Cuvântul Liber, iunie 2006 (Anul 18, nr. 106-127)

2006-06-06 / nr. 109

zÍLVÁNIíí MARTI, 6 IUNIE 2006 Etapa a 29-a (penultima) a Diviziei A a adus cu ea câteva rezultate nescontate, dar nu în partea superioară a clasamentului, ci la mijlocul ierarhiei şi în „zona nisipurilor mişcătoare". Astfel, CFR Cluj a câştigat, cu 2-1, în deplasare, în faţa Gloriei Bistriţa. FCM Bacău a fost învinsă de FC Vaslui, cu 2-0, chiar pe propriul teren, Farul Constanţa a pierdut, surprinzător, pe malul mării, meciul cu Oţelul Galaţi (scor 0-1), în timp ce Pandurii Târgu- Jiu, într-o ultimă zvâcnire de orgoliu, a îngenuncheat Poli Timişoara cu 3-2. Poli Iaşi - FC Argeş 3-2, un rezultat normal, ţinând cont de frământările din ultima perioadă ale argeşenilor; Steaua - Jiul 1-0, un scor şi un joc deloc mulţumitoare pentru Cosmin Olăroiu, doar cele trei puncte obţinute de campioni fiind în măsură să mai îndulcească amarul evoluţiei; Dinamo - FC Naţional 2-1,într-un meci disputat la Ploieşti şi în care conducerea tehnică a bancarilor a acuzat dur maniera de arbitraj a lui Marian Salomir. în fine, în ultimul meci al etapei, Rapid a administrat o corecţie extrem de aspră Sportului Studenţesc - 3-0 - , toată lumea întrebându-se ce s-a putut întâmpla în repriza a doua cu echipa revelaţie a returului... în clasament, în partea sa superioară, pe primul loc continuă să se afle Steaua, cu 61 p., secondată îndeaproape de Rapid, cu 59 p., şi de Dinamo, cu 55 p. în subsol, Jiul are asigurat locul 14, cu 27 p., urmată de Pandurii Târgu-Jiu, cu 24 p., şi de FCM Bacău, cu 13 p. (ultimele două formaţii fiind ca şi retrogradate în Divizia B). Etapa viitoare, a 30-a (ultima), va decide campioana ediţiei 2005-2006 a Diviziei A (lupta dându-se între Steaua şi Rapid), precum şi participantele în Cupa UEFA (două dintre formaţiile Rapid - câştigătoarea Cupei României, Dinamo şi Sportul Studenţesc). Aşadar, miercuri, 7 iunie, toate întâlnirile de la ora 17: CFR Cluj - Farul Constanţa, Sportul Studenţesc - Gloria Bistriţa, Jiul Petroşani - Rapid, FC Vaslui - Steaua, FC Argeş - FCM Bacău, FC Naţional - Poli Iaşi, Poli Timişoara - Dinamo şi Oţelul Galaţi - Pandurii Târgu-Jiu. Divizia C Zarurile au fost aruncate! ! Sau, mai bine zis, în ediţia 2005- 2006 a Campionatului Diviziei C, seria a 9-a, ele, zarurile, nu au fost prea norocoase pentru cele şapte echipe mureşene, care s-au „chinuit" să bată la porţile celui de-al doilea eşalon fotbalistic al ţării. Doar formaţia Lacul Ursu Mobila Sovata s-a menţinut în plasa celor din judeţul Braşov, care, de altfel, şi-au disputat întâietatea la şefia clasamentului, una dintre ele, FC Ghimbav, reuşind, în premieră, promovarea în Divizia B. Cât despre echipele Mureşul Luduş şi Trans-Sil Târgu-Mureş, în nota lor obişnuită, între primele opt. Au decepţionat amarnic Maris şi Gaz Metan, ambele din Târgu- Mureş, ambele cu câte zece victorii la activ. Prima formaţie a încheiat campionatul cu o victorie fără glorie - 8-0 - cu tânăra echipă Chimica Târnăveni (două reuşite şi 20 de meciuri pierdute, doar 10 puncte şi29 la „adevăr"). Cea de-a doua a capotat la Luduş, pierzând la un gol diferenţă (3-2). Chiar dacă ar fi câştigat, tot retrogradată era... Aşadar, aşa, ca punct final, patru echipe mureşene vor activa în eşalonul inferior, şi anume: Maris Târgu-Mureş, Gaz Metan Târgu- Mureş, Chimica Târnăveni şi Unirea Ungheni, formaţie retrasă din campionat la final de tur. (B. DORIN) *** în seria a 8-a, echipa Avântul Reghin s-a clasat pe un onorant loc cinci. în 24 de meciuri susţinute, fotbaliştii reghineni au înregistrat 12 victorii, patru le-au încheiat la egalitate şi au pierdut opt, reuşind să înscrie 32 de goluri (au primit 25) şi să acumuleze 40 de puncte (+4 la „adevăr"). în ultimul meci, susţinut la Jibou, cu Rapid, echipă retrogradată în Divizia D, reghinenii nu s-au... avântat spre victorie, pierzând cu 2-0. Popice) Zilele trecute, în localitatea Luhacovice (Cehia), a avut loc cea de-a 9-a ediţie a Campionatului European de popice rezervat nevăzătorilor, cu participarea unor sportivi din Cehia, Croaţia, Germania, Muntenegru, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Slovenia şi Ungaria, împărţiţi pe trei categorii de acuitate vizuală. Românii, membrii, în cea mai mare parte, ai filialei Mureş a ANR, au cucerit cinci medalii: două de aur, două de argint şi una de bronz, dintre care patru au Cinci medalii la Campionatul European rezervat nevăzătorilor fost câştigate de mureşeni. La feminin, România a ocupat locul al doilea (medalie de argint), iar la masculin locul al treilea medalie de bronz). La individual masculin, Tiberiu Oreian (Târgu-Mureş) a devenit campion european în categoria B-2, Dorin Fărăgău (Târgu-Mureş) a devenit vicecampion european la categoria B-1, v ,v , iar Elena Negrilescu (Sibiu) - devenit ---------------campioana IOAN PĂUȘ europeană la categoria B-1. Divizia B ) Seria. Luptă mare pentru locul secund în ultima etapă din această serie. Deşi FC Braşov a învins, în deplasare, pe Portul Constanţa, cu scorul de 4-2, FOREX Braşov a obţinut locul de baraj, după ce a învins pe Precizia Săcele cu 4-1. Ceahlăul a învins, fără emoţii, pe Gloria Buzău cu 3-1, în timp ce partida Cetate Suceava - Petrolul Moineşti s-a încheiat la egalitate, 0-0. Câte un punct au mai obţinut şi Laminorul Roman şi Dacia Unirea Brăila, în timp ce Callatis Mangalia şi-a adjudecat toate punctele din partida cu Midia Năvodari, echipă retrasă din campionat. Cele trei puncte au mai revenit în „traista" lui Altay Constanţa şi FCM Târgovişte. în clasamentul final, pe primul loc s-a clasat Ceahlăul, cu 66 p., urmată de FOREX Braşov, cu 59 p., şi de FC Braşov, cu 58 p. Seria a H-a. Dacă Universitatea Craiova avea asigurat înaintea acestei ultime runde un loc în prima ligă, marea bătălie pentru locul al doilea s-a dat între Unirea Urziceni şi Petrolul Ploieşti. Unirea Urziceni a zdrobit, pe teren propriu, pe Minerul Motru cu 6-0, în timp ce Petrolul a învins în deplasare pe Dunărea Giurgiu cu 4-3. Astfel, Unirea Urziceni a prins locul de baraj. Câte un punct pentru Dinamo II, Universitatea Craiova, FC Sibiu şi Astra Ploieşti. Victorii au mai obţinut FC Caracal, CS Otopeni, Poiana Câmpina şi Rapid II. Pe primul loc a terminat Universitatea Craiova, cu 62 p., urmată de Unirea Urziceni, cu 59 p., şi de Petrolul Ploieşti, cu 56 p. Seria a lll-a. Liberty Salonta a reuşit surpriza acestei serii, reuşind promovarea, după ce a învins, în deplasare, pe Unirea Alba lulia, cu scorul de 2-0. Deşi FC Bihor a pierdut în faţa Universităţii Cluj cu 3-2, orădenii au reuşit să prindă locul de baraj, în alte partide: UTA - Corvinul 0-1, Unirea Dej - Olimpia Satu Mare 3-2, Unirea Sânnicolau Mare - FCM Reşiţa 2-0, Gloria II Bistriţa - Gaz Metan Mediaş 2-0, Minerul Lupeni -IS Câmpia Turzii 1-0. CFR Timişoara a stat. Pe primul loc s-a situat Liberty Salonta, cu 58 p., urmată de FC Bihor, cu 55 p., şi de Universitatea Cluj, cu 54 p. Barajul pentru promovarea în Divizia A va avea loc în zilele de 10, 14 şi 17 iunie, între FOREX Braşov, Unirea Urziceni şi FC Bihor. COSMIN BOARN) Lupta finală Divizia 1D A luat sfârşit şi „play-out-ul" în ultimele două etape ale grupei 5-10 („play-out"), s-au înregistrat următoarele rezultate: Mureşul Chirileu - Stejarul Gurghiu 1-3, Victoria Sărăţeni - Gaz Metan Daneş 1-3, Stejarul Gurghiu - Victoria Sărăţeni 1-2 şi Gaz Metan Daneş - Mureşul Chirileu 14-1. Clasamentul final, înaintea depunctării de către AJF Mureş a echipelor vinovate de neprezentări repetate, se prezintă astfel: * echipă care va fi penalizată cu 3 puncte ** echipe care vor fi penalizate cu 6 puncte * * * Finala judeţului Mureş din cadrul Cupei României, ediţia 2006-2007, a fost adjudecată de Avântul Miheş Ungheni, care a învins, cu 5-1 (4-0), pe CS Iernut. IOAN PĂUŞ 1. (5) Victoria Sărăţeni 20 151 4 58-26 46 2. (6) Gaz Metan Daneş* 20 123 5 63-30 39 3. (7) Stejarul Gurghiu 20 101 9 57-52 31 4. (8) Mureşul Chirileu 208 3 9 43-53 27 5. (9)Târnava Sânge de Pădure** 206 1 13 27-41 19 6. (10) Escargo Fântânele** 201 1 18 10-704 Tenis de masă Sala Sporturilor din Zalău a găzduit, în zilele de 3 şi 4 iunie, Cupa „1 Iunie" la tenis de masă, la categoriile 8-10, 11-13 şi 14-15 ani. Competiţia a reunit aproximativ 120 de sportivi din Oradea, Cărei, Cluj- Napoca, Bistriţa, Mediaş, Târgu- Mureş şi Zalău. De la CSŞ Târgu-Mureş au luat startul în concurs opt sportivi (antrenaţi de prof. Romeo Lupaşcu), care, la finalul întrecerilor, au adunat rezultate foarte bune. La categoria mică, fete, Balint Bernadet (prima favorită a concursului) şi Ungvári Kinga s-au întâlnit în semifinale. A câştigat Balint, care a jucat, apoi, finala, pe care şi-a adjudecat-o cu 3-0, împotriva sportivei M. Corburean (Mediaş). Ungvári a pierdut ,finala © S PORT • SPORT • SPORT • SPORT • SPORT FOTBAL - Divizia A In aşteptarea ultimului cartuş ?E SCURT... [tigrate"} Trei sportivi, patru medalii Sâmbătă, 3 iunie, la Bucureşti, în Sala „Rapid", s-a desfăşurat Campionatul Naţional de karate WKC, competiţie la care au luat startul 250 de sportivi, de la 30 de cluburi din ţară. Din Târgu-Mureş au participat mai multe cluburi, printre care şi CS Dragon Do, grupare care a obţinut locul I, prin Florina Notar, devenită campioană naţională absolută (pentru că i-a revenit locul I atât în proba de kata, cât şi în cea de kumite), şi locul al ll-lea în proba de kata, prin Székely Ildikó, dar şi Budo Maris, care, prin Vlad Bărbieru, a obținut un meritat loc III în proba de kata. Carting Duminică, 28 mai, la Sovata, a avut loc faza judeţeană a Campionatului Naţional de carting, competiţie la care, pe lângă echipe din Sighişoara, Reghin, Târnăveni, Luduş şi Sovata, au participat şi tinerii piloţi de la Casa Copiilor din Târgu-Mureş. Concurenţii târgumureşeni au obţinut locul I pe echipe, iar la individual copii 10-14 ani, Alin Demeny s-a clasat pe locul I, iar Bogdan Chiorean pe locul al lll-lea. Toţi trei şi-au câştigat şi dreptul de a lua parte la finala Campionatului Naţional de carting, care va avea loc pe circuitul de la Sânnicolau Mare, în luna august. Le dorim succes! Motociclism ) Din nou, la Târgu-Mureş, o întrecere a bolizilor pe două roţi, şi cu participare internaţională. Duminică, 11 iunie a.c,cu începere de la ora 11, pe pista Aeroportului „Transilvania" Târgu-Mureş, din vecinătatea satului Vidrasău, se va da startul în Campionatul Naţional de moto viteză, ediţia a ll-a. Totodată, are loc şi ediţia a lll-a a „Cupei Mureş" la motociclism viteză. Organizatorii întrecerii sunt Direcţia pentru Sport Marş şi CS Auto Moto ISECO Târgu-Mureş, cu sprijinul Prefecturii, Consiliului Judeţean Mureş şi al Primăriei Târgu-Mureş (D.B.) mică" şi s-a clasat, în final, pe locul 4. La băieţi, Daniel István a jucat finala cu I. Costea (Bistriţa), pierzând-o cu 3-0. Ocupanţii primelor trei poziţii ale podiumului au fost recompensaţi cu diplome, cupe şi sume de bani. Alte rezultate ale CSŞ Târgu-Mureş: Bab Ágota şi Daniel Zsombor - locul 8, Ursuly Timea - locul 7, Radu Botoş - locul 10, Aurel Lazăr - locul 11. Sportivii de la CSŞ Târgu-Mureş se pregătesc pentru Campionatul naţional „Paleta de argint" (din luna iulie), unde echipa Balint - Bab - Ungvári îşi va apăra titlul de campioană națională obținut anul trecut. Pagină realizată de DAN TRIFU