Cuvântul Libertății, octombrie 2006 (Anul 18, nr. 5171-5195)

2006-10-10 / nr. 5178

Marți, 10 octombrie 2006 1 Cuvântul Libertății CLAUDIA VATA ! După două săptămâni de tămbălău politic, Bârca a avut parte, în noaptea de duminică spre luni, după anunțarea rezultatelor scrutinului pentru fotoliul de primar, de primele ore de liniște. Campania electorală a reînceput, deoarece nici unul dintre cei șase competitori nu a reușit să obțină jumătate plus unu din numărul voturilor și va fi nevoie de un al doilea tur. Liderii partidelor rămase în competiție - Alianța PNL-PD și PSD - au reintrat și ei în priză, în încercarea de a atrage de partea candidaților proprii cât mai multe din voturile celor ce au optat pentru PNȚCD, PC, PRM și PNG-CD. Cum diferența dintre Oprea Motoi (Alianța PNL-PD) și Marin Popa (PSD) a fost de doar 73 de voturi, orice vot “furat” de la foștii contracandidați poate înclina balanța într-o parte sau în alta. “Nu avem relații antagonice cu opoziția” Prim-vicepreședintele PSD Dolj, Ion Prioteasa, spune că, în ciuda clasării lui Popa pe locul doi în primul tur, acesta are șansele cele mai mari de reușită duminica viitoare: “Suntem în poll-position. Când spun asta mă bazez pe experiența pe care o am în asemenea probleme și pe faptul că omul nostru este foarte apreciat în Barca pentru ceea ce a realizat cât a fost primar (n.r.între 2000 și 2003). Știam că nu are cum să câștige din primul tur, deoarece atunci când sunt mulți competitori voturile se împart”. Despre posibilele alianțe pe care formațiunea sa le-ar putea face cu cei care au părăsit cursa. Prioteasa a susținut că nu știe nimic, “dar nu avem relații antagonice cu nici unul din partidele de opoziție, lupta noastră s-a dat doar cu Alianța”. Țărăniștii visau la turul II Datorită clasării omului lor, Viorel Gigea, pe un surprinzător loc trei, cu 230 de voturi, liderii locali ai PNȚCD Dolj se află acum într-o situație mai mult decât favorabilă, putând negocia cu oricare dintre formațiunile rămase în turul II, în ciuda zvonurilor care au început să circule, în legătură cu o poziționare a țărăniștilor alături de social-democratul Marin Popa, coordonatorul zonal al acestui partid pe zona Olteniei, Daniel Boțea, ne-a declarat ieri că “decizia îi va aparține organizației noastre de la Bârca. Dânșii știu mai bine care candidat e cel mai bun pentru comună”. Referitor la rezultatul obținut de Viorel Gigea, Botea a spus că “pe noi nu ne-a mirat, ba chiar ne așteptam la mai multe voturi, credeam că vom intra în turul II”. A A |f ||. #1 | |1|||IW| Barca flam nou in campanie electorala Partidele ieșite din cursă Având în vedere rezultatele înregistrate la alegerile partianeTn“1? Bârcu", județul Dolj, din data de 08.?S6 ia «ve' hn « U- dl.nrî Candidati nu a obținut majoritatea voturilor valabil exprimate. Instituția Prefectului anunță cetățenii că cel de-al lea tur de scrutin se va desfășura duminică, 15.10 2006 11 mia CeSte-Cond,l’ campania electorală începe miercuri 11.10.2006, și se încheie sâmbătă 14 !...........n’ • Președintele PC Dolj, Constantin Dascălu: “Cred că votul i-a polarizat pe cei doi candidați datorită atacurilor reciproce care au existat. Sunt dezamăgit că după atâția ani de democrație oamenii încă sunt influențați de cadourile electorale și de modul cum au fost organizate alegerile de către Prefectură. Mă așteptam ca președinții și locțiitorii secților de votare să fie de la Ministerul Justiției, nu funcționari ai Primăriei Bârca și de la CEC. Legea spune că acești președinț și locuitori pot fi magistrați sau juriști și dacă nu există disponibile persoane din aceste categorii se trece la desemnarea unor oameni recomandaț de primar. Ori, mi-e greu să cred că nu sau găsit patru magistrați". • Prim-vicepreședintele PSD Dolj, Ion Prioteasa: "Astăzi (n.r. - ieri) vom avea o discuție cu oamenii noștri din organizația de la Bârca, o să evaluăm ce s-a făcut bine și unde s-a greșit, după care vom începe să batem, din nou, pe la ușile oamenilor, să le cerem să ne voteze, în nici un caz nu vom recurge la împărțirea de obiecte sau alimente, însă vă spun sincer că ne gândim cu îngrijorare la desfășurarea de forțe practicată de Alianța PNLPD". • La scrutinul de duminică (8 octombrie) s-au înregistrat 2.166 voturi valabile, 43 fiind anulate. Nu a existat nici o solicitare pentru urna mobilă, în schimb numărul persoanelor care au avut nevoie de însoțitor pentru a-și exprima votul a fost semnificativ. Turul II al alegerilor pentru funcția de primar al Bârcăi se va desfășura duminica viitoare (15 octombrie). Campania electorală a început ieri și va dura până vineri seara (13 octombrie). • Președintele PRM Dolj, Gheorghe Nedelescu: “Trebuie să recunosc că domnul Viorel Crețeanu, candidatul nostru, nu a fost unul cu care să rupem gura târgului, dar așteptam să ia mai multe voturi. Vom hotărî ce e de făcut în turul II joi, când o să avem o ședință de Birou Județean. E posibil și să nu susținem pe nimeni". • Secretarul general al PD Dolj, Gelu Vișan: "Astăzi am discutat cu cei doi candidați ai PC și PRM, dar și cu liderii celor două organizații județene, Constantin Dascălu și Gheorghe Nedelescu, și am convenit ca aceste partide să susțină în turul doi candidatul Alianței PNL-PD. Noi ne vom adresa în aceeași măsură și votanților PNȚCD, precum și celor de la PSD, pentru că sunt convins că pe unii i-am putea atrage de partea noastră". Intre PD și UDMR va fi întotdeauna Constituția . Liderul democrat, Emil Boc, a declarat, ieri, că între PD și UDMR „va fi întotdeauna Constituția” și că formațiunea pe care o conduce se delimitează de toate tendințele care vizează separatismul teritorial: „între noi și UDMR va fi întotdeauna Constituția. Orice demers care va avea suport în Constituție va fi susținut de PD. Orice alt suport sau orice altă inițiativă care nu va fi pe textul Constituției nu va fi acceptată de PD”, a precizat președintele democrat, Emil Boc, după ședința Biroului Permanent Național al PD. „Ne delimităm de orice tendință de secesiune, de separatism teritorial care ar putea veni din partea unora sau altora, respectarea Constituției fiind un lucru care nu se discută, se execută”, a conchis Boc. Conservatorii mizează pe logică Tot în responsabilitatea organizației de la Bârca au lăsat și conservatorii decizia privitoare la turul II al alegerilor, mai ales că președintele acesteia este chiar candidatul la primărie, Marin Turculeanu. “Dânsul știe cu cine este prieten și cine îi e dușman și nu are rost să-i impunem noi pe cine să susțină. Dacă este să ne ghidăm strict după logica electorală însă, oamenii noștri de acolo ar trebui să fie de partea Alianței, pentru că dacă domnul Motoi iese primar, postul de viceprimar pe care dânsul l-a ocupat până la moartea fostului primar devine liber și, în urma negocierilor, poate să-i revină domnului Turculeanu. Astfel, Motoi rămâne viceprimar și va fi foarte greu de înlocuit, pentru că trebuie două treimi din voturile consilierilor în funcție”, a recunoscut președintele PC Dolj, Constantin Dascălu. PSD cere Guvernului ș i Președinției o reacție la încercările de autonomie teritorială Președintele PSD, Mircea Geoană, a declarat, ieri, că a solicitat Guvernului și Președinției să aibă o reacție față de încercările de determinare a autonomiei teritoriale în Ținutul Secuiesc. Liderul PSD a menționat că nici până în prezent primul-ministru nu i-a solicitat “adjunctului său Marko Bela” explicații pe marginea solicitării acestuia privind autonomia teritorială. “Nici premierul și nici președintele României, prin intermediul CSAT, nu au luat atitudine oficial pe marginea acestei chestiuni extrem de importante. Prin urmare, statului român îi este indiferentă această situație. Noi le cerem clar să afirme public acest lucru”, a mai spus liderul PSD.