Cuvântul Liber, iulie 2013 (Anul 25, nr. 127-148)

2013-07-24 / nr. 143

iror Tapisil M: «Dumnezeu a vrut ca, odată cu capul, să fie cinstit şi trupul Sfântului Voievod, nedescoperit încă la acea dată»... Motto: „Iată că s-au descoperit acum, intr-un sat din Teleorman, aceste oseminte, fără cap, galbene şi frumos mirositoare. Nu ştim dacă sunt ale lui Mihai Viteazul, dar sunt câteva argumente ce ar demonstra că ar fi cu adevărat ale domnitorului.." (Părintele Iustin Pârvu, 25 noiembrie 2011) Târgu-Mureş, secolul al XVI-lea, în anul 1595, Mihai Viteazul obţine două victorii importante împotriva Imperiului Otoman, la Călugăreni şi la Giurgiu, care vor determina încheierea unei păci favorabile Ţării Româneşti şi vor asigura o anumită stabilitate în zonă, care îi permite voievodului punerea în aplicare a măreţului plan de a cuceri Transilvania şi Moldova, şi de a înfăptui unirea tuturor teritoriilor locuite de populaţie de origine română, în anul 1599, în bătălia împotriva principelui transilvănean Andrei Báthory, găseşte sprijin şi în rândul iobagilor secui din zona Mureşului, care îşi revendicau dreptul MARIANA CRISTESCU (Continuare în pag. a 3-a) 1 . Reprezentanţii Azomureş Târgu- Mureş au semnat ieri cel mai important contract de modernizare a unor instalaţii de pe platforma de producere a îngrăşămintelor pentru agricultură, din ultimii 30 de ani. Parteneriatul dintre Azomureş şi Chemoprojekt, Cehia, vizează Fabrica de producere Uree, ureea fiind un îngrăşământ tot mai des utilizat în agricultură, dar şi un produs care este folosit la fabricarea melaminei şi a îngrăşămintelor lichide. Contractul, în valoare de 75 de milioane de euro, are ca antreprenor general compania Chemoprojekt din Cehia, iar compania care furnizează licenţa pentru instalaţii este Stamicarbon, Olanda. Obiectivele pe care şi le-a propus Azomureş prin derularea contractului vizează modernizarea instalaţiei de obţinere a topiturii de Uree, înlocuirea turnului de granulare existent cu o instalaţie nouă şi modernă de granulare, ceea ce va permite conformarea cu cerinţele de mediu referitoare la emisiile de pulberi şi amoniac, modernizarea unităţii existente de tratare a apelor uzate pentru conformare cu cerinţele de mediu referitoare la încărcarea cu uree şi amoniac a apelor uzate evacuate din instalaţia Uree, în urma modernizărilor, va creşte atât capacitatea de producţie de la 900 de t/zi la 1.425 de tone/zi, cât şi flexibilitatea instalaţiei la cererile de pe piaţă şi la fluxul intern de producţie. Astfel, Azomureş va livra agriculturilor un produs de o calitate superioară. Antreprenorul general, Chemoprojekt, va derula un contract „la cheie" care presupune ingineria de bază, ingineria de detaliu, livrarea completă a echipamentelor industriale specifice, lucrările de construcţii şi montaj, precum şi punerea în funcţiune a instalaţiei după modernizare. Antreprenorul general are posibilitatea de a-şi alege subcontractor din rândul companiilor româneşti, inclusiv din Târgu-Mureş, care au expertiză pentru lucrări în acest domeniu. Azomureş estimează că 40% din valoarea contractului se va regăsi în economia locală şi naţională prin serviciile şi materialele furnizate. Toate lucrările, cu excepţia a patru săptămâni destinate punerii în funcţiune, se vor realiza în timp ce actuala instalaţie produce îngrăşământ, astfel încât utilizatorii produselor Azomureş să aibă la dispoziţie Uree. „Este un moment important pentru Azomureş şi pentru planurile de viitor ale companiei. Numai modernizând instalaţiile actuale vom putea face faţă cerinţelor de mediu, dar şi concurenţei în ceea ce priveşte calitatea produselor noastre. Este drumul pe care acţionarii l-au decis şi cred că menţinerea în funcţiune a unui astfel de obiectiv industrial este un câştig pentru economia şi agricultura românească", a declarat Mihai Aniţei, director general Azomureş. Lucrările de modernizare vor începe zilele următoare cu etapele de proiectare de bază şi de detaliu, punerea în funcţiune a noii instalaţii fiind programată în toamna anului 2015. în paralel cu derularea acestui contract se va realiza un nou centru de comandă pentru instalaţiile de la Amoniac, Uree şi Melamină care va pernite coordonarea computerizată a tuturor parametrilor din secțiile amintite. IMPLEMENTEAZĂ TEHNOLOGIE MODERNĂ ÎN FABRICA DE PRODUCERE UREE Cu scoase! După evenimentele politice precipitate din ultima vreme, privind relaţiile între preşedintele României şi premierul Victor Ponta, românii erau pe punctul de a saluta şi aplauda chiar o posibilă coabitare între şeful statului şi primul ministru. Când mai-mai să cadă românii într-o abilă capcană, cei doi au scos săbiile. Care au fost pretextele prezidenţiale invocate? în şirul lor se situează semnarea acordului de parteneriat cu Comisia Europeană pentru un nou împrumut, numirea liberalului Ovidiu Silaghi ca ministru al Transporturilor în locul recent demisionarului Relu Fenechiu, prins cu mâţa în sac şi condamnat la închisoare, precum şi asumarea unor merite în capturarea şi aducerea în România a teroristului sirian, Omar Hayssam, condamnat la 20 de ani de închisoare. „Voi lua o decizie cu privirea la propunerea de numire a lui Silaghi ministru al Transporturilor- spunea Traian Băsescu - SECVENŢA pe 23 august. (...) Soluţia corectă este ca Ponta să rămână interimar până la semnarea contractului de privatizare a CFR Marfă." Temporizare sau obstrucţie? Cert este că „aşteptatul pact de coabitare a fost spulberat". Aşteptarea a luat chipul iluziei. Totul a fost doar „un simplu moment de imagine", atâta timp cât (conform Machiavelli.ro) premierul Victor Ponta afirma ironic: „Ştiu ce miniştri sau ce ministrese îi plac domnului Băsescu, şi nu avem aceleaşi gusturi!". Referindu-se la lipsa de încredere a şefului statului în liberalul Ovidiu Silaghi, propus ministru la Transporturi, purtătorul de cuvânt al PSD, Cătălin Ivan, consideră că atacurile lansate de preşedintele Traian Băsescu nu sunt decât „o încercare de a genera ceartă şi scandal", având în vedere şi spusele premierului: „Cred că preşedintelui Traian Băsescu îi este frică de ce va spune Omar Hayssam, având în vedere că acesta a plecat din ţară în timpul mandatului său". Michiduţă cel cu corniţe i-a mai încurcat, i-a mai îmbârligat o dată! Ăştia sunt maimarii clipei care ne conduc?! LAZĂR LĂDARIU !