Cuvântul Libertății, octombrie 2009 (Anul 21, nr. 6064-6089)

2009-10-10 / nr. 6072

6 / cuvântul libertății economie / politică sâmbătă 1 O, duminică 11 octombrie 2009 Se spune - și nu știm dacă este ! "în întregime adevărat - că fiecare om trebuie să-și poarte propria cruce. Adică, ne asigură undeva și regretatul rafinat umorist Teodor Mazilu, într-o accepție mai puțin biblică, fiecare să-și ducă ce are el de duș. Sunt și amatori de suferințe străine, de cruci străine, din material plastic. Prezent, joi seara, la Oltenia 3 TV, la emisiunea moderată cu har, nu rareori, de Marius Pârlea, consilierul județean PD-L, Ionel Pană, mai mai să dea în bâlbâială și nenorocire, din suferința pentru partidul său. Avea în față și un adversar politic de elentă ținută intelectuală, Mihai Fifor, până recent secretar de stat la Ministerul Administrației și Internelor, și mai îngrijit în exprimare, și mai logic, și mai documentat, și mai cumpătat. Diferența dintre cei doi era ca dintre un deal și o vale, forme de relief distincte. De-aia se și cântă, de când ne știm, nu doar la petreceri: “Dealu-i deal și valea-i vale”. Ionel Pană, dârz și neînduplecat, trăsătură de partid, părea o clonă a lui Constantin Dascălu, când lipsește din municipiu Gelu Vișan, și este ocupat cu afaceri, cercetate de poliție și nefinalizate, Dan Păloiu. Trăind cu pasiune o suferință improprie, ducând o cruce conjuncturală și livrând bazaconii la snop, până la decongestionare, Ionel Pană stârnea zâmbetele de malițiozitate ale celor prezenți în studio, încât până și Horațiu Buzatu, și el invitat, uneori mai pasional, se resemnase din lehamite. Ionel Pană nu dialoga, fiindcă dialogul este pretențios, implică disponibilitatea fiecăruia de a ieși în întâmpinarea celuilalt, capacitatea de a fi receptiv la punctul de vedere advers, ci recita, ca o precupeață, ceea ce i se spusese la învățământul de partid. Ultima lecție. De comunicare sobră și responsabilă nici vorbă. Consilier județean PD-L, persoană în etate, cu mintea la purtător, la prima vedere, pe stradă, până mai deunăzi, părea chiar în apele lui și nimic nu prevestea o molipsire comportamentală de la alți zurbagii ai partidului. Cu “atacul de vie” desemnat prefect, în frunte. Care stă cu fereastra deschisă și așteaptă mulți gură cască să-l vadă sărind pe geam. De prin 1972, potrivit CV- ului, Ionel Pană a avut numai și numai funcții de decizie, este drept, din 2005, dăruite exclusiv de partid, ca recompensă, pe la Electrica Oltenia și apoi CEZ, vreo doi ani. El a dat însă un semnal, joi seara, nu atât de uniformitate în atitudini necuviincioase față de adversarii politici - asta-i calificarea lui Radu Berceanu, cât de cinism, derapaj comportamental, necuviință, până la frizarea ridicolului. Vaccinat cu tupeu, îngrozit de spectrul unei înfrângeri la alegerile prezidențiale a candidatului partidului său, Ionel Pană luase în brațe o cruce de plastic și, lăsând deoparte : vestimentația deloc adecvată, ca să nu spunem neîngrijită, ca să iasă pe sticlă, încerca prin agresivitate, să-și imite colegii de partid zurbațgii. Joi seara, PD-L Dolj nu a pierdut un om bănuit de bun-simț, ci a câștigat un militant pe calibrul celorlalți. Geme PD-L Dolj de... omul recent, că pe cel nou încercase Lî să-l formeze sistemul socialist. E drept, că nici dracu’ nu pune vreun preț pe bălmăneala lui Ionel Pană, consilier județean PD-L. Crucea din material plastic a lui Ionel Pană! MIRCEA CANTAR Divers Credit oferă consultanță financiară Brokerul de credite Divers Credit oferă gratuit utilizatorilor portalului imobiliar www.TopEstate.ro consultanță financiară și juridică gratuită în vederea obținerii finanțării necesare achiziției unei case. Portalul imobiliar www.Top Estate.ro și Divers Credit, noul jucător intrat pe piața de brokeraj bancar din România, au încheiat un parteneriat de colaborare, prin care consultanții financiari vor oferi soluții personalizate de finanțare, în funcție de necesitățile potențialilor clienți. Astfel, cei care optează pentru achiziția unui apartament, vilă sau teren prin intermediului www.Top Estate.ro primesc la pachet și soluția de finanțare cea mai avantajoasă de la brokerul de credite Divers Credit. Dacă aceștia au nevoie de finanțare pentru reamenajarea, extinderea sau mobilarea casei, vor găsi sprijin la consilierii brokerului în alegerea celui mai bun produs de pe piață de credite. „Ne-am propus să oferim utilizatorilor www.Top Estate.ro întreg sprijinul necesar pe parcursul procesului de achiziție a unui imobil, de la alegerea efectivă a casei din varietatea de oferte disponibile pe site și până la achiziția și mutarea efectivă. Parteneriatul încheiat cu Divers Credit este în acord cu strategia noastră de a oferi servicii cu valoarea adăugată clienților noștri”, a declarat Mihai Stan, directorul general al portalului imobiliar. 1.500 de utilizatori activi cu cont înregistrat TopEstate.ro a fost lansat la începutul lunii mai 2009, devenind din prima clipă cel mai serios concurent al segmentului de portaluri imobiliare. Serviciile sunt caracterizate printr-o adresabilitate foarte mare, concentrate în principal către particularii interesați de o achiziție imobiliară, altor persoane ce vor să fie la curent cu situația oportunităților în afacerile imobiliare, precum și către agențiile imobiliare, pentru care există un pachet de servicii profesionale gratuite. In prezent, pe www.Top Estate.ro există mai mult de 15.000 de oferte și peste 1.500 de utilizatori activi cu cont înregistrat, o adevărată comunitate imobiliară ce împărtășește informații și opinii ce se doresc a transforma pozitiv lumea imobiliara prin educație investițională și transparentă. „Parteneriatul cu Top Estate are la baza dorință comună de a oferi potențialilor clienți soluții complete atât din punct de vedere imobiliar, cât și financiar. Dispunem de un sistem de colectare online a solicitărilor de creditare, iar timpul de răspuns s-a îmbunătățit semnificativ în ultimele 12 luni de activitate. Reușim astfel să aducem un plus de confort clienților noștri care nu mai sunt nevoiți să alerge fără o țintă precisă după o anumită formă de finanțare”, a declarat Andrei Hogaș, directorul general Divers Credit. MARGA BULUGEAN Ă Divers Credit a luat naștere în luna martie a anului 2008, la inițiativa unor tineri ambițioși, cu experiență în domeniul financiar-bancar, care și-au dorit încă de la început să ofere, în adevăratul sens al cuvântului, cea mai bună soluție de finanțare a inițiativelor investiționale. ■ Pentru început, într-un timp foarte scurt, brokerul a urmărit să materializeze colaborări cu 18 societăți bancare și nonbancare și 10 societăți de leasing, având astfel cea mai largă bază de date în ceea ce privește oferta de creditare existentă la momentul actual pe piață, adresată atât persoanelor fizice, cât și celor juridice. ■ începutul anului 2009 a fost marcat de lansarea programului de dezvoltare a Divers Credit în sistem de franciză. ■ Cea de a zecea franciză a fost deschisă în luna septembrie la Bacău, în lunile următoare atenția a fost îndreptată spre alte 10 mari orașe ale țării: Tulcea, Constanța, Craiova, Timișoara, Sibiu, Râmnicu Vâlcea, Pitești, Târgu Mureș, Piatra-Neamț și Ploiești. BEHHBBHHHRSHEBIa' Protest al salariaților disponibilizați de la Avioane Crdiova Peste 100 de salariați de la Fabrica de Avioane din Craiova au protestat, ieri, în fața societății, în semn de nemulțumire față de decizia Adunării Generale a Acționarilor care a aprobat un plan de restructurare în baza căruia 275 de persoane vor fi disponibilizate. Protestatarii au solicitat și plata salariilor restante pe ultimele trei luni. Liderul Sindicatului Liber Avioane, Victor Peia, a declarat că oamenii au protestat pentru că, de ieri, au devenit șomeri. “De la Avioane Craiova vor pleca 275 de angajați care sunt incluși în programul de restructurare. Practic, cu data de azi (n.r. - ieri) se încetează contractele de muncă. Au venit la unitate să își ia cărțile de muncă și au protestat în fața pavilionului central al societății, pentru că doresc să își primească drepturile salariale restante pe ultimele trei luni”, a declarat Victor Peia. Situația de la Avioane Craiova este destul de dificilă. La finele lunii octombrie se va relua și procesul de privatizare a fabricii, singurul investitor interesat de Avioane Craiova, Alenia Aeronautica, punând drept condiție de bază disponibilizarea angajaților pentru a cumpăra fabrica. MARGA BULUGEAN