Cuvântul Liber, februarie 2017 (Anul 29, nr. 20-39)

2017-02-01 / nr. 20

CUVÂNTUL MIERCURI, 1 FEBRUARIE 2017 Colţul spiritual Doamne, miluieşte! Rugăciunea „Doamne, miluieşte", o spunem şi noi. O spunem acasă când ne facem rugăciunea, o spunem în Biserică, când ne adunăm toţi să I ne închinăm lui Dumnezeu. O spunem la Dumnezeiasca Liturghie, nu o dată, ci de multe ori. Din momentul în care începe sfânta slujbă şi până se încheie, număraţi, să vedeţi de câte ori o zic cântăreţii. Şi împreună cu ei ar trebui să o spună şi tot poporul, bărbaţi, femei şi copii. O spunem toţi, aşa cum o spuneau şi în Biserica Veche şi se auzea ca un tunet. De o sută de ori se aude „Doamne, miluieşte!" în fiecare duminică, la Utrenie şi la Dumnezeiasca Liturghie. Dar şi de câte alte ori nu o auzim! Deşi buzele noastre zic de mii de ori „Doamne, miluieşte!", de ce Dumnezeu nu ne ascultă? Iată o întrebare pe care şi-o pun adeseori cei care cred în Dumnezeu. De ce nu se întâmplă minuni? De ce? Pentru că „Doamne, miluieşte!", pe care o zicem noi, diferă mult de „Doamne, miluieşte!", pe care a zis-o femeia samarineancă. Aceea o spunea cu credinţă, cu smerenie, cu lacrimi. Se povesteşte că, în timp ce un tată citea din Scriptură cuvintele Domnului: „Iată stau la uşă şi bat", copilul acestuia a fugit spre uşă. Şi tatăl l-a întrebat: - Unde te duci, dragul meu? - Mă duc să-i deschid uşa lui Dumnezeu, răspunse copilul. Ei, o astfel de credinţă ar trebui să avem şi noi când ne rugăm lui Dumnezeu şi zicem „Doamne, miluieşte". Şi să nu uităm şi de răbdare!!! Dacă şi noi ne vom face rugăciunea ca şi cananeeanca, dacă şi noi zicem „Doamne, miluieşte!" ca ea, atunci uşile închise se vor deschide şi mila lui Dumnezeu va alerga îmbelşugat ca o apă curgătoare. Părintele GHEORGHE ŞINCAN, paroh la Târgu-Mureş (Din volumul „Sub mantia smereniei”, apărut la Editura „Vatra Veche”) (www.cuvantul-liber.ro) 1 FEBRUARIE 2017 Zile trecute: 32 Zile rămase: 333 Soarele răsare la: 7.49 Soarele apune la: 17.19 Ortodox: ■: A • Preserbarea întâmpinării • Domnului, Sf. Triton • Greco-catolic: \ Preserbarea întâmpinării | Domnului, Sf. Triton \ Romano-catolc: \ Sf. Veridiana \ Zodia: Vărsător * (20 ianuarie - 18 februarie) * Filă Ac calendar 1995 - Intră în vigoare Acordul de Asociere la UE, al României, Cehiei, Bulgariei și Slovaciei. 1974- Ilie Năstase este declarat cel mai bun tenismen al anului 1973. 1920 - La Cluj, este fondat Institutul de Istorie Națională. 1918 - în URSS, este adoptat Calendarul Gregorian. 1912 - La Iaşi, apare, sub conducerea lui Mihail Sadoveanu şi George Topârceanu, revista „însemnări Literare". 1894 - S-a născut Lucian Grigorescu, pictor român. 1885 - La Bucureşti, a apărut ziarul „Drepturile omului". 1868 - S-a născut Ştefan Luchian, pictor român. 1852 - S-a născut Ion Luca Caragiale, dramaturg, nuvelist. 1790 - în SUA, are loc prima şedinţă a Curţii Supreme de Justiţie. 1788-în SUA, este patentat vaporul propulsat de un motor cu abur. Cugetarea zilei: „Timpul alocat fiecărei probleme de pe agenda şedinţei va fi invers proporţional cu importanţa ei." (Autor Necunoscut) Berbec. Nu este o zi favorabilă investiţiilor. Vă sfătuim să evitaţi speculaţiile. Nu căutaţi să obţineţi sume necuvenite, pentru că riscaţi să aveţi necazuri! Taur. Vă aflaţi într-o perioadă favorabilă contactelor sociale şi relaţiilor sentimentale, dar şi pe plan social. Vă sfătuim să nu neglijaţi odihna. Gemeni. Sunteţi decis să rezolvaţi o problemă de familie, pe care aţi tot amânat-o. Sunteţi nevoit să faceţi câteva drumuri şi cheltuieli destul de mari. Rac. Sunteţi hotărât să începeţi ceva nou. Este o zi favorabilă activităţilor intelectuale şi aveţi ocazia să vă afirmaţi în societate. Leu. Pot avea loc schimbări benefice în relaţiile dumneavoastră sentimentale. Sunteţi comunicativ şi aveţi ocazia să vă împrieteniţi cu o persoană deosebită. Fecioară. Vă simţiţi obosit, chiar epuizat. Este recomandabil să evitaţi deciziile importante, mai ales în afaceri, şi activităţile ce necesită un efort deosebit. Balanţă. Dimineaţa încasaţi o sumă considerabilă, de pe urma unei afaceri. Ar fi bine să vă petreceţi timpul liber împreună cu persoana iubită. Scorpion. Deşi sunteţi foarte aglomerat, aveţi suficientă energie pentru a face faţă tuturor problemelor. Aveţi ambiţia să mergeţi până la capăt, indiferent de obstacole. Săgetător. Aveţi posibilitatea să luaţi o decizie importantă în privinţa relaţiilor sentimentale, care vă poate schimba viaţa. Cineva apropiat vă oferă un cadou de care vă bucuraţi foarte mult. Capricorn. Doriţi mult să faceţi o schimbare sau să începeţi ceva nou. Traversaţi o perioadă dificilă, cu multe probleme de rezolvat. Vărsător. O rudă mai în vârstă reuşeşte să vă tempereze dorinţa de a obţine venituri riscante. Ar trebui să acordaţi mai multă importanţă studiului şi relaţiilor sentimentale. Peşti. Este posibil să începeţi o nouă etapă în viaţa socială şi pe plan sentimental. Sunt favorizate întâlnirile cu persoane mai tinere, comunicarea cu persoană iubită şi călătoriile. HOROSCOP ) DUBLU EVENIMENT CULTURAL La sediul Uniunii Culturale a Românilor din Ungaria, aflat în oraşul Ghiula, a avut loc o activitate dedicată Unirii Principatelor Române, Zilei Culturii Române şi poetului naţional Mihai Eminescu. Cu acest prilej au fost aniversaţi cei 66 de ani de la înfiinţarea Revistei „Foaia românească", cea mai veche publicaţie de limba română din Ungaria, numita în această perioadă „Foaia noastră". Evenimentul cultural s-a bucurat de participarea a 150 de persoane, personalităţi, conducători de instituţii, reprezentanţi ai mediului academic din Ungaria şi România. La eveniment a fost prezent şi Preasfinţitul părinte Siluan, Episcop Ortodox Român din Ungaria. Publicaţia româneasca săptămânală „Foaia românească" apare neîntrerupt din anul 1951. Cu acest prilej elevii Liceului „Nicolae Bălcescu" din Ghiula au prezentat un frumos program artistic dedicat celor două evenimente culturale, al profesorului Gheorghe Petruşan de la catedra de Limba română din Seghedin şi a profesoarei Ana Ruja, care au prezentat date important despre unirea Principatelor Române. MARIN CĂLDĂRARIU, TEATRUL ARIEL Programul lunii februarie Miercuri, 1 februarie, de la ora 17, Forum teatral, sala Studio Joi, 2 februarie, de la ora 17, Forum teatral, sala Studio Duminică, 5 februarie, de la ora 11, Elefănţelul curios, sala mare Luni, 13 februarie, de la orele 9,30 şi 11, Nemaipovestita Scufiţă Roşie, sala mare Marţi, 14 februarie, de la orele 9,30 şi 11, Nemaipovestita Scufiţă Roşie, sala mare Miercuri, 15 februarie, de la orele 9,30 şi 11, Nemaipovestita Scufiţă Roşie, sala mare Miercuri, 15 februarie, de la ora 17, Forum teatral, sala Studio Joi, 16 februarie, de la ora 17, Forum teatral, sala Studio Duminică, 19 februarie, de la ora 11, Nemaipovestita Scufiţă Roşie, sala mare Miercuri, 22 februarie, de la orele 9,30 şi 11, Nemaipovestita Scufiţă Roşie, sala mare Miercuri, 22 februarie, de la ora 17, Forum teatral, sala Studio Joi, 23 februarie, de la orele 9,30 şi 11, Nemaipovestita Scufiţă Roşie, sala mare Joi, 23 februarie, de la ora 17, Forum teatral, sala Studio Luni, 27 februarie, de la orele 9,30 şi 11, Nemaipovestita Scufiţă Roşie, sala mare Marţi, 28 februarie, de la orele 9,30 şi 11, Nemaipovestita Scufiţă Roşie, sala mare. UNIVERSITATEA DE ARTE DIN TÂRGU-MUREŞ ------------------------------------------Universitatea de Arte din Târgu-Mureş joacă la Universitatea de Arte din Târgu- Mureş, împreună cu Teatrul Nottara şi Institutul Italian de Cultură din Bucureşti, prezintă miercuri, 8 februarie 2017, ora 19.30, în sala George Constantin a Teatrului Nottara, spectactacolul-lectură Dama de cupă de Gianni Spezzano, piesa câştigătoare a Concursului European de Dramaturgie PopDrama. în Dama de cupă, dramaturgul Gianni Spezzano vorbeşte fără încrâncenare despre probleme grave, relaţii de familie violate şi dependenţa de jocuri de noroc, luându-şi ca aliat stilul ludic şi umorul teatrului tradiţional napolitan. Regia artistică este semnată de Oana Leahu, iar Tiberius Vasiliuc, Elena Purea, Nicu Mihoc, Luminiţa Praja şi Andrei Chiran vor face jocul Damei de cupă! _____________________________ Teatrul Nottara Concursul European de Dramaturgie PopDrama este organizat de Universitatea de Arte din Târgu- Mureș împreună cu Centro Diego Fabbri (Italia), University of Wolverhampton (Marea Britanie) şi Fundacion Caja Granada (Spania) şi este co-finanţat prin programul Europa Creativă al Uniunii Europene. Conferinţa de presă aferentă evenimentului va avea loc la ora 13.00, iar spectacolul-lectură, la ora 19.30, cu participarea reprezentanţilor Teatrului Nottara, Universităţii de Arte din Târgu-Mureş şi Centro Diego Fabbri (Italia). Vă aşteptăm. CRISTIAN BOJAN PR & Marketing Universitatea de Arte din Târgu-Mureş CLOACA, la Sala Mică Dacă doriţi să îi (re)vedeţi pe actorii Dan Rădulescu, Nicu Mihoc, Alexandru Pavel, Nicolae Cristache şi Raisa Ana, vă aşteptăm duminică, 5 februarie 2017, de la ora 19.30, la Sala Mică, să vedeţi spectacolul CLOACA de Maria Goos, în regia lui Theodor-Cristian Popescu. „ O combinare reuşită de comedie, dramă, sensibilitate, cinism şi erotism, spectacolul de faţă, în afară de faptul că reuşeşte să pună în valoare actorii, este unul cu ţinută şi cu substanţă." (Mircea Sorin Rusu, aternei). Actorul Alexandru Pavel a câştigat pentru rolul Tom, din spectacolul CLOACA, „Premiul pentru cel mai bun actor" la Festivalul de Teatru Scurt de la Oradea 2012. Spectacolul este supratitrat în limba maghiară! Biletele şi abonamentele pot fi achiziţionate de luni până vineri, între orele 12:00 şi 17:30, la Agenţia de Bilete a Palatului Culturii sau la casa de bilete a teatrului, de luni până vineri, între orele 09:00 şi 15:00 şi online. www.biletmaster.ro Birou P.R.