifotbal Prescon a câştigat în Aleea Carpaţi La încheierea campionatului de minifotbal de la Şcoala Generală Nr.16 din cartierul Aleea Carpaţi, competiţie transferată de la Liceul cu Program Sportiv, datorită faptului că pe terenul LPS se construieşte o sală de sport, cea mai bună echipă s-a dovedit a fi Prescon (foto), care a câştigat „la pas" campionatul şi care va participa la cea de-a 9-a , ediţie a Supercupei Municipiului Târgu-Mureş, din luna iunie, întrecere la care vor lua parte şi alte 11 câştigătoare ale campionatelor târgumureşene de fotbal în şapte. . Echipa Prescon, antrenată de Dan Daniel, manager şi jucător în acelaşi timp, a dovedit că este cea mai bună echipă din Aleea Carpaţi. Pe lângă prestaţia foarte bună a jucătorilor, succesul se datorează şi sponsorilor Ilyes Sándor şi SC Gombos Security. Lotul campioanei este următorul: Sorin Jurcan, Flavius Moldovan, Mircea Câmpean, Răzvan Ştefan, Cosmin Milăşan, Bogdan Frantea, Silviu Codarcea, Bogdan Someşan, Cristian Câmpean, Cornel Şerban, Cseke Lorand, Adrian Niculici, Valentin Măcinică, Vasile Harabagiu, Claudiu Flora, Gabriel Teglaş şi Dan Pădurean. IOAN PĂUȘ Lupte libere Mureşenii pe podiumul întrecerilor din cadrul Campionatului Naţional Individual de Cădeţi După cum am aflat de la domnul antrenor Simon Ladislau, de curând s-au încheiat întrecerile din cadrul Campionatului Naţional Individual de Cădeţi, la lupte libere, desfăşurat la Sfântu Gheorghe. La acest campionat, mureşenii au obţinut rezultate frumoase, pe care vi le prezentăm şi dvs. La importanta întrecere desfăşurată în perioada 26-28 mai, la categoria băieţi, 46 kg, Paul Târnovean (dublu legitimat C.S. Mureşul - C.S.S. Reghin ) a obţinut locul II, la 63 kg. Szép Zoltán a ocupat locul II, iar Gheorghe Gliga, locul III. La fete cel mai frumos rezultat a fost cel al lui Simon Melinda - locul II. Felicitări pentru performanţă atât sportivilor, cât şi echipelor tehnice - antrenori Marton József şi Simon Ladislau - la CS Mureşul, iar la CSS Reghin Szilagyi Ladislau (foto). FLORENTIN DEAC I Divizia CI Unii mai pot scăpa, încă, de retrogradare în etapa a 25-a a seriei a 9-a a Diviziei C s-au consemnat următoarele rezultate: Tractorul Braşov - Maris Târgu-Mureş 2-0, iar mureşenii şi-au luat porţia de două goluri pe meci; Transkurier Sf. Gheorghe - Ştiinţa Topliţa 1-0; FC Ghimbav-Trans-Sil Târgu-Mureş 4-0, cea mai usturătoare înfrângere a vreunei echipe din judeţul Mureş în deplasare la liderul seriei; Gaz Metan Târgu-Mureş - CF Predeal 1-0, victorie obţinută prin golul lui Bâtea (min. 25); Unirea Ungheni - Mureşul Luduş 0-3, luduşenii profitând de retragerea Unirii din campionat; Mobila Sovata - KSE Târgu-Secuiesc 1-0, trei puncte obţinute graţie golului lui Hodor, din minutul 87, iar locul al patrulea este deja asigurat pentru formaţia din Sovata; Chimica Târnăveni - Matizol Ploieşti 0-1, târnăvenii nemaifiind interesaţi de mai multă vreme de competiţia eşalonului al treilea. Meciul dintre Avântul Reghin şi Marmaţia Sighet, din seria a 8-a, nu s-a disputat. Etapa viitoare, ultima, Trans-Sil Târgu-Mureş poate scăpa de retrogradare dacă învinge, pe teren propriu, pe Transkurier Sf. Gheorghe. Şi luduşenii au emoţii şi sunt nevoiţi să învingă, tot pe teren propriu, pe Gaz Metan Târgu- Mureş, dacă îşi doresc să nu ia calea Diviziei D. Din păcate, celelalte meciuri ale echipelor mureşene nu mai prezintă vreo importanţă deosebită pentru configuraţia finală a clasamentului, ci doar pentru palmares, ele fiind ca şi retrogradate; totuşi, trebuie spus că Maris Târgu-Mureş va da piept cu Chimica Târnăveni, altădată un derby în adevăratul sens al cuvântului, astăzi doar unul al neputinţei şi al decăderii. GHEORGHE BOTEZAN La Ruşii-Munţi, în construcţie, o sală de sport multifuncţională! - Interlocutor, ing. Mie Chiş-Bălan, primarul comunei -- în imediata vecinătate a stadionului cu tribună şi vestiare pentru jucătorii de fotbal, ţi se înfăţişează privirii o construcţie metalică, de dimensiuni ceva mai mari. Despre ce este vorba, domnule primar? - Da, aşa este. în construcţie se află sala de sport tip A, pentru elevi şi tineret, clădire ce face parte din Programul „400 de săli de sport". - în ce proporţie se află construită sala, la ora actuală? - Circa 70 la sută. - Există o întârziere faţă de graficul iniţial stabilit cu firma de construcţii? - Este vorba de o întârziere de trei luni, constructorul SCIMI Baia Mare - motivând-o cu perioada rece, de iarnă, când nu s-a putut lucra. - Când va putea fi inaugurată sala de sport? - Estimăm că la sfârşitul lunii iunie, începutul lunii iulie 2006, să o putem da în funcţiune. - Câteva informaţii despre dimensiunile şi dotările sălii de sport... - Suprafaţa sălii este de 800 metri pătraţi, cu dimensiuni de 40x20. Ea va dispune de vestiare pentru fete (două), pentru băieţi (două), cu duşuri şi grup sanitar, câte un vestiar pentru profesoare şi profesori, apă rece şi caldă, încălzire centrală pe bază de lemne. Ce jocuri sportive pot fi organizate în sală? - în sală vor putea fi organizate şi practicate întreceri de baschet, volei, handbal, fotbal, gimnastică artistică şi aerobică. - Să aşteptăm semnalul inaugurării sălii de sport, nu? - Să dea Domnul! Vă aşteptăm la momentul dării în folosinţă a sălii de sport! A consemnat DORIN BORDA Pagină realizată de DAN TRIFU