Cuvântul Liber, iunie 2019 (Anul 31, nr. 103-122)

2019-06-01 / nr. 103

> ffJffOff f.lf------------- DEMOCRAŢIE, TOLERANTA ŞI FRATERNITATE Suntem un neam ales, tolerant, cu frică de Dumnezeu, iubitor de oaspeţi, chiar iertător şi aşteptăm din partea partenerilor noştri aceleaşi sentimente. Politologul Silviu Brucan ne numea, imediat după „revoluţie", „stupid people", adică, mai pe româneşte, neam de traistă, să nu spunem proşti. Mai spunea revoluţionarul amintit, că avem nevoie de douăzeci de ani pentru ca România să intre în normalitate. Sigur, caracterizarea respectivă nu ne onorează, dovadă schimbările majore din societatea românească,faptul că democraţia a funcţionat şi funcţionează de 30 de ani. Puterea politică din România este exercitată de masele largi, de votul populaţiei. Să luăm doar în considerare alegerile democratice din ultimii ani şi pedepsirea celor vinovaţi că au încălcat legile statului de drept. Nu cred că undeva în lume există o clasă politică curată, care să se manifeste fără circ. Prin urmare, nu-i de mirare spectacolul susţinut de nişte guralivi, cărora le place puterea, slujirea poporului ce presupune şi puţină ipocrizie, minciună, chiar şi trădare. La recentele alegeri europarlamentare, cel mai mare perdant este preşedintele Iohannis, iar singurul câştigător este Partidul Social Democrat, care se va trezi din beţia puterii în urma duşului rece provocat de liderul care n-a reuşit să-şi spele faţa de păcate, şi se va reorganiza, va suna adunarea pentru toţi social-democraţii de bună credinţă marginalizaţi de gaşca teleormăneană. Lumea s-a săturat de papagali, de politicienii care vor puterea pe uşa din dos, mai ales de cei de dreapta, prea vocali. Aceştia uită că românii nu sunt proşti şi confundă toleranţa cu prostia, dar să-i ferească Dumnezeu să ai de-a face cu ei, când sunt călcaţi prea des pe picioare, că devin răi, răzbunători. (Continuare în pag. a 3-a) VASILE BOTA Presa internaţională ------------------------------,--------------Cinci lucruri pe care le-am aflat din rezultatele alegerilor europarlamentare Sub acest titlu, The Guardian publică în numărul său din 27 mai o analiză „la cald" a rezultatelor alegerilor europarlamentare, conchizând că, per total, „alegătorii recompensează Verzii, în timp ce puterea partidelor centriste se diluează". 1. Partidele centriste tradiţionale au pierdut teren A fost o noapte nefastă pentru partidele de centru-stânga din Europa. Se estimează că în noua structură a Parlamentului European (PE) grupul social-democrat va pierde 41 din totalul de 751 de locuri din 191 câte a câştigat în 2014, va ajunge la 150. Nu a fost mult mai bine nici pentru formaţiunile de centru-dreapta, grupul Partidului Popular European (PPE) urmând să-şi micşoreze numărul de Traducere și sinteză de ILEANA SANDU (Continuare în pag. a 3-a) De ziua tor... Copii fericiţi Fonduri europene pentru o grădiniţă nouă la Ogra După finanţarea nerambursabilă alocată pentru reabilitarea şcolii din comună, joi, 30 mai, s-au alocat fonduri nerambursabile pentru proiectul de construire a unei grădiniţe în localitatea Ogra, informează conducerea ADR Centru. Contractul de finanțare nerambursabilă, semnat la sediul ADR Centru de către domnul Marian Palaghie, primarul Comunei Ogra, şi domnul Simion Creţu, director general ADR Centru, alocă un buget de 2,45 milioane lei fonduri nerambursabile pentru realizarea proiectului. Localitatea Ogra, recunoscută prin Castelul Haller, construit în secolul XVII, deţinut de o fostă familie nobiliară transilvăneană, ce a devenit un punct de atracţie turistică, va oferi mult mai multe motive tinerilor ca să îşi întemeieze o familie în peisajul liniştit al vieţii de la ţară. Săli moderne şi luminoase pentru grupele de grădiniţă, băi pentru fete şi pentru băieţi cu apă curentă, o sală multifuncţională, o normalitate cu standard european, va oferi noua grădiniţă celor 93 de copii care, din anul 2022, vor putea să se bucure de rezultatele acestui proiect. „Prin implementarea acestui proiect se va atinge obiectivul general al fondurilor alocate, şi anume, creşterea nivelului de educaţie, care este un factorcheie al dezvoltării naţionale determinând, în mare măsură, activitatea economică şi productivitatea, precum şi mobilitatea forţei de muncă, creând premisele, pe termen lung, pentru existenţa unui nivel mai ridicat de trai şi de calitate a vieţii", a declarat Simion Creţu, director general ADR Centru. (Continuare în pag. a 3-a) STIMAŢI CITITORI! Nu uitaţi să vă reînnoiţi abonamentul la cotidianul „CUVÂNTUL LIBER”! Preţul pe o lună este de 20 de lei pentru persoane fizice şi 30 de lei pentru persoane juridice, plus 3,38 lei taxe poştale suplimentare, aplicate de Poştă. Menţionăm că abonamentele se fac doar la factorii poştali şi la oficiile poştale din judeţ. Folosiţi cu încredere ale cotidianului „CUVÂNTUL LIBER99!