Cuvântul Liber, ianuarie 2018 (Anul 30, nr. 1-19)

2018-01-05 / nr. 2

0 ŞURI * ŞURI * ŞTIRI * ŞURI 600 de medici, asistenţi medicali şi farmacişti vor participa la o conferinţă organizată de Fundaţia Internaţională / Ana Aslan Un număr de 600 de medici, asistenţi medicali şi farmacişti vor participa în zilele de 25 şi 26 ianuarie la conferinţa naţională „Echipa multidisciplinară - cheia succesului în diagnosticul, tratamentul şi educaţia pacientului", organizată de Fundaţia Internaţională Ana Aslan, împreună cu Health Media Services. Potrivit unui comunicat de presă remis joi AGERPRES, în cadrul conferinţei vor fi abordate teme precum: Diagnosticul şi tratamentul pacienţilor în secolul XXIImportanţa comunicării în relaţia medic-pacient, Elemente noi privind riscul cardiovascular în HTA, Managementul bolilor cronice, Infecţiile HPV şi implicaţiile lor în bolile cronice. Abordarea corectă a prevenţiei bolilor infecţioase, Progrese în diagnosticul şi tratamentul bolilor genetice şi de metabolism, Noi abordări în infertilitate. Fertilitatea şi medicina reproductivă, Colaborarea interdisciplinară între asistenţa primară şi cea secundară în gestionarea pe termen lung a cancerului la sân, Alergiile şi intoleranţele alimentare, Managementul personalizat al diabetului zaharat. La eveniment vor participa prof. univ. dr. Luiza Spiru - geriatrie, gerontologie, prof. univ. dr. Nicolae Hancu - Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, prof. univ. dr. Elvira Brătilă - obstetrică-ginecologie, prof. univ. dr. Florin Mihălţan - pneumologie, conf. univ. dr. Carmen Buşneag - medicină de familie, conf. univ. dr. Monica Desiree Dragomir - oncologie pediatrică, conf. univ. dr. Liliana Gîrneaţă - nefrologie, dr. Victor Gabriel Clătici, dermatologie. Vicepreşedintele SNMF: Continuă protestele, sunt judeţe care sunt foarte rezistente la semnare, inclusiv la ameninţări . Vicepreşedintele Societăţii Naţionale de Medicina Familiei, Sandra Adalgiza Alexiu, a declarat joi pentru AGERPRES că reprezentanţii SNMF vor continua protestul, afirmând că sunt medici care nu vor semna actele adiţionale la contractele cu casele de asigurări de sănătate. „Sunt judeţe care continuă să nu semneze actele adiţionale, iar noi am avut aseară o şedinţă de board şi urmează să ne vedem cu cei care au rămas nesemnaţi din Bucureşti şi Ilfov. Sunt în ţară judeţe care sunt foarte rezistente la semnare, inclusiv la ameninţări. Au fost ameninţări şi şantaj voalat. Bineînţeles că nu este nimic scris pentru că au fost doar la telefon. (...) Ani la rând noi am semnat aceste acte adiţionale. Ne chemau şi la sfârşitul lui ianuarie când se apucau ei să le facă. (...) Pe de altă parte, vine ministrul şi recomandă pacienţilor care sunt la medicii care nu au semnat să se mute la cei care au semnat. Pacienţii aceştia ne-au ales pe noi pe nişte criterii din 1998 încoace. Brusc se mută fiindcă vrea ministrul? Vă daţi seama că dacă într-un judeţ trei sferturi din medici nu semnează la cine te muţi?", a spus medicul. Ea a afirmat că protestul va continua din respect faţă de colegii din judeţe care nu semnează actele adiţionale. „Nu putem, chiar şi dacă suntem puţini aici, nu putem să lăsăm garda jos când în ţară sunt colegi ai noştri cu sutele care nu semnează în continuare. Din respect şi din solidaritate pentru colegii noştri nu putem să facem asta. Câţi suntem, câţi vom rămâne, ăia suntem", a arătat medicul. — CUVÂNJJJL VINERI, 5 IANUARIE 2018 Buşoi: Protestul medicilor de familie justificat Guvernul trebuie să adopte urgent un pachet de măsuri Vicepreşedintele PNL Cristian Buşoi afirmă că protestul medicilor de familie este justificat, iar Guvernul trebuie să adopte urgent un pachet de măsuri pentru eliminarea birocraţiei şi creşterea fondurilor pentru medicina de familie. „Pentru ca medicina de familie să fie eficientă este nevoie, în primul rând, de eliminarea birocraţiei. Este problema principală care putea fi soluţionată de Guvern şi pentru care nu trebuie decât interesul Ministerului Sănătăţii, în al doilea rând, se impune creşterea semnificativă a veniturilor medicilor de familie,în paralel cu responsabilizarea şi punerea în valoare a medicilor de familie în interiorul sistemului sanitar", spune Buşoi, într-un comunicat transmis, joi, AGERPRES. Potrivit acestuia, odată cu adoptarea şi intrarea în vigoare a bugetului de stat, soluţionarea problemelor cu care se confruntă medicii de familie nu mai ţine de CNAS. „Este nevoie de decizie şi voinţă politică la nivel guvernamental. Este normal ca în contextul creşterii veniturilor personalului din sistemul sanitar să existe o creștere a veniturilor și pentru medicii de familie. Protestul medicilor de familie este, așadar, justificat, iar singurul răspuns normal al Guvernului este un pachet de măsuri care să reglementeze rapid problemele sesizate de medici. Ministerul Sănătăţii trebuie să înţeleagă că medicina de familie funcţională este esenţială pentru funcţionarea sistemului sanitar, altfel pacienţii vor supra-aglomera spitalele, ca şi până acum, deşi unele cazuri puteau fi rezolvate la nivelul medicinei primare, în plus, pacienţii din mediul rural vor avea acces limitat la servicii medicale dacă nu există medici de familie dedicaţi, care să-şi îndeplinească rolul", afirmă liberalul. Tinerii cu cele mai bune rezultate pe plan academic, premiaţi la Gala Studenţilor Români din Străinătate Tinerii români cu cele mai bune rezultate pe plan academic şi extracurricular de la universităţi din ţară şi din străinătate vor fi premiaţi joi în cadrul Galei Studenţilor Români din Străinătate. Evenimentul va avea loc la Palatul Parlamentului, de la ora 18.00, informează LSRS, prin intermediul unui comunicat. La eveniment sunt aşteptate să participe 700 de personalităţi ale societăţii româneşti: diplomaţi, reprezentanţi ai societăţii civile, oameni de presă şi profesionişti din mediul public şi privat. Printre invitaţi se numără: Laurenţiu Ştefan, dr. Raed Arafat, Pierre Yves Mingant, Marilen Gabriel Pirtea, prof. Dumitru Preda, acad. Maya Simionescu şi Adrian Cioroianu. Rezultatele celor 39 de finalişti vor fi recunoscute prin şase categorii de premii: studentul român al anului în Europa (nivel universitar şi nivel post-universitar); studentul român al anului în America de Nord; studentul român al anului pe alte continente, studentul român Erasmus al anului, studentul anului în România. Unul dintre cei 39 de finalişti va primi marele premiu - „Studentul român al anului în străinătate". Printre cei prezenţi la gală se vor număra studenţi români de la universităţi de renume precum Harvard, Stanford, Oxford, NYU, Imperial College London sau Columbia. „Toţi aceşti tineri reprezintă adevărate modele de reuşită şi exemple de urmat pentru generaţia actuală, motiv pentru care performanţele lor trebuie evidenţiate şi valorificate pentru dezvoltarea sustenabilă a societăţii româneşti", au precizat organizatorii. Festivitatea de deschidere va începe la ora 18.00, momentele artistice din timpul evenimentului fiind oferite de „Naked Canvases". Premierea laureaţilor se va încheia în jurul orei 21.00 şi va fi urmată de un cocktail-ul festiv, pentru a celebra nouă ani de activitate a Ligii Studenţilor Români din Străinătate. Gala va fi transmisă în direct pe canalul Youtube LSRS începând cu ora 18.00. Tomac, după demisia Doinei Pană. Se pare că doamnele nu se simt atât de confortabil în relaţia cu premierul Tudose Liderul deputaţilor din Partidul Mişcarea Populară (PMP), Eugen Tomac, a apreciat miercuri, după ce a fost anunţată demisia ministrului Apelor şi Pădurilor, Doina Pană, că doamnele nu se simt atât de confortabil în relația cu premierul Mihai Tudose. „Constatăm că un alt membru al Cabinetului Tudose părăsește Palatul Victoria. Se pare că doamnele nu se simt atât de confortabil în relația cu premierul Tudose, pentru că este un alt ministru care pleacă şi este vorba tot despre o doamnă, după cele două care au plecat în urmă cu puţin timp (Sevil Shhaideh şi Rovana Plumb - n.r.). (...) Cel mai probabil, în viitoarea perioadă, premierul le va mai cere demisia şi altor miniştri ineficienţi. Şi aici mă refer la ministrul Sănătăţii şi cel al Educaţiei, două domenii extrem de importante, unde miniştrii şi-au atins limita incompetenţei din toate punctele de vedere şi ar trebui să plece", a declarat deputatul pentru AGERPRES. Ministrul Apelor şi Pădurilor, Doina Pană, a demisionat din funcţie, invocând motive de sănătate. „Vă aducem la cunoştinţă faptul că astăzi, 3 ianuarie 2018, doamna Adriana Doina Pană i-a înaintat primministrului României, domnul Mihai Tudose, demisia din funcţia de ministru al Apelor şi Pădurilor, pe motiv de sănătate", a anunţat Ministerul Apelor şi Pădurilor. Doina Pană a preluat mandatul la Ministerul Apelor şi Pădurilor la 29 iunie 2017. Pană a mai deţinut portofoliul în Cabinetul Ponta III. în data de 5 martie 2014, Pană a devenit ministru delegat pentru Apă, Păduri şi Piscicultură în Cabinetul Ponta III, mandatul său încheindu-se în decembrie 2014, în urma remanierii Guvernului. MAE: Doi cetăţeni români -  evacuaţi în siguranţă din Yemen Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează într-un comunicat transmis miercuri AGERPRES că, în cursul zilei de 31 decembrie 2017, doi cetăţeni români au fost evacuaţi în siguranţă din Yemen, pe traseul Aden - Amman - Bucureşti, această ţară fiind afectată de conflicte armate. Pe tot parcursul deplasării, cei doi s-au aflat în legătură permanentă cu Ambasada României din Regatul Hașemit al Iordaniei, care a monitorizat deplasarea, arată sursa citată. Bădălău: E posibil ca Ministerul Apelor să treacă la Mediu Preşedintele executiv al PSD, Niculae Bădălău, a declarat miercuri, că în mod normal înlocuirea Doinei Pană, care a demisionat de la conducerea Ministerului Apelor şi Pădurilor, ar trebui hotărâtă în şedinţa conducerii partidului, dar având în vedere că liderul social-democraţilor, Liviu Dragnea, a anunţat o restructurare a Guvernului, este posibil ca acest portofoliu să treacă la Ministerul Mediului. „Da, e foarte adevărat că doamna Pană are probleme de sănătate. Doamna ministru Pană a tot ţinut, dar noi am rugat-o să rămână. A avut probleme şi noi am rugat-o să rămână, să rămână ca să încheiem bugetul şi tot, a făcut nişte eforturi foarte mari, are probleme de sănătate, în mod normal, pentru înlocuirea sa ar trebui întrunit CEx-ul PSD, dar ţinând cont că domnul preşedinte Dragnea a anunţat o restructurare a Guvernului înainte, în 2017, probabil va discuta cu premierul şi cu forurile competente din partid vizavi de ceea ce doresc şi cum dorim să arate noul Guvern. Din ce înţeleg eu, un Guvern mai suplu, cu ministere mai puţine. E posibil ca acest minister să treacă la Mediu (Ministerul Mediului - n.r.). Deocamdată nu am discutat (despre convocarea CEx - n.r.), abia astăzi a început munca", a declarat Bădălău pentru AGERPRES. Ministrul Apelor şi Pădurilor, Doina Pană, a demisionat din funcţie, invocând motive de sănătate. Ea a preluat mandatul la Ministerul Apelor și Pădurilor la 29 iunie 2017 în Guvernul Tudose. AGERPRES