Cuvântul Libertății, noiembrie 2008 (Anul 20, nr. 5790-5814)

2008-11-28 / nr. 5813

10 / cuvântul libertății eveniment Servicii europene pentru toată regiunea. Laborator de 2 milioane euro, la DSVSA Dolj Reprezentanți ai autorităților locale și județene, președinți și directori ai autorităților centrale și institutelor de specialitate din București și din țară s-au adunat, ieri, la Craiova, pentru a fi alături de reprezentanții Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Dolj. Toate astea pentru că, de-acum, în Bănie se vor oferi servicii europene în domeniu, în cadrul noului Laborator Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor, inaugurat cu mare fast. Mare sărbătoare, ieri, la sediul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) Dolj. Reprezentanți ai instituțiilor din administrația publică locală și județeană, colegi, prieteni, colaboratori și directori de la institutele de specialitate din București și din țară au vrut să fie alături de angajații DSVSA Dolj la inaugurarea Laboratorului Sanitar Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor. Investiția, realizată cu fonduri obținute în cadrul Programului SAPARD, a presupus construcția propriu-zisă a laboratorului - costurile ridicându-se la 1 milion euro - și utilarea acestuia cu echipamente de ultimă generație - lucru pentru care s-a cheltuit tot 1 milion euro. Ținând seama că în acest moment este poate cel mai bine utilat laborator de acest gen din zonă, se intenționează acreditarea acestuia pentru diverse metode de analiză în vederea acoperirii necesităților la nivel regional. A fost muncă multă, dar rezultatul merită tot efortul depus, după cum a subliniat Andrei Butaru, directorul DSVSA Dolj. La eveniment a fost prezent și președintele Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, Radu Roatiș, care s-a declarat încântat de investiție și de prezența oficialităților în număr așa de mare. “Vă mulțumesc pentru invitație și pot să vă spun că acesta este un eveniment de excepție la nivel național. Mă bucur că sunteți atât de mulți aici, pentru că acesta este un semn de apreciere față de serviciile oferite de noi, un semn că se acordă mai mare importanță sănătății publice și sănătății animalelor”, a spus Radu Roatiș. Atât președintele Consiliului Județean Dolj, Ion Prioteasa, cât și prefectul Silviu Dumitru i-au felicitat pe reprezentanții DSVSA pentru realizare și i-au asigurat de sprijinul lor și pe viitor. CARMEN ZUICAN Primărița de Melinești, Ani Ceană, molestată! Aseară, în jurul orei 21.00, un grup de simpatizanți PD-L, surprinși în timp ce rupeau afișele PSD+PC, chiar de primarul localității Melinești, Ani Ceană, s-a năpustit asupra acesteia cu pumnii și picioarele. La strigătele primăriței, au intervenit cetățenii din apropiere. La fața locului a apărut imediat șeful Postului de Poliție, care a făcut apel la jandarmi. Unii dintre făptași au părăsit locul evenimentului, abandonând, însă, o mașină fără număr de înmatriculare. La închiderea ediției noastre, tensiunea era maximă în centrul localității Melinești și nu sunt deloc excluse evenimente perturbatorii în ziua alegerilor. Ambulanță rămasă în pană pe “Calea București” O autospecială a Serviciului Județean de Ambulanță Dolj a rămas în pană, ieri, în jurul prânzului, pe strada “Calea București”. Doi angajați ai Serviciului de Ambulanță s-au chinuit mai bine de jumătate de oră să schimbe roata, ajutați fiind,într-un final, de un cetățean care trecea prin zonă și care i-a văzut că nu se descurcă cu circul din dotare. Din fericire, o altă ambulanță a venit și a preluat asistenta și medicul, după care s-a îndreptat spre locul în care fusese solicitat echipajul, lăsându-i pe cei doi bărbați să se lupte cu roata. Numai un conducător auto știe cât este de neplăcut să faci pană, mai ales când te și grăbești. De acest lucru s-a lovit, ieri, un echipaj al Serviciului de Ambulanță Dolj, mașina cu care se deplasau rămânând în pană în zona magazinului “Elvila” de pe strada “Calea București” din Craiova.Cei doi bărbați care se aflau în mașină probabil că n-au mai fost într-o asemenea situație, pentru că au întors circul pe toate părțile, au încercat să-l monteze lângă roata desumflată în diverse moduri, chiar au intrat sub mașină încercând să-și dea seama cam ce au de făcut și abia după ce le-a sărit în ajutor un cetățean care trecea prin zonă operațiunea a fost finalizată. Totul a durat mai bine de jumătate de oră și, din fericire, între timp o altă ambulanță a venit și a preluat personalul medical, cu care s-a îndreptat spre locul unde fuseseră solicitați. Sperăm din tot sufletul ca cel care avea nevoie de ajutorul medicilor să fi rezistat până la sosirea lor și poate n-ar fi o idee prea rea ca șoferii să fie instruiți despre cum se schimbă o roată într-un timp cât mai scurt. CARMEN ZUICAN Curiozitatea l-a costat 1QQ de lei Un elev a pulverizat spray iritant lacrimogen în toaleta școlii unde învață, curios să vadă ce pățesc cei care intră acolo, însă, spre ghinionul lui, înăuntru era deja o fată, care a scăpat, din fericire, doar cu leziuni ușoare în zona ochilor. Tânărul s-a ales cu o amendă în valoare de 100 de lei, fata declarând că nu vrea să depună plângere împotriva lui. Miercuri seara, în jurul orei 18.30, Secția 1 Poliție Craiova a fost sesizată prin numărul de urgență 112 despre faptul că o persoană a folosit spray iritant lacrimogen în incinta unei toalete a Colegiului Tehnic de Industrie Alimentară “Ilie Murgulescu” din Craiova. La fața locului s-a deplasat imediat o patrulă de siguranță publică din cadrul secției, polițiștii identificându-l pe cel care a folosit sprayul, respectiv Ștefan P. (17 ani), din Craiova, elev la aceeași unitate de învățământ, în urma verificărilor efectuate și a declarației acestuia, s-a stabilit faptul că tânărul a pulverizat spray iritant lacrimogen în toaletă cu intenția de a observa efectele pe care le produce, fără a ști că înăuntru era Ștefania R. (15 ani), elevă la aceeași unitate școlară. In urma incidentului, fata a suferit afecțiuni ușoare în zona ochilor, fiind condusă la Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova, unde s-a stabilit diagnosticul „arsură chimică superficială corneo-conjunctivală”. Ulterior, eleva le-a declarat polițiștilor, în prezența pedagogului, că nu dorește să depună plângere penală sub aspectul săvârșirii vreunei infracțiuni. Față de tânărul curios s-a luat măsura sancționării contravenționale conform prevederilor Legii 61/1991, fiindu-i aplicată o amendă în valoare de 100 lei și i s-a confiscat sprayul, după cum au precizat reprezentanții IPJ Dolj. CARMEN ZUICAN vineri, 28 noiembrie 2008 Scandal nou la Mârșani Directorul școlii, liderul PD-L din localitate, a sărit la bătaie m ■ ieri după-amiază, un convoi de 12 autoturisme cu simpatizanți PSD și însemnele acestui partid, care participau la un miting electoral local, a fost atacat de un grup de “militanți” PD-L, în frunte cu Savu Doru, directorul școlii din localitate, fost contracandidat al actualului primar la alegerile locale din vară, însoțitorii săi, Florin Preducă și Ion Codăr, au lovit cu pumnii și obiecte contondente unul dintre autoturisme, producând daune. Incidentul iscat a fost cu greu aplanat. La fața locului s-au deplasat polițiștii Postului Bechet, pentru primele investigații. Recent, candidatul PD-L, pentru Senat, Nicolae Giugea, a pătruns intempestiv în sediul Primăriei, unde l-a amenințat pe primarul Constantin Ghencioiu că-i calcă în drum cu mașina, dacă îi dispare vreun banner. Starea de spirit se menține tensionată și beligeranții se acuză reciproc, însă nu-i mai puțin adevărat că “universitarul” Nicolae Giugea se comportă la nivelul propriilor suporteri.