Cuvântul Liber, mai 2008 (Anul 20, nr. 85-106)

2008-05-20 / nr. 97

LVANUL harti,20 MAI 2008 SĂRBĂTOAREA MERIŞOR Duminică, 18 mai a.c., satul Merişor (comuna Glodeni) a fost în sărbătoare, eveniment ce va rămâne în inima tuturor locuitorilor, dar şi a fiilor satului răspândiţi în cele patru zări, prezenţi la acest eveniment. Chiar de la primele ore ale dimineţii clopotele Bisericii Ortodoxe Române cu hramul „Sfinţii Mihail şi Gavril", împodobită de sărbătoare , au vestit evenimentul din viaţa acestei mici aşezări a judeţului nostru - sfinţirea bisericii care de V ____________________ peste 300 de ani n-a fost sfinţită. La evenimentul comunităţii de aici au participat IPS Andrei, Arhiepiscopul Alba luliei, consilierul Remus Oprişor, preotul Gheorghe Nicolae Şincan, protopopul Târgu-Mureşului, pr. Andreica Grigore, protopop al Vişeului, pr. Nicolae Negru de la Vaslui, pr. Ioan Peştina de la Bistriţa- Năsăud, pr. Ioan Sighiartău şi Nicolae Covaci din Maramureş, pr. Ion Cozma de la Urmeniş (BN), pr. Vasile Pintea de la Silivaşul de Câmpie (BN), pr. Gherasim Oros de la Dăbâca (Cluj) etc., preotul reformat Ferenczi Gheorghe de la Păingeni, preotul greco-catolic Mugurel Şipoş de la Moişa. La sosirea în localitatea Merişor, înalţii oaspeţi dintre care au făcut parte şi IPS Andrei, Arhiepiscopul Alba Iuliei, însoţit de consilierul Remus Oprişor, pr. portopop Gheorghe Nicolae Şincan, au fost întâmpinaţi de un mare număr de locuitori, de un grup de copii care au cântat frumoase cântece bisericeşti, dar şi de un mare număr de credincioşi din Silivaş, Poarta, Fărăgău, Fiiş, Ercea, Păingeni, Toldal, Băla etc. doritori să participe la marea sărbătoare din viaţa aşezării mureşene. A urmat sfinţirea lăcaşului de rugăciune cu hramul „Sfinţii Mihail şi Gavril” al cărui preot paroh este preacucernicul părinte Luca Bătinaş, căruia, atunci când a început Liturghia Arhierească, ochii i-au fost inundaţi de lacrimile bucuriei, dar şi ale unei lucrări plăcute lui Dumnezeu. S-a continuat cu citirea unui Hrisov din care am reţinut: localitatea Merişor, atestată documentar încă din anul 1256, avea o biserică străveche construită în anul 1700, care a fost mutată în anul 1920 pe locul unde urma să fie noul cimitir, în anul 1936 a fost demontată, completată, reconstruită, redimensionată şi reconfigurată în formă de navă cu boltă semicilindrică în stilul specific bisericii din Ardeal, între anii 2006-2008 a continuat pictura în tempera grasă şi s-a desăvârşit printr-o serie de acţiuni de înzestrare cu obiecte cultice şi podoabe. A urmat Liturghia Arhierească oficiată de IPS Andrei şi un sobor de preoţi după care au fost hirotoniţi capreoţi Vaier Ionel Moldovan şi Ovidiu Nicolae Pop. Pentru merite deosebite, pr. paroh Luca Bătinaş a primit titlul de iconom stavrofor cu drept de a purta crucea arhiepiscopală şi au fost acordate gramate următorilor credincioşi: Tefil Palcu, Emil Dunăre (pictor), Maria Bătinaş (preoteasă), Vasile Şut, Vasile Fărcaş, Gavril Cocan, Vasile Pop, Simion Fărcaş, Teodor Câmpean, Ioan Pol, Axinte Fărcaş, Traina Fărcaş. In cuvântul său IPS Andrei spunea: „La Merişor astăzi Dumnezeu ne-a răsplătit cu o sărbătoare minunată prilejuită de sfinţirea bisericii dumneavoastră. După ani de trudă depusă de părintele Luca Bătinaş şi de dumneavoastră, iată, că biserica, împodobită frumos ca o mireasă, astăzi, a fost sfinţită". Cuprins de emoţia firească, preotul paroh remarca: „Aceasta este ziua pe care a făcut-o Dumnezeu să ne bucurăm şi să ne veselim într-însa". Scurta alocuţiune a rostit şi preotul Gheorghe Nicolae Şincan care le-a mulţumit celor care au contribuit la lucrarea executată. Se cuvin cuvinte de laudă cântăreţilor Călin Graur, Bogdan Cioara, Răzvan Şulea, Ionel Târnăvean, Adrian Goga, alături de cântăreţul bisericesc Vasile Şut care au dat răspuns la strană prin cântecele frumoase bisericeşti. De menţionat că la eveniment a participat diaconul Eugen Filipescu, fiu al satului dar stabilit în Austria, în încheiere, invitaţii, alături de preacucernicii părinţi, au participat la o agapă creştinească. MARIN CALDARARIU Foto: IOSIF TRIF Vorbeşte cu Borbély László Astăzi, de la ora 10.00 Borbély László va fi prezent în piaţa din 7 Noiembrie. După amiază de la ora 14.00, vă puteţi întâlni cu Borbély László în faţa Ansamblului Mureşul, iar de la ora 17.00, în faţa Gării de Nord. Seara, de la 21.10, Borbély László este invitatul lui Adrian Giurgea la emisiunea electorală a televiziunii Ştii TV, în emisiune se vor discuta posibilităţile târgumureşenilor de a practica sportul dorit. CIPRIAN DOBRE: „In fiecare comună a judeţului Mureş va fi construit câte un teren de Ciprian Dobre a participat la deschiderea unui nou teren de sport cu suprafaţă sintetică şi cu instalaţie de nocturnă, în comuna Band. Band este cea de a doua localitate din judeţul Mureş care are un astfel de teren de sport, după comuna Deda. Candidatul la funcţia de Preşedinte al Consiliului Judeţean Mureş, Ciprian Dobre, şi-a propus ca până la finalul mandatului său de preşedinte fiecare comună din judeţul Mureş să aibe un astfel de teren de sport. „Vedem cu toţii şi trebuie să recunoaştem că încă există o mare diferenţă între satul mureşean şi oraşul mureşean. Cunosc toate localităţile din judeţ, cunosc viaţa ţăranilor din judeţul Mureş. M-am asigurat ca lucrările pentru introducerea canalizării şi apei să se deruleze de urgenţă pentru a asigura o dezvoltare cât mai rapidă a satelor. M-am asigurat în timpul mandatului de prefect ca drumurile să intre într-un program susţinut de modernizare. Dar am observat un lucru. Nimeni nu vorbeşte de viaţa de zi cu zi a celor de la sate. Ce fac ei, unde şi cum îşi petrec timpul liber? Şi atunci m-am implicat în construcţia primului teren de fotbal artificial, în comuna Deda. Am promis că o voi face şi am făcut-o. Şi voi continua acest program până când fiecare comună din acest judeţ va avea un teren sintetic de fotbal, cu nocturna şi cu toate condiţiile necesare", a spus Dobre cu ocazia deschiderii acestui teren. Ciprian Dobre este de părere că fiecare tânăr are dreptul să se bucure şi să îşi petreacă timpul liber într-un mod civilizat şi sănătos. „Am făcut sport de performanţă timp de 12 ani şi ştiu care sunt binefacerile practicării sportului şi a competiţiei", le-a transcris Dobre tinerilor prezenţi la eveniment. sport modern " 0 fu László Borbély şi târgumureşenii au reabilitat Parcul Municipal în timp ce Familia Neoton se pregătea de concert, peste 300 de târgumureşeni împreună cu László Borbély au reabilitat, duminică, parcul de lângă Sala Polivalentă. Din dorinţa de a avea un parc îngrijit şi frumos, cetăţenii s-au alăturat iniţiativei lui László Borbély şi au făcut curat în Parcul Municipal al Târgu-Mureşului, în prima jumătate de oră s-au vopsit deja câteva bănci. Nu este de mirare că s-a evidenţiat spiritul de competiţie, deoarece la acţiune au participat mai mulţi sportivi, membrii echipei de minibaschet, caiac-canoe, patinaj viteză şi echipa de baschet BC Mureş. Au participat şi au ajutat şi membrii presei, părinţi cu copii, ecologişti. Mai multe persoane au spus că un parc umbros reprezintă posibilitatea de recreare, unde te poţi duce cu copii sau cu nepoţei. Tocmai de aceea au fost determinaţi să participe la acţiunea iniţiată de László Borbély. Acţiunea a constat în îndepărtarea gunoaielor, cosirea ierbii, tunsul tufelor şi vopsirea copacilor. „Este important să ne unim pentru un scop nobil, aşa cum am făcut azi în Parcul Municipal. Acest parc a fost odată locul preferat al târgumureşenilor, dar a fost neglijat pentru mult timp. îl vom face din nou frumos, cum era odată", a declarat László Borbély Biroul de presă LÁSZLÓ BORBÉLY, candidatul UDMR la Primăria Târgu-Mureș V_________________________________________________ ' f : ■ . László Borbély, la cross-ul Liga PRO EUROPA László Borbély a fost prezent la cross-ul de duminică organizat de Liga Pro Europa. Candidatul UDMR la Primăria Târgu-Mureş a dat startul concursului la orele amiezii. „Acum trei săptămâni am alergat şi eu la maratonul memorial de pe Platoul Corneşti, îmi place sportul şi ar trebui să mai avem astfel de evenimente sportive", a declarat László Borbély la startul cross-ului. László Borbély a premiat câştigătorii concursului în cadrul festivităţii organizate la Teatrul de Vară, în calitate de preşedinte al Fundaţiei Culturale „Dr. Bernády György", László Borbély a donat o sumă de bani echipei „Comisia Veteranilor Masters" pentru că activitatea lor îi determină și pe tineri să iubească sportul. László Borbély a mai acordat un premiu special unei tinere atlete talentate de 15 ani căreia i-a spus că are încredere în talentul ei şi este sigur că o va vedea în curând la Jocurile Olimpice. „Sunt un iubitor al sportului. Trebuie să ajutăm sportivii pentru competiţiile importante şi nu numai. Am văzut alți sportivi care au alergat odată pentru medalii şi acum continuă să alerge pentru că iubesc sportul, îşi continuă activitatea pentru a le insufla tinerilor dragostea faţă de sport, pentru a-i antrena şi pentru a duce mai departe faima şi renumele oraşului din care provin. Sunt mândru să avem asemenea sportivi! De aceea voi face tot posibilul să creăm condiții adecvate sportivilor din Târgu-Mureș", a concluzionat László Borbély la decernarea premiilor. * Biroul de presă LÁSZLÓ BORBÉLY, _____________________candidatul UDMR la Primăria Târgu-Mureș .